Minä olen ihan otettu

Huomasin että tuossa vieressä on lista tuoreimmista hakutekijöistä palstalla..
Yhtenä niistä on Jämsänkoski, yksi hienoimmista paikoista maailmassa.
Kohta se on varmaan Googlessakin ja häviää vain Madonnan kotipaikkakunnalle, ohittaen Liverpoolin! :)

Oletteko tekin ylpeitä siitä paikasta missä vauvana ensikerran avasitte silmänne, katsellen ihmetellen?
H.

37

245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä, Tampere best...

• sun ansiotasiko

On siellä nuuska ja ympärileikkauskin.

• Kukapa ei ois ylpee Roineen armaisista aalloista!?

• Minä kyllä avasin silmäni helsingissä, mutta se mun kotipaikkani ollut, vaan espoo.
      Pitäiskö tästä sitten olla ylpeä? Paikka kuin paikka jossa asua, onko tuolla niin väliä.
      Tiedä sitten jos asuisin jossain kaukana niin tuntisinko ylpeyttä tai jopa kaipuuta.

• Hyväksikäytön hajua ilmassa, mutta vastaan kuitenkin... :)

Synnyin Pihlajaveden rannalla, mutta Saimaan aallot ovat tutummat.
      Ylpeä olen molemmista.
      Ja edelleen katselen maailmaa ihmetellen, kaikkea sitä näkee ja joskus jopa kuulee....

• "Anceli"

Edelleenkin, on minulla halua tunkea nenäni kaikenlaisiin
        paikkoihin, ja siksi osaan vieläkin avata silmäni mulkolleen, ko kivaa sattuu niihin. ;)

Mut sie mietihän, jospa miust tulee kuuluisamp ko tuost
        jumalattarest, sit mie voin alkaa oottamaan rahamiesten tarjouksii
        oman Blogini avaamisest.
        Mie aattelin jot miljoona ois hyvä miljoonien alku?

H.

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

Edelleenkin, on minulla halua tunkea nenäni kaikenlaisiin
        paikkoihin, ja siksi osaan vieläkin avata silmäni mulkolleen, ko kivaa sattuu niihin. ;)

Mut sie mietihän, jospa miust tulee kuuluisamp ko tuost
        jumalattarest, sit mie voin alkaa oottamaan rahamiesten tarjouksii
        oman Blogini avaamisest.
        Mie aattelin jot miljoona ois hyvä miljoonien alku?

H.

Meissä taitaa olla vähän samaa vikaa, nenä tunkeutuu kaikenlaisiin paikkoihin ja silmätkin saan melkoisen mulkolleen.. ;)

Uskon vakaasti, että sinusta tulee kuuluisampi kuin tuost jumalattarest, ja osallistun rahankerjuutalkoisiin vitosella.
        Vähennetään se siitä sun antamastasi ruoka-avustuksesta.
        :)

• En ole ylpeä, mutta tunnen rakkautta syntymäkaupunkiani kohtaan, jossa toivon saavani elää myös viimeiset päiväni. Kaupunki muuttuu kaiken aikaa ja se tarjoaa monenlaisia ympäristöjä, joissa viihdyn ja voin eri tavoin nauttia elämästä. Tietysti silläkin on omat huonot puolensa, mutta kotipesään on aina hyvä palata.;)

• Tottakai, se on tuossa pienen matkan päässä, ihan silmän kantamissa. Kauas en ole päässyt vaikka toki olen odysseiani kiertänyt minäkin.

Tai eihän ne oikeasti mitään harharetkiä olleet, pikemminkin päin vastoin. Maailmalla oppii, mutta kotiin on aina hyvä palata. Täällä siis ollaan, ympärillä kappale kauneinta Suomea!

• "saimaantaka"

Voissa paistetun Muikun tuoksu on taivaallinen, uskoisin että ihanampi kuin Mannan.
        Ymmärrän sinua hyvin.
        Näkyykö sinne keltaisen kakan kompostikin? :)

H.

