Väsynyt äiti

mammamaria

Olen 24vuotias nuori nainen, kahden pienen lapsen äiti.
Vanhempi on 2vuotias villi poika ja nuorempi on 2kk ikäinen tyttö. Olen erittäin väsynyt lasten hoidossa, joudun hoitamaan heidät yksin. Poika käy aina vanhempieni luona yökylässä viikottain, jotta saan hieman vapaa-aikaa ja viettää aikaa tyttären kanssa.

Kummatkaan raskaudet eivät olleet suunniteltuja, mutta niiden tullessa ilmi olen odottanut loppuun asti iloisena ja innoissani. Ensimmäisen raskauden lopussa miesystäväni lähti kälppimään toisen naisen matkaan. Hän ei kuulemma pystynyt enää odottamaan pojan syntymistä ja hän totesi ettei halua enää lasta. Toisessa raskaudessa itse jätin miesystävän, koska hän aiheutti minulle tuskaa ja kärsimystä. Nyt lapsen synnyttyä hän haluaa takaisin muuttaa minun ja lasten luokse, mutta en itse halua sitä. Hän soittelee joka päivä ja kauppakäynneillä ryntää aina tiuskimaan miksi jätin hänet.

Olen _erittäin, äärettömän, hyvin_ väsynyt ja enkä enää jaksa tätä arkea! Ensimmäisen kanssa jaksoin oikein hyvin, poika oli rauhallinen vauva-ajan, mutta nytten 2vuotiaana todella villi ja haluaa enemmän huomiota, jota ei luonnollisesti saa enää niin paljon kuin ennen sisaren syntymää.

6

327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mammamaria

      Olen ajatellut laittaa vanhemman poikani hoitoon, ainankin pariksi päiväksi viikossa, jotta hän saisi taas tavata tarhassa kavereitaan ja minä omaa aikaa tytön kanssa. Onko hyvä idea?

    • lastentarhuri

      Ihan hyvä idea on laittaa poika päiväkotiin esim 6 tuntia /päivä. Tätä oikeutta käyttävät monet muutkin silloin, kun perheeseen syntyy vauva ja koska olet yksin lasten kanssa on tämä ihan perusteltua. Älä välitä muiden ihmisten mielipiteistä, jos he tuomitsevat sinut, itse tiedät parhaiten mitä tarvitset, jotta jaksat lasten kanssa.

    • mammamaria

      Hyvä, ajattelin että jotkut tuomitsevat minut kun vien pojan hoitoon. Hän on ennenkin ollut tarhassa, mutta otin hänet kotiin äitiyslomani ajaksi. Pitäähän hänen tottua siellä olemaan, koska menen töihin ennen joulua kumminkin.

      Mutta ei se päivähoitoon vieminen auta kuitenkaan pojan villiyttä. Kotona hän riehuu eikä auta mikään. Ulkoilemme päivittäin ja kauniina päivinä saatamme olla koko päivän ulkoilemassa. Vinkkejä ?

      • Voima jatkossa

        Poika on juuri siinä vaikeimmassa iässä ja vielä uhmasellaisessa. Ajattele, että lapset kasvavat nopeasti ja loppujen lopuksi tuo kiinteätä hoitoa tarvitseva aika on hyvin lyhyt.
        Sinulla saattaa olla myös hormonaalinen syy masennukseen. Ei kai sitä tuomita voi jos toinen uupuu: Tukea ja rohkaista haluasi. Pojalle ja itsellesi on hyvä että sa muualta hoitoapua.


    • hellureijahellätunte

      Mitä hän tekee riehuessaan?

    • JK

      VAI NIIN

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      421
      1781
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      180
      1423
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1378
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      142
      1333
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      942
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      117
      895
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      891
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      876
    Aihe