Kaupunginhallituksen konsernijaos pohtii huomenna maanantaina 13.6. Helsingin Bussiliikenne Oy:n myyntiä.
Muina vaihtoehtoina ovat omistuspohjan laajentaminen, säilyttäminen kaupungin omistamana yhtiönä tai yhdistäminen muuhun kaupungin joukkoliikennettä harjoittavaan yksikköön.
Tämä edellyttää kuitenkin Metron ja raitioliikenteen yhtiöittämistä joitten osalta tässä samassa kokouksessa pohditaan niiden säilyttämistä entisellään tai kimpsujen ja kampsujen yhteen lyömistä tai jakautumista erillisiksi yhtiöiksi.
Metroliikenne Oy ja Raitiovaunut Oy, nimet toki tässä vaiheessa viitteellisiä.
Bussiliikenteen osalta on todennäköistä sen lyöminen lihoiksi. Kaupunki ei tosin tulisi saamaan kelvollista hintaa ellei nollaa luottotappioina suurinta osaa bussiliikenteeseen sijoitetuista pääomalainoista..
Tarkempia yksityiskohtaisia tietoja oheisesta linkistä konsernijaoksen sivulle
http://www.hel.fi/static/public/hela/Kaupunginhallituksen_konsernijaosto/Suomi/Esitys/2012/Halke_2012-06-11_Koja_13_El/2C50CAC1-0199-4EB6-B3DF-D2C033BDBFD2/Liite.pdf
Helsinki luopuu omistuksestaan Helsingin Bussiliikenne Oy:ssä
42
1121
Vastaukset
- tsöra
Bussiyhtiöiden "taatelia".
- Hki Vaatii.
Coniboyn otsikko taas harhaanjohtava:Mahtaa ottaa Konia koville, kun ei saanut Akt-sopimusta aikaan ja kuljettajien työehtosopimusta heikennettyä Helbillä..
Kysehän on nimenomaan selvitytyöstä, jossa yhteinen yhtiö bussi, ratkka ja metropuoli, mikä varmasti olisi viisaampi vaihtoehto, joka tapauksessa kaupungilla on oltava omaa bussiliikenetoimintaa, muuten ulkomaalaiset firmat rahastavat ja vievät varat pääomayhtiöön ja kaupungin liikenne hoidetaan huonosti, huonoja esimerkkejä löytyy ulkomailta, kun vuorot jätetään ajamatta ym, niin on sitä havaittu täälläkin erään monikansalliseen yrityksen toimesta, kuinka kunnostaudutaan ajamattomiilla lähdöillä.- ay- henkilö
Suomesta löytyy 3 linja-autoyhtiötä joilla olisi mahdollisuus ostaa Helb. Ne ovat Metsäpietilä Oy, Savonlinja Oy ja Pohjolan Liikenne Oy.
Hinnan pitää olla kohdallaan.
Hintaan vaikuttaa ammatillisen alemman eläkeiän omaavat kuljettajat, joille eläke pitää ostaa työeläkevakuuttajilta. Se olisi jotakin 2 miljoonan luokkaa.
Velkataakan siirtyminen vaikuttaa myös ja saattaisi käydä niin, että Helsinki joutuisi maksamaan jotta joku ottaisi ne vastatakseen.
Todennäköistä onkin kaupungin saatavien alaskirjaus myynnin toteuttamiseksi. - lukihäriökö
ay- henkilö kirjoitti:
Suomesta löytyy 3 linja-autoyhtiötä joilla olisi mahdollisuus ostaa Helb. Ne ovat Metsäpietilä Oy, Savonlinja Oy ja Pohjolan Liikenne Oy.
Hinnan pitää olla kohdallaan.
Hintaan vaikuttaa ammatillisen alemman eläkeiän omaavat kuljettajat, joille eläke pitää ostaa työeläkevakuuttajilta. Se olisi jotakin 2 miljoonan luokkaa.
Velkataakan siirtyminen vaikuttaa myös ja saattaisi käydä niin, että Helsinki joutuisi maksamaan jotta joku ottaisi ne vastatakseen.