• hunksz kirjoitti:

"saimaantaka"

Voissa paistetun Muikun tuoksu on taivaallinen, uskoisin että ihanampi kuin Mannan.
        Ymmärrän sinua hyvin.
        Näkyykö sinne keltaisen kakan kompostikin? :)

H.

Ei mitään "hajua" tuosta kompostista. Meidän komposti ei haise, sitä hoidetaan asianmukaisesti ja saadaan kasvimaan iloksi oikeaa kompostimultaa.

Olen joskus mennyt laivalla Lpr:sta Saimaan kanavalle, ja siellä päin oli vesi vähän... nojoo. Sekin lienee puhdistumaan päin, en tiedä. Mutta ihan oikeasti - en keksi missä tuollainen komposti olisi, kerro ihmeellä että osaan välttää.

Täällä päin Saimaata on järvestä vain iloa. Kun äsken kantelin vettä kasvimaalle niin siinä ihan laiturin lähellä pyöriskeli telkkä kolmen pikkupikkupoikasensa kanssa. Kyllä oli söpöä ;-)

• saimaantaka kirjoitti:

Ei mitään "hajua" tuosta kompostista. Meidän komposti ei haise, sitä hoidetaan asianmukaisesti ja saadaan kasvimaan iloksi oikeaa kompostimultaa.

Olen joskus mennyt laivalla Lpr:sta Saimaan kanavalle, ja siellä päin oli vesi vähän... nojoo. Sekin lienee puhdistumaan päin, en tiedä. Mutta ihan oikeasti - en keksi missä tuollainen komposti olisi, kerro ihmeellä että osaan välttää.

Täällä päin Saimaata on järvestä vain iloa. Kun äsken kantelin vettä kasvimaalle niin siinä ihan laiturin lähellä pyöriskeli telkkä kolmen pikkupikkupoikasensa kanssa. Kyllä oli söpöä ;-)

"saimaantaka"

Hyvinhoidettu komposti ei tosiaankaan haise.

Tarkoitin muinaisella kompostilla sitä minne kakkasi aikanaan ravisteltiin, ennen kuin harsovaippasi keitettiin rantakalapadassa, eli saatko sieltä elämyksen: Sinäkö siellä, Näin monen vuoden jälkeen....

Minä olen ajellut kanavan rannat läpi, Suomen puolelta, nojasin kaiteeseen ja katselin sitä vanhaakin uomaa ja uneksin/kuvittelin lapiotyötä jota se aikanaan vaati. Hyvä mielikuvitus, sekä lieväkin historiantuntemus antaa ihmiselle paljon.
        Niin teillä- kuin meilläpäin on raha aina "haissut".
        vaan kouluvihot ovat aina olleet valkeita ja miedontuoksuisia, sievine ruudukkoineen ja iskämmehän saivat niitä puoli-ilmaiseksi?

Telkkä on aikasti vahvanmakuinen, riiputa hyvin ja liota Maidossa yön yli.
        Olisi kiva tietää myöskin miltä poikaset maistuvat ruskistettuina, kuten Laulurastaat Italiassa.

H. :)

Ps. Oikolukiessani alkoi tuntumaan että vanha kanava taisi olla Vääksyssä.

• hunksz kirjoitti:

"saimaantaka"

Hyvinhoidettu komposti ei tosiaankaan haise.

Tarkoitin muinaisella kompostilla sitä minne kakkasi aikanaan ravisteltiin, ennen kuin harsovaippasi keitettiin rantakalapadassa, eli saatko sieltä elämyksen: Sinäkö siellä, Näin monen vuoden jälkeen....

Minä olen ajellut kanavan rannat läpi, Suomen puolelta, nojasin kaiteeseen ja katselin sitä vanhaakin uomaa ja uneksin/kuvittelin lapiotyötä jota se aikanaan vaati. Hyvä mielikuvitus, sekä lieväkin historiantuntemus antaa ihmiselle paljon.
        Niin teillä- kuin meilläpäin on raha aina "haissut".
        vaan kouluvihot ovat aina olleet valkeita ja miedontuoksuisia, sievine ruudukkoineen ja iskämmehän saivat niitä puoli-ilmaiseksi?

