Keskenmenoko 5+4?

sekasin......

Eliikäs; mulla 2 lasta (3&4v),kummankin raskaudet olleet vuodottomia.Keskenmenoja ei ikinä ole ollut. Nyt sitten kierukka poistettiin huhtikuun alussa, menkat alko 28.4, ovulaatio 8.5 ja tärppäs. Toissapäivänä labraverikokeesta postiivinen, 5 2 viikot.Eilen alko ensin niukka verinen-osittain väritön vuoto.Yöllä oli tullut siteellinen verta.Aamusta menny pari pikkuhousunsuojaa,joukossa ollut pari pikku hyytymää (muutaman millin x max.½cm).Kävin terveyskeskuksessa, missä sisätutkimuksen jälkeen lääkäri totesi et alkava keskenmeno, tyhjenee ittekseen, keskussairaalaan ei ultraan lähetettä, uus labraraskaustesti kuukauden päästä. Alasekää aamusta ns.jomottanut,muttei häiritsevästi. Mahassa tuntunut välillä ns. viiltoja, ei kuitenkaan supistuksia.Olikohan tää nyt sitten tässä? Olen lukenut mm. että 5-6.:lla viikoilla saattaa esiintyä veristä vuotoa, koska hedelmöittymisestä on sen 3-4vkoa ja munasolu kiinnittyy kohdunseinään ja istukka kasvaa...mulla taaksepäin kallistunut kohtu ja istukka aina ollut kaukana kohdunsuusta.Mietin et olikohan toi tk:n lääkäri nyt ihan oikeessa...loppuviikko saikkua anyway.

14

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • World is too full

Joo se on normaalia. Ohan sulla jo kaks mukulaa, eli eikö tää oo vaan merkki että niitä on jo sulla tarpeeksi?
      En vähättele,mutta ohan sulla henk.koht lapsia jo.

• sekasin,..

Mun lapset on edellisestä suhteesta.Nyt naimisissa ja todellakin toiveena mulle kolmas lapsi eli nykyselle miehelle ensimmäinen. Meillä perhe/raha/asunto-yms asiat kunnossa, ihan töissäkäyviä normaaleja ihmisiä ikähaarukalla 25-30 ollaan.... mut mitä mä täs meijän elämästä kertoilen, ultran tosin sain 1,5 vkon päähän... olo pessimistinen...ettei sit tipu hirveen korkeelta... kummiskin jokin pieni toivonkipinä vielä...

• ............

Just joo.

• .............
        ............ kirjoitti:

Just joo.

Siis tokalle kirjottajalle.

• saattaa mennä
        sekasin,.. kirjoitti:

Mun lapset on edellisestä suhteesta.Nyt naimisissa ja todellakin toiveena mulle kolmas lapsi eli nykyselle miehelle ensimmäinen. Meillä perhe/raha/asunto-yms asiat kunnossa, ihan töissäkäyviä normaaleja ihmisiä ikähaarukalla 25-30 ollaan.... mut mitä mä täs meijän elämästä kertoilen, ultran tosin sain 1,5 vkon päähän... olo pessimistinen...ettei sit tipu hirveen korkeelta... kummiskin jokin pieni toivonkipinä vielä...

Alkio kiinnittyy kohdun seinämään viikon kuluttua hedelmöittymisestä, joten siitä vuoto ei nyt johdu. Pieniä vuotoja voi olla jopa 1/3 odottajista alkuraskaudessa ja niille on monia syitä. Sinulla kyllä kuulostaa melko lailla siltä, että olisi menossa kesken, mutta tokihan pieni toivonkipinä on olemassa. Kuulostaisi kyllä siltä, että jos lääkäri on todennut, että kesken on mennyt, niin kohdunsuu on varmaankin silloin auki ja ei ole oikein mitään tehtävissä. Nuo pienet hyytymät puhuvat myös keskenmenon puolesta. Ultralla selviää sitten varmasti.

• sekaisin,.,,
        ............. kirjoitti:

Siis tokalle kirjottajalle.

