Mistä 10,7 × 58R patruunoita?

berdan II

Lupa-asiat eivät ole vielä kunnossa,mutta tiedustelen mistä olisi mahdollista hankkia otsikon kaliiperin patruunoita?Vai onko noita ylipäätään missään mynnissä vai pitääkö vain itse väsätä.Itseltä tuo lataaminen ei onnistu,joten pystyisikö joku tuollaisia maksuavastaan valmistamaan?Pystyykö jostain aseliikkeistä tuollaisia tilaamaan(kellään kokemusta?)

Tulisivat siis berdan II kivääriin(vuodelta 1881 :D)

8

1756

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hessu taas.

niin se ase keräilyhän sua kiinnosti?

• berdan II

Keräily nimenomaan.Löytyy muitakin vanhoja aseita,mutta nämä ei ampumakuntoisia.Tämä berdan pitäisi olla ja sillä haluaisin edes sen yhden laukauksen päästä kokeilemaan...

• Latailija

Olisiko kanta kuin lähellä 53r mittoja, jos on niin siitä sit poksauttaa auki hylsy.

• -

Ko. patruunaa ei voi muokata mistään yleisestä hylsystä.

Kokeile etsiä jostain 348 win -hylsyjä. Ne ovat aika lähellä totuutta. Tosin hylsyn suuta joutuu isontamaan. Ja vala itse 10,7 mm luoteja. Muista käyttää mustaa ruutia.

Jos itseltäsi ei tällaine puuhastelu onnistu, joku asiasta kiinnostunut kaveri voi auttaa. Kyseessä on erittäin mielenkiintoinen harrastus.

Alkuperäisiä Berdanin hylsyjä on toki joskus näkynyt asemessuilla. Alkuperäiset patruunat ovat harvinaisuuksia, joita ei kannata ampua.

• berdan

Itseltä ei tosiaan tuollainen "askartelu" onnistu.Täytyy hommata jostain valmiiksi noita mainitsemiasi 348 win hylsyjä.Kuinka vaikeaa tuollainen hylsyjen muokkaus on?Onistuuko ihan perusharrastajalta,jolla kokemusta patruunoiden uudelleen latauksesta?Tuo luotien valaminen menee varmaan aika vaikeaksi.Pitäisi löytää joku henkilö jolla on itselläkin kyseinen kivääri ja tekee siihen itse patruunat.Ei vain taida sellaisia henkilöitä montaa Suomesta löytyä.Ja pitäisi itselle hoitaa ne luvat kuntoon.Luvan saanti varmaan aika vaikeaa,koska vaikea osoittaa mitään järkevää harrastustoimintaa aseelle,jollei edes patruunoita pysty hommaamaan...

• -
        berdan kirjoitti:

Itseltä ei tosiaan tuollainen "askartelu" onnistu.Täytyy hommata jostain valmiiksi noita mainitsemiasi 348 win hylsyjä.Kuinka vaikeaa tuollainen hylsyjen muokkaus on?Onistuuko ihan perusharrastajalta,jolla kokemusta patruunoiden uudelleen latauksesta?Tuo luotien valaminen menee varmaan aika vaikeaksi.Pitäisi löytää joku henkilö jolla on itselläkin kyseinen kivääri ja tekee siihen itse patruunat.Ei vain taida sellaisia henkilöitä montaa Suomesta löytyä.Ja pitäisi itselle hoitaa ne luvat kuntoon.Luvan saanti varmaan aika vaikeaa,koska vaikea osoittaa mitään järkevää harrastustoimintaa aseelle,jollei edes patruunoita pysty hommaamaan...

Kyseessä on tosiaan monimutkainen projekti jopa sellaiselle, jolla on paljon kokemusta aseista ja patruunoiden lataamisesta. Hylsyjen muokkaus vaatii niksejä, joita en tässä ala luettelemaan. Lisäksi luodin valuun tarvittavat valupihdit saattaa joutua tekemään itse tai valmistuttamaan jossain. Onhan Suomessa muutama Berdaneilla ampuva harrastaja. Itse en lukeudu näihin, mutta aikoinaan tuumailin ja otin selvää asioista, kun satun Berdanin omistamaan.

Ja tosiaan, luvatkin pitää olla, jos aseella meinaa ampua.

• mustruutiampuja

kysy tampereen asepajajta / pirkanase

• Pertaanilla

.43 Spanish -hylsy on miltei valmis Berdaniin, hylsyjä saa helposti ja ne ovat boxer nallisia, Bertram valmistaa niitä. Luodiksi käy .44 revolverin lyijyluoti suoraan, mustaa ruutia vain taakse. Itse poksuttelen tuota "reseptiä".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      41
      2799
    2. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      45
      2767
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2578
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      324
      1641
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1064
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1041
    7. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      752
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      750
    9. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      191
      724
    10. Kuinka pitkiä olette?

Ap aloittaa, 177cm
      Sinkut
      97
      667
    Aihe