Saako Vistan lisenssiä siirtää?

Vanha XP"eläkkeelle"

Saako OEM lisenssiä siirtää eri malliseen, mutta saman merkkiseen koneeseen? Minulla on XP-kone, ja siinä missä oli alunperin Vista, on nyt 7. Koska lisenssi ei ole käytössä siinä 7 koneessa, onko sallittua käyttää sen Vista product keytä ja asentaa Vista tähän koneeseen XPeen tilalle, vai eikö suostuisi aktivoitumaan?

6

382

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha XP"eläkkeelle"

Siis meinasin, että tässä XP-koneessa, niin on se XP. Minulla on siis toinen kone, missä on 7 ja alunperin oli Vista ja Product Keytä ei enään käytetä. Saako sitä käyttää sitten toisessa samanmerkkisessä koneessa, joka ei siis ole samaa mallia? Pahoittelen jos on sekava kirjoitus.

• Saa. Lisenssikoodi pitäisi toimia toisessa koneessa. Tosin Vista on aika huono verrattuna Windows XP tai Windows 7 käyttikseen, joten itse en ainakaan käyttäisi sitä.

Itsekin vaihdoin Vistan Win XP käyttikseen, koska se toimi huomattavasti nopeammin ja se ei jumitellut niin paljon. XP tuki kun jatkuu vielä vuoteen 2014 asti..

• Vanha XP"eläkkeelle"

Saako tuota Vistaa LAILLISESTI ilmaiseksi, ei mitään piraatteja missä on kaikenmaailman takaportteja ja fake product keytä mukana, vai pitääkö tyytyä sen toisen koneen omiin levyihin joilla asentaa, sitten poistaa ajurit ja asentaa omat. että onko siis saatavilla tälläistä, kuten 7aankin on se DigitalRiverin, mutta Vistan voisin laittaa sen ajaksi että ostan toisen 7an, sitten laitan sen tähän koneeseen.

• Vanha XP"eläkkeelle"
        Vanha XP"eläkkeelle" kirjoitti:

Saako tuota Vistaa LAILLISESTI ilmaiseksi, ei mitään piraatteja missä on kaikenmaailman takaportteja ja fake product keytä mukana, vai pitääkö tyytyä sen toisen koneen omiin levyihin joilla asentaa, sitten poistaa ajurit ja asentaa omat. että onko siis saatavilla tälläistä, kuten 7aankin on se DigitalRiverin, mutta Vistan voisin laittaa sen ajaksi että ostan toisen 7an, sitten laitan sen tähän koneeseen.

Ja kyseessä on siis OEM lisenssi. Saako sitä käyttää saman merkkisessä mutta eri mallisessa koneessa?

• Vanha XP"eläkkeelle"
        Vanha XP"eläkkeelle" kirjoitti:

Ja kyseessä on siis OEM lisenssi. Saako sitä käyttää saman merkkisessä mutta eri mallisessa koneessa?

Olen nyt nettiä tutkinut, ja pitäisi olla OK, mutta aktivointi pitää tehdä puhelimella (ei huolta, on kokemusta FSXästä, jossa jouduin samalla tavalla aktivoimaan)

• Puhelintukeen ei tarvitse soittaa, vana kirjoitat lisenssikoodin asennuksen jälkeen normaaliin tapaan. OEM lisenssiä ei periaatteessa saisi käyttää muissa koneissa, mutta eipä sitä kukaan valvo ja huutokaupoissa myydään paljon pelkkiä Windows XP/Vista/7 lisenssikoodeja, jotka on irroitettu vanhoista OEM koneista...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      71
      2791
    2. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      147
      2160
    3. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      75
      2040
    4. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      253
      1690
    5. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      69
      1443
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      299
      1374
    7. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      77
      1315
    8. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1196
    9. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      125
      1115
    10. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      75
      1028
    Aihe