4T Kevytmoottoripyörän virittäminen -> 180cc

Tietämätön

Ajattelin tuossa kun ostan kesäkuun puolessavälissä 4t kevarin niin ajattelin pistää siihen 180cc sylinterisarjan. pitääkö siihen ostaa jotain muutakin että kestää ja saa täydet tehot? kaasaria ja? en oikein tiedä näitten 4t koneitten toiminnasta tai sellaasesta :D leipooko helpolla jos siihen laittaa sen 180cc:n?

37

18887

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4-tahti

      Riippuu nyt siitä minkä kevarin ostat? CBR, YZF? 180cc kitin kun pistät kiinni saadaan vääntöä enemmän kun tarpeeksi eli kiihtyy aika nopsaan. 180cc kitti kestää kyllä koska 4-tahti kone on luotettava. Jos haluat vielä lisää tehoa niin ostat tehoputken lisäksi sekä vapaavirtasuodattimen. Isompi kaasari voi myös olla aiheellinen.

      • Tietämätön

        Ajattelin ostaa Husqvarna sms/smr tai Yamaha wr, mutta luultavammin husse koska 180cc maksaa siihen 200e vähemmän ja hussessa on kaasutin kun taas wr:ssä ruisku. ja mites ton 180cc asentaminen? onko se paljonkin erilaisempaa ja vaikeampaa kuin 2t koneissa? ja mites tuon vapaavirtasuodattimen asennus? jos noi kaikki mitä ilmoitit asentaa niin paljonkahan siihen tulisi lisää tehoja?


    • lonely rider

      kannattaa hakeutua semmosen ihmisen apuun joka osaa tehä nelariin yläpään remontin jos ei ole tieto/taitoa, koska siinä on omat juttusa (mm. jakoketjua ja jaon paikolleen saanti yms) itellä ainaki meni hermot kun ekaa kertaa yampun koneen pistin atomeiks. kerran kun opettelee perusteellisesti nelarin purkamisen ja kasuun niin sen kyllä muistaa pitkään. huollot kannattaa tehä sitten ajallaan aina. vaparista sen verran että eihän se ole kun tökätä kiinni kahtoo vaan mitan kaasarista paljoka on ilman otto aukon halkasija ja vakio kaasariin jos laitat ja on 180cc niin suosittelen isompaa suutinta vaan tarkistele tulppaa että ei käy liian laihalla (tulppa valkee = laihalla) ja tehoja tulee sen verran että korttis saat hyllylle jos ei järki pysy päässä =) jos tehoo haluut enemmänki nii hommaat turbon siihen pyörääs. itellä on hakusessa omaan sellanen.

      • Tietämätön

        eihä noihi nelareihi toi 180cc ny huippuja tuo paljookaa mut vääntöä sitäki enemmä.. ja kyl lähti jo kertaallee vakiollaki kortti että ei siinä mitää :D


      • Anonyymi

        osaisitko sanoa kun laittaa yamaha wr kii 180 nii pitää bensan syöttöä isontaa ja miten.


    • 180cc hakusessa

      te viisaat 180cc pyörän omistajat tarviiko kannelle tehdä mitään? kestääkö venttiiilit, kuumeneeko kone tai jotain muuta?

    • 4tahti teiden mahti

      Jos nelariin haluu lisää huippunopeutta pitää muuttaa koneen ajotusta eli jyrkempi nokka

      • Apua111111

        Auttaa tietämätöntä itellä on tollanen yamaha wr125cc 2011 vuosi mallia pyörä on ollu edellisen omistajan toimesta keulimis ja kumin poltto pyöränä itte oon. Nyt siihe ostanu 180cc malossin muute sujuu mut en tiiä et pitääkö alalerta vahvistaa ja jos pitää nii mitä sieltä tulee vahvistaa


      • Jutustelija1
        Apua111111 kirjoitti:

        Auttaa tietämätöntä itellä on tollanen yamaha wr125cc 2011 vuosi mallia pyörä on ollu edellisen omistajan toimesta keulimis ja kumin poltto pyöränä itte oon. Nyt siihe ostanu 180cc malossin muute sujuu mut en tiiä et pitääkö alalerta vahvistaa ja jos pitää nii mitä sieltä tulee vahvistaa

        Eiköhän alakerta kestä, mutta sylinteriSARJAN lisäksi tarvitset polttoaineen syöttö puolelta säädöt kohdilleen ja kunnon pakoputken että saat kaikki irti.


