Työkkäri ei kertonut, että kouluunkin pitäisi hakea.

JoopaYhteiskunta

3kk ollut ilman rahaa, odotellut päätöstä työkkäriltä ja kelalta. Vihdoin tuli päätös, että et saa työmarkkinatukea, koska et ole hakenut ammatilliseen kouluun. Tilannehan oli se, että jäin työttömäksi pariksi kuukautta ja työt jatkuivat sitten ja se oli tiedossa. Ei kukaan työkkärissä niinä kahtena kertana viitsinyt mainita, että kouluun pitäisi hakea, jotta rahaa saat. Odottelin ensin kelan päätöstä päivärahasta, koska työkkäritädin kanssa katsottiin, että viikot tulisi täyteen, no eipä tullut kelan mielestä ei. Eikä enää Kelan päätöksen jälkeen ollut mahdollista kouluun hakea, kun ei ollut hakuaikaa. Eli minun vikani siis tämäkin, koska en tajunnut kouluihin hakea ja ottaa itse asioista selvää.. Ja tämä kaikki vain siksi, koska olen 24vuotias. Vuos eteenpäin, olisi rahat tulleet mukisematta. Eikai tästä mihinkään valittaakkaan voi?

3

195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ap

Taino ilman rahaa ja rahaa, elänyt säästöillä niukinnaukin.

• TYYPILLISTÄ TOUHUA

Nyt pikasesti hakemaan toimeentulotukea.Mene ja selvitä tilanteesi.

• dkjdkl

Kuule, siellä työkkärissä on töissä maamme epäpätevimmät toimittajat. Ne eivät tiedä MITÄÄN mitä niiden tulisi tietää. Sen vuoksi on perustettu seuraavat työlinjat sun muut:

http://www.mol.fi/mol/fi/05_tyovoimatoimisto/12_tyolinja/01_hakijan_tyolinja/index.jsp

Itselläni on NIIIIIN paljon kokemusta siitä, että tärkeän näköinen näppäimistön nypertäjä vakuuttelee minulle miten asiat on, ja kohta tulee KELAlta kirje jossa kerrotaan että asia ei todellakaan ollut niin kuin tuo työkkärin tyhjäntoimittaja oli kertonut -> ei tipu rahaa.

Noista puhelinnumeroista sen verran, että itse aina soitan sinne ja varmistan miten asiat menee. Sielläkin on kyllä toisinaan yhdenlaisia "asiantuntijoita" paikalla, mutta jos tulee joku sönkkääjä vastaan, voi laittaa luurin korvaan ja soittaa uudelleen, ehkä joku fiksumpi vastaa.

Ja sen olen huomannut, että ei kannata tuoda ilmi että "työvoimatoimistossa minulle kerrottiin näin, pitääkö tämä paikkaansa?", koska nämäkin virkailijat ovat sisään päin lämpiävää sorttia. Sanovat "no jos niin on neuvottu niin eiköhän se silloin ole niin". Vetoavat harkinnan varaisuuksiin ym. Eivät siis kyseenalaista kollegansa sanomisia.

Lain mukaanhan heidänkin pitää toimia, joten asiat joko ovat tietyllä tavalla tai ei. Selvät vastaukset on olemassa ja ne kuuluu jokaiselle suomalaiselle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      34
      2166
    2. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      49
      1757
    3. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      115
      1581
    4. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      104
      1296
    5. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      76
      1008
    6. Teit yllättävän siirron

Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,
      Ikävä
      47
      990
    7. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      59
      905
    8. Laita nyt se viesti

Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗
      Ikävä
      54
      817
    9. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      101
      793
    10. Nähdäänkö me ensi

Viikolla jossain?
      Ikävä
      60
      768
    Aihe