SAMPOPANKKI

ILMOITTAA

YKSIPUOLEINEN ILMOITUS SAMPOPANKISTA TIPUTTAA SÄÄSTÖTILIN KORKO PUOLEEN! SOITIN "ASIAKASPALVELUUN" MISSÄ EN SAANUT MINKÄÄNLAISTA ASIAKASPALVELUA VAAN MENE PANKKIIN NEUVOTTELEMAAN KEHOTUKSEN. OLIPA ASIAKASPALVELUA. ILMOITIN SUORAAN, ETTÄ OLEN JATKOSSA ENTINEN ASIAKAS!

TILALLE ILMOITUKSESSAAN TARJOTTIIN KORKOKAULUSTA = VIIDEN VUODEN MÄÄRÄAIKAISTALLETUS!

TÄHÄN PANKKIIN EN ENÄÄ KOSKAAN RAHOJANI TULE LAITTAMAAN JA VEDÄN SIELLÄ OLEVAT RAHANI/OSAKESIJOITUKSET POIS!

17

358

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Markkinakorot

ovat laskeneet ja tässä lienee syy miksi pankit sitten alentavat tilikorkojaan asiakkaille. Suo siellä, vetelä täällä. Samaan tilanteeseen törmäämme kaikkien pankkien asiakkaina...

• tyhjätasku

voiko tyhjällä korkoprosenttiluvulla olevaa korkoprosenttia puolittaa?

Ei kukaa pidä isoja summia makaamassa säästötilillä liki nollaprosentilla ja alle prosentin korolla ei myöskää muutamilla satasilla saa mitään, kun korosta menee kolmasosa aina veroon.

Itsellä on rahastosäästössä reilu 1000e ja se on tuottanut puolessa vuodessa n. 70e pääoman päälle ja rahastoesite on ilmoittanut kasvuksi 11% viimeisen 12kk aikana. Tuosta maksan veroa vasta kun nostan sieltä jotain.

• Sama kirje tuli

Minulla on Sampopankissa tällä hetkellä Varatilillä 52 00 euroa ja summa kasvaa joka kuukausi 1000 eurolla. Tähän asti olen saanut 1,5 % korkoa ja minullekin tuli tuo sama kirje että korko laskee 0,75 prosenttiin.

Rahojen on pakko olla säästötilillä sillä ne ovat asuntokaupan omarahoitusosuus ja niitä tullaan tarvitsemaan muutaman päivän varoitusajalla sitten kun sopiva asunto löytyy (ei ole vielä onnistunut). Kyllähän tuo koron lasku ketuttaa mutta minkäs teet. Enpä usko että muista pankeista saisi sen paremmin.

• No sama käytäntö se on ihan jokaisella pankilla. Tee määräaikaistalletuksia, jos haluat pidemmälle aikajaksolle ennakkoon tiedettävän korkoprosentin.

• tyhjätasku

Tyhjätasku jatkaa

Tavallisella tilillä on käytössä korko, joka lasketaan kuukauden alimmalle saldolle. Tästä on poikkeuskin jossa korko maksetaan päivän matalimalle saldolle joka päivä, mutta kaava on sama.

koronlaskunaikainen pääomaXkorkoprosenttiX30/360

Tästä arvosta sitten otetaan lähdevero joka on 28-30%

Tuo rahastosäästämisen tuotto taas ei ole korkoprosentilla laskettava, vaan osuuden arvo määräytyy päivien aikana mitättavalla osuusarvon muutoksella.

Tästä taas maksetaan vain nostettäessä palkkio joka on esim. 0,5% ja lähdevero.

Rahastojen tuottoa on paljon helpompaa mitäta

• kannataa aina

Nykyään ei kannata säästää - kannattaa ottaa ennemmin lainaa. Kysypä pankilta ottaisiko ne ko. säästösi mieluummin lainaan ja voisit itse samalla lainata vastaavan summan pankilta. Tällä nimittäin tienaa...

• turha valittaa.

"YKSIPUOLEINEN ILMOITUS SAMPOPANKISTA TIPUTTAA SÄÄSTÖTILIN KORKO PUOLEEN! SOITIN "

itse en aikoinaan hyväksynyt pudotusta, olin valmis luopumaan silloisesta pankistani,
      pankki ei ollut valmis luopumaan minusta, sain 2.25 % korkoa yli 3 vuotta silloiselle käyttötililleni päiväsaldolle, kyseessä oli säästöpankki noin 5-8 vuotta sitten.

