Budyreon on huippu

kokeilija

Olen piikkikammoinen ihminen, mutta otin itseäni niskasta kiinni ja hankin Budyreon-valmisteen. Kerran viikossa pistettävä uusi lääke on pitänyt verensokerini niin hyvänä, ettei tableteilla koskaan. Olen kirjannut diabeteshoitajalle kaikki tulokset, kontrolli on heinäkuussa. Hänkin odottaa mielenkiinnolla tuloksia. Ja tulokset; uskomattomia ovat, ruokailun jälkeenkin on olleet esim 5.9, aamuisin eivät koskaan yli 7, yleensä 6:n alapuolella/tai n 6.1 (minulla on aamunkoitto-ongelma). Sivuoireita ei ole ollut, eka viikolla lievää pahoinvointia, ei muuta. Uskon, että pitkäaikaisarvosta tulee tosi upea. Ps en ole lääkkeen mainostaja, vaan paikkakunnallani ensimmäinen käyttäjä, kun tuote pitää apteekista tilata. Mutta onhan sillä hintaa, painoindeksini ei ole 35, vaan n 33. Mutten aio lihottaa itseäni tätä varten :) jos tää olis halvempi kuten muut diabeteslääkkeet, uskoisin auttavan monia ihmisiä. Montakohan vuotta saa odottaa, nyt se maksaa 145 euroa/kk annos, eli neljä pistosta.
sitä odotellessa täytyy kokeilujen jälkeen palata entisiin tabletteihin - ettei pörssi lopu, tästä kun ei saa sitä lääkekorvauskertymääkään :(

27

6433

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 145e/kk

      Vain 4 pistosta / kk ?
      Ehdottiko lääkäri lääkettä vai miten tuli kokeiltua ?

    • 1abc

      Lääkkeen nimi lienee Bydureon. Piikkejä ei kyllä tarvitse pelätä, jos pistää mahan läskiin. Se ei tunnu ollenkaan. En tiedä on läskiin pistäminen paras tapa, mutta lihaksiin varon pistämästä.

      • sokeritolppa

        Lääkkeen mukana tulee ohje, joka kannattaa lukea. Niissä kerrotaan mm. että runsaasti ylipainoisten miesten ei kannata pistää vatsaan, vaan etureiden läskiin, jotta lääke tavallaan menee jakeluun nopeammin. Lihaksiin ei saa pistää, se kerrotaan lääkkeen ohjeessa myös, ainoastaan ihonalaiseen rasvakudokseen. Sekin tulee tehdä tietyllä tavalla, ts. ei sokkona tikaten vaan suonia väistellen.


      • Aina ei voi
        sokeritolppa kirjoitti:

        Lääkkeen mukana tulee ohje, joka kannattaa lukea. Niissä kerrotaan mm. että runsaasti ylipainoisten miesten ei kannata pistää vatsaan, vaan etureiden läskiin, jotta lääke tavallaan menee jakeluun nopeammin. Lihaksiin ei saa pistää, se kerrotaan lääkkeen ohjeessa myös, ainoastaan ihonalaiseen rasvakudokseen. Sekin tulee tehdä tietyllä tavalla, ts. ei sokkona tikaten vaan suonia väistellen.

        Insuliinia usein pistävät tietävät ettei suonia pysty välttelemään koska kaikki hiussuonet eivät näy ihon pinnalle. Olen tietenkin välttänyt pistämistä näkyvään suoneen, mutta silti aina joskus kun ottaa neulan ulos, pistoskohdasta tulee verta. Toistaiseksi vain kerran on tällaisessa tapauksessa insuliini mennyt suoneen ja silloin hypo iski puolen tunnin sisällä (onneksi oli Siripiriä käsillä).


    • !

      Bydureon tulee Kelan rajoitetun peruskorvattavuuden piiriin 1.7.2012 alkaen.

      • !!!

        Bydureon tulee Kelan rajoitetun erityiskorvattavuuden (100%) piiriin 1.4.2013 alkaen.


      • !!!!!
        !!! kirjoitti:

        Bydureon tulee Kelan rajoitetun erityiskorvattavuuden (100%) piiriin 1.4.2013 alkaen.

        Mutta vain jos BMI yli 35 eikä tbl -lääkityksellä toivottua tulosta.


      • !!!

      • !!!!!
        !!! kirjoitti:

        Tarkat tiedot löytyy tästä linkistä http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/alias/laake346

        Eli kelakortista pitää löytyä myös koodi 346.

        Toki, mutta sitä merkintää ei saa ilman, että B-lausunto on mennyt läpi ja läpi se menee noilla kriteereillä.


    • marlemy

      Käytän tällä toista kuukautta hetkellä Victozaa, mutta tarkoitus on syksymmällä siirtyä Budyreonin käyttäjäksi. Lääke aiheutti alkuun ähkyoloa ja kuvotusta. Nyt ovat oireet helpottaneet. Victoza on 50 euroa kalliimpi ja pistettävä joka päivä. M Siinä syyt vaihtoon.

