LED-nauhaa keittiöön?

Sara2213

56

5982

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suunnittelija112

      Likimain kaikissa myytävissä valonauhoissa on surkea värintoisto. En ymmärrä kuka haluaa keittiöönsä valoa, joka saa kaiken tasolla näyttämään ihan kummalliselta.

      Tongi netistä myyjä jolla on kunnon värintoistolla valonauhaa. Esim CRI90 alkaa olemaan hyvä.

      • Ledinauhat.fi

        www.ledinauhat.fi

        Suomen edullisimmat ja tehokkaimmat LED valonauhat, 1 vuoden takuulla jota et saa tilaamalla edulisesti ebaystä :D

        Tai saahan ebaystä takuun, Mutta se ei toimi kiinalaisten firmojen kanssa.

        Kannattaa seurata myös kaupan facebookkia: www.ledinauhat.fi

        Ledinauhat.fi verkkokaupan 5 metrin LED valonauhasta irtoaa jopa 4200 lumenia ja hinta tuotteelle 40-50€ väliltä.


      • Ledinauhat.fi

      • gegelus

        Mitä kukaan tollaisilla nauhoilla tekee? Ihan naurettavaa, ei oikein sovi mihinkään käyttötarkoitukseen. Luuletko että mitä enemmän lumeneita sitä parempi nauha? Kyllä kusee värintoisto ja pahasti noilla nauhoilla, ei todellakaan toimi missään keittiössä..............


    • kysy siltä

      ledinauhan myyjä tietää

    • Tupu

      Bilteman alle kympin/m nauhassa on hyvä ja tosi mukavan pehmeä valo,jos halpa kelpaa niin suosittelen.

    • Mökkiturku

      Meille tuli proled nimisestä firmasta, kun naapuri suositteli. Mittojen mukaan nauhat ja alumiinilistoissa valmiina paikallaan. Johdotki oli kolvattu valmiiksi.

      Hain ite paikanpäältä, ja mulle näytettiin mitä on huono värintoisto ja mikä on hyvä värintoisto. Ero on todella iso

      Hiukan harmittaa että tuli mökille ostettua ensin rautakaupasta jotakin vihertävää nauhaa. Ehkäpä vaihdan nekin vielä kunnollisiin.

    • 13

      Kai nyt ite tiiät ku firmas tuotteita mainostat täällä :D

    • Sara2213
      • Tuon sivuston nauhan pitäisi olla vähintään 5X tehokkaampaa, jotta sitä voi järkevästi käyttää keittiön työtason valona.

        Rahat menee ihan hukkaan vaikka maksais kuinka vähän..


    • Led kikkailija

      Myös Partco Haagassa myy nauhoja, eri tehoilla ja värisävyillä.
      Taisi olla myös malleja näytillä siten että tehoja pystyi vertailemaan kivasti.
      Ja virtalähteitä niihin.
      Ja vaikka noissa valoteho onkin hiukan rajallinen, kyllä niillä juuri työtasoa komeasti valaisee, kun etäisyys valaistavaan pintaan on niin lyhyt.
      Varsinkin jos kaappisi alareunassa on se valolista, jonka taakse saat kaiken piiloon.

      Jos epäilyttää, osta ensin pikkupätkä, esim 10 cm, ja testaa sillä.
      Parhaimman ja tasaisimman lopputuloksen tietenkin saat, tekemällä likimain koko kaapin alaosan levyisen valonauhan.

      Ja muitakin myyjiä toki on, Partcossa muistan vain olleen aika monta eri versiota, näytillä.

    • Led kikkailija

      Ja älä osta ihan tehottominta nauhaa, hyvä sitä valoa on köökissä olla.

      Ja nuo ehdottamasi listat, toki siisti asennusvaihtoehto.
      Tarranauhakin OK, jos saat ne siististi piiloon.

    • Tällanen

      Toi 2,4W metri on aika himmeä työvaloksi.

      Meille laitettiin tollasta 14,4W/m nauhaa

      http://www.nordicsolar.net/product.php?id_product=139


      Täällä joku taas kommentoi näköjään värintoistoista sun muista, mutta eiköhän se ole katsojasta kiinni, mikä väri, valo, tyyli tai mikään muukaan on hyvän näköinen. Ei sitä voi paperilla perustella että tämä on kaikkein paras väri kaikkien milelestä.

      • Olen aivan varma että kukaan ei halua huonoa väritoistoa. Esimerkiksi valonauhan kohdalla tuo tarkoittaa että värit ei erotu kunnolla. Varsinkin punaiset sävyt on aivan pimennossa.

        Kun huonon värintoiston valo ja hyvän värintoiston valo laittaa vierekkäin, niin eron kyllä huomaa varmasti. Hyvään verrattuna huono värintoisto saa aikaan nuhruisen/likaisen/sumuisen/epätarkan/ mössövalaistuksen, joka ei erottele sävyjä toisistaan. Kaikki näyttää siis yhtä surkealta.

