Saituus epämiellyttävin luonteenpiirre ?

Paikka,paikan päälle

Toivottavasti aiheesta syntyy keskustelua, itse olen kärsinyt nuukasta ukosta pian 25 vuotta.

48

2115

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1943

Henkilökohtaisesti en ole kärsinyt liiasta nuukuudesta, mutta sivusta olen seuraillut. Kutsun ilmiötä köyhäilyksi. Rahaa on, vaikka kuinka paljon, mutta mitään mukavuuksia ei itselle suoda. Elää kituutetaan. Mieheni oli tarkka raha-asioissa, samoin miesystäväni, mutta sopivasti nautittiin elämästä ja pidettiin hauskaa.

• Lorena*

Ystäväpiirissä on monia henkilöitä jotka ovat olleet iät ajat kotiäiteinä. Eräs kertoi sai ensimmäisen hänelle tarkoitetun "palkan" kun sai 65v kansaneläkkeen, aina piti yytää siipalta ostolupa ja rahaa.
      Olen aina ollut työelämässä, itsekkyyteni ilmeni pidin aina huolta rahoistani, tosin
      jaoimme perheen ylläpidon keskenämme. Eipä tarvinnut joka saippuapalaan ruinata mieheltä rahaa. Hyvin meni liitto 30v, kumpikaan ei narissut toisen hankinnoista.

• sai tu ri

Ihan hyvä, jos perheessä on ainakin yksi järkevästi rahaa käyttävä henkilö.
      Kuka sitten on nuuka? Jonkun mielestä taloudellisesti ajatteleva on nuuka.
      Itse olen tehnyt pitkän työuran ja saanut määrätä rahankäyttöni. Välillä tykkään nuukaillakin, toisen kerran pistän rahaa menemään ja humputtelen. Näin säilyy tasapaino ja talous kunnossa.

• näin soooooon

" saituus " on p a k k o s ä ä s t ö ä,,, kun ei yksinkertasesti raha riitä kaikkeen mitä taloudesa tarvitaan,,,,

• ajatuksia aamusta

Hyvä aihe,kannattais keskustella.Tuttavapiirissäni on juuri näitä rikkaita pihtailijoita,rahaa olis mutta kun vielä pitää säästää.Ja monikin on yksinäinen ihminen,kerätään ja kerätään eikä raaskita elää omaa elämää vaikka olis mahdollisuus.
      Itselläni nousee karvat pystyyn,kun kuulenkin jonkun sanovan,että sen saa 2 centtiä halvemmalla,tai että joku on euron velkaa.

Itse käytän rahaa ihan normaaleihin menoihin reilusti mutta en pröystäile,en myöskään juokse hulluilla päivillä tai tarjousten perässä.JOs joku edullinen sattuu silmieni eteen,ostan.
      Nuoruudestani muistan jo erään tapauksen kun menin vierailulle silloisen poikaystävän luo.Hänen laittaessaan ruokaa hän pilkuntarkasti mittasi riisin desilitralla ja kaatoi millilleen ylimääräiset pois,ja myöskin merkitsi vihkoon kaiken päivän aikana ostamansa,kuten suklaapatukan tai sämpylän jne.

Perhe oli varakas,vanhemmat langanlaihoja yrittäjiä,asuivat loisteliaasti.
      Exälläni oli tapana myös nuukailla,kun hän oli ruokaostoksilla hän saattoi tuoda minulle jonkin valmiin ruoan jossa oli ns.punanen lappu.Itselleen kyllä osti Pågensin leipää ja hyviä herkkuja.Taisin mainita siitä muutaman kerran....

• bessie*

Ei kai nyt epämiellyttävin sentään?

Saituuden asteesta riippumatta en pidä sitä erityisen epämiellyttävänä. Jos saituuteen liittyy laskelmointia ja muiden hyödyntämistä, niin se on tietysti epämiellyttävää. Saisin kyllä itse suuni auki sellaisissa tapauksissa, ja vaatisin selvät ja oikeudenmukaiset pelisäännöt myös raha-asioissa.

Ne epämiellyttävimmät luonteenpiirteet ovat minusta sellaisia, jotka liittyvät rehellisyyteen, kunniaan, vastuullisuuteen ja sen sellaiseen.