    • hieman eroa

      Jos Victoza on toiminut hyvin, ei välttämättä kannata vaihtaa. Vaikka ovat samaan lääkekategoriaan kuuluvia, niin yksilöllinen vaikutus ei välttämättä ole sama.

    • pipetape

      Vaihdoin Victozan Bydureoniin. Olen käyttänyt 6 viikkoa ja verensokerit on nousseet ihan tajuttomasti. Ennen aina alle 7 nyt välillä 12-13. Lääkäri suositteli vaihtoa takaisin Victozaan. Vaihdoin vain sen takia, kun ei tarvii pistää kuin kerran viikossa.

    • Läski-Mooses

      Olen käyttänyt nyt 11 viikkoa Bydureonia, yhdessä pitkäaikaisen insuliinin ja tablettien kanssa. En ole huomannut Bydureonilla olevan minkäänlaista vaikutusta sen enempää veren sokeriarvoihin kuin laihtumiseenkaan (ellei huomioida kukkaron huomattavaa laihtumista). Insuliinia ei voinut yhtään vähentää. Ainoa vaikutus on ollut pistokohtiin ilmestyvät pienet kummut, jotka lienevät ajan myötä häviävät.

      Ainakin minulle Bydureon on ollut täysin turha ja erittäin kallis kokeilu (n. 400 euroa).

      • Katariina 62v

        Viidennen viikon pistoksen pistin eilen. Painossa ei ole tapahtunut mitään näinä viikkoina, BMI on edelleen yli 37. Vs-arvot on kyllä laskeneet, nimenomaan aterian jälkeiset arvot alle 6, jota ei ole tapahtunut vuosiin. Aamuarvot 6.1-6,4 eli nekin on hyvät. Pistoskohtaan tosiaan tulee muhukuroita, muttä lisäksi kutinaa ja punoitustakin, olen herkkäihoinen. Tulipa ostettua 3 kk:n satsi ,joten aion sen ainakin käyttää, vaikka painonpudotus olikin yksi suurimmista motivaatioista että raskin ostaa (minulla on Kela kortissa koodi 346, eli sain 3 kk hintaan 237.00€).


      • muuttuu
        Katariina 62v kirjoitti:

        Viidennen viikon pistoksen pistin eilen. Painossa ei ole tapahtunut mitään näinä viikkoina, BMI on edelleen yli 37. Vs-arvot on kyllä laskeneet, nimenomaan aterian jälkeiset arvot alle 6, jota ei ole tapahtunut vuosiin. Aamuarvot 6.1-6,4 eli nekin on hyvät. Pistoskohtaan tosiaan tulee muhukuroita, muttä lisäksi kutinaa ja punoitustakin, olen herkkäihoinen. Tulipa ostettua 3 kk:n satsi ,joten aion sen ainakin käyttää, vaikka painonpudotus olikin yksi suurimmista motivaatioista että raskin ostaa (minulla on Kela kortissa koodi 346, eli sain 3 kk hintaan 237.00€).

        No, 1.4. alkaen saat sen 100% erityiskorvattuna, maksat vain 3e omavastuun.


    • Pumpula 1

      Entisenä Victozan käyttäjänä pyysin Bydureon reseptin. Minulle kerrottiin , että 1.4 alkaen sen saa 100% korvattavana, vaan eipäs saanutkaan.Nyt sitä sitten selvitellään sekä TK:n kautta että Kelan johdosta. Terv. Tarja

      • Jotain kummallista

        Olisikohan syynä se että kelakortissasi on vielä koodi 346 jolla saa vain peruskorvauksen. Mielestäni Bydureonille on tullut uusi korvausnumero 160 jolla saa erityiskorvauksen (http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/alias/laake160)
        Yritin löytää noista Kelan selvityksistä mitä eroa olisi perusteissa, mutta en ainakaan pikaisella lukemisella löytänyt eroja. Olisiko Kela vain laittanut uuden koodinumeron ja sitä varten pitää hankkia uusi B-todistus.

        Lääkkeen saa siis joko peruskorvattuna koodilla 346 ja erityiskorvattuna koodilla 160. Hassua.


      • korvattavuus
        Jotain kummallista kirjoitti:

        Olisikohan syynä se että kelakortissasi on vielä koodi 346 jolla saa vain peruskorvauksen. Mielestäni Bydureonille on tullut uusi korvausnumero 160 jolla saa erityiskorvauksen (http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/alias/laake160)
        Yritin löytää noista Kelan selvityksistä mitä eroa olisi perusteissa, mutta en ainakaan pikaisella lukemisella löytänyt eroja. Olisiko Kela vain laittanut uuden koodinumeron ja sitä varten pitää hankkia uusi B-todistus.

        Lääkkeen saa siis joko peruskorvattuna koodilla 346 ja erityiskorvattuna koodilla 160. Hassua.

        Kela lähettää automaattisesti uuden kelakortin, jos on korvattavuus 346. Uusi numero on 160. Kelassa on ruuhkaa ja kortti tulee viimeistään huhtikuunlopulla. Ei tarvitse uutta B-lausuntoa. Tänään juuri soitin kelaan asian tiimoilta. Kuitit talteen ja hakemus kelalta sitten jälkikäteen, jos uutta kelakorttia ei ole ehtinyt tulla. Niinkuin minulle kävi, eli joudun nyt maksamaan ja sitten hakea sen kelata takasin.


