Olen miettinyt että mun paniikkikohtaukset alkoi sen jälkeen kun aloin enemmän käymään kavereitten kanssa viihteellä ja join enemmän kun pari siideriä viikonlopussa. Onkohan näillä joku yhteys?
Alkoholista paniikkihäiriö?
10
8507
Vastaukset
- Eräsmies
masennusta ja ahdistusta tutkitusti, se estää esim. serotoniininmuodostusta, ja tästä seuraa seuraavan aamun "morkkis" ... eräänlainen pikamasennus.
Itselläni on toinen paniikkihäiriökausi menossa ja sixpack keskiolutta illan mittaan nautittuna aiheuttaa seuraavana päivänä aivan selvää ahdistuneisuutta ja herkistystä paniikkikohtauksille. - kiia
kantsii pysyä siinä parissa siiderissä. Joidenkin ihmisten aivokemia ei kestä alkoholia, jälkioireet ovat keskimääräistä pahemmat, yhdenkin illan naukkailun jälkeen. Tulee paniikkia, kuolemanpelkoa, pessimismiä, masennusta.
- Maza
Oireet johtuvat serotoniinin määrän vähenemisestä alkoholin takia. Paljon riippuu siitä, mikä on yleinen kunto juhlimaan mennessä. Paniikkioireita ei välttämättä tule, mutta todennäköisyys saada niitä krapulassa on varsin suuri. Iän myötä oireiden saanti krapulassa yleistyy. Näin on ainakin minulle käynyt.
- "psykologi"
Maza kirjoitti:
Oireet johtuvat serotoniinin määrän vähenemisestä alkoholin takia. Paljon riippuu siitä, mikä on yleinen kunto juhlimaan mennessä. Paniikkioireita ei välttämättä tule, mutta todennäköisyys saada niitä krapulassa on varsin suuri. Iän myötä oireiden saanti krapulassa yleistyy. Näin on ainakin minulle käynyt.
Tutkimusten mukaan ahdistushäiriöistä juuri paniikkihäiriöllä on läheisin suhde alkoholin käyttöön ja usein sen alku on alkoholin käytön jälkeinen toisin kuin monilla muilla ahdistushäiriöillä. lisäksi krapulaoireet ovat fysiologisesti samanlaisia kuin paniikkihäiriön ja niitä on joskus vaikea erottaa toisistaan. On jopa mahdollista, että paniikkihäiriön alku liittyy krapulaoireiden katastrofitulkintaan josta kehkeytyy varsinainen paniikkihäiriö.
- raitis nyt
nuorena huomasin krapulassa paniikkihäiriön oireita. sitten niitä alkoi olla jo muutenkin. huomasin kuitenkin että alkoholi auttoi pelkotiloihin, joten join jos piti mennä jonnekkin. kierre oli valmis.
- paniikkipilleri
Mulla on nyt semmonen tilanne etten voi juoda alkoholia, kun KORKEINTAAN puoli siideriä!! Niin että muuten seuraavat 8 päivää pää on niin sekaisin että eipä tee mieli koskea alkoholiin. Itseasiassa se häiritsee mua tosi paljon, mutta en voi tehdä asialle mitään. Odottelen että aika kuluu niin jospa tilanne helpottaa, sillä en enää ole varma onko minulla edes paniikkihäiriötä. Oireisiin kuuluu hengenahdistusta ja yhtäkkisiä kohtauksia, mutta minulla oli vain 5 kohtausta kun olin stressaantunut, nyt niitä ei ole enää ollut mutta "epätodellinen olo" on yhä.
- Väiski
Varmasti on yhteyttä. Ja mitä enemmän vedät sitä sekaisemmaksi voi mennä.
Alkoholi ei sovi kaikille. - Mene ja tiedä?
Tuttuni, joka syö paniikkilääkkeitä on kännissä niin rohkea, että haukkuu ihmiset ympärillään ja aamulla pitääkin jo ottaa paniikkilääkettä. Syö lisäksi myös noita HörhöLife-mössöjä, jotka voi myös olla syynä paniikkiin.
- M 45
Viestisi on noin 10 vuotta vanha, mutta haluaisin vastata silti. Olen hyvä esimerkki paniikkikohtauksiin liittyen. Nuorempana esim. 15 olutta sai aikaan vain helvetin kovan krapulan, muuta iän myötä mukaan ovat tulleet todella rajut paniikkikohtaukset. selvästi pari raitista viikonloppua korjaa tilanteen normaaliksi. Minulle määrättiin propral 10-40 mg päivässä, mutta lääkitykselle ei ole tarvetta kun pysyy erossa alkoholista.
- harmikosander
m45 vastasi todella asiantuntevasti. alkoholiputken paniikkiin täyspitkästi lievittävä vaikutus. Ei ole kolmiolääke eikä todettuja haittoja käytöstä. Ei poista oireita mutta lievittää hyvin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1195214- 472879
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332812Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺312581Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231959En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä111747- 1181657
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231445Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101418- 971407