Hyvinvointipuisto ja KPGM kyseenalainen?

KPGM

Kannattavuus vertailu laskelma Terveysasemien siirtämisestä "hyvinvointipuistoon"
on todella erittäin puutteellinen ja kysymyksiä herättävä?
Kaikissa vaihtoehdoissa on käytetty 15€ m2 vuokraa, eli vanhojen terveysasemien sisäinen vuokra 15€/m2/kk ( Kotkansaaren kerrostalojen vastike noin 4€/m2) mistä ero johtunee?
KPGM totesi keskitetty vaihtoehto tuo 4% vuotuiset säästöt noin 500000 €/v, ja Kotkan ei tarvitse Investoida yhdessäkään vaihtoehdossa, Hyvinvointip.rakentaa Garea/ Kastek OY Joista Kotka Omistaa noin 33,5% Puiston hinta noin 100 milj € Koksin peruskorjaus 90 milj €, siihen vielä tie muutokset ja uudet parkkialueet hinta 18 milj € Luvut otettu hankesuunnitelmasta.
500 000€ vuotuinen ns. säästö kääntyy reiluksi tappioksi, pelkästään tie ja parkkialue hinnan 18 milj € jaettuna 500 tuhannella €=36 vuotta ilman korkokuluja
Siihen kun vielä lisätään laajennuksen 100 milj €, niin taitaa säästöt kääntyä negatiivisiksi?
PS. Haapanen taisi tilalata konsulttityön sovitulla lopputuloksella, välin voi täyttää miten parhaaksi näkee, mutta minuun se ei uppoa?

2

78

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KPMG

Kauan eläköön Kirkkonummen kokoomus ja rehellinen Jorma Haapanen??

• Kirkkonummenkokoomus

7.6. oli ohjausryhmä, jossa esiteltiin KPMG konsulttiyhtiön selvitystä hyvinvointipuiston laskelmista. Palvelujohtaja Jorma Haapanen on tehnyt virkamiesesityksen (siis Haapanen on esityksen yksin tehnyt, eikä mikään virkamiesryhmä, kuten asiasta on virheellisesti tiedotettu, hän tarkensi asian vielä sos. ja terv. lautakunnassa seuraavana päivänä), joka on yhden keskitetyn terveyskeskusmallin kannalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      174
      2139
    2. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      313
      1819
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      93
      1587
    4. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      82
      1268
    5. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1230
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1170
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1101
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      48
      1027
    9. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      986
    10. Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea

Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei
      Maatila ja metsä
      24
      972
    Aihe