onko oikeesti totta että kun maksut liian kauan maksamatta niin ne poistuu rekisteristä?? Tilasin itselleni otteen luottotieto rekisteristä ja siellä näkyi parin kohdalla merkintä poistuu 2012 joulu ja loput oli sitten 2014 tarkottaako tämä siis sitä että sen jälkeen enää se viisi vuotta niin saan luottotiedot takaisin?? 2010 on tullut joku uusi sääntö merkinnät vanhenee 15 vuodessa jos ei ole pystynyt maksamaan velkoja pois.
maksuhäiriömerkinnät anteeksi??
23
2472
Vastaukset
- 9+13
Kyllä.
- merkintä83
ja ymmärsin että tuo 5 vuottakaan ei pitäisi enää paikkaansa vaan luottotiedot palautuu heti??
- syö miestä
ei tarkoita ikävä kyllä. kun ne poistuu tulee samasta asiasta uusi luottotietohäiriö ensin perintätoimistolta ja sitten samasta asiasta vielä voutilta.
itsellä oikeuden päätös vuodelta 2005 ja taas meni uusiksi joulukuussa. eli poistuu jouluna 2013 jonka jälkeen tulee taas merkinnät samasta asiasta kahdeksi vuodeksi eteenpäin. - joidenkin kelpaa.
eiks tossa velan vanhentumessa ole myös kyse siitä pitääkö velkoja sen velan aktiivisena.... eli siis kun velkoja hakee saatavaan uudelleen velalliselta niin se anteeksiantoaika niiku alkaa alusta.
Yleisesti mietin tässä sitä, että onko joillakin tarkoituksenakin elää ylivarojensa ja toivoa että saavat kaiken tekemänsä anteeksi? Jos asia on näin, niin kyllä itseä harmittaa kun huono-osaisena velattomana ja varattomana pitää luottotietonsa kunnossa vaikkei koskaa saa ns. normaalia elämää se takia, että ei tienaa mitää ja oma kynnys tehdä asioita on huono.. tai korkea
Itse olen sitä mieltä että jos pelaat asias pilalle tai maksatat penninkään takaajalla, nii siitä pitää sanktioida kunnolla- papuliini
No siinä on taas yksi kerubi, jolla on elämä sujunut ihan liian hyvin. Se, että ihmisellä on luottotiedoissa merkintöjä, ei tarkoita automaattisesti sitä että kyseessä on rikollinen/kunnoton ihminen. Ihminen voi velkaantua mm. sairauden takia, kun ei pysty maksamaan pakollisia maksujaan. Joillakin on velkaantumisen aiheuttanut toinen ihminen, joku taas jää työttömäksi yllättäen eikä pysty enää hoitamaan raha-asioitaan. Tässä muutama esimerkki. Sinunlaisiasi pyhimyksiä ei tarvittaisi enää lyömään muutenkin lyötyä ihmistä.
- merkintä83
mikä se on se uusi laki joka tuli voimaan 1.4.2010??? 15 vuotta kun velat on ollu niin ne poistuu kokonaan jos niitä ei ole pystyny maksamaan??
- Vippiparoni-666
15 vuotta on pitkä aika. Hoitakaa maksunne idiootit.
- merkintä83
mulla on ollu kohta 15 vuotta velat joita en ole pystynyt ollenkaan lyhentämään missään vaiheessa. elämä vaan on välillä semmosta. siks kyselen nyt että mitenkähän mun käy???
- Velkavelho
Olisiko täällä kaipaamiasi vastauksia?
http://www.takuu-saatio.fi/tietoa_veloista/velkojen_vanhentuminen/#token-30831 - näin_se_menee
Riippuu ihan siitä onko sitä velkaa haettu ulosottoon vai ei. Jos velka on haettu ulosottoon, vanhenee se 15 vuodessa.
Jos velkaa ei ole haettu ulosottoon, mutta velkoja lähettää kolmen vuoden välein asiasta muistutuksen, ei velka vanhehe koskaan.
- Venus1973
Velat ei periaatteessa vanhene koskaan, koska niitä voidaan aina periä
uudestaan, ensin perintätoimiston, sitten ulosoton kautta.
Ainoa keino välttää perimistoimenpiteet on potkaista tyhjää ja sen seurauksena
ulosotto ja velkojat potkaisevat myös tyhjää.
Mutta ukko mustalainen jo sanoi aikoinaan, että tyhjän saa pyytämättäkin?
Miksi ne sitten pyytää meitä kuolemaan, että voivat jättää rauhaan lopullisesti?- 49hrvraåä
Höpönpöpön. Opettele nyt ne vanhenemissäännöt
- mies täällä
49hrvraåä kirjoitti:
Höpönpöpön. Opettele nyt ne vanhenemissäännöt
Kyllä niitä voi periä uudestaan ja uudestaan. Näin mulle on käynyt. Mulle tuli vokrarästejä yli 15 v sitten kun työnantaja ei maksanut palkkoja joten meni konkurssiin. en pystynyt maksaa siis vuokraa ja tuli 4 kk vuokrarästit jotka on nykyään monta tuhatta egee korkoineen. niiden piti vanheta 15 vuodessa mut niitä on peritty uudestaan aina joten ei ne vanhene ja eb pääse niistä eroon.
- Onko näin?
Maksuhäiriömerkintä ei siis vanhene ja poistu kokonaan, jos velkaa ei maksa pois? Toisin sanoen, jos merkintä vanhenee vaikka 1.7.2012, mutta et ole merkinnän aiheuttanutta velkaa maksanut, niin saat samasta velasta uuden merkinnän?
Minulla on 9 merkintää itselläni, 6 niistä olen maksanut kokonaan pois ja kyseisten merkintöjen kohdalla on tieto suoritetuista maksuista. Kolmea muuta merkinnän aiheuttanutta velkaani lyhentelen koko ajan, eli kun ne viimeisetkin vanhenevat 2014, plus ovat kokonaan tai lähes kokonaan maksettu siinä vaiheessa, niin ilmeisesti luottotietoni ovat ja pysyvät puhtaana? - kertausta
Ei tämä niin vaikeaa ole. Yksityisoikeudelliset saatavat eivät vanhene, jos niistä muistuteaan velallista tarpeeksi usein. Toisaalta, nämä velat eivät myöskään aiheuta häiriömerkintää, ennenkuin niistä haetaan käräjäoikeuden päätös (jolloin ne myös voidaan laittaa ulosottoon). Tämän jälkeen velka vanhenee 15v päätöksen päivämäärästä. Maksuhäiriömerkintä sen sijaan vanhenee 3v sen antohetkestä, joka siis voi olla esim. viimeinen päivä kun on todettu ulosoton este.
Julkisoikeudelliset saatavat (esim. terveyskeskus- tai päivähoitomaksut) sen sijaan vanhenevat n. viidessä vuodessa.
Toisaalta ensi vuonna näillä näkymin astuu voimaan uusi perintälaki, joka entisestään helpottaa loiseläjä-velallisten asemaa. - mies täällä
Velkoja voi haastaa sut uudestaan ja uudestaan oikeuteen ja periä velkoja ja jos et maksa niin tulee aina uusi maksuhäiriömerkintä. Niin mulle ainakin kävi. Joten menee toiset 15 vuotta ennen kun merkintä saattaa poistua
- -lkainen forever
TOSIASIAA. Mulle on käynyt suht'koht samalla lailla ja kyllä se velka vaan ON ja PYSYY, vaikka ton lain mukaan joskus pitäis höllätä. Tää häiritsee koko elämää, pakko turvautua prepaideihin sun muihin paskoihin, missä samassa tilanteessa ei maksuhäiriöinen selkäni takana hymähtelee....
Ja velkoja VOI , ja myös pitää huolen että lähettää sen kirotun kirjeen aina määräajassa, jottei se velka vanhene ikinä, vaan kasvaa järjettömiin mittasuhteisiin.