Todennäköistä onkin kaupungin saatavien alaskirjaus myynnin toteuttamiseksi.coniboy ei tunnu todellakaan ymmärtävän lukemaansa. Älä edes yritä lukea yli viisikirjaimisia sanoja, ne ylittävät ymmärryksesi---
- Ari Kähärä
ay- henkilö kirjoitti:
Suomesta löytyy 3 linja-autoyhtiötä joilla olisi mahdollisuus ostaa Helb. Ne ovat Metsäpietilä Oy, Savonlinja Oy ja Pohjolan Liikenne Oy.
Hinnan pitää olla kohdallaan.
Hintaan vaikuttaa ammatillisen alemman eläkeiän omaavat kuljettajat, joille eläke pitää ostaa työeläkevakuuttajilta. Se olisi jotakin 2 miljoonan luokkaa.
Velkataakan siirtyminen vaikuttaa myös ja saattaisi käydä niin, että Helsinki joutuisi maksamaan jotta joku ottaisi ne vastatakseen.
Todennäköistä onkin kaupungin saatavien alaskirjaus myynnin toteuttamiseksi.voi olla kyllä pari muutakin suomessa toimivaa yritystä, joilla on sekä resurssit, että intressit ostaa HELB. Mikään Metsäpietilä tai edes Pohjolanliikenne ei kykene todelliseen tarjokseen, jos ostotarjouksia lähdetään esittämään. Mikään kun ei muutu, jos valtion omistama Pohjolanliikenne asettuisi kunnan omistaman HELB.n tilalle. Jos todellisuudessa halutaan luoda toimiva ja kustannuksiltaan kuluttajaa sekä tehokas joukkoliikenne asiakkaita ajatellen lippuhinnoinltaan, kuin myös toiminnallisesti tehokas yrittäjä, niin silloin pitää olla valmiuttta todelliseen avoimeen kilpailutukseen.
- Totta mooses...
Ari Kähärä kirjoitti:
voi olla kyllä pari muutakin suomessa toimivaa yritystä, joilla on sekä resurssit, että intressit ostaa HELB. Mikään Metsäpietilä tai edes Pohjolanliikenne ei kykene todelliseen tarjokseen, jos ostotarjouksia lähdetään esittämään. Mikään kun ei muutu, jos valtion omistama Pohjolanliikenne asettuisi kunnan omistaman HELB.n tilalle. Jos todellisuudessa halutaan luoda toimiva ja kustannuksiltaan kuluttajaa sekä tehokas joukkoliikenne asiakkaita ajatellen lippuhinnoinltaan, kuin myös toiminnallisesti tehokas yrittäjä, niin silloin pitää olla valmiuttta todelliseen avoimeen kilpailutukseen.
Tuossa viimeisessä lauseessasi, puhut kerrankin asiaa...
- Koiranturpa.
Heh heh hehh... Kihara Hehh.
- näin on.
Mitä ostamista helbissä muka olisi?
* velkaa sairaasti'
* suomen romuin kalusto
* suomen huonoimmat kuljettajat
* älyttömät kunta-alan työsopparit.
Eli ei varmasti kiinnosta ketään ostaa sitä puljua.- näin on.
helbkuski kirjoitti:
Perusteletko? Velkaa on juu mutta nämä muut kohdat? Yleistäminen taas huipussaan..
avaa silmäsi! Vertaa helbin romuja vaikka muihin kunnallisiin. On ne ihan järkyttävän surkeassa kunnossa. Kuskit on suurin osa vuodelta linjavaali ja sopimus on erittäin kallis työllistäjälle.
Suojatyöpaikkana toki ajaa asiansa. näin on. kirjoitti:
avaa silmäsi! Vertaa helbin romuja vaikka muihin kunnallisiin. On ne ihan järkyttävän surkeassa kunnossa. Kuskit on suurin osa vuodelta linjavaali ja sopimus on erittäin kallis työllistäjälle.
Suojatyöpaikkana toki ajaa asiansa.Otapa noista asioista selvää ensin ennenkuin täällä haukut...
näin on. kirjoitti:
avaa silmäsi! Vertaa helbin romuja vaikka muihin kunnallisiin. On ne ihan järkyttävän surkeassa kunnossa. Kuskit on suurin osa vuodelta linjavaali ja sopimus on erittäin kallis työllistäjälle.
