Miksi Orivedellä ei noudateta järjestyslain toisen luvun neljättä pykälää, jossa yksiselitteisesi kielletään häiriötä aiheuttava juopottelu yleisillä alueilla, mukaan lukien kauppojen tilat.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030612
Kaiken järjen mukaan juopot pitäisi ajaa poliisin ja kiinteistön omistajien toimesta pois yleisiltä alueilta. Miksi Orivedellä ei käytetä järkeä, vaan annetaan juoppojen hallita kaikkia yleisiä alueita.
Mm kaupoissa kun sanot henkilökunnalle, että juopoista on häiriötä ja esim penkeille ei voi istahtaa, niin sanovat että asiakas voisi itse puhutella juoppoja ja pyytää penkeiltä tilaa.
Siihen päälle vielä liikennejuopot ja muut liikennehäiriköt. Poliisia härnätään röyhkeästi ajamalla poliisin edessä tai takana ja suorittamalla samalla lainvastaisia temppuja.
Poliisi ja kauppiaat eivät tunnu huolehtivan lainkaan järjestyksen ylläpitämisestä. Miten tällaisessa kaupungissa voi asioida ja viihtyä.
Erehdypä kirjoittamaan paikallislehteen juoppojen aiheuttamista ongelmista ja vaatimaan asian korjaamista, saat kimppuusi laajat juoppojen tukijoukot.
Orivedellä ei noudateta järjestyslakia ja eihän täällä puututa edes pedarijuoppojen selvästi laittomiin tekoihin. He saavat rauhassa jahdata lapsia rannoilla ja jopa koulujen tiloissa ja haistella lasten alusvaatteita.
Oriveden juoppokulttuurista
1
157
Vastaukset
- Juoppo oon!
Oriveteläisestä meininkiä tuo juopottelu!
Eräjärven markkinoilla viime kesänä eräs henkilö käveli ikkunaan, lieneen ikkuna huonosti merkattu tai rakennusmääräysten vastainen. Mitähän Oriveden rakennustarkastaja sanoo kuinka lasit tulee merkata missä ihmiset liikkuvat?
Mulla on tullut sellainen käsitys että oriveteläisiä on kolmea tyyppiä:
1. Kateellisia ja omaan napaan tuijottavia sossuja jotka kuvittelee olevansa kaupunkilaisia. Näillä ihmisillä ei ole maalaisjärkeä. Tyypillinen esimerkki tälläisestä on demareitten valtuustoryhmässä toimivat valtuutetut.
2. tavalliset uskovaiset, jotkat uskovat satuihin mitä pienestä asti puhutaan jeesuksesta ja Jumalan armosta. Tiede ei ole valitettavasti näyttänyt heidän uskomuksiaan todeksi....
3. Juoppoja. Nämä ovat ihan tavallisia ihmisiä, joilla on sattunut jäämään ryyppy päälle syystä tai toisesta. Itseni luen kuuluvani juoppojen ryhmään, mutta alkohoolia käytän todella vähän, alle 50 pulloa keskikaljaa vuodessa riitää. Valitettavaa että moni joutuu lääkitseen Orivedellä itseään huomattavasti suurella viina määrällä. Orivedellä voidaan pahoin......
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Finlayson Tom of Finland tuotteineen ajautumassa konkurssiin
Takavuosina kotimainen lakana- ja pyyhevalmistaja Finlayson teki jättimäisiä voittoja, myymällä alastomien gay-miesten k1392875Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi262417- 1352008
Suhde varattuun, kuinka saa tunteet katoamaan
Kuinka unohtaa ihminen johon olet tulen palavasti ihastunut/rakastunut, varsinkin jos olet varattu tai kohteesi on vara1341583Mies millä tasolla sun kiinnostus oli?
Mitä musta halusit/hait? Nyt kun kaikki on ohi, ei ole mitään menetettävää enää...831377- 331213
- 1001161
Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!
Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle21049Nainen, jos kiinnostaa niin miksi ihmeessä
et kirjoita tänne jotain tunnistettavaa? On niin paljon eri mahdollisuuksia ottaa esille yksityiskohtia menneestä ajasta601032Minua särkee puolestasi
Kirjoitan kahdelle naiselle tämän, koska molemmat jouduitte saman kokemaan. Minun itsehillintäni petti ja sinä jouduit50990