Sisätilanpuhallin probleema

V70_2001

Olisiko vinkkiä sisätilanpuhaltimeen, joka huokuu tasaiseen tahtiin, mutta tehoja ei löydy? Esimerkiksi puhaltimen tehonsäädöllä ei ole merkitystä, eikä kosteudenpoistokaan lähde päälle.

21

13066

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lukihäiriötä liikk.

      Mikä teitä vaivaa, kun ette kirjoita ymmärrettäviä tarinoita?
      Mitä tarkoittaa tasaiseen tahtiin huokuminen?
      Mitä tarkoittaa "tehoja" monikossa? Montako wattia nyt menee sähköä puhallinmoottoriin?
      Mitä tarkoittaa, että kosteudenpoisto ei lähde päälle? Kompressoriko ei kytkeydy?

    • Voi,voi

      Että oikein provo just niin VAU.

    • V70_2001

      Suomeksi sisätilanpuhallin pyörii tasaisella nopeudella olipa säätönappula millä teholla tahansa. Sammuu kyllä, kun säätää sammuksiin, mutta puhaltimen tehot on kateissa.

      Ilmastointi toimii eli puhaltaa kylmää ja lämmintä tarpeen mukaan, mutta sisätilanmoottori puhaltaa aina tasaisella nopeudella.

      • Ohjelma haihtunut

        Ohjain eli säädinpaneeli sökönä, kaipaa vaihtoa tai ohjelman uudelleen latausta merkkiliikkeessä.


    • Moi, oletko tarkistanut alipaineletkut, että ovat kiinni?
      Jos on alipainevuoto, niin puhallin ei yleensä toimi kunnolla.

      • Ohjelma haihtui

        Alipaineletkut? Alipaineella ei ole mitään tekemistä tämän vuosituhannen Volvon lämmityslaitteen kanssa!


    • Ok, jos niin on, tuli tuo alipaine mieleen noista vanhemmista dieseleistä.

    • V70_2001

      Moottorissa itsessään on näköjään jännitteensäädin, olisiko tuossa häikkä. Virtaa tulee se 12V ja jännitteensäätimen johtojen (keltainen ja vihreä) jännitekin muuttuu, tosin noissa piuhoissa ei hirveästi tunnu virtaa olevan, mittarin mukaan 0,4-0,9 välillä säätimen asennost riippuen. Tietäisi vain millaisia lukemia tuonne pitäisi tulla.

      Alkuun puhaltimen moottori ei pyörinyt ollenkaan, mutta putsaamalla/suikuttamalla Precicison Cleaneria, tuuletin pärähti käyntiin. Joten vika voisi olla puhaltimenmoottorissa tai moottorin yhteydessä olevassa jännitesäätimessä.

    • Kummia juttuja

      Kesäkuun kuudentena päivänä "mutta sisätilanmoottori puhaltaa aina tasaisella nopeudella", mutta nyt kymmenentenä "Alkuun puhaltimen moottori ei pyörinyt ollenkaan" ? Olisikohan parempi viedä auto korjaamoon? Ilmeisesti käseiitteet virta ja jännitekin ovat ilmeisen outoja. Jos jokin on mittarin mukaan 0,4 - 0,9, niin onko kysymys kilogrammoista, metreistä vai euroista?

    • V70_2001

      Toukokuun 27. päivä klo. 9:34 sisätilanpuhallin ei toiminut ollenkaan, 6.6. klo. 13:45 puhdistin puhaltimen moottorin Precision cleanerilla, jonka jälkeen puhaltimenmoottori alkoi pyöriä, mutta tehonsäätö ei toiminut. Puhaltimen sai sammutettua tai tehoa säätämällä puhaltimen nopeus pysyy vakiona, oli teho ykkösen tai seiskan kohdalla.

      Puhaltimen moottoriin tulee musta, punainen, keltainen ja vihreä johto. Punainen/musta on 12 volttia ja keltainen/vihreä (moottorinjännitteensäädin) 0,4-0,9 volttia. Eli kojetaulun jännitteensäädintä pyörittämällä puhaltimenmoottorille tuleva jännite vaihteli 0,4-0,9 voltin välillä.