Joka ei paremmin tunne minua, saattaisi mahdollisesti joskus pitää minua turhan nuukana, jopa saitana. Siitä ei ole kysymys, vaan yksinkertaisesti haluan hinta/laatusuhteen olevan kohdallaan, minun mielestäni. Ja vaikka tietäisinkin sen olevan kohdallaan, niin joskus omat mieltymykseni tai tottumukseni tekevät sen, etten halua maksaa "turhasta". Esimerkkinä vaikkapa noutopöydät. Miksi maksaisin, kun mieluiten ottaisin vain palan suklaakakkua.

• Nooo, jos toinen on tarkka rahoista ja toinen ei ole, riitaa syntyy aina. Yleensä kun se suurpiirteinen ei kauan niitä omiaan tuhlaa vaan jatkaisi mielellään toisenkin rahoilla...

Mutta ei se nuukuutta mielestäni ole että elää tulojensa mukaista elämää, paremminkin kohtuutta ja siten viisautta.

• = entinen ukkoni

Saita on myös yleensä rahanahne.

• pärjääväthän ne...

No eikö se oo eräänlaista saituutta sekin,
        että joittenkin ihmisten mielestä kaikkien toistenkin tarpeet
        on juuri samanlaisia kuin heidän omansa?

Saavat esittää voimaansa ja uskoaan vapaasti.
        Sit saa toinen vain jäävätä ittensä, mutta silläkään ei ole mitään merkitystä.
        Vain rahaa tarvitaan, ihmistä ei.

• Mieheni on hyvin miellyttävä luonteeltaan, ja on todella hellyttävää katsella, kun paikkaa vaatteitaan.. :))
      Ei ollenkaan epämiellyttävää.

• k/k

Ei kelvannu paikatut housut matkalle,just tultiin kaupast kun vaimo pakotti uuret ostamaan, mulle olis välttäny .
        Kova meteli oli niist haalareistakin josta tein kesäasun lahkeet ja hihat katkasemalla.

• k/k kirjoitti:

Ei kelvannu paikatut housut matkalle,just tultiin kaupast kun vaimo pakotti uuret ostamaan, mulle olis välttäny .
        Kova meteli oli niist haalareistakin josta tein kesäasun lahkeet ja hihat katkasemalla.

Sun pitää tehdä kuten vaimo sanoo, älä pullikoi tutkainta vastaan..
        Kyllä tää mies kylille ja kaupunkiin laittaa siistit ostovaateet päälleen, mutta työkamppeitaan on innokas korjaamaan.

Sun olis pitänyt nähdä se sarkatakki joka oli korjattu paalinarulla.. :)
        Harmi että tuli nakattua menemään, itkuisin silmin ja kaihoisin katsein hän sen lähtöä seurasi, kun se vaan oli niiiiiin hyvä..

• voin kuvitella
        k/k kirjoitti:

Kai suurensit kaula-aukkoakin, että rintakarvat näkyy silleen sexysti?

• k/k
        Anceli kirjoitti:

Sun pitää tehdä kuten vaimo sanoo, älä pullikoi tutkainta vastaan..
        Kyllä tää mies kylille ja kaupunkiin laittaa siistit ostovaateet päälleen, mutta työkamppeitaan on innokas korjaamaan.

Sun olis pitänyt nähdä se sarkatakki joka oli korjattu paalinarulla.. :)
        Harmi että tuli nakattua menemään, itkuisin silmin ja kaihoisin katsein hän sen lähtöä seurasi, kun se vaan oli niiiiiin hyvä..

Kätevä mies lyhentää lahkeetkin nitojalla.

• k/k
        voin kuvitella kirjoitti:

Kai suurensit kaula-aukkoakin, että rintakarvat näkyy silleen sexysti?

Rintakarvat kuuluu kesään ja hiki pisaroi niis sillai kimmeltävästi

• k/k kirjoitti:

Kätevä mies lyhentää lahkeetkin nitojalla.

Totta, täytyykin tarkistaa onko meillä niittejä. Tiedä koska niitä taas tarvitaan.
        Olisi muuten kiva nähdä sun uudet housut.

• Mulla on taas toinen kokemus.
      Oli kummallista kun piti ostaa turhaakin ja vielä pienillä osamaksuilla niin että niitä laskuja tuli jatkuvasti.
      Kysyinkin kerran "pelkäätkö rahaa, kun kaikki pitää hävittää jo ennenkun on saatukaan"
      Eikä sitä kyllä kestänyt 25 vuotta.

• ninso

Jos ei ole nuuka ukko hyvä, niin ei ole täysin leväperäisesti rahaa käyttäväkään. Jälkimmäinen tapaus tuli itselleni tutuksi seitsemäntoistavuotisen sotamme aikana.

