Vovoressukka purkaa akun heti kun auton sammuttaa.

Lolvo

Eli siis kahden viikon seisonnan jälkeen akku tyhjä eikä lataa akkulaturilla. Hinaamalla lähti käyntiin ja kaikki sähköt pelas ja lataus 13,5-14v mutta kun auton sammutti virrat karkas heti ja ei lähde enään käyntiin. Missä vika?

6

316

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lolvo

Itse olen pähkäillyt että akku on sökö mutta se on aivan uusi.. laturin kanssa ollu vähän ongelmia ennen mutta hiilipaketin kun vaihdoin ni taas toimi tähän asti. Akku ollut autossa noin 40tkm ja uudet hiilet/säädin laturissa noin 15tkm

• Moi, oletko tarkistanut akun plus, ja miinusnavan olevan hyvin kiinni, ja puhtaat?
      Jos olet, niin minä epäilisin tuota laturia, jos on tarpeeksi vanha niin voi tulla ongelmia, vaikka vaihtaisi hiilet.
      Onko laturin hihna tiukalla, ja ei pala latauksen merkkivalo?
      Jos on, eikä valo pala niin ok, onko autossa webastoa, tai muuta lisälämmitintä, mikä voisi viedä virtaa?
      Silti epäilen että pysyvän avun saat ostamalla uuden laturin autoosi, ja uuden akun, koska jos laturi lataa väärin akku on voinut vaurioitua, moi.

• Moi, onko akkuongelmaan tullut ratkaisua?
      Kirjoitteletko jos on.

• Lolvo

Jees volvette toimii taas niikö pakasta veetty ku akun vaihto :) joku rupunen akku oli kyseessä ja nyt on kerralla hyvä niin lähti viikon seisonnan jälkeen heti käyntiin. Kiitosta

• Wanhempi-Volvomies
        Lolvo kirjoitti:

Jees volvette toimii taas niikö pakasta veetty ku akun vaihto :) joku rupunen akku oli kyseessä ja nyt on kerralla hyvä niin lähti viikon seisonnan jälkeen heti käyntiin. Kiitosta

Varaudu siihen että myös mittaritaulun pohjalevy (ledningsplatta) on syöpynyt. Uuden hinta on yli 130 €. Minulla ei auttanut pelkkä laturin säädin hiilipaketin vaihto (ynnä uuden akun vaihto) siihen että akku ei lataantunut kunnolla.
        Tuon muoviin leivotun kuparihässäkän tehtävänä on jaella virtaa auton eri osiin. Minulta loppui muitakin sähköongelmia kun tuon vaihdoin. Itse se tein. Tarkkaan pitää kirjoittaa muistiin tai valokuvata mitkä ruuvit ovat missäkin mittaristossa. Niitä oli eripitusia ja kai lähemmäs 20 kpl muistaakseni.

• Lolvo

Jos sitä sinistä lötköä tarkoitat mittariston pohjassa niin se on "uusi". Vanha oli sulanut(?) ja juuri mikään ei toiminut ja sain käytetyn mutta ehyen sellaisen ja mittaristo pelaa. Ainoa vaan että kun pääsi taas nauttimaan ajamisesta niin moottori rupesi aivastelemaan ja nykimään aluksi. Tämä tapahtui kiihdytyksissä toisella vaihteella yleisimmin mutta sitten nykiminen loppui ja tilalle tuli imusarjan/kaasarin alueelle melko kettumainen vihellys. Eli oliko seos liian laihaa ja lopuksi repi reiän johonkin tiivisteeseen ja nyt vislaa sitä kautta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      149
      2179
    2. 121
      1465
    3. Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan

Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v
      Maailman menoa
      336
      1280
    4. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      140
      1200
    5. Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?

Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni
      Ilmajoki
      65
      1195
    6. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      3
      1181
    7. Miten pääsee ujon naisen pään sisään?

Siis tosi tosi tosi ujon...
      Ikävä
      141
      1169
    8. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      49
      1109
    9. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      153
      991
    10. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      99
      978
    Aihe