Minkä kokoisia lapsia olette saaneet?

Punkero

Itseäni hieman jännittää tulevan lapseni koko sillä itsekään en ole ihan pienimmästä päästä. Onko vauvan koolla yhteys omaan kokoon?
Itse olen siis 175/80

Kertokaa minkä kokoisia vauvoja olette saaneet?

32

2955

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pieni äiti

      No, itse olen lyhyt ja hoikka, lapsi oli muutaman kymmenen grammaa alle nelikiloinen, pituus 53 cm. Ei mahtunut tulemaan alakautta, joten sektioon jouduttiin. Koko oli yllätys ihan kaikille, ei vatsan koonkaan perusteella voinut millään arvata, että tuon kokoinen vauva sieltä tulisi.

      • Potra Poika =)

        Mulla kävi myös niin, että vauva syntyi 38 0 ja painoi 3940g ja pituutta oli 53.5cm

        Koko oli kaikille yllätys.. Kätilökin sanoi, että ei olisi ikinä vatsan koosta tuota uskonut.. Ja vielä kun viikkojakin oli noinkin vähän..

        Itse olin ennen raskautta 164cm ja 57kg.. Eli ihan normaalivartaloinen =)


    • heyninn

      Minäkin pieni ja hoikka (164cm ja 55kg ennen raskautta) ja kaksi päivää ennen synnytystä arvio lääkäri vauvan painoksi 3,5kg.
      Kuitenkin yllätykseksi tyttö olikin 4kg ja 51cm. Mahtui kuitenkin hyvin alakautta ja nopsaan tulikin.

      Mun tietääkseni enemmän vaikuttaa se vauvan päänympärys siihen, että mahtuuko, kun vastasyntyneet on sellaisia "velttoja", että kun pää tulee ulos, niin loppu vartalo hulahtaa sitten itsekseen :)

      • pikkutarkka

        Muistuttaisin että ultrassa 500g heitto on ihan normaalia.


      • pieni äiti

        Juu, niin vaikuttaa, usein vaan isommilla vauvoilla tuppaa olemaan se päänympärys myös isompi. :) Ei tietenkään aina. Meidän vauvalla oli pipo 37 cm, eli ei nyt mikään valtava, mutta valitettavasti ei mahtunut minun lantioni kautta tulemaan.


      • 0+¨0+¨08
        pieni äiti kirjoitti:

        Juu, niin vaikuttaa, usein vaan isommilla vauvoilla tuppaa olemaan se päänympärys myös isompi. :) Ei tietenkään aina. Meidän vauvalla oli pipo 37 cm, eli ei nyt mikään valtava, mutta valitettavasti ei mahtunut minun lantioni kautta tulemaan.

        On tuo nyt aika iso, kun mun lapsilla 33cm ja 34 cm päänympärykset. Painot oli lapsilla 3kg ja vähän alle 4kg.


      • pieni äiti
        0+¨0+¨08 kirjoitti:

        On tuo nyt aika iso, kun mun lapsilla 33cm ja 34 cm päänympärykset. Painot oli lapsilla 3kg ja vähän alle 4kg.

        Joo, on se iso, mutta tiedän, että ihmiset ovat synnyttäneet alakautta vauvoja, joiden päänympärys on ollut 38 tai 39 cm ja tietääkseni 35 sentistä pari senttiä kumpaankin suuntaan on vielä suht tavanomaista. Harmi, etten pystynyt meidän lasta alakautta synnyttämään, olisin kovasti halunnut.


    • juhh

      Minä 176/80, lapset 3640/53 (40 0) ja 4190/52,5 (39 6).

    • 6+2

      Minä 168cm ja paino kolmenumeroinen. Vauva painoi 3,1kg rv 40 0.

    • triker4t6s4w

      Minä 159cm ja ekassa raskaudessa lähtöpaino 69kg, vauva syntyi rv 40 3 ja painoi 2995g. Toisessa raskaudessa lähtöpaino 80kg ja vauva syntyi 40 0 painaen 3790g.