• **

Omituinen ajatus. Tiedän paljon epämiellyttävämpiäkin asioita.

Kumpikin ollaan jossain saitoja, mm. siinä, että ostetaan tusinoittain, kun ja jos se tulee halvemmaksi.
      Hankitaan, mitä halutaan, ja mihin omat varat riittävät. Koskaan ei osteta mitään luotolla.

• demeter

Minustakin saita ihminen on myös ahne. Ei halua antaa mitään muille, joskus ei itselleenkään. Nuuka ei ole tuollainen, hän on vain vastuullinen ja tarkka raha-asioissaan - puhun tietysti itsestäni ja kaltaisistani..)) - eikä hänellä ole vaikeutta antaa muille.

Joku puhui köyhäilystäkin. Minulle sillä sanalla on ihan positiivinen kaiku - olen näet itse köyhäilijä..)). Lähinnä luonnonsuojelutausta on tehnyt minusta köyhäilijän ja taju siitä, että se, mitä rahalla saan, on yleensä hetken lohtu ja sen voin löytää myös ilman rahaa tai vähällä rahalla: hyvä kirja, hyvä elokuva (molemmat voi lainata kirjastosta) retki luontoon (yleensä ilmainen) , ilta ystävien kanssa
      (ei maksa paljoa, jos kutsuu kotiin ja tekee itse työt).

• bessie*

Enpä oikein tiedä.

Jotenkin minusta tuntuu, että ne ahneimmat eivät aina ole saitoja, vaan ehkä suorastaan kerskakuluttamista harrastavat. Ja ainakin omilleen antavat, ehkä hyväntekeväisyyttäkin harrastavat.

Todellinen saituri voi olla vähän erikoinen persoona ja/tai hän on voinut kasvaa äärimmäisen köyhissä oloissa. Siihen vielä perimässä saatu vakavan sairauden mahdollisuus ja luottamuksen puute terveydenhuoltoomme, enpä puhuisi saiturista vaikka tuntuisikin liioitellulta hänen säästämisensä pahan päivän varalle.
        Tällaisenkin ihmisen tiedän.

• se jokin pieni jos

Mä olen ohikulkiessa kattonu
      kun nuori perhe lähialueelta osti vanhan talon
      ja omilla voimillaan ja luovuudellaan pistää
      kaiken uuteen uskoon.
      Soon jotakin sitä mitä nimittäis positiiviseksi uskoksi, niin hyvännäköistä jälkeä syntyy entiseen verrattuna.
      Oon samaa mieltä tosta köyhäilystä, itekin korjaan vaatteita, ratkenneita saumoja, nappeja ja neppareita ja voi tuunata jotakin ihan uuteen uskoon. ja puutarhassa kauniit kukat loistavat entistä kauniimmin jonkin vanhan roson vieressä.

Eikä tartte ensitöikseen höngätä kauppoihin jonkin muoti- tai merkkituotteen vuoksi.
      Puhumattakaan että elon aina tartteis olla jotain kalja-, siideri-,joku muu- tai pelivetoista. Eikä kamppailla tuhoavuuden kanssa kun luovuus kukoistaa.

• mieluummin saita..

Ei ole pahaksi nuukailu. Paljon pahempaa jos kaveri sattuu olemaan liian tuhlailevaa tyyppiä, joka tuhlaa rahansa heti tilin saatuaa, tekee velkaa silmät ummessa, eikä tajua sitä että velatkin pitää joskus maksaa.

• rahaa on...

Miehet ovat usein nuukia, pahenevat vain vanhemmiten.
      On ukkeleita jotka haluavat täyshoitoon naisen luo, tai ovat vailla kumppania:)
      Hyväuskoinen nainen huomaa hetkessä olevansa ilmainen piika joka maksaa vielä reilusti puolet kuluista, usein enemmänkin.
      En ikinä suostu vanhan kitupiikin käskytettäväksi ja passaamaan sellaista.
      Minulla on työssä käyvä nuorempi mies, häntä ei tarvitse holhota eikä elättää, maksaa kulunas ja vielä enemmänkin.
      Molemmilla on rahaa omiksi tarpeiksi.

• bessie*

Jos se vain tuntuu siltä (että miehet ovat nuukia), kun miehet yksinkertaisesti eivät joudu kuluttamaan niin paljon esim. vaatteisiin (miesten vaatteet kestävät paremmin kulutusta ja aikaa).
        Auton kustannukset usein lankeavat miehen kontolle, henkilöauton kertatankkauskin hipoo jo sataa euroa. Jos sillä autolla sitten pitää lähteä hakemaan vielä lisää kesäkukkia ja taimia, vaikkei piha siitä enää parane, niin maksakoon se joka niitä tahtoo.