Suojatyöpaikkana toki ajaa asiansa.Jaa-a, silloin kun linjavaalit Helbillä lopetettiin, minun järjestysnumeroni oli reilusti alle 200, ja sen jälkeen vanhempia on talosta poistunut aika paljon. 100 % varmasti suurin osa Helbin reilusta tuhannesta kuljettajasta on juurikin sitä "edullisempaa", alle 10 vuotta palvellutta kastia, eli niitä joiden kohdalla akt:n sopimus olisi talolle kalliimpi koska se suosii uusia kuljettajia...
- Otettiin selvää
Tänään ensimmäinen tielle jäänyt Helbin romu Hmeentiellä kurvissa toinen Kaisaniemessä kolmas Rautatientorilla. Hyvä saldo yhdelle aamulle.
Aivan sietämätön % kieltämättä jos 500:sta autosta 3 jää sattumalta tien päälle... :) ja vielä kun suhteutat sen päivittäiseen km määrään... Ja voin kertoa luottamuksella että jokaisella suurella(joillakin pienilläkin) liikennöitsijällä jää päivittäin 2-10 lähtöä ajamatta teknisen vian takia. Lisäksi vielä ne tapaukset joissa auto ehditään vaihtaa ennen auton tielle jäämistä. Matkustajilla harvoin on käsitystä todellisuudesta, yleistetyt johtopäätökset vedetään juuri siitä mitä satutaan näkemään, tai halutaan nähdä.
- stonari
Jos tuo aloitus piti paikkaansa, niin mihin tulokseen kokouksessa tultiin?
Tuo päätös tehdään marraskuussa... ja sen verran voin vihjaista että myynti se ei tule olemaan ;)
- Ala Vaihdettu
Se on totta mutta???Mistäs sinä sen muka tiedät ? Et sinä siellä istu missä muun muassa minä. Älä retostele julkisesti keskeneräisiä asioita. Etenkään kun eivät sulle kuulu. Ei ole hyväksi tulevaisuudellesi Helbillä. Et ole siinä asemassa. Et nyt, etkä milloinkaan.
Ala Vaihdettu kirjoitti:
Se on totta mutta???Mistäs sinä sen muka tiedät ? Et sinä siellä istu missä muun muassa minä. Älä retostele julkisesti keskeneräisiä asioita. Etenkään kun eivät sulle kuulu. Ei ole hyväksi tulevaisuudellesi Helbillä. Et ole siinä asemassa. Et nyt, etkä milloinkaan.
Ei tarvitse maalaisjärkeä kummempaa tajutakseen että kaupunki ei omasta bussifirmastaan helposti luovu. Ja edellelleen alaa vaihtanut ei tiedä minun asemastani ihan kaikkea... Eli opeta vaan se uhoaminen, et ole maailman napa etkä ainoa joka voi tietää asioista... Tai uhoa sitten kun uskallat tuoda nimesi julki, minun nimeni jo moni tietää, enkä sitä häpeä niinkuin sinä omaasi...
- KILPAILIJAT
helbkuski kirjoitti:
Ei tarvitse maalaisjärkeä kummempaa tajutakseen että kaupunki ei omasta bussifirmastaan helposti luovu. Ja edellelleen alaa vaihtanut ei tiedä minun asemastani ihan kaikkea... Eli opeta vaan se uhoaminen, et ole maailman napa etkä ainoa joka voi tietää asioista... Tai uhoa sitten kun uskallat tuoda nimesi julki, minun nimeni jo moni tietää, enkä sitä häpeä niinkuin sinä omaasi...
Arriva on jättänyt tarjouksen helbistä. Kuljettajat siirtyvät UUSINA työntekjöinä ja heihin sovellataan SIIVOUSALAN TYÖSOPIMUSTA! !!! Koska heidän työpäivät tulee koostumaan 30min päivittäisestä bussien siiviuksesta. Ja hyvä näin veron maksajat pääsee eroon lopullisesti näistä ELÄTEISTÄ!!!!!!!!
- stadin kuljettaja
KILPAILIJAT kirjoitti:
Arriva on jättänyt tarjouksen helbistä. Kuljettajat siirtyvät UUSINA työntekjöinä ja heihin sovellataan SIIVOUSALAN TYÖSOPIMUSTA! !!! Koska heidän työpäivät tulee koostumaan 30min päivittäisestä bussien siiviuksesta. Ja hyvä näin veron maksajat pääsee eroon lopullisesti näistä ELÄTEISTÄ!!!!!!!!