Telkkä on aikasti vahvanmakuinen, riiputa hyvin ja liota Maidossa yön yli.
        Olisi kiva tietää myöskin miltä poikaset maistuvat ruskistettuina, kuten Laulurastaat Italiassa.

H. :)

Ps. Oikolukiessani alkoi tuntumaan että vanha kanava taisi olla Vääksyssä.

En muista nähneeni vanhaa uomaa sitä uutta (noin v. -68 paikkeilla rakennettua?) Viipuriin seilatessani. Vääksyn kanavallakin olen joskus pyörinyt.

Ja uomasta kolmanteen, oliko se Pietarhovi tuolla naapurin puolella mihin Suomenlahdelta keisarien ja keisarinnojen iloksi kaivoivat suomalaiset sun muut kaleeriorjat aikoinaan niin tosisöötin kanavan? Suihkulähteitäkin siellä on kymmeniä, ja kullanvärisiä koristepaitsaita, varmaan oikealla kullalla siloteltuja? Eikös ole jopa sanottu että Pietari on rakennettu suomalaisten luille?

Meidän rannan linnut - lokkia lukuunottamatta - ovat erityissuojeluksessani. Näin lähellä maalikyliä ei sorsiakaan saa ampua, ei edes niiden metsästysaikana. Että etsipä ne maistiaisesi ihan muualta ;-|

Vilkaisinpa ketjun loppuun, siellä on jo siirrytty hajukeskusteluun. Muistan minäkin kun vielä ainakin 60-luvulla tietyt idänpuolen tuulet toivat meillekin "tuoksuja", olivatko sitten Pulpilta vai Kuusaalta, en mene vannomaan. Enkä viitsi googlata kun en muista sulfaattiko vai sulfiitti oli asialla siellä vai täällä. Haju kuitenkin oli varma asia. Ei onneksi enää, miten neutraloinevat? Vai onko jokin rahalta haiseva tehdas jo lopetettukin? Anteeksi tietämättömyyteni, kuulun eri kinkeripiiriin ;-D

• Kaupunkilainen

No en, kun minä en oikein ole mistään kotoisin. Nimimerkkini mukaan olen kaupunkilainen, syntynyt yhdessä, käynyt kouluni toisessa, elänyt lähes 40 vuotta kolmannessa ja juuri muuttanut neljänteen. Eniten kodikseni tunnen Helsingin, jossa asuin syksystä 1972 syksyyn 2011.

Suomessa on paljon hienoja kaupunkeja, en ole ollenkaan sitä mieltä kuin jotkut syntyperäiset stadilaiset, että Helsinki olisi suomen ainoa kaupunki. En tosin hyväksy sitäkään, että kaiken maailman Suonenjokia nimitetään kaupungeiksi, kun ne ovat niin selvästi maalaistaajamia. Oikeita kaupunkeja ovat sellaiset kuin Kuopio, Jyväskylä, Turku, Tampere, Oulu, Lahti jne.

• "Kaupunkilainen"

Voit asennoitua ihan rauhallisesti aloitukseeni, se ei koskenut kaupunkeja, vaan kotiseutuja.
        Voisit ehkä tehdä kaupungeista oman aloituksen?
        Niistäkin on täällä ketjuja, ihan kopioitaviksi asti.
        H.

• Lorena*

Sopii Hunksz´in ollakin ihan otettu kotiseudustaan. Siellä on kaikki mi niin ihanaa on, tarkoitan pitkä kapea Kankarisvesi jota niin muistorikas Rasuan niemi halkoo
      ja luo upeat maisemat ja hiekkarannan. Kyllä Rasuassa oli mahtavaa kesä viikonloppuisin oleilla, seuraakin oli sopivasti. Aika aikaa sitäkin, sieltä jäi muistoihin mele plus monet ihanat jutut. Myllykahvila oli sopiva tapaamispaikka ennen Rasualle polkemista.