      Itse olen kuullut että lapsesta tulisi about sen kokoinen, mitä vanhemmat ovat syntyessään olleet. Eli vauvan kokoon ei niinkään vaikuta se, minkä kokoinen odottaja on raskauden alkaessa. Jos odottajalla on ylipainoa kannattaa ruokavalion ja liikunnan avulla koittaa pitää painonnousu raskausaikana siinä max.10kg tienoilla ja ruokavaliolla on myös tärkeää yrittää pitää sokeriarvot kurissa ettei puhkeaisi raskausdiabetes ja tämän vuoksi kasvaisi suurta vauvaa.

      • triker4t6s4w

        Lisäys edelliseen: ja tosiaan ultran painoarviossa voi olla tuo 500g heitto kumpaankin suuntaan mahdollinen.
        Meillä siis tuosta ekasta painoarvio 3200g ja oli siis tuon 2995g ja toisesta painoarvio 4300g ja syntymäpaino 3790g.


    • Punkero

      Kiitos kaikille vastanneille.. Helpottavaa kuulla, että jotakin toivoa on synnyttää jopa alakautta :D

    • ---------

      Mä olin ennen raskautta 170cm pitkä ja n. 65kg. Raskauden lopussa 85kg.
      Painoarvio katsottiin monesti, suurin niistä oli 4400g.
      Painoarvioksi tuli kuitenkin 3900g, ja tyttö oli syntyessään 3605, 51cm pitkä ja päänympärys 37cm.
      Synnytin alateitse 42 0, ja mahtui todella hyvin tulemaan, 10minuutissa.

    • Holly

      MInä 160 cm ja n. 55 ennen raskautta. Ensimmäinen lapsi h40 5, 4400g ja 54cm py. 36. Toinen lapseni h42 6, 4800g ja 55cm py.37. Kolmas lapseni h 38 5,
      5100g ja 57cm py 38cm.
      Olen pieni mutta lantioni sisämitta ilmeisesti suuri, kaikki lapseni olen synnyttänyt alakautta.

    • tytelityy

      itsellä on pituutta se huimat 154 ja painoa oli lähtötilanteessa se rapiat 50.. Viimeisessä ultrassa lapsen painoarvio oli 3 kg. Siittä huolimatta synnytin 50cm lapsukaisen, jonka paino oli vähän reilut 3,8 kg.

    • et sellasta..

      niin eihän se vaikuta vauvan kokoon että minkä mittane tai painone ollu ku on raskaana.. vai se kuinka iso ite ja lapsen isä ollut syntyessään..

      ite synnyin 2005g painosena ja 42cm ja lapsen isä 4200g 53cm
      meidän vauva oli 3800g 49cm..

    • muumimamma1981

      itse oli vauvana pieni vauva...vähän yli 3kg ja 51 cm....ensimmäinen lapseni (tyttö) syntyi 2vk yli lasketun ajan ja käynnistettiin. Ja aiemmin tiesivät että isoa vauvaa teen, vaikka odotusaika ja mikään ei viitannut esim korkeisiin sokereihin....tyttäreni syntyi normaalisti alakauttaa mitoilla 4545g ja 55cm!! Kätilökin naureskeli että mites me uskalletaan kertoa äidille sinun hyvät mittasi:) Ja tänäkin päivänä on ikäisiään 10-15 cm pidempi.(on nyt 7v)

    • Ite 165/55 ennen odotusta ja poika 3740g, 50cm ja pipo 35cm

    • hikflihlsidh

      Esikoista äherrin pihalle neljättä päivää mutta päädyttiin sektioon. Vaavi painoi 4200g ja pituutta 52 cm. Olin raskausviikoilla 38. Itse 162cm pitkä ja normitilassa painan 95kg. Sairaalaan jäi 11kg ja paino tippui jälkikäteen vielä melkein 10kg. Sellaista.