Kaksi asiaa, opettele oikeinkirjoitus, "siiviuksesta", mitä tarkoitat? Isot kirjaimet tarkoittavat huutamista, miksi huudat? Siivousyritys Arriva rikostutkinnassa, ei jätä tarjouksia vähään aikaan kellekään, tuskin enään koskaan.
- help!
helbkuski kirjoitti:
Ei tarvitse maalaisjärkeä kummempaa tajutakseen että kaupunki ei omasta bussifirmastaan helposti luovu. Ja edellelleen alaa vaihtanut ei tiedä minun asemastani ihan kaikkea... Eli opeta vaan se uhoaminen, et ole maailman napa etkä ainoa joka voi tietää asioista... Tai uhoa sitten kun uskallat tuoda nimesi julki, minun nimeni jo moni tietää, enkä sitä häpeä niinkuin sinä omaasi...
nimettömät hebulit ry
- Totta mooses...
Arriva on myös iso joukkoliikenne konserni.
http://www.arriva.co.uk/ - 9++++++
Mooses uskoo kaikki provot, sama provo Arriva juttu oli täällä aiemmin kirjoitettu nimellä kokoomuslaiset eira ja poistettiin perättömän trollauksen takia.
Voi Mooses, emmehän kaikki ole ruudinkeksijöitä ja tämä trolli jauhaa paskaa ja sinä uskot. - Totta mooses...
Et varmasti ikinä ollut kuullutkaan tuosta Arriva konsernista ennekuin sen tänne laitoin, mutta eihän sitä maalaiset kaikkea tiedä.
Kerrotko missä kohtaa uskoin tuohon tarinaan? oOen vain kommentoinnut , että tuo Arriva on mahdollinen osteja.
Tämä on jo toinen kerta kun kerroin saman asian sinulle, eli millaiseen johtopäätökseen pitäisi tulla sinun luetun ymmärtämisen kanssa?
Ps. Epäilen ettei rautalanka riitä tässä maassa siihen hommaan....- PORVARISTO
Edellinen kommentoija puhuu TÄYTTÄ ASIAA!!! Kyllä se ARRIVA vaan tuloo ja
ottaa HELBIN HUOMATTAVAN SUURET VELAT kannettavakseen. Näin ollen
rahaa ei tarvita sentin sentiä!! Ja mikä tärkein kuljettat siirtyvät UUSINA TYÖNTEKIJÖINÄ SIIVOOJIEN PALKALLA ARRIVAN PALVELUKSEEN!! Tärkeintä unohtamatta veron maksajat säästyy ELÄTYSVELVELVOLLISUUDELTA!!
http://www.arriva.co.uk/ - Korkokenkä Mika
PORVARISTO kirjoitti:
Edellinen kommentoija puhuu TÄYTTÄ ASIAA!!! Kyllä se ARRIVA vaan tuloo ja
ottaa HELBIN HUOMATTAVAN SUURET VELAT kannettavakseen. Näin ollen
rahaa ei tarvita sentin sentiä!! Ja mikä tärkein kuljettat siirtyvät UUSINA TYÖNTEKIJÖINÄ SIIVOOJIEN PALKALLA ARRIVAN PALVELUKSEEN!! Tärkeintä unohtamatta veron maksajat säästyy ELÄTYSVELVELVOLLISUUDELTA!!
http://www.arriva.co.uk/Ei haittaa olllenkaan meikäläistä. Olen hakenut ja varmasti pääsen Pohjolan Liikenteelle työnjohtajaksi. Minulla Varhassa siitä kokemusta enkä kanna kaunaa sillekään joka minut siitä pois savusti kun en käyttäytynyt miehistöä kohtaan korrektisti. En voi toisaalta hälle kostaakaan kun vaihtoi kuulemani mukaan alaa viime vuonna ja elää ja nautti elämästä ja naisista , mikä minua kyllä harmittaa koska minulla ei flaksi käy ja jos käykin ,päättyy yleensä ekaan nyrkiniskuun.
