Roskaaminen

Jätelakia on tarkistettu 1.5.2012 sanamuodoltaan. joka koskee roskaamista yms ympäristörikkomusta.

Vähäisestä roskaamisesta voidaan antaa rikesakko 50e

Eilen tällainen asia tapahtui yhden kauppaliikkeen pysäköintialueella vaikka lähellä oli 5m pääässä roskasäiliöt. Paikalta poistui opel kovaääninen auto ja nuoria henkilöitä mukana jotka roskasivat myös asian huomasivat useammat henkilöt.poistuessani kaupasta siivosin nuo roskat asianmukaisesti.
Mutta muistanette asian vastaisuudessa rekisteri R.. 4.. 8
Toivotan hyvää ja siistiä kesää markku

14

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pos.sss.ti loo..taaa

RK-7.62-62

Ei kukaan roskannut, vaan pitivät autonsa siistinä, sillä kukapa likaisella autolla viitsii ajaa, ja jos jätehuolto ei ole järjestänyt roskista parkkipaikalle, niin roskat on viisaampi pudottaa yhteen läjään kuin viskellä pitkin tienvarsia.

Itse olen laittanut roskat siististi lähimpää postilaatikkoon tiellä liikkuessani ja voin olla satavarma, että sieltä ne roskat joku vie jätehuollon noudettavaksi. Laitoinpa kerran postin siististi pakettiin käytetyn varmuusvälineen sisään, näin tehdessäni olin varma, että postia ei vesisade pääse kastelemaan ja se luonnontuote mikä siellä sisällä oli ei takuulla kastele kuin vähän pintapuolta, sen verran vähän nykyisin lentää laastia.

Iden sain kun joku oli joskus oksentanut postini päälle, laitoin vahingon kiertämään siinä toivossa, että joskus roskat osuu oksentajan postilaatikkoon, toki kerrostalot on vielä luku sinänsä, mutta on tullut muutamasta postiluukusta grilliruokien kääreet laitettua sisälle, tiedä vaikka siekkä olisi joku kotieläin nälissään niin sai edes vähän ruokaa sekin.

Hywää Joulun odotusta

• AistiharhaF

Aloittaja taitaa olla kunnon nipo? Oliko se sinulta jotenkin pois jos joku roskasi parkkipaikalla? Kamalaa.Lieksasta tekee surkean paikan juuri tuollaiset nipot joita täällä kyllä riittää!!

• Olen sitten vaikka nipo mutta sen verran olen tuokioita talikoinut, että tiedän mikä on paskassa pyöriminen,
      Olen edelleen sitä mieltä, että roskat eivät kuulu parkkipaikalle eikä teiden varsille varsinkin kun sitä varten on olemassa lähistöllä roskis.
      Kuten asiassa toin myös lainsäädännön esille niin sinultahan on sitten pois se viisikyppinen ja loppuuhan sitten tuo pöristely myös jos niitä kertyy muutama maksuun
      Sen verran vaan, että kyllä me tunemani aikuiset asia nähtiin ja seuraavalla kerralla saatat saada toimenpiteitä osaksesi muista mitä olen todennut.
      Oikein hyvää jatkoa elämässä ja myös toisten huomioimista ja viihtyisää elämää sääntöjen rajoissa terveisin markku

• koitas ymmärtää

Ota Markku huomioon että roskaaminen ja etenkin autonikkunasta roskien heittely on ihmisen eräänlainen kovis mitta? Onko kova kundi jos heittää koslan ikkunasta roskia kadulle ja vielä kiroaa samalla? Kaverit arvostaa sellaista, et ole sitten erilainen nuori? Tytöt on lääpällään noin kovaan kundiin! Ja mitä autoon tulee, pakoputki tulee olla poikki ja sitten päristää pienellä vaihteella, että varmasti kaikki huomaa että nyt on hevosvoimat valloillaan ja arvaavat joko jonkun kinnerin tai maailmanopun olevan tulossa! Sinä vaan markku et ymmärrä nuoria!

• Tiedostava sukupolvi

Tytöt ei ole lääpällään tyhmiin roskaajiin. Ekologinen elämäntapa on in!

• Ilmeisesti halusit hieman rovoa kirjoituksellasi.Olen ennenkin nähnyt koviksia ja ennenkuin siperia on opettanut niin ovat ymmärtäneet sen, että pitää noudattaa myös yhteiskunnan normistoa tokko kimmat ovat lääpällään muutakuin jos hankit vielä alaikäiselle vaikka kaljaa?
      Olisi kuitenkin saatava tuo auto kuntoon ja hankittua pakoputki jotta katsastus menesi läpi ja olisi rahaa jemmassa sen verran ,ettei sakkoihin olisi huvenneet, tiedän kyllä sen itsekkin mitä on esim painava jalka vanhassa koslassa aikanaan ja mk lähti valtiolle 1500mk mutta olen oppinut.
      Mitenkähän on ymmärryksen laita kun koitan nätisti asian ilmaista ja jopa toiminut aikanaan nuorisotyössä eri tahoilla ja nytkin tavallaan päättävissä elimissä.
      Mutta elä siipies myäre ja elä ihimiksiksi, tämän olen sanonut joskus kun olin jopa valvojana ehdollisesti tuomituille Markku

• leppäkeihäs

Retostelehan samalla tapaa siellä "päättävissä" elimissä. kokeiles piruuttas, kui pitkän puheenvuoron maharat saara.