      • Jutustelija1
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Eiköhän alakerta kestä, mutta sylinteriSARJAN lisäksi tarvitset polttoaineen syöttö puolelta säädöt kohdilleen ja kunnon pakoputken että saat kaikki irti.

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.es/

        Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

        http://mattiviikate.blogspot.es/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

        http://mattiviikate.blogspot.es/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html


    • koikkelehtii

      Kun olet asentanut 180cc sarjan, niin elä aja kolaria.
      Suattaapi olla, että poliisilla ja vakuutusyhtiöllä on sen jälkeen asiaa.

      • aivotkäyttöön

        Yhtä helposti ajaa kolarin ilman 180cc


      • LänsiUudenmaanPoliisi

        mutta vakuutus ei korvaa jos on viritetty tai jos ei oo muunnoskatsastettu


      • Jutustelija1
        LänsiUudenmaanPoliisi kirjoitti:

        mutta vakuutus ei korvaa jos on viritetty tai jos ei oo muunnoskatsastettu

        Asensi tai ei niin kolaria ei kannata ajaa.


      • Anonyymi

        Mistä ne poliisit/vakuutusyhtiö tietää että se on viritetty? Lähteeks ne avaamaan konetta tai dynottamaan jotai kolarituu laitetta?


    • HussePoju

      Hei tuli tässä mielee ku laitoin tilaukseen ton 180cc pytty sarjann tuohon Husqvarna Smr niin pitääkö siihen muutakin ostaa ja kun kaverit ehdottanut että suuttimen vaihtaa isompaan niin minkä suuttimen siihen ostaa?

      • KemmuKortittaja

        Lue Jutustelija1 kommentti ylempää...


    • Pelle22

      Minkälaine tehari ois rieju marathon 180cc malossin sylinteri nii pitäskö ostaa se koko putkisto vai pelkkä änkkä vai mite? (et saa kaikki tehot irti:) linkkiä kiitos

    • Mitäsmitäsp

      Jos siitä 180cc kitistä jää kiinni ni paljo siitä tulee sakkoa plus uudellee katsastus?

      • Anonyymi

        Samat sakot siitä tulee vaikka se sun kevaris kulkis 800kmh


    • Yömahanomistaja

      Onko kenelläkään tietoa miten athenan ruisku säädetään yamaha wr:stä

    • Anonyymi

      pystyykö ton 180cc sylinterin tunnistamaan jostain koska en oikee tiedä oliko edelline omistaja pistäny 180cc kiinni vai ei ja haluisin tietää kun en viittis turhaa uutta 180cc ostaa vielä.

      • Lukeeko kyljessä 124cc vai 180cc? En ole kyllä varma mitä noissa lukee joten tämä oli ihan vain ajatus. Mutta yleensä on tapana että sylinterin kyljessä lukee cc:t.


      • Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Lukeeko kyljessä 124cc vai 180cc? En ole kyllä varma mitä noissa lukee joten tämä oli ihan vain ajatus. Mutta yleensä on tapana että sylinterin kyljessä lukee cc:t.

        Lukeekö näissä sylintereissä 180cc vai samallai kuin mopoissa että lukee 50cc vaikka olisikin 80cc
        Ja teho eroa en huomaa kun olen ajanut kurittomalla mopolla joten ei mitään tappivirejä ole ollut niin vakio nelarikin tuntuu jo aika tehokkaalta...
        Pitää huomenna katsoa vähän sitä sylinteriä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lukeekö näissä sylintereissä 180cc vai samallai kuin mopoissa että lukee 50cc vaikka olisikin 80cc
        Ja teho eroa en huomaa kun olen ajanut kurittomalla mopolla joten ei mitään tappivirejä ole ollut niin vakio nelarikin tuntuu jo aika tehokkaalta...
        Pitää huomenna katsoa vähän sitä sylinteriä

        Niin no tuo on juuri fiksua että lukee lailliset lukemat kyljessä, ratsiassa ei paljoa naurata jos helposti näkyvillä lukee laittomat lukemat.

        Mutta siis toivotaan että saat selville.


      • Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Niin no tuo on juuri fiksua että lukee lailliset lukemat kyljessä, ratsiassa ei paljoa naurata jos helposti näkyvillä lukee laittomat lukemat.

        Mutta siis toivotaan että saat selville.