        Toki joku voi olla tuohonkin tyytyväinen, mutta vain siksi, kun ei paremmasta tiedä. Mutta onneksi olin täällä sanomassa.

        Noh...nyt joku viisas toteaa, että eikö se riitä että on tyytyväinen....
        Kun kerran rahaa käytetään, niin eikö kannattaisi valita paras versio, kun ei ne ole oleellisesti kalliimpi.

        Kännykkäsi vuonna 1994 tuntui tosi hyvältä ja parhaalta, mutta tuskin tuota enää käytät, kun tiedät että parempiakin on . Ihan sama homma näissä valoissakin.


      • todellinen miliisi
        ledpoliisi kirjoitti:

        Olen aivan varma että kukaan ei halua huonoa väritoistoa. Esimerkiksi valonauhan kohdalla tuo tarkoittaa että värit ei erotu kunnolla. Varsinkin punaiset sävyt on aivan pimennossa.

        Kun huonon värintoiston valo ja hyvän värintoiston valo laittaa vierekkäin, niin eron kyllä huomaa varmasti. Hyvään verrattuna huono värintoisto saa aikaan nuhruisen/likaisen/sumuisen/epätarkan/ mössövalaistuksen, joka ei erottele sävyjä toisistaan. Kaikki näyttää siis yhtä surkealta.

        Toki joku voi olla tuohonkin tyytyväinen, mutta vain siksi, kun ei paremmasta tiedä. Mutta onneksi olin täällä sanomassa.

        Noh...nyt joku viisas toteaa, että eikö se riitä että on tyytyväinen....
        Kun kerran rahaa käytetään, niin eikö kannattaisi valita paras versio, kun ei ne ole oleellisesti kalliimpi.

        Kännykkäsi vuonna 1994 tuntui tosi hyvältä ja parhaalta, mutta tuskin tuota enää käytät, kun tiedät että parempiakin on . Ihan sama homma näissä valoissakin.

        Mulla ei tarvii olla Iphonea, koska riittää puhelin jolla voi puhua ja lähettää s-postia. Samoin tarvitse valon joka valaisee, jotta näen paremmin.

        Jos katson taideteosta, voi valo olla sellainen jolla värit näkyvät oikein. Jos katson tiskipöytää, ei voi vähempää kiinnostaa näkyykö ruoantähteet oikean värisinä.

        Kyllä varmasti moni tietää että valoja on joka lähtöön. Ja jokainen valitsee omien tarpeidensa ja mieltymystensä mukaan ja olet oikeassa se todellakin riittää että on tyytyväinen. On jokseenkin sairasta kuvitella että ei voi olla tyytyväinen johonkin jos maailmasta löytyy siitä parempikin versio?!

        Toiset ajaa mersulla toiset peugeotilla, kummastakin löytyy varmasti tyytyväisiä. Toiset tykkää igmanista toiset valiosta, toiset tytöistä toiset pojista.

        Tolla logiikalla säkin tykkäät vaimostas vaan kun et paremmasta tiedä?!

        Ja vielä lopuksi, OMASTA MIELESTÄNI cold white on paras värilämpö omaan kotiini.

        Eiköhän kohta joku fiksu ledpoliisi sano että se johtuu vaan siitä etten paremmasta tiedä ja asuntoni näyttää mössöltä. Mitä väliä jos olen ITSE siihen tyytyväinen.


      • Heippa Hei
        ledpoliisi kirjoitti:

        Olen aivan varma että kukaan ei halua huonoa väritoistoa. Esimerkiksi valonauhan kohdalla tuo tarkoittaa että värit ei erotu kunnolla. Varsinkin punaiset sävyt on aivan pimennossa.

        Kun huonon värintoiston valo ja hyvän värintoiston valo laittaa vierekkäin, niin eron kyllä huomaa varmasti. Hyvään verrattuna huono värintoisto saa aikaan nuhruisen/likaisen/sumuisen/epätarkan/ mössövalaistuksen, joka ei erottele sävyjä toisistaan. Kaikki näyttää siis yhtä surkealta.

        Toki joku voi olla tuohonkin tyytyväinen, mutta vain siksi, kun ei paremmasta tiedä. Mutta onneksi olin täällä sanomassa.

        Noh...nyt joku viisas toteaa, että eikö se riitä että on tyytyväinen....
        Kun kerran rahaa käytetään, niin eikö kannattaisi valita paras versio, kun ei ne ole oleellisesti kalliimpi.

        Kännykkäsi vuonna 1994 tuntui tosi hyvältä ja parhaalta, mutta tuskin tuota enää käytät, kun tiedät että parempiakin on . Ihan sama homma näissä valoissakin.

        Hei, Herra poliisi! Luuletko että elämme vielä jossain kommunismissa, missä joku sanelee mistä kaikki tykkää? Eiköhän jokainen päätä mieltymyksensä itse.


      • Heippa Hei kirjoitti:

        Hei, Herra poliisi! Luuletko että elämme vielä jossain kommunismissa, missä joku sanelee mistä kaikki tykkää? Eiköhän jokainen päätä mieltymyksensä itse.