      En tiedä miten sähköä mitataan kilogrammoissa, metreissä, senteissä, eurossa,.... Ehkäpä sinä voit siinä auttaa?

      • Olipakerransatu

        "ei hirveästi tunnu virtaa olevan, mittarin mukaan 0,4-0,9 välillä"
        "jännite vaihteli 0,4-0,9 voltin välillä"

        Virran yksikkö on ampeeri ja jännitteen voltti. Aluksi siis oli virtaa, mutta nyt myöhemmin jännitettä. Ehkäpä se vielä muuttuu tehoksi...


      • Saattaa käydä näin
        Olipakerransatu kirjoitti:

        "ei hirveästi tunnu virtaa olevan, mittarin mukaan 0,4-0,9 välillä"
        "jännite vaihteli 0,4-0,9 voltin välillä"

        Virran yksikkö on ampeeri ja jännitteen voltti. Aluksi siis oli virtaa, mutta nyt myöhemmin jännitettä. Ehkäpä se vielä muuttuu tehoksi...

        Ja sinunlainenmulukku aasinpaskaksi.


      • TurboRuuviT5
        Olipakerransatu kirjoitti:

        "ei hirveästi tunnu virtaa olevan, mittarin mukaan 0,4-0,9 välillä"
        "jännite vaihteli 0,4-0,9 voltin välillä"

        Virran yksikkö on ampeeri ja jännitteen voltti. Aluksi siis oli virtaa, mutta nyt myöhemmin jännitettä. Ehkäpä se vielä muuttuu tehoksi...

        ...vitunkoväliä yksiköillä, kun tietää mistä puhutaan. Näyttää satusedällä olevan aikaa pilkkua viilata, kun ei ole näkemystä auton tekniikasta. Voisi siirtyä ennemmin tuonne Kielikeskusteluihin pilkkun paikkaa miettimään.

        Jepulis, tarkistin omasta V80 Volvosta lukemat ja näyttivät samoja lukemia ilmoittamiesi (V70_2001) arvojen mukaan. Eli vika todennäköisimmin on puhaltimen puolella.

        Seuraavan kerran kannattaa mennä Volvo palstoille kyselemään, nin siellä ei tarvitse pilkkuja viilata ja kuunnella joutavia paskan kirjoittelijoita. Tulee asiallisia tarkentavia kysymyksiä ja vastauksia... Eli jää nämä sadut kuulematta, mutta kukapa noita kaipailee...?


      • Heko,heko
        TurboRuuviT5 kirjoitti:

        ...vitunkoväliä yksiköillä, kun tietää mistä puhutaan. Näyttää satusedällä olevan aikaa pilkkua viilata, kun ei ole näkemystä auton tekniikasta. Voisi siirtyä ennemmin tuonne Kielikeskusteluihin pilkkun paikkaa miettimään.

        Jepulis, tarkistin omasta V80 Volvosta lukemat ja näyttivät samoja lukemia ilmoittamiesi (V70_2001) arvojen mukaan. Eli vika todennäköisimmin on puhaltimen puolella.

        Seuraavan kerran kannattaa mennä Volvo palstoille kyselemään, nin siellä ei tarvitse pilkkuja viilata ja kuunnella joutavia paskan kirjoittelijoita. Tulee asiallisia tarkentavia kysymyksiä ja vastauksia... Eli jää nämä sadut kuulematta, mutta kukapa noita kaipailee...?

        Mutta voi hyvät hyssykät kun V80:stä ei ole olemassakaan.


      • TurboRuuviT5
        Heko,heko kirjoitti:

        Mutta voi hyvät hyssykät kun V80:stä ei ole olemassakaan.

        Hah... siinä yksi pilkun viilaaja paljasti ittensä, jos olisin kirjoottanut S80, nin kukaan ei olisi noteerannut. Kurkatkaa persiiseenne, vitun ääliöt joilla on aikaa pyöritellä pilkkujen paikkaa, muttei aikaa keskittyä olennaiseen, eli ongelmaan


      • Siis viilatkaamme
        TurboRuuviT5 kirjoitti:

        Hah... siinä yksi pilkun viilaaja paljasti ittensä, jos olisin kirjoottanut S80, nin kukaan ei olisi noteerannut. Kurkatkaa persiiseenne, vitun ääliöt joilla on aikaa pyöritellä pilkkujen paikkaa, muttei aikaa keskittyä olennaiseen, eli ongelmaan

        Pilkkua eli eihän V,80:ään ole höpö,höpö.


    • niin aina

      pojan autossa oli kanssa puhallin ongelma, ei ihan samanlainen eli vilkutteli ilmastoionnin valoja ja puahallin toimi satunnaisesti ennekuin lopetti toimintansa kokonaan. Vikakoodien mukaan (luettu merkkikorjaamolla) etuvastus sökönä, nuukana autoilijana haettiin uusi purkaamolta, ei apua, haettiin toinen yksityiseltä, ei apua siitäkään. Mutta kun laitettiin uusi puhaltimen moottori niin johan rokkas. Oireista päätellen kannattais kokeille uutt
      a puhaltimen moottoria. Tästä kirjoituksesta toi yksikkörunkkari saa varmaan virtaa tai tehoja.Niin auto oli V60 -99

      • Vajaalla käyvät

        Ei tuollaista V60 -99 olekkaan joten provo mikä provo.Sehän käy juuri näin kun täällä kysyy niin nämä oikein kirjoitus taidottomat alkavat heittää kaikkea sontaa.


      • niin aina
        Vajaalla käyvät kirjoitti:

        Ei tuollaista V60 -99 olekkaan joten provo mikä provo.Sehän käy juuri näin kun täällä kysyy niin nämä oikein kirjoitus taidottomat alkavat heittää kaikkea sontaa.

        miten niin provo ? Mielestäni en kirjoittanut mitenkään provosoivasti vaan kerroin minkälainen ongelma autossa oli ja miten se korjattiin. Sekö kirjoituksesta teki provon että oli tullut näppäilyvirhe ? Korjataan nyt tähä että auto on V70. Mielestäni kirjoitustaito ei liity millään tavalla siihen että pyrkii antamaan neuvoja toiselle, oletko muuten koskaan miettinyt että joillain ihmisillä on ongelmia kirjoittamisen tai lukemisen kanssa eikä se vaikuta heidän älykkyyteensä. Mutta sinähän tiedät kaikesta kaiken.


    • Volvo-Sportwagonmies

      Moi! Minulla Volvo V70 T5 Sportswagon A vm-97.
      Nyt on ongelmia tuon puhaltimen kanssa kun ulkona sataa niin ikkunat mene melkein kiinni kosteudesta. Laitan puhallin täysille ja säädän nupn sinne ikkunaan päin mutta se saa vaan noin puolet etuikkinast auki ja hieman sivulta. Puhallin oikein ns "huutaa" ja pitää mökää jopa niin että ei toi keskustelu voidaan käydä jos joku toine istuu silloin autossa. Jotenkin tuntuu ettei se puhalla tarpeksi että nuo kaikki ikkunat pysyvät auki.Onkos vika puhaltimen mottorissa vai jotain muuta?

    • Tukossa

      Raitisis ilma suodatin tukossa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      70
      3169
    2. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      62
      2515
    3. Hei........

      Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      2146
    4. Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?

      Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1
      Sinkut
      94
      2065
    5. Heilutetaanko peittoa hieman

      Heilutetaan peittoa vähän ;3
      Ikävä
      55
      1972
    6. Tilanteesi nyt?

      Kysymys otsikossa
      Suhteet
      42
      1604
    7. Kaipaan sua, Ope

      Mietin, että ajatteletko sinä minua?..
      Ikävä
      40
      1570
    8. Mä en jaksa suojella sua enää

      Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t
      Ikävä
      14
      1263
    9. EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!

      "Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p
      Maailman menoa
      139
      1178
    10. Vuodetvierii

      E siitä tulee nyt 50 vuotta oivoi
      Ähtäri
      6
      1103
    Aihe