Karjasillan lukio suomen 12 huonoin ????

ei lasta tänne ?

Vuodesta toiseen Karjasillan lukio on suomen 15 huonoimman lukion joukossa, alapuolella on vain aikuislukioita ja iltalukioita.

MISTÄ ihmeestä asia johtuu, keskiarvoraja Karjasillalle on kuitenkin ollut viime vuosina lähemmäs 8 (viime vuonna 7.8)

Moniin muihin Oulun tai lähialueen lukioon pääsevät kaikki (jopa 6.0 keskiarvolla) mutta silti ovat huomattavasti korkeammalla kuin Karjasilta

Miten on mahdollista että yli 8-9 keskiarvon oppilaat kirjoittavatkin huonoiten suomessa. Voiko koko koulu olla täynnä epäpäteviä opettajia vai onko ilmapiirissä jotain vikaa vai mistä asia voi johtua ?

32

3362

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ope kesälomalla

eikai se opettajien syy ole, jos äitien ja isien kullannuput menestyvät huonosti

Konstruktivistisen oppimiskäsityksen mukaan oppija on itse aktiivinen ja "janoaa" tietoa. Opettajan ei tämän päivän maailmassa kuulu kaataa tietoa tyhmien opiskelijoiden pääkoppaan.

Menikö perille?

• kuka tutkisi

Kakkosella ei mitään käsitystä asiasta. Taitaa olla Karjasillan opettaja !!!!

Jossain on jotain vialla jo koulu, jonne on suht koht korkea keskiarvoraja, on suomen päivälukioista huonoimpia. Ja se vika on opettajissa ja ilmapiirissä. Mikään muu ei voi asiaa selittää. On tilastollisesti mahdotonta että juuri tähän lukioon tulevat suomen laiskimmat oppilaat !

Mikä siellä oikein on vikana ? olisi kiva tietää, MISSÄ aiheessa oppilaat ovat huonoja..englannissa ?

• Laiskoja ku mitkä
        kuka tutkisi kirjoitti:

Kakkosella ei mitään käsitystä asiasta. Taitaa olla Karjasillan opettaja !!!!

Jossain on jotain vialla jo koulu, jonne on suht koht korkea keskiarvoraja, on suomen päivälukioista huonoimpia. Ja se vika on opettajissa ja ilmapiirissä. Mikään muu ei voi asiaa selittää. On tilastollisesti mahdotonta että juuri tähän lukioon tulevat suomen laiskimmat oppilaat !

Mikä siellä oikein on vikana ? olisi kiva tietää, MISSÄ aiheessa oppilaat ovat huonoja..englannissa ?

Karjusillan lukion oppilaat taitavat olla parhaimpia lintsaamisessa ja poissaoloissa, siis niiden määrässä.

Siitä johtuu myös kunnioitettava tulos vertailussa.

Viitsikää edes vääntäytyä sinne koulunpenkille. Teistä "opiskelijoista" se on kiinni.

• Ansaitulla pitkällä.

Taidan olla se huono, mutta muodollisesti pätevä opettaja sieltä eräästä koulusta. Ikäänkuin sattumalta olen opettanut myös Karjasillan....Olkoon kysymys tilastollisesta harhasta tms., mutta harvinaisen laiskaa porukkaa ne ovat.

• gdgds

Vietin aloittaja ei varmaankaan ole tyhmä, ainoastaan tänne kommentoineet opettajat

Jotain vikaa koulussa on , jos se on suomen huonoin päivälukio ! Keskiarvoraja onn kuitenkin aika korkea ja on tilastollisesti täysin mahdotonta (kuten joku sanoi) että samaan kouluun osuvat oulun laiskimmat oppilaat. Höpö höpö.

Kouluhan on homekoulu ja kaikilla on aina pää kipeänä sillä, voisiko vaikuttaa asiaan ?

Tai sitten huonoja opettajia ? Itse en ole kuullut kovinkaan mairittelevia kommentteja tietyistä opettajista. Haukkuvat, alistavat, valehtevat, eivät vastaa puhelimeen tai vilmaviesteihin jne

• ansaitulla lomalla

...eivät vastaa puhelimeen ja wimaviesteihin....HAHA-mitä panettelua. Puhelimeen ja sähköposteihin ei ehdi vastata varsinkaan silloin, jos on välitunnilla lörpöttämässä opettajien kanssa ja vetämässä inhallaattoria. Puhun kokemuksesta, en kuulo- ja luulopuheiden perusteella.

• vale-opena ny:ssä

päänsärky voi johtua siitä, että pää ei kestä lukion opettajien kaatamaa tietomäärää . Onko tutkittu?