        JOs laitetaan hyvä värintoisto ja huono värintoisto vertailtavaksi vierekkäin, niin en usko että moni pitää huonosta värintoistosta. Siihen ei liity kommunismi lainkaan.


      • Valovirta

        Värilämpötila on paljolti makuasia, monet haluavat lämminsävyistä, jotkut pitävät viileän valkoisesta. Värilämpötila ei kerro valon laatua. Värintoisto on eri asia, ja sitä pidetään yleisesti yhtenä valon laadun mittarina. Yleensä hyvän värintoiston valo koetaan miellyttävämpänä.

        Myös sopiva valaistusvoimakkuus on osittain makuasia.


      • 12+16
        Valovirta kirjoitti:

        Värilämpötila on paljolti makuasia, monet haluavat lämminsävyistä, jotkut pitävät viileän valkoisesta. Värilämpötila ei kerro valon laatua. Värintoisto on eri asia, ja sitä pidetään yleisesti yhtenä valon laadun mittarina. Yleensä hyvän värintoiston valo koetaan miellyttävämpänä.

        Myös sopiva valaistusvoimakkuus on osittain makuasia.

        Vihdoinkin asiallinen vastaus.

        Mutta todetaanko lopulta että valo ja monet siihen liittyvät mieltymykset ovat makuasioita, eikä niiden paremmuutta voi paperilla osoittaa vaikka poliisi niin haluaisikin tehdä.


      • 12+16 kirjoitti:

        Vihdoinkin asiallinen vastaus.

        Mutta todetaanko lopulta että valo ja monet siihen liittyvät mieltymykset ovat makuasioita, eikä niiden paremmuutta voi paperilla osoittaa vaikka poliisi niin haluaisikin tehdä.

        Hyvä värintoisto koetaan yleensä miellyttävänä, niinkuin tuossa joku totesi. Näin ollen kannattaa valita valo jossa on korkea värintoisto. Tuo asia voidaan ilmoittaa paperilla. KUnhan luvut pitävät paikkansa.


      • Vitun poliisi
        ledpoliisi kirjoitti:

        Hyvä värintoisto koetaan yleensä miellyttävänä, niinkuin tuossa joku totesi. Näin ollen kannattaa valita valo jossa on korkea värintoisto. Tuo asia voidaan ilmoittaa paperilla. KUnhan luvut pitävät paikkansa.

        Lopeta Jo!!!

        Ja ikävä tuottaa pettymys, mutta taidat olla ainoa joka arvostaa kirjoituksiasi.


      • Vitun poliisi kirjoitti:

        Lopeta Jo!!!

        Ja ikävä tuottaa pettymys, mutta taidat olla ainoa joka arvostaa kirjoituksiasi.

        Odottelinkin jo koska livetään asiasta, ja mennään arvostelemaan henkilöä. Se vaihe tulee aina, kun ei mitään muuta keksi.

        Kommentoi mieluummin, mitä viestissäni on vikaa? Mitä vikaa on esimerkiksi korkeassa värintoistossa.


      • valaistunut rakentaj

        Ei ole makuasia kun puhutaan keittiön valaistuksesta. Lämmin sävy ei sovi keittiöön koska toistaa ruokien värin väärin. Päivän valo on oikea sävy ja värilämpö oltava vähintään 3500! Halpoja kannattaa välttää. Sivistin itseni aiheesta ja nyt tiedän mitä ostaa ja mihin kohtaan asentaa. Valokeila tulee olla myös 120 astetta. Yläkaapin pohjan keskelle asennus ja lista eteen niin ei häikäise ruokapöydällä istujia ja valoa riittää loistavasti tason joka kohtaan. Keittiössä kannattaa panostaa valaistuksenn. Lämpimät sävyt sopii tiloihin missä värin toisto ei ole niin tarkkaa kuin ruoka-aineiden kanssa pelatessa. Älkää ihmeessä laittako summassa jotain "valoa". Netistä löytyy hyvin tietoa aiheesta. Itse laitan nauhaa mikä maksaa about 149 €.


      • hinnalla merkitystä
        ledpoliisi kirjoitti:

        JOs laitetaan hyvä värintoisto ja huono värintoisto vertailtavaksi vierekkäin, niin en usko että moni pitää huonosta värintoistosta. Siihen ei liity kommunismi lainkaan.

        Jos hyvä värintoisto on neljä kertaa kalliimpi, niin silloin se huonompi värintoisto on silloin monen mielestä ihan oka ja valitsee sen.


      • hinnalla merkitystä kirjoitti:

        Jos hyvä värintoisto on neljä kertaa kalliimpi, niin silloin se huonompi värintoisto on silloin monen mielestä ihan oka ja valitsee sen.

        Onko se 4 kertaa kalliimpaa?


      • Hinta ratkaisee
        ledpoliisi kirjoitti:

        Onko se 4 kertaa kalliimpaa?