TÄMÄ TARINA ON TOSI - nyt ja varmaan sadan vuoden päästäkin! - unohdakokojuttu
-lkainen forever kirjoitti:
TOSIASIAA. Mulle on käynyt suht'koht samalla lailla ja kyllä se velka vaan ON ja PYSYY, vaikka ton lain mukaan joskus pitäis höllätä. Tää häiritsee koko elämää, pakko turvautua prepaideihin sun muihin paskoihin, missä samassa tilanteessa ei maksuhäiriöinen selkäni takana hymähtelee....
Ja velkoja VOI , ja myös pitää huolen että lähettää sen kirotun kirjeen aina määräajassa, jottei se velka vanhene ikinä, vaan kasvaa järjettömiin mittasuhteisiin.
TÄMÄ TARINA ON TOSI - nyt ja varmaan sadan vuoden päästäkin!Älä välitä, jos velat eivät ole ulosotossa niin kirjeillä ei ole mitään merkitystä, vain vouti voi ulosmitata ei perintätoimisto.
- kake 53
En sanoisi ainakaan kaikkia velallisia loiseläjiksi. Mulla oli aikanaan velkaa ja vakituinen työ ei mitään heikkoo maksaa velkoja poies kunnes liukastuin kadulla ja maailma kaatui siihen. työt loppui siihe paikkaan ja kolmevuotta ei mistään rahaa, sosiaalitoimisto anto toimeentulotukee et sai ruokaa. no sit pääsin tapaturmaeläkkeelle ja sossu vei eläkkeistä omansa takas, en siis ollu sitä kolmee vuottakaan loiseläjä. nyt sitten maksan 1450kk. valtiolle veroa tuosta eläkkeestä se on enempi kuin joidenkin palkansaajien maksama vero eläkkkeen veroprosentti 48. kun taas töis ollessani se oli 28. joten nyt olen yhteiskunnalle tuottoisampi yksilö kuin ennen. niin ja kaikki sairauskulutkin maksaa oma eläkevakuutusyhtiö ja käytän ainoastaan yksityslääkäreitä vakuutusyhtiön määräyksestä. et elkää yleistäkö ihmisiä loisiksi, itsellä kävi sikäli hyvä säkä et oli tuo vakuutus muuten olisin se loiseläjä...?
- puhdasrekisteri
Tuolla ylhäällä on linkki jonka takaa löytyy asian selitys. Velka vanhenee 15 vuodessa jonka jälkeen sitä ei saa millään tavalla uudelleen ulosottoon, paitsi jos olet ollut ovela ja piilottanut omaisuuttasi tms.
Jos velkoja ei hae velkaa ulosottoon ei aika velan vanehenemiseenkaan ala kulua, mutta eipä velkojallakaan ole mitään keinoa periä velkaansa, ellei käytä ulosottoa. Perintätoimistsot ovat tässäkin suhteessa täysin voimattomia. Voivat kyllä lähetellä kirjeitä ja soitella mutta siihen se jää, ei kannata edes vastata ellei jostakin syystä halua maksaa noin kymmenkertaiseksi paisunutta velkaansa perintäkuluineen.
Mutta kokemuksesta voin sanoa, että kannattaa maksaa laskunsa jos vain suinkin pystyy, 15 vuotta pitkä aika, toisaalta siinä moraali kyllä rapisee ja ihminen on nokkela kun on elannon vuoksi pakko junailla asioita. - Hunsvotit.
Mitäs hankitte maksuhäiriöi merkintöjä? Mitäs teitte itsestänne tyhmiä ja ääliöitä?
Jos olisitte pitänyt asioistanne huolta, ja olisitte pitänyt asiat järjestyksessä, te heikot ette olisi saaneet maksuhäiriö merkintöjä.
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Heikot laiskat epä-organisoidut moukat.- sitä odotellessa
Onneksi itse olet niin fiksu! Ainakin siihen asti, kun esimerkiksi vakava sairaus yllättää sinut ja koko elämäsi kääntyy alamäeksi. Muistappas sitten nuo äskeiset sanasi!
- pennitön
huh huuuuh
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803