Lassin retkiaitta vs. Partioaitta

Tellu

Kumpaa liikettä käytätte mieluummin varusteostoksiinne Lassia vai Partioaittaa? Itse olen Lassin kannalla, edullisemmat hinnat ja todella ystävällistä palvelua (ainakin Forumissa).

21

17393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jakke
    • -a-

      -kuten esim. Hong Kongista tms. halvemmasta paikasta samat rojut - samat Trangiat, Sveitsinlinkkarit, Blåbandin retkimuonat, retkivaatteet, jne jne.

      Vai onko 'erikoisliikkeestä' ostettu sama tuote sitten kuitenkin 'pikkuisen' parempi kuin halpiskaupasta...?

      • jep

        Ei kande ostaa kummastakaan!

        Urheilukaupat ja kiipeilyliikkeet parempia!


      • Tellu
        jep kirjoitti:

        Ei kande ostaa kummastakaan!

        Urheilukaupat ja kiipeilyliikkeet parempia!

        Jep, olen huomannut saman. Löysin erinomaiset vaelluskengät pienestä kiipeilyputiikista, joten ei nuo ole mitään standardeja tietenkään. Mutta entäs esim. aluskerrastot ja muut tekstiilit? Onko niiden hankintaan varteenotettavaa vaihtoehtoa. Toki niitä saa urheilukaupoistakin, valikoimat tosin vaihtelevat.


      • osku orava

        no ainaki maaastolenkkarit merrell incat sain 50% llä eli 46,50 partiokaupasta prismassa suunnilleen samat pienin muutoksin makso 49 jotain ilman alea
        partioaitassa on paremmat alennukset ku lassissa


    • ei partiolainen

      En ole asioinut 1,5 vuoteen Oulun partiokaupassa,koska aina kun menin sinne ,niin myyjät juttelivat vain kavereidensa kanssa, eipä paljon kiinnostanut kaupanteko. ja tämä ei ole mikään yksittäinen tapaus, vaan joka kerta sama juttu. Alkoi ottaa pattiin tollainen kohtelu, olen myös kuullut muiltakin ihmisiltä samaa... eikai siellä tarvitse olla partioalainen saadakseen palvelua? Onneksi nykyaikana saa varusteita vaikka euroopasta tilaamalla, jos ei Oulussa kaupanteko kiinnosta.

    • elämää

      Ei tarvitse muuta kuin googlella hakea muutamalla hakusanalla, niin jo huomaa, että kumpikaan ei ole toistaan parempi hinnoittelun suhteen. Mitä palveluun tulee, niin joskun osaa lassikin olla ylimielinen jos partiokaupassa vaan turistaan kavereiden kanssa - siis: kumpikaan ei ole toistaan parempi. Jos oikeasti tietää mitä hakee, niin muualta saa usein paljon halvemmalla (vaikkapa sitten ulkomailta tilaamalla).

      • Rekkiwallu

        Molemmissa asioineena en noita osaa paremmuusjärjestykseen laittaa,riippuu myyjästä päivästä ynms.

        Pääsääntöisesti asia on kuitenkin niin että ellet itse tiedä mitä haluat ja tarvitset niin ei sitä tiedä kukaan muukaan.

        Jotain määrättyjä tuotteita esim.keittimet saa muualta huomattavasti edullisemmin,sitten taas teltat makuualustat ja pussit ovat noissa liikkeissä yleensä laadukkaampaa tavaraa,toki noistakin liikkeistä löytyy niitä "rihkama tuotteita" telttojen ja pussien suhteenkin mutta ehkä ne kannattaakin jättää sinne liikkeeseen.

        Joten ensin pitää selvittää itselleen mitä on hakemassa,senjälkeen voi verrata noita liikkeitä (jos sama tuote on molemmissa tai vastaava) ja hankkia tuo tuote sieltä mistä sen edullisemmin saa.


      • xena
        Rekkiwallu kirjoitti:

        Molemmissa asioineena en noita osaa paremmuusjärjestykseen laittaa,riippuu myyjästä päivästä ynms.

        Pääsääntöisesti asia on kuitenkin niin että ellet itse tiedä mitä haluat ja tarvitset niin ei sitä tiedä kukaan muukaan.

        Jotain määrättyjä tuotteita esim.keittimet saa muualta huomattavasti edullisemmin,sitten taas teltat makuualustat ja pussit ovat noissa liikkeissä yleensä laadukkaampaa tavaraa,toki noistakin liikkeistä löytyy niitä "rihkama tuotteita" telttojen ja pussien suhteenkin mutta ehkä ne kannattaakin jättää sinne liikkeeseen.

        Joten ensin pitää selvittää itselleen mitä on hakemassa,senjälkeen voi verrata noita liikkeitä (jos sama tuote on molemmissa tai vastaava) ja hankkia tuo tuote sieltä mistä sen edullisemmin saa.