        Yleensä ainakin 2 kertaa kalliimpaa ja se riittää siirtämään asiakkaat halvemman ostajiksi.


      • Hinta ratkaisee kirjoitti:

        Yleensä ainakin 2 kertaa kalliimpaa ja se riittää siirtämään asiakkaat halvemman ostajiksi.

        Näyttää korkean värintoiston valonauha maksavan noin 75€ 5m rulla. Halvimmillaan nauhat on Suomessa n.30€ rulla. Näissä halvimmissa on valonmäärä yleensä aika alhainen, joten vertailu hiukan ontuu..

        Eli jos peruskeittiöön menee 4m nauhaa, niin ottamalla heikon värintoiston nauhaa säästää huimat 36€. Kannaattaako tuolla säästöllä sitten hyväksyä kummallisen värinen nauha?


      • värit ja värit
        ledpoliisi kirjoitti:

        Näyttää korkean värintoiston valonauha maksavan noin 75€ 5m rulla. Halvimmillaan nauhat on Suomessa n.30€ rulla. Näissä halvimmissa on valonmäärä yleensä aika alhainen, joten vertailu hiukan ontuu..

        Eli jos peruskeittiöön menee 4m nauhaa, niin ottamalla heikon värintoiston nauhaa säästää huimat 36€. Kannaattaako tuolla säästöllä sitten hyväksyä kummallisen värinen nauha?

        Kannattaa koska sillä värillä ei ole keittiössä paskankaan väliä. Värintoistot kuuluu taidegalleriaan ei kotiin.

        Jokainen saa päättää itse, enemmistö ainakin toistaiseksi tekee päätöksen hinnan perusteella.

        Mikäs toi korkean värintoiston 75€ nauha on, ihan by the way.


      • värit ja värit kirjoitti:

        Kannattaa koska sillä värillä ei ole keittiössä paskankaan väliä. Värintoistot kuuluu taidegalleriaan ei kotiin.

        Jokainen saa päättää itse, enemmistö ainakin toistaiseksi tekee päätöksen hinnan perusteella.

        Mikäs toi korkean värintoiston 75€ nauha on, ihan by the way.

        Miksei hyvä värintoisto kuulu kotiin? Miksi valon pitää näyttää oudolta?
        Jos enemmistö tekisi päätöksensä hinnan perusteella, niin kukaan ei varmaan ostais kalliita automerkkejä tms..

        Korkean värintoiston nauha löytyy googlella, en ala erikseen mainitsemaan firmaa kun sitten alkaa syyttely että olen ko.yrittäjä.


      • Näin se vaan menee
        ledpoliisi kirjoitti:

        Miksei hyvä värintoisto kuulu kotiin? Miksi valon pitää näyttää oudolta?
        Jos enemmistö tekisi päätöksensä hinnan perusteella, niin kukaan ei varmaan ostais kalliita automerkkejä tms..

        Korkean värintoiston nauha löytyy googlella, en ala erikseen mainitsemaan firmaa kun sitten alkaa syyttely että olen ko.yrittäjä.

        Koska ruokatahrojen värillä ei ole mitään merkitystä. Ei valo voi näyttää oudolta, se näyttää aina valolta.

        Enemmistö tekee päätöksen hinnan perusteella, siksi kaikilla ei olekaan BMW:tä, Audia, Mersua, Ferraria, Rolls Roycea tai muuta vastaavaa vaan Renault, Peugeot, Citroen, Toytoa, Honda jne. tavis auto.


      • Valovirta
        Näin se vaan menee kirjoitti:

        Koska ruokatahrojen värillä ei ole mitään merkitystä. Ei valo voi näyttää oudolta, se näyttää aina valolta.

        Enemmistö tekee päätöksen hinnan perusteella, siksi kaikilla ei olekaan BMW:tä, Audia, Mersua, Ferraria, Rolls Roycea tai muuta vastaavaa vaan Renault, Peugeot, Citroen, Toytoa, Honda jne. tavis auto.

        Samoilla perusteilla ei ole mitään väliä sillä, minkälaista tapettia laittaa seiniin, koska kaikki tapetit näyttävät tapetilta.

        Kodissa vietetään suuri osa ajasta varsinkin pimeällä, joten laadukkaasta valaistuksesta on enemmän iloa kotona kuin taidegalleriassa, jossa ei välttämättä koskaan edes käy.

        Huonohko värintoisto ei yksinään välttämättä aiheuta suurta haittaa, mutta jos samassa huoneessa esim. yleisvalaistus on tehty laadukkaalla valolla, voi työtasolla oleva erisävyinen huonompilaatuinen valo näyttää ikävältä. Toki useimpia tällainen ei varmaankaan haittaa.


      • Miälipide
        Valovirta kirjoitti:

        Samoilla perusteilla ei ole mitään väliä sillä, minkälaista tapettia laittaa seiniin, koska kaikki tapetit näyttävät tapetilta.

        Kodissa vietetään suuri osa ajasta varsinkin pimeällä, joten laadukkaasta valaistuksesta on enemmän iloa kotona kuin taidegalleriassa, jossa ei välttämättä koskaan edes käy.

        Huonohko värintoisto ei yksinään välttämättä aiheuta suurta haittaa, mutta jos samassa huoneessa esim. yleisvalaistus on tehty laadukkaalla valolla, voi työtasolla oleva erisävyinen huonompilaatuinen valo näyttää ikävältä. Toki useimpia tällainen ei varmaankaan haittaa.

        Mielipiteitä on monenlaisia, mutta itse en ole ikinä nähnyt huonon näköistä valoa, jos himmeyttä eli valon puutetta ei lasketa. Hirveitä tapetteja kylläkin olen.


      • Näin se vaan menee kirjoitti:

        Koska ruokatahrojen värillä ei ole mitään merkitystä. Ei valo voi näyttää oudolta, se näyttää aina valolta.

        Enemmistö tekee päätöksen hinnan perusteella, siksi kaikilla ei olekaan BMW:tä, Audia, Mersua, Ferraria, Rolls Roycea tai muuta vastaavaa vaan Renault, Peugeot, Citroen, Toytoa, Honda jne. tavis auto.

        Jos enemmistö tekee päätöksensä hinnan perusteella, niin eikö enemmistön pitäisi hankkia Dacia, joka lienee suomen halvin auto? Corollat ja Hondat maksaa 2 kertaa enemmän..

        Totta on varmaan se, että omasta mielestä huonon näköistä valoa ei ole, niinkauan kun hyvää ei ole nähnyt.


      • Voi jösses
        ledpoliisi kirjoitti:

        Jos enemmistö tekee päätöksensä hinnan perusteella, niin eikö enemmistön pitäisi hankkia Dacia, joka lienee suomen halvin auto? Corollat ja Hondat maksaa 2 kertaa enemmän..

        Totta on varmaan se, että omasta mielestä huonon näköistä valoa ei ole, niinkauan kun hyvää ei ole nähnyt.

        Ei se että päätös tehdään hinnan perusteella välttämättä tarkoita että pitää olla kaikkein halvin...Ja Toyotalla on muitakin malleja kuin corolla joten kannattaa verrata hintaa saman kokoluokan autoon.

        Tollasessa ajatusmaailmassa ei ole mitään järkeä, että ajattelee jonkun olevan hyvä kun ei ole parempaa nähnyt. Sama oletu pätee kaikkeen. Olet naimisissa vaimosi kanssa koska et ole parempaa nähnyt? Asut talossas koska et ole parempaa nähnyt? Olet työpaikassasi koska et ole parempaa nähnyt? Asut Suomessa koska et ole parempaa nähnyt?

        Hei HALOO!!! Noin ajateltuna kaikki tässä maailmassa on paskaa! Se sun hyvän värintoiston lamppu on hyvä sun mielestäs koska et ole vielä parempaa nähnyt.


    • Sanoit lopussa aivan oikein. Asuntosi varmasti näyttää mössöltä koska valaistuksesi värintoisto on huono. Huomaisit asian jos kokeilisit korkeaa värintoistoa, jota saa myös kylmällä valkoisella.

      Puhun asiasta koska uskon että suurin osa Suomalaisista haluaa valojensa värintoiston olevan mieluummin hyvä kun huono. Lisäksi tästä asiasta ei riittävästi muutenkaan puhuta, kun moni maahantuoja ei ymmärrä itse valaistuksesta tuon taivaallista.

      • todellinen miliisi

        Vissiin ymmärryksessä jotain vikaa?

        Katos kun väännän rautalangasta.

        Olen tyytyväinen asuntooni ja valaistukseeni sellaisena kun se on. Joten voit pitää värintoistosi ihan omanasi, minua ei valitettavasti kiinnosta.

        Kyseessä on kuitenkin vain valo, sen tarkoitus on auttaa näkemään. (jos puhutaan sisätiloista ja keinovalosta).


      • todellinen miliisi kirjoitti:

        Vissiin ymmärryksessä jotain vikaa?

        Katos kun väännän rautalangasta.

        Olen tyytyväinen asuntooni ja valaistukseeni sellaisena kun se on. Joten voit pitää värintoistosi ihan omanasi, minua ei valitettavasti kiinnosta.

        Kyseessä on kuitenkin vain valo, sen tarkoitus on auttaa näkemään. (jos puhutaan sisätiloista ja keinovalosta).

        Luulin että olet asiasta kiinnostunut, kun kerran kirjoitukseni luit. Tässä kohtaa minulla oli ymmärryksessä vikaa. Pyydän tätä ihan aidosti anteeksi.

        Ollaan ihan samaa mieltä että valon tarkoitus on auttaa näkemään. Tässä on myös sijansa värintoistolla. Hyvä värintoisto auttaa näkemään asiat hyvin.


      • Kortteliledpo-liisi
        ledpoliisi kirjoitti:

        Luulin että olet asiasta kiinnostunut, kun kerran kirjoitukseni luit. Tässä kohtaa minulla oli ymmärryksessä vikaa. Pyydän tätä ihan aidosti anteeksi.

        Ollaan ihan samaa mieltä että valon tarkoitus on auttaa näkemään. Tässä on myös sijansa värintoistolla. Hyvä värintoisto auttaa näkemään asiat hyvin.

        Miksiköhän heppu on rekisteröinyt itselleen tuollaisen nickin? Onko se poliisi, jolla on taskussa led-lamppu, vai onko se ledi, joka on naamioitunut poliisiksi?

        Anyway, kärkkäitä ovat mielipiteet ja kommentit.

        Toiselle riittää pimeässä metsässäkin pieni fikkari, toinen tarvitsee 5000 lumenin valotykin. Kotona taas toiset ehkä pyrkivät täydellisyyteen, toisille riittää vähempikin puritaanisuus.

        Eipä mulla tässä muuta.


      • Kortteliledpo-liisi kirjoitti:

        Miksiköhän heppu on rekisteröinyt itselleen tuollaisen nickin? Onko se poliisi, jolla on taskussa led-lamppu, vai onko se ledi, joka on naamioitunut poliisiksi?

        Anyway, kärkkäitä ovat mielipiteet ja kommentit.

        Toiselle riittää pimeässä metsässäkin pieni fikkari, toinen tarvitsee 5000 lumenin valotykin. Kotona taas toiset ehkä pyrkivät täydellisyyteen, toisille riittää vähempikin puritaanisuus.

        Eipä mulla tässä muuta.

        Muutama vuosi sitten laitoin tuollaisen nimimerkin, koska silloin mielestäni ledimarkkina vaati "poliisia" joka kertoo faktat mainoslauseiden sijaan. En ole viitsinyt nimimerkkiä vaihtaa..

        Muutaman vuoden aikana yksi asia on tullut selväksi. Kirjoituksiani arvostavat ne, jotka ovat hankkimassa valoja. Ne jotka ovat jo hankkineet valonsa harmistuvat kun kerron jotain minkä olisivat halunneet tietää aiemmin.

        Luulisi että on hyvä että palstalla on joku joka kertoo myös paremmista vaihtoehdoista. Ledialalla huonoista ja keskinkertaisista vaihtoehdoista kertojia on joka paikassa..


      • pöh ja pah
        ledpoliisi kirjoitti:

        Muutama vuosi sitten laitoin tuollaisen nimimerkin, koska silloin mielestäni ledimarkkina vaati "poliisia" joka kertoo faktat mainoslauseiden sijaan. En ole viitsinyt nimimerkkiä vaihtaa..

        Muutaman vuoden aikana yksi asia on tullut selväksi. Kirjoituksiani arvostavat ne, jotka ovat hankkimassa valoja. Ne jotka ovat jo hankkineet valonsa harmistuvat kun kerron jotain minkä olisivat halunneet tietää aiemmin.

        Luulisi että on hyvä että palstalla on joku joka kertoo myös paremmista vaihtoehdoista. Ledialalla huonoista ja keskinkertaisista vaihtoehdoista kertojia on joka paikassa..

        On jokseenkin itserakasta olettaa kaikki jotka ovat hankkimassa valoja arvostavat kirjoituksiasi ja ne jotka ovat jo hankkineet harmistuvat teksteistäsi.

        Itse olen hankkinut valoni jo ajat sitten eikä harmita pätkääkään vaikka olkkarin 12 lampusta 2 on ollut pimeänä vuoden ja makkarin 5 kynttilälamppua ovat kaikki erilaisia.

        Ja olen tuossa aikaisemmin kirjoittaneen kanssa samaa mieltä. Ketjun aloittaja harkitsi valoa tiskipöydän/työtason valaistukseen. Mitä väliä on värintoistolla jos puhutaan tiskipöydän/työtason valosta? Ei yhtään mitään!

        Ateneumissa voi valojen värintoistolla olla väliä, mutta monikaan ei siellä asu.


      • Valovirta
        pöh ja pah kirjoitti:

        On jokseenkin itserakasta olettaa kaikki jotka ovat hankkimassa valoja arvostavat kirjoituksiasi ja ne jotka ovat jo hankkineet harmistuvat teksteistäsi.

        Itse olen hankkinut valoni jo ajat sitten eikä harmita pätkääkään vaikka olkkarin 12 lampusta 2 on ollut pimeänä vuoden ja makkarin 5 kynttilälamppua ovat kaikki erilaisia.

        Ja olen tuossa aikaisemmin kirjoittaneen kanssa samaa mieltä. Ketjun aloittaja harkitsi valoa tiskipöydän/työtason valaistukseen. Mitä väliä on värintoistolla jos puhutaan tiskipöydän/työtason valosta? Ei yhtään mitään!

        Ateneumissa voi valojen värintoistolla olla väliä, mutta monikaan ei siellä asu.

        Miksi sitä sitten kannattaa laittaa niita valoja ollenkaan, kun ei ole mitään väliä, miltä se työtaso näyttää? Helpommalla ja halvemmalla pääsee, kun ei laita valoja ollenkaan. Varmaankin ne tiskit näkee astianpesukoneeseen laittaa ihan pelkän yleisvalaistuksen avulla.


      • Olishan se hyvä...
        ledpoliisi kirjoitti:

        Muutama vuosi sitten laitoin tuollaisen nimimerkin, koska silloin mielestäni ledimarkkina vaati "poliisia" joka kertoo faktat mainoslauseiden sijaan. En ole viitsinyt nimimerkkiä vaihtaa..

        Muutaman vuoden aikana yksi asia on tullut selväksi. Kirjoituksiani arvostavat ne, jotka ovat hankkimassa valoja. Ne jotka ovat jo hankkineet valonsa harmistuvat kun kerron jotain minkä olisivat halunneet tietää aiemmin.

        Luulisi että on hyvä että palstalla on joku joka kertoo myös paremmista vaihtoehdoista. Ledialalla huonoista ja keskinkertaisista vaihtoehdoista kertojia on joka paikassa..

        Joillekin riittää kyläpuusepän tekemä pöytä, joillekin sen täytyy olla ehdottomasti Artekin malli. Joillekin käy Robinhoodista ostetut tyynyliinat, joillekin pitää olla Ratian stailaamat kankaat. Dacia kelpaa joillekin autoksi, toisille sen pitää olla ehdottomasti Audi.

        Ja ledipoliisi täällä on raivoissaan kun kaikki ei halukaaan ostaa sitä kaikkein parasta...


      • Olishan se hyvä... kirjoitti:

        Joillekin riittää kyläpuusepän tekemä pöytä, joillekin sen täytyy olla ehdottomasti Artekin malli. Joillekin käy Robinhoodista ostetut tyynyliinat, joillekin pitää olla Ratian stailaamat kankaat. Dacia kelpaa joillekin autoksi, toisille sen pitää olla ehdottomasti Audi.

        Ja ledipoliisi täällä on raivoissaan kun kaikki ei halukaaan ostaa sitä kaikkein parasta...

        Raivo lienee väärä sana. Lähinnä harmittaa ihmisten puolesta. Liki samalla rahalla kun saisi hyvääkin. Toki on niinkin, että hyvästä värintoistosta ledien yhteydessä on vasta pikkuhiljaa alettu puhua. Joten kaikki eivät varmaan osaa sitä edes vaatia.


    • Käännetääs asia toisinpäin..nyt kun ei kerran hyvää värintoistoa tarvita, niin mitä etua saavutetaan huonolla värintoistolla sitten? Miten se on parempi?

      • 7+5

        Hinta voi olla paljonkin halvempi. Ja kun minkään lampun värintoisto ei tunnu sinulle kelpaavan......paitsi ehkä niiden joita itse myyt.


    • Totta..hinta voi olla halvempi, mutta paljonko. Mulle kelpaa min.CRI90.

      Itse olen myynyt yhden taskulampun.Myin sen sähkärille joka teki silloisen kodin sähköhommat. Siitäkin on jo aikaa. Silloin ei ledilamppuja täälläpäin ´juuri mistään saanut.

      Mulle tämä on harrastus, johon tosin käytän enemmän aikaa kun moni alalla oleva.

      • Lopettakees jo

        Mulle kelpaa lamppu missä ei edes kerrota mitään CR lukuja.

        Riittää että hinta on halvempi ja saatavuus helpompi.

        Ei mulla muuta.


    • ei maksa paljon

      Mitäs ledipoliisi sanoisi tästä? Onko hinta-laatu kohdillaan?

      Wholesale - 5m 5050 smd rgb led strip kit waterproof 30leds/m 5m/roll 150leds/m 44keys remote controller

      30$

      • tilaukseen? kirjoitti:

        Linkki unohtu

        http://www.dhgate.com/5m-5050-smd-rgb-led-strip-kit-waterproof/p-ff808081359ed8e20135a3f974974fd2.html

        Hinta varmaan on kohdillaan, mutta laatu jää arvoitukseksi, kun ei mainita mitään sen tarkempaa. Takuu on vain yksi vuosi, joten se jotain voisi kertoa.

        Värillisissä ledeissä on vähemmän huolia, kun valkoisemmissa ledeissä. Tuollaisen RGB-nauhan käyttötunnitkin varmaan jäävät pienehköiksi

        Jos on epoksilla kuorrutettua nauhaa, niin se on kyllä huono. Huonolla tuurilla nauha kestää juuri ja juuri takuuajan.

        Ohjaimen on pakko olla muutaman dollarin palikka, koska tuo nauha maksaa kiinassa halvimmillaan luokkaa 15USD/rulla. Vähänkään järkevämpikäyttöinen ohjain kun maksaa pelkästään.15USD.