Rehellisesti myönnän jos Kankarisvettä ja Rasuaa ei koskella olisi, paikka olisi ihan pihalla.

• "Lorena*"

Oikeastansa, en osaa sanoa kuristaisinko sinut vai kullittelisin.
        Mainitsemasi nimet ovat niin rakkaita minulle.
        Kulmiani kurtistellen murahtaisin vielä, että netistä löytyy muutakin paikkakuntani nähtävyyttä.
        Vielä ei sieltä löydy taululla merkittyä paikkaa, jossa menetin neitsyyteni, ei paikkaa johon ensi kännit oksensin, ei paikkaa josta isoimman Ahvenen ongin, josta isoimman Hauen ja Lahnan kalastin.
        Googlen kartoista ne kyllä näkyvät hyvin.
        Etsikäätte te naiset sieltä paikan, missä haluaisitten tulla kellistetyksi, vanhojen aikojen muistoksi. :)
        Paikassa pitäisi olla Muurahaistenpolku, jotta olisi se kuin ennen.
        H.

• Noh joo, niin mites ton nyt ottaa.
      Jos puhutaan paikasta missä ensi kertaa silmäni aukaisin.
      Huomasin kumman ajatuksen.
      Minähän olen paljasjalkainen Stadilainen..
      Toisaalta olen ylpeä sairaalasta joka antoi minulle elämän, ja samalla myöskin äidille jatkoaikaa jotain 45 vuotta.
      Niin lähellä oli meillä moleemmilla lähtö silloin.

Myöskin voin sanoa olevani ylpeä siitä saunakamarista (tädin ja sedän) jossa ensimmäiset kuukaudet sain elää ennenkuin vanhempani olivat saaneet oman keittiön ja kamarin siihen kuntoon että sinne muutettiin.
      Minulla ei ole kovinkaan suuria muistikuvia tuosta ajasta jostain syystä

Päiväkumpu joen toisella puolella (missä se saunakamari) oli lapsena hienoa seutua, niinkuin myös Rekola se siellä joen toisella puolella, jossa ensimmäinen kotitalo puolestaan oli myös kaunista seutua SILLOIN enää en sinne kaipaa pätkääkään.
      Kaikki leikkipaikat on talojen alle joutuneet.
      Toinen toistaan isompia omakotitaloja.

• "Tulisilla"

Yksi pilkku puuttui.

Muuten olen iloinen että sinäkin muistat vielä jotakin.
        Luuletko että voisit vielä mennä sinne ja muistella jotakin?
        Jotain mikä antoi elämällesi tarkoituksen.
        Ehkä ei kyyneleitä mutta nieleskelyä ainakin.
        Katselemaan Rekolaa?

H.

• hunksz kirjoitti:

"Tulisilla"

Yksi pilkku puuttui.

Muuten olen iloinen että sinäkin muistat vielä jotakin.
        Luuletko että voisit vielä mennä sinne ja muistella jotakin?
        Jotain mikä antoi elämällesi tarkoituksen.
        Ehkä ei kyyneleitä mutta nieleskelyä ainakin.
        Katselemaan Rekolaa?

H.

Nyt on Kotka kotikaupunkini, silloin muinoin täällä vaan käytiin.
        Ja aina oli ikävä tänne ja Kaunissaareen.
        Silloin nieleskelin usein.
        Nyt ei tarvi olenhan kotonani.

Olemme sisareni kanssa tehneet muistoajelun Rekolaan.
        Vielä siellä oli pihalla vanha leikkimökki, en tiedä oliko seinilla ne kuvat joita leikkikaverini kanssa sinne laitettiin.
        Marlboro miehiä ja muita (heh) "komeuksia".
        Jokunen juliste jostain lehdestä.

Muistella voin, mutta nieleskele en. Nauran pikemmin.

• tulisilla kirjoitti:

Nyt on Kotka kotikaupunkini, silloin muinoin täällä vaan käytiin.
        Ja aina oli ikävä tänne ja Kaunissaareen.
        Silloin nieleskelin usein.
        Nyt ei tarvi olenhan kotonani.

Olemme sisareni kanssa tehneet muistoajelun Rekolaan.
        Vielä siellä oli pihalla vanha leikkimökki, en tiedä oliko seinilla ne kuvat joita leikkikaverini kanssa sinne laitettiin.
        Marlboro miehiä ja muita (heh) "komeuksia".
        Jokunen juliste jostain lehdestä.

Muistella voin, mutta nieleskele en. Nauran pikemmin.

"tulisilla"

Minulla on se vaiva, että mennessäni, vuosia vuokraamalleni kesämökille, joudun ajamaan kotikuntani läpi ja aina ostamaan kal..kalat.
        Mutta on siellä Nestekin, jossa aina poikkeilee tuttujani.
        Eli ei se ihan vastenmieliseltä tunnu.
        Ralliaikaan saa puhua kielilläkin.

Voisinko nyt oletttaa, että sinulla ei ole syntymäpaikkaa, joka enää merkitsisi sinulle mitään?
        H.

• hunksz kirjoitti:

"tulisilla"

Minulla on se vaiva, että mennessäni, vuosia vuokraamalleni kesämökille, joudun ajamaan kotikuntani läpi ja aina ostamaan kal..kalat.
        Mutta on siellä Nestekin, jossa aina poikkeilee tuttujani.
        Eli ei se ihan vastenmieliseltä tunnu.
        Ralliaikaan saa puhua kielilläkin.

Voisinko nyt oletttaa, että sinulla ei ole syntymäpaikkaa, joka enää merkitsisi sinulle mitään?
        H.

Kyllä voit niin olettaa.
        Mitään siellä ei ole mitä kaipaisin.

Ei siellä ole mitään kotia.
        Kotini on täällä.

En laulaisi niinkuin Chisu.
        Vaan juuri niin että "Mun kotini on täällä:"

• tulisilla kirjoitti:

Kyllä voit niin olettaa.
        Mitään siellä ei ole mitä kaipaisin.

Ei siellä ole mitään kotia.
        Kotini on täällä.

En laulaisi niinkuin Chisu.
        Vaan juuri niin että "Mun kotini on täällä:"

"tulisilla"

Noh pöhkelikköni, en minä kotia hakenut.

Hain maisemaa, jossa ensimmäiset näkymät olivat vauvalle ainutlaatuiset, ja hajatelmat siitä.

H.

• hunksz kirjoitti:

"tulisilla"

Noh pöhkelikköni, en minä kotia hakenut.

Hain maisemaa, jossa ensimmäiset näkymät olivat vauvalle ainutlaatuiset, ja hajatelmat siitä.

H.

Olen joskus täällä kirjoittanut, eli toistan itseäni :))
        Ne lehmät joita oli Rekolassa vielä siihen aikaan metsässä kulki ovat varmaan paras muistoni.
        Aidan päällä istuttiin likkakaverin kanssa.

Ai niin mutta ensimmäiset näkymät.
        Nehän eivät ole Rekolassa.
        Mutta kaunista oli myös Päiväkummussa silloin.

Vaan vieläkään et saa minua kaipaamaan sinne.
        Ei sinne jäänyt mitään eikä ketään.

• tulisilla kirjoitti:

Olen joskus täällä kirjoittanut, eli toistan itseäni :))
        Ne lehmät joita oli Rekolassa vielä siihen aikaan metsässä kulki ovat varmaan paras muistoni.
        Aidan päällä istuttiin likkakaverin kanssa.

Ai niin mutta ensimmäiset näkymät.
        Nehän eivät ole Rekolassa.
        Mutta kaunista oli myös Päiväkummussa silloin.