Lääkäri sano et kohtu on napakka ja isoja hyytymiä tmv ei näy... no, ultraan 1,5vkon päästä...

• uuuhllallllaaa
        sekasin,.. kirjoitti:

Miks oot eronnut? Olisit nyt pysynyt siinä suhteessa...No toivotaan lasta teille ihan miehes (vai ootteko naimisissa) takia.

• Mamma23

Täällä kanssa vuoti viikon sillain tihuttamalla, satunnaisesti pikkasen. (viikkoja6-7). Tuntu itestä jo että kaikki ei oikein kun vatsa kipuili. Sunnuntaina sisäultra ja lääkäri sano että olen raskaana vielä, että ei mitään hätää.
      Toissa yönä kauheat kivut ja kunnon vuoto alko. Pari päivää nyt vuotanu kunnolla kipujen kanssa, enpä taida olla enää raskaana... :/

Toivottavasti sinulla olisi vain harmittomia vuotoja siellä!

• sekaisin,,..

Mulla ei juurikaan kipuja ole ollut.Selänjomotusta ja muutama alavatsavihlaisu, ei supistuksia.Lähinnä lieviä menkkakipuja. Nyt vuotaa kolmatta päivää,niukempana jo. Muutama ihan pikkuhyytymä näkynyt,ei oikein muuta. Kipukynnys on kummiskin aika kova,mm.tatuoinnin otto ei tuntunut miltään.Elättelen vielä toiveita,mut valjuja sellaisia...Ultraan aion mennä silloin 18.pvä, saan ainakin mielelleni rauhan-oli asia kumminpäin tahansa... Toivotaan mamma23 että sullakin ois pikkunen pysyny kyydissä :)

• sekaisin,...,

Nyt se vuoto sitten loppui. Eli kesti 2 päivää, niukemmin kun menkat...Verta ja kirkasta limaa viimeks vuoti,hyvin vähän... Kuinkas muuten, jo olemassa olevat alkuraskauden merkit (rintojen aristus, etova olo, vatsan turpoaminen etc) niin kuinka pian ne häviävät jos/kun keskenmeno on tapahtunut?

• Mamma23

minulla kerkesi sen viikon mitä kipuili ja vuoti, niin olla etova olo, väsymys ja rinnat tooosi arat. Mutta kun tuli tuo oikein kova kipu toissa päivänä ja alkoi kunnolla vuotamaan, niin silloin loppu oireet, ainoa mikä on niin väsymys. :/ Raskaushormoonit otettiin minulla maanantaina ja keskiviikkona, ja laskussa on :/

Erilaillahan nämä keskenmenotkin voi näköjään mennä ihan yhdelläkin ihmisellä.
      Minun eka keskenmenoni alkoi ihan naps vaan, yhtäkkiä alkoi vuotamaan, sitten vasta kivut ja samana iltana oli jo kohtu tyhjä kun ultrattiin.

Mutta ne vuodot voivat olla myös ihan harmittomiakin! Toivottavasti sinulla sekaisiin,..., ei olisi sen vakavampaa, mutta tutulta kyllä kuulostaa :/

• nyt ei täsmää...

Puhutaan aina, että keskenmenoriski on vanhemmilla odottajilla. Täällä kun lueskelee, niin nuiria miltei kaikki. Missä ristiriita?

• Mamma23
        nyt ei täsmää... kirjoitti:

Puhutaan aina, että keskenmenoriski on vanhemmilla odottajilla. Täällä kun lueskelee, niin nuiria miltei kaikki. Missä ristiriita?

minulla ensimmäinen synnytys kun olin 19.v, keskenmeno 20.v, toinen synnytys 21,v ja nyt tämä keskenmeno 23.v... O.o

• hohhoijaa
        nyt ei täsmää... kirjoitti:

Mitäköhän ajat takaa? Keskenmenon riski on kyllä kaikilla, jotka raskaaksi tulevat. Iän myötä riski voi olla korkeampi, muttei se kuitenkaan tarkoita, että vain heille keskenmeno voi sattua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4108
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2921
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe