Mitä kautta voi hakea tukipohjallisia?

Kävin viikko sitten fysikaalisessa polvikipujen takia. Siellä mulle kerrottiin, että nilkkani ovat ylipronaatiossa ja tarvitsisin tukipohjallisia. Ilmeisesti olen siis lättäjalka.

En viitsinyt sitten teetättää itselleni pohjallisia, kun olisivat jonkun päälle satasen maksaneet. Olisko siis jollain antaa neuvoa, mitä kautta voisin saada edulliset tukipohjalliset, jotka auttaisivat oireisiini?? Tekee vaan todella tukalaa olla osittaisessa seisomatyössä, kun joutuu nojaileen koko ajan johonkin :(

14

13045

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tykki

Hei minä sain työterveyslääkärin lähetteen fysiatrille ja hän sitten kirjoitti ilmaisen lähetteen tukipohjallisiin.

• Terveysihminen

Satanen on edullinen hinta hyvinvoinnista. Vai eikö?

• lääkinnällinen kunt.

Lääkinnällisen kuntoutuksen kautta voit hakea tukea pohjallisiin. Sinun pitää saada erikoislääkäriltä suositus pohjallisista.

• entinen tukipohjal.

Pelkästään hyvät kengät maksaa 100-150€.

Joten pohjallisista, jotka tehdään mittojen mukaan ne ovat halvat.

Täällä mulle tehtiin joskus markka-aikana pohjalliset ja kalliit oli mun mielestä silloin.

http://www.suomenaskelklinikat.fi/

• lääkinnällinen kunt.

Yksillölliset pohjalliset maksavat n. 200 euroa.

Yksillölliset jalkineet taas noin 500 euroa.

• ...

Oman lääkärin kauttahan noiden kuuluisi mennä. Ainakin reumaatikoille tukipohjalliset kuuluvat oman kotikunnan maksettaviksi, joten jotenkin terveyskeskuksen kautta sen pitäisi mennä. Minulla ei vielä ole kokemusta, koska ensimmäiset määräsi reumalääkäri sairaanhoitopiirin laskuun, eikä niitä ole vielä tarvinnut uusia.

Taitaa 100 e olla aika alakanttiin hinta-arvio. Minulla oli maksusitoumus hieman alle 300 e ja pelkkien pohjallisten hinta oli n. 150 e. Siihen päälle vielä tutkimukset. Mutta nyt kun on vajaan vuoden kokemus noista, olisin valmis tuon rahan pistämään omistanikin. Niin paljon ovat kipuja helpottaneet.

• Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä :)

Mun pitää siis lääkärille käydä näyttäytymässä. Aattelin kuitenkin ensin koittaa vielä jotain halvempia versioita, josko mun tapauksessani niissä olis tarpeeks.. Onko kellään mielipiteitä siitä orttomallista, jota nyt on mainostettu ainakin meiän suunnalla? Se on joko se tai footbalance, minkä ensin ostan..

• Laatualaatua

Jos haluat kunnolliset yksilölliset tukipohjalliset niin niitä tekevät fysioterapiaklinikat ja apuvälineteknikot.

Helsingissä vaikka www.ftk.fi , maanlaajuisesti vaikka www.respecta.fi

Nuo Footbalancet on vain mukavuuspohjalliset, eivät sovi kiputiloihin.

• MÄ TIÄRÄN

Tärkeintä on sun jalkojes hyvinvointi, jalathan vaikuttaa koko kehoon. Yks tuttu ei ottanu pohjallisia ja kävelee nykyisin kumarassa. En halua pelotella, mutta 100€ on pieni hinta jos haluaa itsensä kuntoon, USKO!!!!

• kallista on

Joo ei siitä oelkkan kyse että jos rahalla saa terveyttä, se ei ole silloin kallista, mutta jos työtön ihminen tai muuten vähävarainen saa kuussa noin 500 e, niin se on valtava summa laittaa 100-200 e pohjallisiin!! Eihän se tunnu 1500 e palkalla.

• MÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄä

koita paljasjalkakenkiä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Ei klinikkalisää

Itse hain Intersportista, ainakin Hgin liikkeessä tehdään. Pojat siellä ovat taitavia ja mukavia. Oikein hyvät on ja maksavat n. 50 euroa. Nyt jo neljännet menossa, koska käytän kahta paksuutta. Paksummat kumisaappasiin ja talvilenkkareihin ja ohuemmat kesälenkkareihin ja kävelykenkiin. Vertasimme niitä ystävättären kanssa, joka teettää klinikalla paljon kalliimmalla. Ei niin mitään eroa. Materiaali on täysin sama. Ja kumpikin tuntee, että oma jalka on tuen myötä oikeassa asennossa. Molemmilla on iän ja synnytysten myötä jalkapöytä laskeutunut. Eli ylipronaatiota on.

• Tukipohjalliset

Hei.
        Minulla ja samanlaiset tukipohjalliset, tietin ne Lahden Intersportissa, ja ystäväni Helsingin liikkeesä ovat hyvät , suosittelen. Ovat hintaansa nähden hyvät, täytyy
        olla asiansa osaava ihminen joka tekee ne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4205
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      115
      2536
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      68
      1068
    4. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      198
      984
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      39
      942
    6. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      901
    7. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      884
    8. 36
      846
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      825
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      802
    Aihe