Katsoiko Kain väkivaltaelokuvia?

jumalansyy

Leikkikö Kain pyssyleikkejä?

Voisi kuvitella että ei kumpaakaan.

Silti Kain tappoi veljensä. Ja miksi?

Koska Jumala suosi veljeään, Aabelia.

Kateus ja mustasukkaisuus siis sai Kainin tappamaan. Kateuden ja mustasukkaisuuden taas oli aiheuttanut Jumala epäoikeudenmukaisella suosimisjärjestelyllään.

Tuon tarinan mukaan Jumala on siis aiheuttanut kyseisen väkivaltarikoksen. Aiheuttaako Jumala mahdollisesti paljon muitakin väkivaltarikoksia?

Miettikääpä sitä.

7

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • H.b.s

      Ja huomioidaan vielä tässä, että jumala oli hylännyt Kainin vanhemmat, kironnut heidät. Ei mikään mukava alku elämälle.

      • k,juyyhn

        Ihan sama tilanne siis kuin kaikilla myöhemmin syntyneillä ihmisillä.


    • pahat aatokset=murha

      . Aiheeton ja hillitön suuttumus on johtanut monet ihmiset suurempaan syntiin, jopa väkivallantekoihin. ”Kain suuttui kovasti” ja surmasi Abelin (1Mo 4:5, 8).

      Pitäs osata hallita mielnesä eikä ruokkia sitä väkivallan ajatuksilla
      ja väkivaltafilmien katselulla.

      Montakohan kertaa Kain kelasi mielessän erilaisia tapoja tappaa abel, ennenkuin hän toteutti jonkun "mielikuva"-videonsa?
      Toisto, kertaus...ja sitten kajautti Abelilta hengen pois.

      Oliko ihan yllättävä ja harkitsematon teko?

      eikös Jahve varoittanut Kainia siitä suuttumuksen hautomisesta?
      Vaan Kain hautoi ja hautoi kunnes synnytti murhan ...

      • hyväkiitos

        Kiitos tästä. Väkivaltaélokuvien tai pyssyleikkien syyttäminen on siis perusteetonta. Ihminen pystyy halutessaan luomaan oman maailmansa väkivaltaan.


    • Ihminen on taipuvainen syyttelemään jotain toista omista tekemisistään.
      Otetaan tähän yksi raamatunpaikka 1. Mooseksen kirja 3:12:" Ja Aadam sanoi
      vielä: Nainen, jonka annoit olemaan kanssani, hän antoi minulle hedelmän siitä
      puusta, ja niin minä söin."
      Ja tässä teko vieritettiin naisen (Eevan) syyksi.

    • KILLThem All! :D

      Kun keskittyy hyvään, ei tee niin kovasti mieli tappaa ihmisiä.

      Kun katselee väkivaltaisia filmejä,
      pelaa väkivaltaisia pelijutskia ja koukistelee liipasinsormeaan satoja krt/pv,
      on erittäin hyvin valmentautunut tappamaan lähimmäisensä.
      Siihen intissäkin opetetaan, tappamaan eli murhaamaan elävä ihminen.

      • omegawave

        KILLThem All! :D
        >>Kun keskittyy hyvään>>

        Mitä hyvän tekeminen mahtaa olla? Vartiotorni-seuran valheellisten oppien levittämistä ihmisille, perusteettomalla maailmanlopulla uhkailemista, fundamentalistisen maailmankuvan kannattamista...?

        Ihmisen ei tarvitse liittyä mihinkään järjestöön, jotta voisi noudattaa Suomen lakia ja sisäistä eettistä moraalia ja pidättyä tappamasta muita.

        >>ei tee niin kovasti mieli tappaa ihmisiä>>

        Mitäpä ajattelet Jehovan mielessä pyörivän:

        "Jehovan taivaalliset teloitusjoukot, joita asein varustautuneet kuusi miestä edustavat, tuhoavat pian ne, joilla ei ole kuvaannollista merkkiä." (Vartiotorni 15. heinäkuuta 2008, s. 5, 6)

        >>Siihen intissäkin opetetaan, tappamaan eli murhaamaan elävä ihminen.>>

        Joo, eikä Vanhan testamentin mukaan Jumalallakaan ollut mitään sitä vastaan; oli yksittäisiä murhaamisia ja oli massateurastuksia, ja kaikkea siltä väliltä.
        Ymmärrätkö, millaisen osan Raamattua joudut heittämään pois tuollaisia hokiessasi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      176
      1757
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1308
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      67
      1207
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      219
      980
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      46
      920
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      58
      849
    7. 69
      798
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      38
      738
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      684
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      660
    Aihe