Nainen, joka "huomaa hetkessä" olevansa "ilmainen" piika ei taida olla hyväuskoinen.

Ovatko vanhat komentelevat ja passattavat kitupiikit sinua piirittäneet? Lähetäpä tänne yksi sellainen joka maksaa suunnilleen puolet kuluista, ei sekään niin pennin päälle ole. Vähän holhoava asenne minuun olisi suotava.

• rahaa on..
        bessie* kirjoitti:

Jos se vain tuntuu siltä (että miehet ovat nuukia), kun miehet yksinkertaisesti eivät joudu kuluttamaan niin paljon esim. vaatteisiin (miesten vaatteet kestävät paremmin kulutusta ja aikaa).
        Auton kustannukset usein lankeavat miehen kontolle, henkilöauton kertatankkauskin hipoo jo sataa euroa. Jos sillä autolla sitten pitää lähteä hakemaan vielä lisää kesäkukkia ja taimia, vaikkei piha siitä enää parane, niin maksakoon se joka niitä tahtoo.

Nainen, joka "huomaa hetkessä" olevansa "ilmainen" piika ei taida olla hyväuskoinen.

Ovatko vanhat komentelevat ja passattavat kitupiikit sinua piirittäneet? Lähetäpä tänne yksi sellainen joka maksaa suunnilleen puolet kuluista, ei sekään niin pennin päälle ole. Vähän holhoava asenne minuun olisi suotava.

Vaatteet kestävät paremmin, totta, onneksi ei minun, mutta tuttavani miehellä on 60-70 luvulta peräisin oleva finlene puku, tiedän tän asusteen, se kestää isätä pojalle.
        Oikeastaan en itse ole ollut ilmainen piika, mutta läheltä liipasi.

>Ovatko vanhat komentelevat ja passattavat kitupiikit sinua piirittäneet?<
        On yritttäneet, mutta huomasin heti mistä on kyse.
        Nyt en tarvitse uutta enkä vanhaa on hyvä näin. Huomisesta ei tiedä, mutta sillä on omat huolensa.
        En voi enää lähettää, se komenteleva passattava kitupiikki löysi jo sopivan. Me ollaan hyvissä väleissä vaikka elämänkatsomus ei ollut samanlainen.

• ia''
        rahaa on.. kirjoitti:

Vaatteet kestävät paremmin, totta, onneksi ei minun, mutta tuttavani miehellä on 60-70 luvulta peräisin oleva finlene puku, tiedän tän asusteen, se kestää isätä pojalle.
        Oikeastaan en itse ole ollut ilmainen piika, mutta läheltä liipasi.

>Ovatko vanhat komentelevat ja passattavat kitupiikit sinua piirittäneet?<
        On yritttäneet, mutta huomasin heti mistä on kyse.
        Nyt en tarvitse uutta enkä vanhaa on hyvä näin. Huomisesta ei tiedä, mutta sillä on omat huolensa.
        En voi enää lähettää, se komenteleva passattava kitupiikki löysi jo sopivan. Me ollaan hyvissä väleissä vaikka elämänkatsomus ei ollut samanlainen.

Ei se saituutta mutta mukavuutta...

Aikanaan ollessani n. 14 vuotias osti äitini minulla yöpuvun. Tapanahan oli että kasvavan tenavan vaatteissa huomioitiin "kasvunvara". Kai jäin luultua pienemmäksi koskapa tuo flanellinen yöpaita oli vielä 25 vuotiaana väljähkö. Aikanaan poikani moisen löysi, käytti muutaman vuoden, kunnes lähti kotoa. Tuo yöpuku siirtyi sitten tyttäreni käyttöön ja kai täysinpalvelleena aikanaan joutui jätekeräykseen. Aikaahan tuosta on sillä tuo viimekäyttäjäkin lähestyy 50 vuoden rajapyykkiä...

• ia'' kirjoitti:

Ei se saituutta mutta mukavuutta...

Aikanaan ollessani n. 14 vuotias osti äitini minulla yöpuvun. Tapanahan oli että kasvavan tenavan vaatteissa huomioitiin "kasvunvara". Kai jäin luultua pienemmäksi koskapa tuo flanellinen yöpaita oli vielä 25 vuotiaana väljähkö. Aikanaan poikani moisen löysi, käytti muutaman vuoden, kunnes lähti kotoa. Tuo yöpuku siirtyi sitten tyttäreni käyttöön ja kai täysinpalvelleena aikanaan joutui jätekeräykseen. Aikaahan tuosta on sillä tuo viimekäyttäjäkin lähestyy 50 vuoden rajapyykkiä...