Vaan vieläkään et saa minua kaipaamaan sinne.
        Ei sinne jäänyt mitään eikä ketään.

"tulisilla"

Kommenttisi hyväksytty, kaunokaiseni.
        Ja turha on enää tulla tänne nyyhkimään. ;)
        Katsokin minkälaisia aloituksia teet :)
        H.

• hunksz kirjoitti:

"tulisilla"

Kommenttisi hyväksytty, kaunokaiseni.
        Ja turha on enää tulla tänne nyyhkimään. ;)
        Katsokin minkälaisia aloituksia teet :)
        H.

Vielä täytyy kommentoida kun osui viimeinen lauseesi just paikalleen.
        Katselin ton oman ikäryhmäni aloituksia ja mietin että jos sinne teen aloituksen
        niin otsikko tulee olemaan "Asiasta toiseen"
        Niin ne vaan pyörii siellä noi alotukset tällä hetkellä vähemmän kiinnostavissa, mutta samankaltaisissa aiheissa.
        Mutta saas nyt nähdä teenkö itsekään mitään asian eteen.
        On kuitenkin kivempi olla vapaa matkustajana :)

• puhtaan ilman ystävä

Haiseeko siellä Jämsänkoskella vielä yhtä kamalalle kuin ennenmuinon? Vuosikymmenet olen kiertänyt paikan kaukaa ettei yrjö lennä siitä pahasta hajusta.

• "puhtaan ilman ystävä"

Olet tietämätön, tarkoitushakuinen pashanjauhaja.
        Etsi googlesta ero Sulfiitti ja Sulfaatti Sellunkeitosta.
        Jämsänkoskella tehtiin Sulfiitilla.
        H.

• yks kottarainen

Meilläpäin sanottiin ennenvanhaan että Äänekosken "p***a haisee, varsinkin joskus pakkasilla haju levisi meille laitasavoonkin asti n.100 kilsan päähän Äänekoskelta, kun tuulet oli suotuisat.

• yks kottarainen kirjoitti:

Meilläpäin sanottiin ennenvanhaan että Äänekosken "p***a haisee, varsinkin joskus pakkasilla haju levisi meille laitasavoonkin asti n.100 kilsan päähän Äänekoskelta, kun tuulet oli suotuisat.

"yks kottarainen"

Uskoisin sinun olevan tarpeeksi fiksu tähän:

"Etsi googlesta ero Sulfiitti ja Sulfaatti Sellunkeitosta.
        Jämsänkoskella tehtiin Sulfiitilla"

Etsintä ja tuloksien ymmärrys estää sinua tekemästä turhanpäiväisiä kommentteja.

H.

• yks kottarainen
        hunksz kirjoitti:

"yks kottarainen"

Uskoisin sinun olevan tarpeeksi fiksu tähän:

"Etsi googlesta ero Sulfiitti ja Sulfaatti Sellunkeitosta.
        Jämsänkoskella tehtiin Sulfiitilla"

Etsintä ja tuloksien ymmärrys estää sinua tekemästä turhanpäiväisiä kommentteja.

H.

No anteeks kun erehdyin kommentoimaan, en tee toista kertaa. Mulle se on sama kumpi paska siellä haisee

• Lorena*

Tulin saitille lukasin viestejä, hauskoja muisteloita. Mutta yhdestä tuli pitkä miinus kun H kertoi menetin neitsyyteni, olen pitänyt ja pidän että H on mies! Joten hän menetti poikuutensa ja kenelle itäköön omana tietonaan.

Ei Rasuassa kännäilty, pelattiin korttia , juteltiin laulettiin sunnuntaiaamuun saakka.
      Kahden hengen soputeltta on hyvä suoja yön viileydeltä. Sinne jäi Rasua ja muistot vain on jäljellä. Piipahdin muuten viime kesänä Kankarisveden rantamilla. Ei ole mikään niinkuin oli ennen. Ilveslinna on ja pysyy paikallaan.

• "Lorena*"

Oikeestansa asian voi ajatella monella tavalla.
        Menettäessään poikuutensa, menettää mies myöskin neitseellisyytensä,
        Neitseellinen luonto? Mitä se on? Sanaa käytetään moneen tarkoitukseen jolla kuvataan koskematonta.
        Molemmat sukupuolet menettävät "kokaistessan ekakertaa" paljon muutakin, lapsenusko katoaa, asiaan liittyvät unelmatkin katoavat, joskus kyllä lisääntyvätkin, mutta muuttuneena.
        Jos on oikeen rohkee nuori ja kertoo asiasta vanhemmilleen, huomaa nuori statuksensa vanhempien silmissä muuttuneen, entisen kadonneen ikiajoiksi. Vanhempani alkoivat kutsua minua etunimeltä ja lässytys jäi unholaan, vähän aikaa "ahisti", kun en tienyt itkisinkö vai nauraisinko, ja jos, niin mille? Lapsuus loppui.
        Huvittuneesti voisi sanoa että poikatytöstäkin katoaa liika poikuus ja pitsit alkavat kiinnostaa enemmän.
        Ja poikanuketkin alkavat taas kiinnostaa. :)

Ilveslinnan kellarissa oli ampumarata, jossa aloitin kilpailemisen, siitä oli armeijassa hyötyä, kunniamerkin ja parin loman arvoisesti.

ja hah! hihi! Rasuan hiekkarannalla, viltin päällä leikittelimme yhden tytön kanssa, ei sentään täysin säädyttömästi, en huomannut että lähellä oli isän työkaveri perheineen, ennen kuin isä asiasta huvittuneena mainitsi minulle saunassa.
        Olisi kiva tietää minkälainen mummo tytöstä tuli.

H.

• okkigaam

Järvenpään vanhankylänkartanon alueelta lähdin maailmalle.
      Mukavimmat muistot on ajalta villiintyneet kukat, kasvit, marjapensaat. Luumupuut kasvoivat keihäinä vieriviereen, niitä taitellessa sai yhden luumun suuhunsa. Kallioilla leikittin. Yläpytingin vintissä oli kaikkea kivbaa jännittävää, olkihatuista päivänvarjoon. 1800- muotilehtiä. Tuli yksi rukki rikottua siellä piilosta leikkiessä. Navetan ja tallin raunioilla käännettiin kiviä, alta siiroja kiusattiin HYI meitä.
      Aitan alla vedettiin eka röökin ikä 10v
      Anni tädin mökin kohdalla on terveyskeskus, ennen sitä vanhainkoti, josta mummu lähti ilmavoimiin.
      Nyt omena tarha on parkkipaikkana.
      1961 tulin stadiin ja sillä tiellä olen.
      Maagikko

• Erityisen ylpee olen:)))
      Erinnäisiä vuosia sitten tänä päivänä synnyin..Kauniissa saimaan rannan sylissä auringon ehtoopuolella... Keskus-sairaalaa ei vielä ollut, vasta vuosi syntymäni jälkeen valmistui:))

Näin meillä:)))

• meeriamanda

Pikkuinen kylä siirtolaisille, puhuimme toisin e-p lasten kanssa ja saimme paljonkin ilkeyttä osaksemme. Selkäsaunaa annoimme, ja urheilukisoissa olimme ylivoimaisia...sekös kiukutti ´muitakin´ kuin lapsia :))

En muista kauniisti kouluaikojani, en myöskään saamaamme kohtelua. 13v muutin pois, ja se oli hyvä.

Sukuni oli kuitenkin siellä..ne evakot. Ja äidin puoleiset sukulaiset olivat lapsen muistissani kivoja.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      164
      2042
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1952
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      119
      1375
    4. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      1352
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      440
      1212
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      65
      945
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      861
    8. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50
      856
    9. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      221
      751
    10. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      338
      724
    Aihe