En pelkää sitä että Helb jos kaatuu Pohjolan syliin. Sielläkin on varmasti mukavia päälliköitä joita voi lipoa. Kaveerasin ehkä liikaa silloisen Jaskan kanssa ja se lisäsi vauhtia pomonhommista lähtööni ehkä. Jääkää te toiset luuserit tänne jotka ette osaa pyrkiä ja päteä. - stadin kuljettaja
Korkokenkä Mika kirjoitti:
Ei haittaa olllenkaan meikäläistä. Olen hakenut ja varmasti pääsen Pohjolan Liikenteelle työnjohtajaksi. Minulla Varhassa siitä kokemusta enkä kanna kaunaa sillekään joka minut siitä pois savusti kun en käyttäytynyt miehistöä kohtaan korrektisti. En voi toisaalta hälle kostaakaan kun vaihtoi kuulemani mukaan alaa viime vuonna ja elää ja nautti elämästä ja naisista , mikä minua kyllä harmittaa koska minulla ei flaksi käy ja jos käykin ,päättyy yleensä ekaan nyrkiniskuun.
En pelkää sitä että Helb jos kaatuu Pohjolan syliin. Sielläkin on varmasti mukavia päälliköitä joita voi lipoa. Kaveerasin ehkä liikaa silloisen Jaskan kanssa ja se lisäsi vauhtia pomonhommista lähtööni ehkä. Jääkää te toiset luuserit tänne jotka ette osaa pyrkiä ja päteä.Tervemenoa, ei sota yhtä miestä kaipaa. Pohjolan liikenteellä jo valmiiksi yksi työnjohtaja, alennettiin helbillä työnjohtajasta kuljettajaksi, eko ei kestänyt, kansalaisuus marokko, pikimusta kihara tukka. Rekrytöi helbiltä marokkolaistaustaisia kuljettajia pohjolan liikenteelle. Ei tule ikävä näitä kamuja, eivät osaa suomea, älynystyrät, anteeksi vain, tylsät.
- Pölhölän kuljettaja
stadin kuljettaja kirjoitti:
Tervemenoa, ei sota yhtä miestä kaipaa. Pohjolan liikenteellä jo valmiiksi yksi työnjohtaja, alennettiin helbillä työnjohtajasta kuljettajaksi, eko ei kestänyt, kansalaisuus marokko, pikimusta kihara tukka. Rekrytöi helbiltä marokkolaistaustaisia kuljettajia pohjolan liikenteelle. Ei tule ikävä näitä kamuja, eivät osaa suomea, älynystyrät, anteeksi vain, tylsät.
Nimim. stadin kuljettaja puhuu asiaa. Tämä kalifiksi nimitetty marokkolainen työnjohtaja suosii omia maanmiehiään Ammattitaito on puolestaan hukassa, on mm. saanut sekoitettua autokiertoja useasti. Mistään asiasta ei kyseisen pomon kanssa pysty keskustelemaan järkevästi, tuntuu kuin puhuttaisiin aivan eri asioista. Itsensä kehumisen kalifi kyllä osaa.
- stadin kuljettaja
PORVARISTO kirjoitti:
Edellinen kommentoija puhuu TÄYTTÄ ASIAA!!! Kyllä se ARRIVA vaan tuloo ja
ottaa HELBIN HUOMATTAVAN SUURET VELAT kannettavakseen. Näin ollen
rahaa ei tarvita sentin sentiä!! Ja mikä tärkein kuljettat siirtyvät UUSINA TYÖNTEKIJÖINÄ SIIVOOJIEN PALKALLA ARRIVAN PALVELUKSEEN!! Tärkeintä unohtamatta veron maksajat säästyy ELÄTYSVELVELVOLLISUUDELTA!!
http://www.arriva.co.uk/Pääsit sitten taas kellokosken sairaalasta lomille antamaan kommentteja! Mene hyvä mies takaisin mitä pikimmin sen parempi, et kuulu vapaaseen yhteiskuntaan.
- stadin kuljettaja
stadin kuljettaja kirjoitti:
Pääsit sitten taas kellokosken sairaalasta lomille antamaan kommentteja! Mene hyvä mies takaisin mitä pikimmin sen parempi, et kuulu vapaaseen yhteiskuntaan.