Minulla enää yksi 1960-luvulla ostettu sukkapari on ehjänä, muut 3 tai 4 kuluivat jo puhki... Ei kestä nykysukat kulutusta: ennätys on että kolmantena päivänä puhki. Ja minä sentään harvinaisen laiska olen liikkumaan...
        1960- luvulla ostamani mokkatakki on vielä OK kunnossa. Vuori piti teettää uusi taannoin. Harvoin tulee käytettyä sitäkään.
        Kenkiä ei kannata ostaa kotimaisia, turvakenkiä ainakaan. Menee kaksista kengistä pohjat kesässä. Ja talvikengät lisäksi...
        Miksikähän suomalaiset tuotteet ovat yleensä kelvottoman kehnoa laatua nykyään? Vaikka niin ne olivat usein ennenkin. Joku kiinanroska on paljon halvempaa eikä yhtään huonompaa; ei vain pysty olemaan yhtään huonompaa! Joku muunmaalainen saattaa olla kunnollistakin.

• Oksennaaaaaaaan

Vanhat,pienet, menneniltä haisevat,kitupiikkiukot.

• mimoosankukka

Olen kokenut avioliiton jossa mies ei osallistunut perheen kuluihin vaikka hänellä oli hyväpalkkainen työ. Hän onnistui kartuttamaan omaisuuttaan elämälla minun siivellä, sijoitti pörssiosakkeisiin ja kehui miten taas hän on rikastunut. Lopulta heivasin hänet ulos, mutta turhan myöhäisessä vaiheessa. Lisäksi hän oli väkivaltainen,ja kadun nyt loppuelämäni että olin hänen kanssaan naimisissa 32 vuotta. Siihen minun parhaat vuodet menivät, nyt on vain vanhuus ja sairaudet edessä.

• ?

Kuinkakin yleistä on sinun rahat ja minun rahat? Meillä ne on aina olleet yhteisiä.
      Me tosin olemme olleet aina suurin piirtein samapalkkaisia.
      Taitaa olla yleisempää vanhemmuuten toisensa löytäneillä?

• ylipäätään mitä se..

Mun elämässä on myös aina ollut nuo siipeilijät
      ja ilmanen piika saanu olla koko ikäni.
      Lapsetkin siepattiin ihan pieninä, ei heitäkään enää ole.

Joskus nuorena eli ja elätteli unelmia, rikki meni kaikki.
      Lyhyt tuokio alttarilla aikoinaan oli olevinaan onnentäyttymys, siinäpä se sitten olikin kaikki, kesto 10 min.
      Joskus vakavasti sairastuneena, vammautuneena puolisokeana oon miettiny että kylläpä oli hintaa ihmisenä olemisella.
      En ole katkera, mutta kun on oppinut että ei ihmisten typeryydellä mitään rajoja ole,
      niin pysyyköönpä riittävällä etäisyydellä, ja sitäpaitsi, olen kipeästi joutunut luopumaan aina kaikesta, paljon enemmän kuin koskaan olen mitään saanut.

En kaipaa enkä halua yhtään mitään maailman ihmisiltä. Sitä samaa raakuutta kuin ihmiset joskus osoittavat eläinkuntaa kohtaan, sitä on riittänyt yllinkyllin.
      Onkos sillä touhulla mitään tekemist saituuden kanssa?
      Oman elämän oppimäärä tulee täyteen ja hyvä niin. Kiitos siitä.

• tuttua on

jotkin ukot tekee juuri noin ,et säästävät omat rahat tai sijoittavat kalliiseesn autoon, vaimo käy työssä, maksaa kaiken kunnes mies löytää uuden ja häipyy..

• bessie*

Jos kuka autoa sijoituksena pitää, niin kyllä minun puolestani saisikin häipyä. Iloisesti onnea toivottelisin hänelle ja sille uudelle.

• Silloin aikoinaan kun me kaks köyhää sekotettiin vähät tavaramme niin ajattelin tulevan vaimon ja lapsen tarviivan kaiken rahan mitä mä ansaittin.
      Uskokaa pois ,kun läksin taas laivaan niin pankkikirja jäi vaimolle ,ain se on tulevan kassavirran hoitanu ja mulle viikkorahan antanu.
      En koskaan oo tajunnu ukkoja jotka haluu sekaantuu ostoksiin ja joihinkin huonekalujen hankintoihin matoist ja verhoist puhumattakaan.
      Koitan pysyä sellasista asioist mahrollisimman kaukana,antaa vaimon puuhastella niitten parissa ja mä hoiran polttopuut.