• numero uuno

Joo ei tullu nuorempana paljoo mietittyy, mitä heitti koslan ikkunasta. Nykyään ei. Enää kun ei rallia tarvii ajaa, mutta en tien tukkonakaan ole. On niitä roskiksia sen verran paljon, että jaksaa pysähtyy sen kohdalle. Mk:n kirjoituksesta tuli mieleen tapaus kun sain lieksassa ylinopeussakot ja kehotin poliisia kirjoittaa sakon nopeasti kun kiire uimaharjuun. Aikaa 20 min. Poliisi siinä toppuutteli että elähän sie rälläile. Minä pedaali pohjassa kohteeseen ja niin minua odotti sellainen sinivalkoinen tutkan kanssa. Nimimerkkini kertoo että tyhmä mikä tyhmä.

• Näin minä tein

Tapahtui muutama vuosi sitten.
        Paikallinen nuorisourpo tyhjensi autosta roskat kaupan parkkipaikalle ja porukka painui baariin.
        Vitutti niin, että punoin ne roskat tiukaksi jöötiksi ja työnsin ne ko. auton pakoputkeen niin pitkälle kuin ne vaan meni ja helvetin tiukkaan.
        Sitten otin omistajatiedon selville ARK:sta ja soitin auton omistajalle (tuntemattomasta numerosta) ja sanoin hänelle, ettei hänen autonsa mahda lähteä enää käyntiin.
        Syyksi sanoin roskaamisen, mutta en sanonut mitä tein sille autolle.
        Muutaman minuutin kuluttua omistaja tuli kaverinsa kanssa autolle. Pojat kiersi auton ympäri ja sitten kuski meni autoon ja käynnisti sen. Alle kymmenen sekunnin moottori sammui. Kaveri käynnisti sen uudelleen ja sama juttu, taas sammui. Käynnistäminen muuttui vaikeammaksi ja startata piti välillä pitkään.
        Sama tapahtui varmaan kymmenen kertaa ja sitten tyhjeni akku.
        Noin tunnin kuluttua kävin siinä parkilla.
        Auto oli häipynyt ja se roskajööti oli asfaltilla.
        Olen ilkeä ihminen. Minua vähän nauratti.

• Maikkaa pyllyyn

Mitäs tuokioita Markku on talikoinut , ja keitä on ne tunemani aikuiset?

Tarkkuutta kirjoituksiin!!

Vai oletko kuin Uuno Turhapuro että kun lyöyntinopeus kasvaa niin samalla myös kirjoitusvirheiden määrä lisääntyy?

• Tarkkuutta pitäisi olla kyllä minulla kirjoituksissa joskus vaan tuo lasiainen silmässä ja en oikein vielä ole tottunut näihin 2 teho silmälaseihin joten anteeksi

Kuitenkin nyt oli kysymys roskaamisesta onko siitä sinulla kiinnostusta.

Mutta monet tuokiot sitä on mennyt paskaa talikoidessa ja myös ihmisten jätöksiä siivotessa ja takapuolia pestessä.

Aika kiirettä pitikin kerkiävä kun olen ystävällisesti markku

Mutta olipa sinullakin virhe kirjoituksessa "lyöyntinopeus"

• ROSKAT ROSKIIN

Minua suuttaa myös roskaaminen.Kotona opettaisivat vanhemmat että ei roskia heitetä pihalle ,luontoon vaan roskikseen.Pienet heittelevät karkkipaperia ,mehutölkkejä,pillimehupakkausksia.JA Isomat eli nuoret tölkkejä pulloja ja kaljan kuljetus pakkauksia ja tupakan tumppeja.Luontoa pitäs säästää tällä tavalla ja opettaa lapsia jo vauvasta nuoriin ja aikuset myös ,EI ROSKIA MAAHAN VAIN ROSKIIN.Miksi se on niin HEMMETIN vaikeaa laittaa ROSKIIN.Viityisempää ois asua missä tahansa asutaan. Vain onko tämäkin vapaakasvatuksen TULOS ?? Ja toinen asia myös suututtaa ku revitää puista lehtiä oksia mitä pahaa ne on tehneet teille?? NYT LIEKSALASIET KAIKKI IHMISET VAUVASTA NUORIIN AIKUISEEN JA VAARIIN TAI MUMMOON ROSKAT ROSKIIN EI PIHALLE EIKÄ LUONTOON,ALKAA MUUTAMAN VIIKON JÄLKEEN TAAS MARJASTUS SILLOINKI MUISTA TÄÄ ROSKAT ROSKIIN EI LUONTOON.

• mustikkaa tulee

Just noin, jos jaksaa ne roippeet viedä metsään niin kyllä ne jaksaa takaisinkin tuoda!

• ccccp 2

Ei ollut Neuvostoliitossa näitä ongelmia sitä se markkinatalous teettää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      35
      7031
    2. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      25
      6077
    3. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      100
      3205
    4. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      556
      2948
    5. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      60
      2797
    6. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      57
      2373
    7. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      34
      2236
    8. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      33
      2104
    9. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      32
      1873
    10. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      7
      1441
    Aihe