      • Mulle kävi myös noin :/


    • dm62

      Mun piti myös siirtyä hyvästä victozasta tähän bydureoniin , koska victozalta otettiin kokonaan korvattavuus pois. Nyt viikon käyttäneenä alkoi taas syönti ja kaikki maistuu liian hyvälle. Victozan aikan laihduin ja ruokahalut olivat vähäisempänä. Apua, alan tietysti taas lihomaan, olin jo päästä alle 100 kg:n. Miten teillä toisilla on , tippuuko tällä bydureumilla paino kuten victozalla??? Mitä muita oireita on tällä b:llä?

      • Boss52

        Hei. Uskoisin ruokahalun tasaantuvan verensokereiden tasaannuttua. Alkuun veriarvot tuppaavat nousemaan. Bydureon on pitkävaikutteinen viikoittain pistettävä lääke, Victoza nopeavaikutteinen päivittäin otettava lääke. Pitkäsokeri nousi ensin 0,5 % ja nyt se laski 0,1% alle sen mihin Victozalla pääsin vuoden aikana. Victoza 1 vuosi: 6,4 %, Bydureon ensin nousu 6,9 % ja nyt tosiaan 6,3 % hyvin lyhyessä ajassa. Voisiko päästä syksyyn mennessä alle 6 %? Jos niin käy, palaan asiaan. Bydureoniin siirryin maaliskuussa. Odotelkaa siis ihan rauhassa. Tämän lääkkeen kanssa ei pidä hätäillä.


      • Anonyymi

        Budureon alkaa vaikuttaa vasta 4 viikon jälkeen. Odottakaa rauhallisesti. Sokerit alas ja paino putoaa. Mummi vm47


    • Victoza mieluisampi

      HEI ! Kaikki joilla oli B todistus ja korvattavuus Victozaan saavat automaattisesti ensimmäisen Bydureon ostokerran jälkeen kelalta uuden kortin. Koska siihen menee aikaa ennen kuin ostolistat apteekeista ehtii Kelaan ,kannattaa sinne soittaa. Minulle ihana Kelan toimihenkilö hoiti asian apteekkiin ja hoiti myös ensimmäisen ostokerran korvauksen tilille. 3 kk Bydureon maksoi 3e. Victoza saa taas peruskorvattavuuden elokuussa ,mutta vain 1.2 annostuksella..........Ei tätä pieni ihminen ymmärrä. Victoza omalla kohdallani oli parempi , mutta eläke pistää miettimään ,mitä pistää.

      • En voi käyttää

        Jos on ennen 1.4.2013 käyttänyt Bydureonia, uusi kelakortti koodilla 160 tulee automaattisesti. Jos ostaa sitä vasta tuon päivämäärän jälkeen, korvausten erotuksen joutuu hakemaan Kelan lomakkeella ja kelakortti toimitetaan myöhemmin. Ellei ole vielä ostanut Bydureonia, voi ottaa yhteyttä Kelaan ja pyytää uutta kelakorttia uudella koodilla jolloin lääkkeen saa heti ensimmäisellä kerralla erityiskorvattuna.

        Niin ja tarkennuksena kuten edellisessäkin viestissä mainittiin niin Victozaa saa vain peruskorvattuna elokuusta lähtien joten hinta on paljon suurempi kuin tämä 3 € / 3 kk.

        Minulla on ilmeisesti ajoittaisia gastropareesin oireita, joten en uskalla käyttää mitään näitä suolistohormooneita koska ne voivat pahentaa oireita.


    • Gessef

      Olen nyt käyttänyt Budyreonia 5 vk. Levemiriä pistin ennen Budyreonia 280 yks ja metforemia 3 x 1 mg tapletti. Nyt olen voinut jättää levemirin kokonaan pois ja Metforemin pudottanut 2 taplettiin. Sokerit pysyneet -6. Paino tippunut 125 kg:sta 117 kg:n. Verenpaine lääkkeistä olen saanut pudottaa pois yhden tapletin (3 vielä jäjellä). Toki olen samalla tarkkaillutn syömisiäni. kokonais energia -2000 Kcal. Hiilareita max 200 g päivässä, ei siis mitään karppaamista (peruna, vaalealeipä jne pois). Suosittelen.

    • laihtunut

      Minulla ollut 2vuotta käytössä. Lääkkeitä olen saanut vähentää. Paino pudonnut 34 kg. Olo mahtava. Kolestrooli lääkettä nyt puolitetaan.

    • Anonyymi

      Mikä asiassa on NIIN vaikeaa???

      Lopettakaa se hiilihydraatin liika mättäminen vaikka hoitajasi kuinka yllyttää niin tulee huomattavasti halvemmaksi ja parhaassa tapauksessa katoaa lääkityksen tarve kokonaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      2177
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      2175
    4. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      2175
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      2174
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      2174
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      2173
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      2173
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      2173
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      2173
    Aihe