• i_a''''

No näis se vaan olikin...

Meillä oli omat kumppanini kanssa tilit, mutta molemmilla käyttöoikeis kummankin tileihin. No minä marketissa olin kärrynkuskaaja ja tuo kumppanini hoiti niiden täyttämisen. Empähän aina tiennyt kumman kortilla maksoi, mutta hällä väliä, syötyä tulivat. No nyt sitten saa höylätä sitä omaa ja ihmetellä noita hintoja, liekö halvempia ennen....

• nyyyyh

Voi miksi emme ole tavanneet

• nyyyyh kirjoitti:

Voi miksi emme ole tavanneet

Ei oo kunnon miehet kaikki varattuja. Ne vain on niin tylsiä, etteivät kelpaa. Renttu se olla pitää, se on paaaljon mukavampi. Siinä on sitä säpinää kun aina saa odottaa mitä tuleman pitää. Eli tuleeko nyrkkiä vai örvellystä vai mitä.
        Näin se vain menee.

• meeriamanda

Myönnän olevani nuuka...mutten saituruuteen asti. Kaveri on enempikin herkkujen perään, joskus niistä hieman hymähtelinkin vaan aika tasaa tälläisenkin.
      Omillaanhan ostaa eikä herkut kiloina hänessä näy.

Säästän ruoassa paljon kun teen itse ja reilusti josta pakastan osan. Kaveri ottaa rasian aamulla mukaansa ja ruokatauollaan microssa lämmittää .Valikoimaa löytyy, onnekseni kauppoja on useita asuntoni lähellä, käytän tarjouksia jne.

• eri asia

Eihän se ole nuukuutta, jos on järkevä ja taloudellinen. Itsekin pyrin laillasi tekemään järkeviä ostoksia ja teen isompia annoksia kerralla, joita sitten lämmitän, tai pakastan, en tosi juokse tarjousten perässä kovin aktiivisesti.

• :))

Vähässä kannattaakin olla nuuka, ja ostaa miten on edullisinta.
      Ostaa sitten vaikka suurella rahalla jotain, mitä mieli tekee.
      Minulla ei ole nuuka ukko, pakkaa paikoin olemaan liiankin hauska rahalle.
      Harrastuksia paljon, ei päähän eikä keuhkoihin meneviä.

• Kaikki tietää(+64)

Eräs naispuolinen laulaja. Nuuka kun perkele.

• ... ....

Todelliset Roope Ankat ja heidän naispuoliset vastineensa tuntuu olevan sinkkuja .
      Ei mikään ihme kun on "pakko" kaikessa pihistää.

• ... tai sitten eivät välitä kulissiavioliitoista suuntautumisensa peittämiseksi...

• akkake

Niinpä niin - saituus taitaakin nykyisessä kulutusmaailmassa olla suurimpia syntejä, kun sitävastoin ahneus on mitä tavoiteltavinta ja ihannoiduinta.

• Inhottavin,ihan varm

"akkake"

Saituus ja ahneus kulkevat käsi kädessä.
      Kitupiikit menevät kahvilassakin aina jonon
      hännille, jos joku sattuisi kahvikupin maksamaan.

• Markka-aikana

Ostin vuonna 1962 uuden mosse 407:n , hinta oli 570 000 mk. Maksoin mukisematta, vaikka olen luonteeltani pihi.

• jokainen tavallaan..

Sukulaisissani, kahdessa perheessä voidaan hyvin, mutta kummassakin nuukaillaan ihan järjettömyyteen asti. Ei suoda pieniä elämäniloja tai ainakin esitetään sellaista tällaisen köyhän läsnäollessa.
      Luulisi sellaisen elämän olevan hyvin raskasta.

Itselläni se mikä tulee myös menee, sopuisasti. Eläen sen mukaan, mutta myös pieniä nautintoja harrastellen.

Ahdistuisin jos minun pitäisi pienikin ilo itseltäni kieltää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17183
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      42
      4992
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      300
      2788
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      150
      2103
    5. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      33
      1660
    6. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      133
      1634
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      20
      1617
    8. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      400
      1566
    9. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      11
      1347
    10. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      11
      1323
    Aihe