Edellinen viesti osoitettu nimimerkillä "porvaristo" isoilla kirjaimilla kirjoittajalle.
- Korkokenkä Mika
stadin kuljettaja kirjoitti:
Edellinen viesti osoitettu nimimerkillä "porvaristo" isoilla kirjaimilla kirjoittajalle.
Lusereita kaikki mutta kerran vielä karistan Helbin pölyt moottoripyörälläni ja siirryn Pohjolan johtoon. Viime kerta tyssäsi , ei varsinaisesti pätemättömyyteen mutta psyko-testeissä väittivät että minulla muka napoleonkompleksi. On totta että oltuani alalla pitkään , tiedän ja osaan enemmän kuin toiset ,mutta mitään kompleksia minulla ei ole. Naisetkin pidän kurissa , tosin tällähetkellä puutuu.
On mulla monelle jätkällekin Varhassa vähän hampaankolossa , mutta harmi kun yksi pääarkkitehdeista jotka järkkäsivät mut veke pomonhommista , on vaihtanut muihin töihin. Kuuluu olleen sormensa pelissä ent. liikennepäällikönkin toisiin tehtäviin siirtämisessä ,mutta kerran mä sitäkin nekkaan , olkoon miten ovela kettu ja naissankari tahansa. Mulle ei parane tulla vittuilemaan täällä Ruhassakaan kenenkään. - Raimo Ruhasta
Korkokenkä Mika kirjoitti:
Lusereita kaikki mutta kerran vielä karistan Helbin pölyt moottoripyörälläni ja siirryn Pohjolan johtoon. Viime kerta tyssäsi , ei varsinaisesti pätemättömyyteen mutta psyko-testeissä väittivät että minulla muka napoleonkompleksi. On totta että oltuani alalla pitkään , tiedän ja osaan enemmän kuin toiset ,mutta mitään kompleksia minulla ei ole. Naisetkin pidän kurissa , tosin tällähetkellä puutuu.
On mulla monelle jätkällekin Varhassa vähän hampaankolossa , mutta harmi kun yksi pääarkkitehdeista jotka järkkäsivät mut veke pomonhommista , on vaihtanut muihin töihin. Kuuluu olleen sormensa pelissä ent. liikennepäällikönkin toisiin tehtäviin siirtämisessä ,mutta kerran mä sitäkin nekkaan , olkoon miten ovela kettu ja naissankari tahansa. Mulle ei parane tulla vittuilemaan täällä Ruhassakaan kenenkään.Kyllä sulla kova uho näyttää olevan päällä täälläkin vaikka lensit kuin Mika Varhasta , mikä on sikäläinen sanonta nykyään. Hyvä että sentään tunnustat kompleksisi täällä palstoilla vaikka Ruhassa esität niin kovaa vaikka naistenhakkaaja sä olet sekä muutenkin varsinainen mikkihiiripelle. Katsopas jotain sarjakuvalehteä ja vertaa pärstääsi Mikkihiireen. Ihan samanlaiset korvat ja turpa. Olet metri kuuskyt jotain hattu päässä ja korkkarit jalassa ,mutta veikeä näky kun jätkät nostaa sut aina moottoripyörän satulaan. Senkun painut sinne Pölhölälle ja pidä sielläkin se sama ironinen ilmeesi.
- Leedi alkoi
Raimo Ruhasta kirjoitti:
Kyllä sulla kova uho näyttää olevan päällä täälläkin vaikka lensit kuin Mika Varhasta , mikä on sikäläinen sanonta nykyään. Hyvä että sentään tunnustat kompleksisi täällä palstoilla vaikka Ruhassa esität niin kovaa vaikka naistenhakkaaja sä olet sekä muutenkin varsinainen mikkihiiripelle. Katsopas jotain sarjakuvalehteä ja vertaa pärstääsi Mikkihiireen. Ihan samanlaiset korvat ja turpa. Olet metri kuuskyt jotain hattu päässä ja korkkarit jalassa ,mutta veikeä näky kun jätkät nostaa sut aina moottoripyörän satulaan. Senkun painut sinne Pölhölälle ja pidä sielläkin se sama ironinen ilmeesi.