• tieto on in

"...kaikilla on aina pää kipeänä..." vähänkö nauraatta nyt! Jos pää on pininä juuri siksi, että pää ei kestä. :))))

• jokin roti sentään

opettajat ovat virkamieskunnan laiskinta porukkaa, ei niitä kiinnosta oppiiko joku, ja jos ei opi, niin ikinä vika ei ole opetuksessa vaan oppilaissa.

• hyviä kysymyksiä ap

ihme et muualla ei huomioida

• sasd

tein asiallisen aloituksen kalevaan, mutta eivät julkaisseet...

joku selitys tälle asialle varmaan on ?

• ei-vale-rehtori

Aloittajalle tiedoksi: Opiskelepa ensin seuraavat asiat: elinikäisen oppimisen avaintaitojen perusteet ja konstruktivistinen oppimiskäsitys. Keskustellaan sen jälkeen mm. Karjasillan lukion opetuksesta, opetuksen tasosta yms.

• käy kokeileen!

Jos Karjasillan lukion ilmapiiriä ym. oppimiseen vaikuttavaa asiaa verrataan tuota oppilaitosta lähellä olevaan, vähän pohjoisempana (?) sijaitsevaan oppilaitokseen, niin Ks:lla on todella hyvä ilmapiiri ja tekemisen meininki.

• Open vika? Ei.

Nonniin. Itse oon karjasillalla opiskellut ja en ymmärrä minsi aina syytetään opettajia. Kaikissa kouluissa on aina muutamia opettajia joiden opetustyyli tai asenne ei miellytä puoliakaan oppilaista, mutta voin sanoa että karjasillalla on monia mielettömän hyviä opettajia, ainakin toimivat minulle. Itse hain karhasillalle koska kuulin suht rennosta meiningistä ja kyllä olen laiska opiskelemaan. Näiden asioiden takia sinne kerääntyy ehkä laiskempaa porukkaa tai peruskoulussa päänsä puhki opiskelleita vähän relaamaan. Ja aina ei jaksa opiskella koska on kavereita PALJON ympärillä, eli yhteishengestä eikä ilmapiiristä ole kiinni. Käykääpä ensin mutka siellä opiskelemassa, vaikka vuosi, ja sitten vasta tulkaa pätemään jollain muulla ku kuulopuheilla :D tähän mennessä karjasilta on ollu mun lempikoulu, ja se tuskin tulee muuttumaan koskaan.

• 24

Kyse ei olekaan ilmapiiristä vaan lopputuloksista.

Suorituksia vertaileva tilasto ei valehtele

• Karjasillan Karju

Mutta: joku täällä valitti huonosta ilmapiiristä ja hänellä ilmeisesti on se luulo, että ilmapiiti vaikuttaa lopputulokseen.

Jos ilmapiiri on niin huono, niin miksi porukka ei hakeudu sieltä muualle "hoitoon"?! Haloo - kenenkään ei ole pakko olla siellä.

Järki käteen ja ostoksille.

• Oppilas on puhunut

Karjasillan lukio on oikeasti hyvä paikka..! Useimmat opettajat on ammattitaitonsa osaavia ja mainioita, sekä ymmärtäväisiä. Kyllä on totta että joka koulussa on joku opettaja josta ei nyt niin mahottomasti voi välittää ja tykätä, mutta tuolla niitten kans kuitenki pärjää.. Ilmapiiri on henkilökunnan ja oppilaiden välillä hyvä, sillä jopa siivojien kanssa voi välillä vähän jutella ja tervehditään aina kun nähdään.. Oikiasti huippu opiskelupaikka on Karjasillalla.

Kirjotuksissa menestymiseen vaikuttaa vain se kuinka paljon oppilas on itse valmis panostamaan niihin. Opettajat kyllä on antaneet tukiopetusta meille oppilaille, jos sitä on pyydetty ja joskus ehdottanut vaikka ei pyydäkkään. Itse kiitän siitä ja toivon että näin myös jatkuisi!

• tyytyväinen oppilas

olen karjasilla lukiosta, enkä vaihtaisi mihinkään muuhun kouluun jos pääsisin. aivan yliveto paikka ja kaikki opettajat osaavat opettaa ja ovat ammattitaitoisia minun mielestäni, ei kaikista opettajista tai aineista voi tykätä. ilmapiiri on hyvä, ei ole kiusaamista, aulaa on muutettu viihtyisämmäksi, oppilaskunnan hallitus järjestää tempauksia sun muuta. kaikki on aivan hyvin, mut silti muka 15huonoimman listalla! ei ymmärrä tätä...