    • tammimamma

      Niin tosiaan kyllä sillä omalla ja isän syntymäpainolla on varmaankin enemmän merkitystä kuin raskaudenaikaisella painolla. Minä painoin syntyessäni 3200g, mies 3120g ja meidän lapsi 3130g. Ja painoarvio onnistui tosi hyvin: 8 päivää ennen synnytystä arvioitiin senhetkiseksi painoksi 3kg.

    • toukks

      Itse oon 169cm ja ennen raskautta painoin 65kg, vauva syntyi käynnistyksellä 42 0 ja painoi 3950g ja 53cm. Itse oon syntyessäni painanut noin 3500g...

    • m.m.m.mm.

      itse 156,5/56 eka oli 3465g/51cm
      itse olin vähän lihonut seuraavan kanssa 156,5/65 toinen 3632g/50,5cm

    • lapsonenx2

      Oma pituus 157cm, paino vähän päälle 60. Kaksi lasta, molemmat synnyttänyt alakautta. Molemmilla oli pituutta 55cm, ja painoa siellä 4 kilon tuntumassa. Päänympärysmitat 35 ja 36cm. (Mieheni pituus 178).

    • hkjlhkh

      ennen raskautta olin kokoa 171/82, käynnistetty synnytys ja ultrassa ennen käynnistystä vauvan kooksi arvioitiin n.4,5kg. vauva oli kuitenkin alle 4kiloinen eli 3720g. kyllä alko pelottaan tuon arvion jälkeen, mutta pienempi sieltä tuli :)

    • siron äippä

      Itse 165cm/79kg raskauden alkaessa (n. 84kg viimeisilläni raskaana)

      Lapsi 48cm/2750g syntyessään (täysiaikainen ja siis täysin normaali, vain sirorakenteinen yksilö, ja on sitä edelleen 1-vuotiaana)

      • lisätieto

        Ai niin, ja itse olen ollut syntyessäni noin 3,8kg ja lapsen isä 3,1kg.


    • näin mulla

      Minä 170/paino raskauden aikana 80-100.
      Eka lapsi 3940g, toinen 4600g (koko arvioitiin kiloa pienemmäksi, kätilökin yllättyi painosta), kolmonen 4760g ja neljäs 3660g.
      Hyvin sopi nuo suuremmatkin tulemaan, kolmosellakin tuli muistaakseni vain pieni repeämä.

    • mammuliiiii

      No meillä ei ainakaan vaikuttanut. Mies ihan normikokoinen, mä 162cm pitkä, ennen raskautta paino 80, loppuraskaudessa 88kg.. syntyessämme ollaan miehen kans oltu liki nelikiloisia.. poika syntyi rv40 2955g 48cm... ja en koskaan ole tupakoinut tms mikä voisi vaikuttaa.. nyt poju 2kk, ja kasvelee alakäyrillä mutta syntymäpainoon nähden hyvin.

    • äiti vm.2010

      Itse olen 170cm/54 kg. Lapseni oli syntyessään 2,5kg ja 46 cm.

    • .......

      Ensimmäinen lapseni oli 2940g ja 46cm. (40 0)
      Viikolla 39 5 painoarvio 3750.

      Toinen oli 3010 ja 49cm (40 0)

      Minä olin syntyessäni 2980g ja 48 cm, synnyttäessäni 150cm ja 62kg.

      Muistaakseni minullekkin sanottiin, että on yleensä lähellä vanhempien syntymäpainoa.

    • äitikkä 0000

      174 cmja noin 90 kg ennen raskauksia.
      eka lapsi 3760 ja 52 cm sektiolla tarjontavirheen vuoksi
      toka saman painoinen ja 50 cm alatiesynnytys
      kolmas 4150 ja 52 cm alatiesynnytys
      että tämmösiä. hyvä on kuulema lanto ku tuo isoinki mahtu tulemaan..

    • mammatti

      Mun mitat ennen raskautta n. 160/58. Vauvan mitat viikoilla 40 3 n. 3,7 kg ja 54cm. Pipo 36. Mahtuihan se tulemaan, mut sain myös III asteen repeämän...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6649
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4300
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2730
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1603
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1094
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1051
    Aihe