Saldo oli tuolla vapaalla tilillä satoja tonttuja kun olin ostamassa asuntoa ja sen jälkeenkin kymppitonneja kun olin ostamassa autoja lapsilleni, heti kun 18v täyttivät.

mutta jos korkosi on nyt 0,4 % ? ja putoaa nolliin ja saldo vain tonneja, eihän se mitään merkitse, €uroissa.

tuollainen korkotuotto on niin pieni että vuoden tuoton säästää yleensä yhden päivän pienellä elämäntapavalinnalla,
      tai ajamalla autolla 10-20 km rauhallisemmin yhden kerran joka vuosi.
      .

• hyvä juttu

Minulla on tilit ålandsbankenissa ja omistan sampopankin osakkeita.

Kiitos tästä Sampon hallitus, taas tulee kivat osingot ;)

• 10+2

Eli siis omistat Danske Bankin osakkeita.

Toivottavasti et sekota helsingin pörssissä olevaa Sampoa Suomessa toimivaan Sampo pankkiin! Ei niillä ole ollut pitkään aikaan mitään tekemistä keskenään.

Eikä Danske Bankilla kovinkaan mukavasti ole mennyt, että älä nyt niillä osingiolla juhli!

• ent. Åland;lainen

siis dansken.

eipä olisi kannattanut omistaa, koska "nurkanvaltaus" on ollut käynnissä jo useita vuosia on arvonnousu ja osinkot heikonlaiset, jotta kukaan ei ostaisi.

muuten sampopankki on nykyään parempi kuin Ålandsbanken, sen aika on ollut ohi jo lähes koko euroajan, koska korot ym on ruotsin mukaisia

• osinkoaosinkoa
        ent. Åland;lainen kirjoitti:

siis dansken.

eipä olisi kannattanut omistaa, koska "nurkanvaltaus" on ollut käynnissä jo useita vuosia on arvonnousu ja osinkot heikonlaiset, jotta kukaan ei ostaisi.

muuten sampopankki on nykyään parempi kuin Ålandsbanken, sen aika on ollut ohi jo lähes koko euroajan, koska korot ym on ruotsin mukaisia

Arvonnousua on tullut viikossa yli 10% ja osingot ovat n. 5%.

Taidat olla vain kateellinen :)

• 10+2

Itselle tuli sama ilmoitus ja vaihdoin rahat toiseen pankkiin. Saan 1,5% korkoa päiväsaldolle ilman nostorajoituksia.

• ???

Mihin pankkiin siirsit? Tulen tekemään samoin.

• 1217

Mitenkäs Sampopankin käyttötilin korko? Sehän on ollut ikiajat mahtavat 0,1 % vuotuista kuukauden alimmalle saldolle. Ollaanko tätäkin korkoa pudottamassa kenties 0,05 %:iin tai vielä alemmaksi?

• ILMOITTAA

Soittaessani asiasta niin Sampopankin asiakaspalvelusta yhdistettiin sijoituspalveluun.

Voisivat mainostaa asiakaspalvelunumeroaan ihan toisella nimellä. Käytännössä soitin puhelinkeskukseen, joka yhdisti asiakkaallevittuilijalle.

Tähän on näköjään varaa näinä aikoina. Asiakkaasta ei ole heille ilmeisesti kuin haittaa. No pääsevät ainakin yhdestä nyt eroon, ehkä se helpottaa jatkossa edes hitusen asiakkaallevittuilijan työmäärää.

• hmmmm....

Hain vain debit korttia ja käyttötiliä Sampopankista ja työ/työttömyyshistoria olisi pitänyt käydä läpi päivämäärineen siis pelkän debit kortin takia. Voi hyvänen aika. Heillä käytetään samoja sopimuspohjia kaikkiin sopimuksiin - siis kysellään lainapakettiin kuuluvia kysymyksiä kaikilta riippumatta siitä kuuluuko sopimuksiin luottokortteja ja lainoja.

Olin sen verran ihmeissäni, että vaihdan kyllä pankkia heti kun alkaa palvelumaksut juosta.

• SAMPO PANKKI ON HUIJARI!
      BJÖRN WAHLROOS ON OIKEASTI MENTAALISAIRAALA ASIAKAS MUTTA OSTI ITSEÄÄN ULOS

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      89
      5645
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4742
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      3057
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      90
      2976
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2654
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2049
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      1996
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      116
      1460
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1328
    Aihe