        Taitaa se 125cc olla kun ulkoapäin näyttää samallaiselta kuin 125cc ja edessä lukee 125cc

        Pitää sitten talvella katsoa jos tilaisi sen 180cc
        Ainakin sitten jää toimiva 125cc sylinteri jos kilvet lähtee ja joutuu uudelleen katsastamaan...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa se 125cc olla kun ulkoapäin näyttää samallaiselta kuin 125cc ja edessä lukee 125cc

        Pitää sitten talvella katsoa jos tilaisi sen 180cc
        Ainakin sitten jää toimiva 125cc sylinteri jos kilvet lähtee ja joutuu uudelleen katsastamaan...

        Joo, alkuperäiset osat kannattaa aina säilyttää. Ne on myös usein paljon kalliimmat kuin viritysosat.

        Talvella on hyvä rakennella.


      • Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Joo, alkuperäiset osat kannattaa aina säilyttää. Ne on myös usein paljon kalliimmat kuin viritysosat.

        Talvella on hyvä rakennella.

        En sit tiiä tosta 125cc alkuperäsestä sylinterist mutta naraku 125cc maksaa 150e ja 183cc maksaa 400e (athena) varmaan mp racingilta maksaa paljon enemmän kun 150e tuo vakio sylinteri


      • Anonyymi

        Eti kuva pyörästäs, vertaa sylinteriäs kuvaan. Josei toimi, eti pyöräs mallitiedot, kato sylinterin sisähalkaisija (englannixi bore) , kansi irti, mittaa halkaisija. Jos eri halkaisija, ei ole vakio.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eti kuva pyörästäs, vertaa sylinteriäs kuvaan. Josei toimi, eti pyöräs mallitiedot, kato sylinterin sisähalkaisija (englannixi bore) , kansi irti, mittaa halkaisija. Jos eri halkaisija, ei ole vakio.

        Helpompaa kun sopii treffit jonkun kanssa kellä on samanlainen ja laittaa vermeet vierekkäin vertailua varten. Kuvaa ja todellisuutta on joskus vaikea vertailla mutta kun molemmat ovat livenä paikalla niin sylinterit kyllä erottaa...


    • Anonyymi

      Vilkaise toisen samanlaisen moottoripyörän sylinteriä, mahdollisimman uutta vuosimallia. Vertaa sitten omaan pyörääsi, näkyykö asennusjälkiä. Ei tuossa pytyn vaihdossa ole kyllä mitään järkeä. Ajokorttisi ei riitä ja vakuutusyhtiökin suhtautuu nihkeästi korvausvaatimuksiisi, jos joudut onnettomuuteen viritetyllä kevarilla tai mopolla. Kannattaa keskittyä pakoputken ja ilmanputsarin parantamiseen ja mahdolliseen ruiskun tai kaasarin säätöön, niin vakuutusyhtiöllä tai poliisilla ei ole siihen mitään sanomista. Helposti menee lähes tonni fyffee, jos loihtii kevariin viisi hevosvoimaa lisää , kallista, mutta elämä on.

    • Anonyymi

      Meinasin betaan laittaa 185cc malossin pitääkö kampiakseli vaihtaa kun en yhtään tiiä vai meneekö sillä vakiolla?

      • Anonyymi

        menee vakiolla


    • Anonyymi

      Tarviiko malossin 182.6ccn sylinterisarjaan ostaa tehoputki vai meneekö vakiolla?

      • Anonyymi

        Tarvii tarviit myös isot venttiilit nokan ja kaasarin. Kansityöt teetä jos et itse osaa.
        Isot venttiilit pitää istuttaa kanteen kunnolla ja avartaa kanavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarvii tarviit myös isot venttiilit nokan ja kaasarin. Kansityöt teetä jos et itse osaa.
        Isot venttiilit pitää istuttaa kanteen kunnolla ja avartaa kanavat.

        ei isot venat oo pakolliset. ainoo mitä tarvii ni o tehari ja virinokka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei isot venat oo pakolliset. ainoo mitä tarvii ni o tehari ja virinokka

        no ei ole virinokkakaan pakollinen. Mutta jos huippuja haluaa lisää niin ostakaa ihmeessä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      260
      4596
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      132
      3003
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      43
      2776
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      75
      1749
    5. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1604
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

      Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1493
    7. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      55
      1334
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      93
      1245
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1119
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

      Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      208
      1116
    Aihe