Karilleajo ja vakuutusyhtiöt

Kräks

Miten eri vakuutusyhtiöt ovat suhtautuneet kivilleajoihin?

Paljonko nillittävät olosuhteista ja mikä on yleensä omavastuu?

8

1737

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kerran kesässä kivillä

Karilleajo on yleensä hyvin kiistaton ja selkeä vahinkotapahtuma. Itse olen pari kolme kertaa korjauttanut vakuutuksesta, ei nillityksiä. Omavastuun näkee vakuutuskirjasta.

• että näin,

Monesti vak.yhtiö haluaa kustannusarvion, ennen korjauksen laskutuslupaa.
      Mikäli vene menee kipparin valitsemaan korjaamoon, mahdolliset rekalmoinnit korjauksesta tapahtuu kipprin ja korjaamon välillä. Mikäli vak.yhtiö osoittaa korjaamon, reklamointi tapahtuu kipparin ja vak.yhtiön välillä.

Olisi kiinnostavaa tietää kuinka usein vak.yhtiö määrää korjaamon. Itse tiedän yhden tapauksen.

• 21

Kaipa ne yleensä korvataan kyselemättä. Sinänsä se on vähän hassua; kun yleensä vakuutusehdoissa on hyvinkin tiukkoja huolellisuusvelvoitteita vakuutuksenottajille, niin olisi johdonmukaista, että korvaukset olisivat jotenkin porrastettuja sen mukaan, paljonko kippari on ottanut riskiä. No, ongelmallistahan se rajanveto tietysti olisi.

No, onhan se tietty selvää, että pirun vaikeaa se kipparin riskikertoimen laskeminen olisi. Mutta ehkä jotain sellaista voisi olla, että jos ajat väylän ulkopuolella kiveen 10 metrin syvyyskäyrän sisällä, saat vähemmän korvauksia kuin saman syvyyskäyrän ulkopuolella.

• viime kesänä kiville

Kiville reimarin väärältä puolelta epähuomiossa ajaessa. Suomal. vakuutusyhtiön korvauspäätös mukisematta, osoitti tunnetun laatutelakan helsingistä. 150 e omavastuu.

• etsillee

Jaaha....riippuu veneen arvosta ja korjauksen kustannusarviosta.Minulla vakuutusyhtiö lunasti veneeni vakuutetusta arvosta ja omavastuu 250 € vähennettiin.

• 3526yhehet

Vakuutus If:ssä kaikki hoitui kuten pitikin, ei siis muuta kuin hyvää sanottavaa.

• 17+14

Miten tuo kiville ajo ja lunastus juttu kannattiasi tehdä. Vene on jo sen ikäinen että remontti maksaa eneämmän kuin veneen hinta. Ostajaehdokkaat eivät pidä varmaankaan veneen ominaishajusta kun kauppoja ei ole syntynyt.. Kannattaisiko valita kivi joka on paikallistiedossa mutta ei kartassa ja sitten siihen seitsemän solmua lasissa sopivalla kelillä.

• Sillä onko kivi kartassa vai ei, ei ole vakuutusyhtiölle merkitystä.

Vakuutuspetos on rikos ja siitä voi jäädä kiinni. Lisäksi vakuutusyhtiö korvaa veneesi sen käyvästä arvosta, ei vakuutusarvosta. Jos onnistut moukaroimaan sen lunastuskuntoon etkä jää kiinni, saat kuitenkin veneestäsi vain saman summan kuin olisit saanut siitä myymällä sen.

Jos jäät kiinni, sinulla on lisää ongelmia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2483
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      176
      1704
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1588
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1543
    5. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      924
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      915
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      861
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      835
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      798
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      160
      773
    Aihe