Saako Vistan lisenssiä siirtää?

Vanha XP"eläkkeelle"

Saako OEM lisenssiä siirtää eri malliseen, mutta saman merkkiseen koneeseen? Minulla on XP-kone, ja siinä missä oli alunperin Vista, on nyt 7. Koska lisenssi ei ole käytössä siinä 7 koneessa, onko sallittua käyttää sen Vista product keytä ja asentaa Vista tähän koneeseen XPeen tilalle, vai eikö suostuisi aktivoitumaan?

6

413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha XP"eläkkeelle"

Siis meinasin, että tässä XP-koneessa, niin on se XP. Minulla on siis toinen kone, missä on 7 ja alunperin oli Vista ja Product Keytä ei enään käytetä. Saako sitä käyttää sitten toisessa samanmerkkisessä koneessa, joka ei siis ole samaa mallia? Pahoittelen jos on sekava kirjoitus.

• Saa. Lisenssikoodi pitäisi toimia toisessa koneessa. Tosin Vista on aika huono verrattuna Windows XP tai Windows 7 käyttikseen, joten itse en ainakaan käyttäisi sitä.

Itsekin vaihdoin Vistan Win XP käyttikseen, koska se toimi huomattavasti nopeammin ja se ei jumitellut niin paljon. XP tuki kun jatkuu vielä vuoteen 2014 asti..

• Vanha XP"eläkkeelle"

Saako tuota Vistaa LAILLISESTI ilmaiseksi, ei mitään piraatteja missä on kaikenmaailman takaportteja ja fake product keytä mukana, vai pitääkö tyytyä sen toisen koneen omiin levyihin joilla asentaa, sitten poistaa ajurit ja asentaa omat. että onko siis saatavilla tälläistä, kuten 7aankin on se DigitalRiverin, mutta Vistan voisin laittaa sen ajaksi että ostan toisen 7an, sitten laitan sen tähän koneeseen.

• Vanha XP"eläkkeelle"
        Vanha XP"eläkkeelle" kirjoitti:

Saako tuota Vistaa LAILLISESTI ilmaiseksi, ei mitään piraatteja missä on kaikenmaailman takaportteja ja fake product keytä mukana, vai pitääkö tyytyä sen toisen koneen omiin levyihin joilla asentaa, sitten poistaa ajurit ja asentaa omat. että onko siis saatavilla tälläistä, kuten 7aankin on se DigitalRiverin, mutta Vistan voisin laittaa sen ajaksi että ostan toisen 7an, sitten laitan sen tähän koneeseen.

Ja kyseessä on siis OEM lisenssi. Saako sitä käyttää saman merkkisessä mutta eri mallisessa koneessa?

• Vanha XP"eläkkeelle"
        Vanha XP"eläkkeelle" kirjoitti:

Ja kyseessä on siis OEM lisenssi. Saako sitä käyttää saman merkkisessä mutta eri mallisessa koneessa?

Olen nyt nettiä tutkinut, ja pitäisi olla OK, mutta aktivointi pitää tehdä puhelimella (ei huolta, on kokemusta FSXästä, jossa jouduin samalla tavalla aktivoimaan)

• Puhelintukeen ei tarvitse soittaa, vana kirjoitat lisenssikoodin asennuksen jälkeen normaaliin tapaan. OEM lisenssiä ei periaatteessa saisi käyttää muissa koneissa, mutta eipä sitä kukaan valvo ja huutokaupoissa myydään paljon pelkkiä Windows XP/Vista/7 lisenssikoodeja, jotka on irroitettu vanhoista OEM koneista...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      123
      3967
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2942
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      112
      2491
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      46
      2051
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      245
      1660
    6. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      45
      1593
    7. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1557
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1396
    9. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1380
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1201
    Aihe