• Ksillan abi

Täälläkin on yksi Karjasillan abi, ja voin kyllä sanoa, että todella hyvä koulu! En ymmärrä tuota 15 huonoimman lukion joukossa olemista. Opettajat ovat todella ammattitaitoisia ja erittäin mukavia, ilmapiiri on todella hyvä ja niin edelleen. Ja sitten vielä se opettajien syyttely huonosta menetyksestä kirjotusten tulosten keskiarvon mukaan on aika typerää. Ei se ole opettajien vika, jos oppilaita laiskottaa eikä kiinnosta panostaa opiskeluun. Karjasillan lukio on hyvä koulu, ei sitä kannata alkaa epäilemään. En vaihtaisi kouluani toiseen.

• Yksi abi täälläkin!

En oo ikinä ymmärtänyt tuota, että miten karjasilta voi olla 15 huonoimman joukossa. Ihan huippu paikka, en kyllä vaihtaisi toiseen kouluun millään, vaikka alunperin karjasilta vaihtoehtoina olikin vasta neljäntenä. Suurin osa opettajista päteviä ja muutenkin mahtavia tyyppejä! Ilmapiiri on rento ja hyvä, ihan ikävähän tuota paikkaa tulee kun joudun nyt abina paikan jättämään!

Huono maine karjasillalla on, sen olen huomannut, mutta kun paikassa itse opiskelee niin kyllä minulla ja monella muullakin on käsitykset muuttunut niin paljon positiivisempaan suuntaan! Ei tietenkään jokainen opettaja voi miellyttää jokaista oppilasta, mutta karjasillalta löytyy mielettömän paljon ihania ja motivoivia, asiansa osaavia opettajia :------)

• kokemusta on

No eihän tuo Karjis vielä mitään, mutta OSAO, se vasta on ...mutten sano mistä.

• saatanan tunarit

Eikö se oo jokin musikkilukio? Harmi jos tuolla musiikkilukiossa on huono työilmapiiri.

• Poikahukassa

Kannattaako Karjasillan lukioon hakea?
      Olen siis hakemassa mahd. sinne 1. vaihtoehtona 7,7 Lukuaineilla.
      Joten tässä olisi pari kysymystä.
      Millainen ilmapiiri siellä on?
      Miten uusiin oppilaisiin suhtaudutaan?
      Kiitos jos joku vastaa! :)

• ex ksillan oppilas !

Pianhan tapahtuu se karjasillan ja kastellin yhdistyminen, joten jos karjasillalle päädyt niin joudut lopettamaan opintosi eri rakennuksessa kuin aloitat. Jos tämä ei häiritse niin sitten voin hyvillä mielin suositella karjasiltaa- on meinaa huippuopettajat ja kiva ilmapiiri! Ihan ikävä sinne on. Nykyinen koulu on ihanan pieni ja siellä viihtyi hyvin, mutta en voi sitten sanoa että minkälaista muutosta tapahtuu kun koulut yhdistyvät..

• Tikitiki3

Pääseekö Karjasiltaan 7,9 lukuaineiden keskiarvolla?

• Ripe444

Mikä on keskiarvoraja tänä vuonna?

• 2asteenope

Syy: heikko oppilasaines. Peruskoulusta saa nykyään ns. neuvottelemalla hyvät arvosanat. Taito sekin, mutta ei mittaa sitä, mitä sen pitäisi mitata. Keskiarvobarometri on vain markkinointikeino.

• Allu671

Kertokaapa millainen se karjasilta on? Onko hyvä paikka opiskella?

• rauta minä soija

Ei se siin koulus vika oo, vaan oppilaissa. Mitenkös nyt lantun ja nauriin näkösistä sisäsiittosista vanhemmista voisi siittyä Einsteiniä suorittamaan tuota niin mahdottoman suurta aivokapasiteettia vaativaa lukiota. Pistä mukulas palikkapuolelle, ni ei tarvi pelätä, et menee sivistykset ohi.

• oulufaktaa

Tuo koulu sai jo 60-luvulla lempinimen lasinavetta. Ei sellaisesta voi valmistua mitään ruudinkeksijöitä.

• Tuttu tulos taas

Uudet tulokset.

• Eyes eyes

Ja nyt sijalla 155 ( 385 lukiota)
      Onnea loistavalla vuosikerralle ja mahtaville opettajille

T. Ylioppilaan isä

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      232
      4152
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      112
      2624
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      38
      2345
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      81
      1426
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      115
      1406
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1169
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      77
      1085
    8. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      943
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      936
    10. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      921
    Aihe