Väkivallalla herkuttelu vt-seuran kirjallisuudessa.

tekop

Todistajat täällä valittavat väkivallasta jota tulee televisiosta ja peleistä. Ne onkin usein pahasta. Tekopyhäksi todistajien puheet tekee se, että vt-seuran kirjallisuudessa on mässäilty väkivaltaisilla kuvilla harmagedonista.

Toodistajat odottavat väkivallan ja jehovan teloitusenkelien saapumista. He odottavat väkivallan alkamista itse.

Jos minulla olisi tuollaisia uskomuksia niin olisin aika hiljaa väkivaltaelokuvista ja peleistä.

11

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaakobista

      Eihän sitä tietenkään saa mitenkään kuvata kuinka pahuus loppuu...

      "Vanhanajan" salapoliisit ja etsivät ratkaisivat pulmallisia rikostapahtumia, nuo etevät hahmot saivat ainakin useimmat meistä puolelleen sillä heille oli tärkeää että syylliset saadaan kiinni ja oikeus toteutuu, tuskin maltoimme odottaa että "epäilty" tekee ratkaisevan virheen...

      Tällaisia oikeuden puolustajia ovat muutamia mainitakseni;
      - Sherlock Holmes
      - Miss Marple
      - Hercule Poirot
      - Columbo
      - Matlock

      http://www.youtube.com/watch?v=SQgdfJoxX1s

      Jumala on ilmoittanut Raamatussa että pahuus loppuu aikanaan, onko sitten syytä vastustaa tuota hyvää tavoitetta...

      • Ihannefilmejä:

        Columbo ja Matlock olivat aikanaan suosikkisarjojani.

        Nykylapset ei niitä jaksa katsoa....

        Rikosfilmeissä pitää olla paaaljon ruumiita,
        veren pitää roiskua,
        pyssyjen paukkua
        ja poliisiautojakin rutataan urakalla...

        En yhtään ihmettele jos lapset näkee painajaisia ja kastelevat sänkynsä moisten
        opetuselokuvien jälkeen.

        Ja jo hiekkalaatikolla leikitään "Moottorisahamurhaajaa"
        ja suolemkappaleet lentää...


      • 588585858

        "Jumala on ilmoittanut Raamatussa että pahuus loppuu aikanaan, onko sitten syytä vastustaa tuota hyvää tavoitetta..."

        Hyvä ja hieno jumala sellainen kun kaikkivoipaisuudessaan on täysin passiivinen. herra jumala on se rakastavaa touhua. jumala sallii saatanallekin vapauden tehdä pahaa ajan loppuun asti. vähän kuin soittaisi poliisin ja poliisi vastaisi että tullaan joskus kun viitsitään, että ei ole mitään kiirettä saada rikollisia kiinni.

        eikä se pahuus siihen lopu jos vain todistajat pelastuvat. yhtä lailla heidän joukossa on vääryyttä tekeviä ihmisiä.


      • Pii on 3.0
        Ihannefilmejä: kirjoitti:

        Columbo ja Matlock olivat aikanaan suosikkisarjojani.

        Nykylapset ei niitä jaksa katsoa....

        Rikosfilmeissä pitää olla paaaljon ruumiita,
        veren pitää roiskua,
        pyssyjen paukkua
        ja poliisiautojakin rutataan urakalla...

        En yhtään ihmettele jos lapset näkee painajaisia ja kastelevat sänkynsä moisten
        opetuselokuvien jälkeen.

        Ja jo hiekkalaatikolla leikitään "Moottorisahamurhaajaa"
        ja suolemkappaleet lentää...

        ...."leikitään moottorisahamurhaajaa... " -
        ...Onhan niitä hyviäkin elokuvia, ;
        katsokaas elokuva -" Blues Brothers, " , Siinä kaveri pääsee vankilasta, velimies on vastassa autonrähjän kanssa, aluksi jumala käskee , nunnan kautta, kerätä rahaa orpokodille, sitten , nukkuessa, luhistuu talo heidän niskaansa, veljen entisen tyttyystävän ampuessa seinään singolla, -juuri kun kaikenlaiset poliisivoimat ovat tunkemassa sisään, potkaistakseen ovet auki. , mutta ei väliä , vaikka kaikki Ameriikan -natsi, -ja muut ryhmät ajavat heitä takaa pumppuhaulikoiden kera,
        mutta kun tehtävä on saatu...
        ja mitäs minä koko filmiä näyttäisin , , katsokaa itse.


    • Täällä puhutaan väkivallalla herkuttelusta. Sellaista kirjaa kuin perhe raamattu
      tuskin kukaan on avannut ? Iso raamattu ja siinä on paljon kuvia. Mm. kuva, kun
      Daavid on katkaissut Goljatilta pään. Saimme lapsina katsella ko. kirjaa. Ja
      meitähän erityisesti kiinnosti kuvat. Oltiin ev.luth. perhe.

      • muistan, joo

        Tiedän kirjan. Painava kun synti, kun lapsena sitä isän ja äidin kotoa poissaollessa hinattiin alas komeron ylähyllyltä. Onneksi ei pudonnut kenellekään päähän.

        Minulle jäi mieleen se vedenpaisumuksen jälkinäytöksestä kertova kuva, missä kuolleita ihmisiä retkotti kuka missäkin asennossa.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      176
      1757
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1308
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      67
      1207
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      219
      980
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      46
      920
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      58
      849
    7. 69
      798
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      38
      738
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      684
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      660
    Aihe