Hauska juttu tämä, vois kyllä Pölhölän pomoksi sopia paremmin.
- Samppu.
Taidankin tietää kyseisen henkilön.
- Veolia vantaa
Kertokaa Meillekin.
- ei helv....
siis onko nämä tänne kirjoittelevat ihmiset aikuisia vai räkänokkia,jutuista päätellen jälkimmäisiä joiden kannattaisi hankkiutua jonnekkin hoitoon,ihan oikeesti,aikuisten oikeesti.
Sinäkin voisit opetella kirjoittamisen Aakkoset. Ei kuulu kirjoittaa "jonnekkin" ja samaan hengenvetoon totean, että pilkun jälkeen on tauko!
Toisaalta ihmiset käyttää muotoa "enään", se kun ei kuvaa muuta kuin sitä, että ihminen ei ymmärrä mistä kirjoittaa!
- 121314
pidä sinä coniboy turpas kiinni!
- Anonyymi
Vieläkö siellä nyk Koivarilla nuo kaikki pojut ovat ? Vaimonhakkaaja moottoripyöräilijä Mika, Helbinäijä fillaristihomo, ilkeä pomo Syvämulkku ym marakatit ?
Miettikääs ja muistelkaas mitä wanha sanoi ennen 55 vuotiaana eläkkeellepääsyänsä, kun sanoitte lähes kaikki että annetaan vaan sovinnolla periksi eikä nousta taistojen tielle , niin ei heikennyksiä tule kun ei työnantaja suutu. - Vaan kuinkas teille kävi ?
Tuli huonompi PTY Tes mikä huonompi kuin AKT ja erittäin huono kunnalliseen sopimukseen verrattuna.
Ilkimykset päästitte siellä valtaan ja kuuluu olevan siellä eräs " herra Kaasu " myös eläkeukkoduunissa joka parikymmentä vuotta sitten väitti hänen autoonsa kaasua lasketaan ja nyt on Syvän kanssa niin hyvää pataa että lähes maksaa saadakseen olla duunissa . Monta muutakin eläkeläistä jotka saisvat hävetä.
Myntiinhän se firma on sen jälkeen mennyt useaan otteeseeseen jo. Henkilöstö uupuu kun ei pekkasiakaan anneta kuin lopputilin yhteydessä kun itse lähtevät ja vaihtavat taloa missä terveempi henkilöstöpolitiikka.
Itse täällä eläkkeellä ollessa seuraillut mielenkiinnolla , mutta hieman murhellisena heidän siellä kärsivien puolesta kun sallivatkin sen Syvämulkun siellä antaa diktaattorin ottein toimia.
Meikäläisten wanhojen aikoina se olis istuttu pihalle ja pari ilkeää pikkupomoa siinä samassa oven aukaisussa. Fillaristien kumit ois puhkottu.
Mutta ehkä lakkoportilla tavataan kun tulen Taavetin ryhmän kanssa ruiskuttamaan siankusta rikkurien päälle. Jos ei kukaan uskalla meitä tulla tapaamaan perjantaisin Pub Parisiin Kontulaan.
Karju Heinolasta - Anonyymi
On ne siellä vieläkin.
Valitettavasti - Anonyymi
Aloituksesta on yli 14 vuotta, mitä asiassa on tapahtunut?
- Anonyymi
Tuo on tapahtunut mitä Karju Heinolasta kirjoitti.
Huonompaan suuntaan mennyt huomattavasti.
Pitkiä ja tosipitkiä päiviä ja pekkaspäiviä saa vasta lopputilin yhteydessä mutta ei silloin kun itse tarvitsisi johonkin menoon tai asian hoitamista varten
Syvämulkku huutaa, mutta on kyllä huomautuksia saanut että ei se enää kaikille ainakaan uskalla ja Kalajärven vessakopissa siitä komeita siannaamankuvia pitkin seiniä ja siellä pöntön sisäpuolella Syvemmällä ne kaikista parhaimmat kuvat ja kirjoitukset.
Että mikä siis muuttunut ??? Kerrassaan kaikki siinä putiikissa mistä jokainen lähtee muualle jos vain suinkin pääsee.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262726Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee242042Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1121548- 761309
Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71218Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381176- 641026
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10944Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70891- 102877