        Moni maahantuoja Suomessa myy Kiinan halvimpia vehkeitä järkyttävällä hinnalla. Eli on perusteltua ostaa Kiinasta suoraan. Tilanne muuttuu valkoisissa sävyissä. Halvalla ei saa kunnon sävyä aikaan.


      • värintoisto1234
        ledpoliisi kirjoitti:

        Hinta varmaan on kohdillaan, mutta laatu jää arvoitukseksi, kun ei mainita mitään sen tarkempaa. Takuu on vain yksi vuosi, joten se jotain voisi kertoa.

        Värillisissä ledeissä on vähemmän huolia, kun valkoisemmissa ledeissä. Tuollaisen RGB-nauhan käyttötunnitkin varmaan jäävät pienehköiksi

        Jos on epoksilla kuorrutettua nauhaa, niin se on kyllä huono. Huonolla tuurilla nauha kestää juuri ja juuri takuuajan.

        Ohjaimen on pakko olla muutaman dollarin palikka, koska tuo nauha maksaa kiinassa halvimmillaan luokkaa 15USD/rulla. Vähänkään järkevämpikäyttöinen ohjain kun maksaa pelkästään.15USD.

        Moni maahantuoja Suomessa myy Kiinan halvimpia vehkeitä järkyttävällä hinnalla. Eli on perusteltua ostaa Kiinasta suoraan. Tilanne muuttuu valkoisissa sävyissä. Halvalla ei saa kunnon sävyä aikaan.

        Ei kannata vähätellä värintoiston merkitystä. Onko kivaa jos otat jääkaapista meetwurstin ja sinun pitää mennä pois keittiöstä katsomaan ennen kuin saat selvää onko se punaista vai harmaata oikeasti?

        Huono värintoisto aiheuttaa käytännön ongelmia.


      • valintakysymys
        värintoisto1234 kirjoitti:

        Ei kannata vähätellä värintoiston merkitystä. Onko kivaa jos otat jääkaapista meetwurstin ja sinun pitää mennä pois keittiöstä katsomaan ennen kuin saat selvää onko se punaista vai harmaata oikeasti?

        Huono värintoisto aiheuttaa käytännön ongelmia.

        Laittaa punasävyiset ledit niin liha näyttää aina tosi hyvältä...


      • Valaistunut rakentaj
        värintoisto1234 kirjoitti:

        Ei kannata vähätellä värintoiston merkitystä. Onko kivaa jos otat jääkaapista meetwurstin ja sinun pitää mennä pois keittiöstä katsomaan ennen kuin saat selvää onko se punaista vai harmaata oikeasti?

        Huono värintoisto aiheuttaa käytännön ongelmia.

        Näin juuri!


      • mitä lukuja?
        värintoisto1234 kirjoitti:

        Ei kannata vähätellä värintoiston merkitystä. Onko kivaa jos otat jääkaapista meetwurstin ja sinun pitää mennä pois keittiöstä katsomaan ennen kuin saat selvää onko se punaista vai harmaata oikeasti?

        Huono värintoisto aiheuttaa käytännön ongelmia.

        Miten se värintoisto ilmoitetaan? Onko se kelvineitä? Spekseissä lämmin valkoinen 3000...4000k ja kylmä valkoinen 6000...8000k.

        Eli kannattaa hankkia keittiöön kylmää valkoista?

        http://www.dhgate.com/high-power-5m-led-strip-light-smd-5050-300/p-ff808081331f378b01335e3bfcd541a6.html


      • mitä lukuja? kirjoitti:

        Miten se värintoisto ilmoitetaan? Onko se kelvineitä? Spekseissä lämmin valkoinen 3000...4000k ja kylmä valkoinen 6000...8000k.

        Eli kannattaa hankkia keittiöön kylmää valkoista?

        http://www.dhgate.com/high-power-5m-led-strip-light-smd-5050-300/p-ff808081331f378b01335e3bfcd541a6.html

        Värintoisto ilmoitetaan ylensä yksiköllä CRI. Moni myyjä käyttää lähtökohtaisesti aina arvoa CRI80, oli valo mikä hyvänsä. Harva valonauha pääsee edes lähelle tuota. Suomessa näyttää olevan vain yksi firma joka myy korkean värintoiston nauhaa.

        Kelvinit ei varsinaisesti liity värintoistoon. Monesti tosin annetaan ymmärtää, että korkeammilla Kelvin-arvoilla asiat näkyy paremmin, mutta värintoistoon tuo ei liity.

        6000-8000K on todella sinistä, ei tuota keittiöön ainakaan kannata laittaa...

        3000-4000K on yleensä vihertävää tai muuten outoa, johtuen heikosta värintoistosta. Ainakaan sävy ei näytä siltä mitä lämminvalkoiselta odotetaan. Toki moni tyytyy heikompaankin värintoistoon ja värisävyyn.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2859
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      403
      2752
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2220
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      78
      1924
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      70
      1893
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1803
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1794
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      143
      1738
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1613
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1542
    Aihe