        Päivästä kiinni minkälaisen vastaanoton ja palvelun asiakas saa.

        Yrjönkadun Partioaitassa olen kyllä törmännyt hyvin yleisesti myyjien ylimieliseen käytökseen ja yritän välttää kyseisessä liikkeessä asioimista.

        Tapiolan Partioaitassa palvelu on oikein ok ja Saariselän aitta hakkaa palvelussaan etelän aitat mennen tullen.

        Lassin miespuoliset myyjät ovat varsin tympeitä. palvelevat kyllä mutta naama näkkärillä. Naispuoliset myyjät / myyjä ovat/ on oivalteet palvelun idean - ole ystävällinen ja avulias.

        Joo... mitäköhän hyötyä tästä vertailusta sitten oikein oli?


    • uzzi

      Tuntuu olevan paremmin homma hanskassa.Palvelu/ammattitaito/alennukset-tinkaaminen onnistuu/laatu.

    • laula

      Olen ostanut enimmäkseen Lassen retkiaitasta, koska siellä on aina ollut ystävällinen palvelu, eikä hinnoissa ole ollut juurikaan Partioaitan kanssa eroja. Partoaitasta käyn katsomassa, jos Lassilta tai muualta ei löydy. Siellä on ollut aika koppavia ja ivallisiakin myyjiä mm. kenkäosastolla. Sillä tavalla ei kauppoja synny. En ostanut Partioaitasta vaelluskenkiä, vaikka löysin sopivat, päätin katsoa vielä muualta. Partioaitassa olen tavannut yhden palveluhenkisen ja ystävällisen naispuolisen myyjän, hän pitää varmaan liikettä persoonallaan pystyssä. Olen siis Lassin retkiaitan kannattja.

    • Täynnä nämä einekset

      Varsinkin keittopussit. Jos on tottunut olemaan makuja arvostelematta ja syö mitä vaan. Tähän suosittelen näitä kuivakeitoksia (Blåband, Knorr, ....). Itse en niihin koske kuin viimeisessä hädässä.
      Oike ruoka on puhtaista valikoiduista raaka-aineista valmistettu. Toinen konsti on ostaa einestuotteita, kemikaaleilla jalostettuja, oikeastaan maulla ja kemikaaleilla pilattuja elintarvikkeita. Joskun kiireessä joudun valitsemaan niitä (erittäin harvoin)
      Lain suoja niillä on, syökää vaan. Itseasiassa mikäli nautitte niiden mausta ym. niin nauttikaa vaan. Ne kemikaalit ja aromaattiaineet tasoittavat ruokamakua kuin konekivääri pellon reunassa. Jos vihollinen nostaa päätään, niin reikä siihen tulee. Eikä päällä sen jälkeen paljon makunauuintoja koeta. Elikkä ne tasoittavat maut. Ts peittävät parhhat niistä.
      Glutammatti/porokeitto/hirvikeitto. Mulle riittää oikea liemi ruuan pohjaksi. Niitä keittelen itse, keitän vielä kokoonkin. Pakastan jääpalapusseihin. Kun käytän liemiäni, tiedän niiden olevan ilman kemikaaleja. Lisäksi ne maistuvat melkoisesti muulle kuin kemimikaaaleille. Aidosti oikeille liemille NaM Nqam....!!


      Ps. keitän itse paljon liemiä kasviksista, lihoista ja kaloista. Niistä saa eri9ttäin hy

    • ruska retkeilijä

      vaan tuolta saattais vielä halvelmmalla löytää: www.urheilutukku.net
      suosittelen

      • OH SEN YHEN OTTAISIN

        MIELESTÄNI PARTIOAITAN PALVELU ON PARASTA. YSTÄVÄLLISTÄ JA JUMALAISIA MYYJIÄ!


      • wetsuit

      • paskaa laatua

      • varustefriikki
        paskaa laatua kirjoitti:

        paskaa laatua

        kerran kävelin kyseisen liikkeen läpi ja totta tosiaan myynnissä on lähinnä paskaa


      • sade
        OH SEN YHEN OTTAISIN kirjoitti:

        MIELESTÄNI PARTIOAITAN PALVELU ON PARASTA. YSTÄVÄLLISTÄ JA JUMALAISIA MYYJIÄ!

        En ole samaa mieltä. Partioaitasta ei saa hyvää palvelua.


    • exjunasiivooja

      Vaateita joutuu sovittamaan kun olen suomalainen persjalkainen nainen,mutta teltat voi tilata netistä.
      Olisipa kiva tietää,mistä saa kohtuuhinnalla vaateita lyhytvartaloiselle naiselle,jolla on vieläpä lyhyet koivet..... Ja tanakka rakenne.

      Uusimman telttani tilasin Retkiaitasta. Ja homma toimi kuin junan vessa.
      tai oikeastaan paremmin... sillä junien vessat ei aina toimi. T:Ex junasiivooja

    • hj
    • hj

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4903
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1836
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe