Seuraamisen lahja, mistä sen saa?

Kauko....

Tuolla pyörii keskustelunaihe "Periytyykö tanssi harrastus"? Olen toistaiseksi turhaan etsiskellyt itselleni tanssiparia vakiotansseihin, siis seuraajaa, naista.
Tanssia harrastavia naisia kyllä riittää, mutta seuraamistaitoisista on pulaa. Periaatteessa helppoa kuin heinänteko, älä vie ja älä pukittele. Mutta harva silti pystyy. Paritanssissa on kahden hengen orkesteri. Toinen vie rytmin ja kuvot ja toinen koristelle.

Tämä on kysymys teille daamit. Miten teistä tuli selaisia kuin olette? Oletteko te aina olleet hyviä seuraamaan vai onko se kovan työn tulos?

Kysyn täsä siksi että jos seuraamisen voi opetella, niin sitten minulla on mahdollisuus tehdä itselleni seuraaja. Jos taas kertakaikkiaan kaikista tanssioista ei ole seuraajaksi niin sitten pitää vain etsiskellä ja toivoa löytävänsä kyvykkään seuraajan parketille.

27

978

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tangon huumaa

"Tanssia harrastavia naisia kyllä riittää, mutta seuraamistaitoisista on pulaa"

Minä olen harrastanut tanssia vasta kolme vuotta.
      Sanoisin, ekan vuoden jälkeen tanssittaessani daameja. Harva mielestäni osas seurata, nyt tuntuis että lähes kaikki osaa tulla mukana.

Uskoisin oman vientini paratuneen merkittävästi ja daamien on helpompi lukea minua, kuin tanssiharrastuksen alkuvaiheessa.

Eli tarkoitan, kehitä lisää omaa tanssitaitoa. Niin uskon että niitä hyviä seuraajiakin löytyy helpommin.
      Tansseihin vaan ja sieltä lisää kokemusta.

Tää on mun arvaus.

• Viitas Senja

Täydellistä ei voi seurata.

• Tanssitaan taas

Olen 52v. nainen ja tanssimassa käynyt jo, 15v. lähtien. Tanssimalla oppii seuraamaan ja tietenkin sen viejän tanssitaito vaikuttaa. Itse menen musiikin mukaan ja jos toinen ei osaa tanssia, tulee väkisin tunne... että pitää lähteä viemään. Nainen joutuu tosi monen, erialisen tanssittajan viemäksi. Ensiaskeleet menee siihen, että kuulostelee, kuinka toinen lähtee viemään ja mukautuu siihen. Juur lauantaina tansseissa ollessa, tanssittaja sanoi ensimmäisen pelin jälkeen, että olet tainnut ennenkin tanssia. Vastasin siihen, että mikäs se on... hyvän viejän vietävänä. Eli, tanssimalla oppii tanssimaan.

• Anonyymi
        UUSI

Mie olen tanssinut 50+ vuotta enkä ole montaa hyvää tanssijaa tavannut. REnttumagneetteja sentään monta ja samoin tuuliviirejä. Avioliittokammoisia ruttanoita.

• Simo ..

"Itse menen musiikin mukaan ja jos toinen ei osaa tanssia, tulee väkisin tunne... että pitää lähteä viemään."

Aika tuttu tilanne. Jos miehellä rytmitaju ei ole paras mahdollinen niin hän on epävarma jo valmiiksi. Aika monella naisella on melko heikko rytmitaju ja usein he sen vuoksi tekevät virheitä rymissä. Kun katselee jotain naisporukaa, esim jatzz tanssijoita, niin tanssi on sellaista vähän sinne päin menevää. Sitten musiikki pitää olla kipua tuttavan kovalla. Ilmeisesti siitä saa silloin paremmin rytmin. Kun daami alkaa itsevarmasti esittää mielipiteitä tanssista ja itse ei ole varma omistaan niin viimeistään siinnä vaiheessa menee viimeistään lukkoon.

Tanssi kulkee vähän samalla tavalla kuin huonojen firmojen YT:neuvottelut. Ensin annetaan potkut ja sitten käydään vasta neuvottelut kun pitäisi olla toisinpäin.

Hyvän viejän kanssa tanssiminen ei välttämättä ole seuraamista. Seuraamisen taito tuleekin näkyviin vasta jos viejä ei tanssi musiikin mukaan. Silloin vasta paljastuu seuraako daami todella vai onko seuraaminen pelkkää arvailua.

• tatu

Kyllä hyvä seuraaja on taivaan lahja tanssimiehelle! Sopiva vaste! Tangossahan se tulee parhaiten esiin. Mikä ihana tunne kun nainen on pelissä mukana.

• RC

- Kyllä niitä rytmitajuttomia miehiä on siinä missä naisiakin!
        -Vinkiksi voi myös sanoa, että kannattais miehet teidänkin joskus itsekin kokeilla sitä seuraamista, niin sitten ymmärtäisitte paremmin millaista se on. Vaikka mies ois varsinkin 'omasta mielestään' huipputanssija, niin ei se paljon auta, jos ei osaa viedä. :) ..mutta ai että, jos sattuu huippuviejä kohalle, niin ihan sama mikä 'rytmi' on kyseessä, niin häntä voi seurailla vaikka kuuhun :)

• minä
    • näin

Näin se menee! Yksi esimerkki:

Olipa kerran ukkomies, joka dänssiin tien ties. Karkasi aina silloin ja tällöin himastaan.

Yksinäisen lampun loisteen näki rivissä naisien. Haki tätä foxaillen.
      Nainen oli ylionnellinen. Mieshän taisi rytmin sen, ja askeleet yhteiset kuin ikuisesti astuneet.

Mies ihmettelemään naisen loistoa. Mistähän sinä valosi ammennatkaan, kysyi?
      Nainen suu messingillä tanssien; ”Tämä tanssihan on taivaallista. Empä olisi uskonut olevan olemassakaan näin Jumalaista vientiä.” Jatkoi loistoaan, ja tanssiaan, suu messingillä.

Mies iloitsi dänsistään, ja ihaili tätä loistoa, vieden naista välillä vähän etäämmälle itsestään, dänsiessään, ja sanoi; ”annas kun katson, tuota kasvojesi ihanaa valoa.”

Lienee tiennyt ukkomies, rajansa, kuka ties?
      Naisten rivissä yksinäinen valo paloi kirkkaasti, ihanasti, ihanammin kuin koskaan.
      Uskonut ei olleen tottakaan, vaan ihanaa valveunta vaan.
      Ja niin ukkomies eli onnellisena elämänsä loppuun asti, himassaan, ja kantoi mukanaan ihanan lampun loistoa.

Siis, kaikki miehet jotka ovat hyviä tanssimaan ovat jo varattuja.
      Odotanko turhaan?

• On vieläkin

Et odota turhaan. Me tulemme taas kuni kiitäjät, kehrääjät lamppusi valoon, avun tuomme aina vaan piinaavaan janoon.

• Seuraaja

Tanssi sujuu kaikista parhaiten silloin kun on avoimin mielin liikkeellä. Välillä kun hakemaan tulee joku sellainen mies, joka vaikuttaa ulkonäkönsä puolesta huonolta tai epämielyttävältä tanssittajalta, täytyy ensivaikutelma unohtaa. Lähes jokaisen miehen kohdan ajattelen, että tämä on ''maailman paras tanssija'' ja osaa viedä tarpeeksi hyvin. Jos taas lähden sillä ajatuksella jo liikkeelle, että mies ei osaa tanssia, en varmastikkaan pysty seuraamaan miestä, vaikka hän veisi kuinka hyvin tahansa. Psykologista...

Tosin välillä on käynyt niinkin, että joku mies, jonka olen toivonut tulevan hakemaan minua koko illan, tuleekin hakemaan. Tällöin saatan jännittää tanssia niin paljon, ettei seuraamisesta tule mitään. Tietenkin sitte alan ärsyyntymään huonosta seuraamisestani, ja silloinhan vasta huonosti meneekin...

Tuohon taas en osaa vastata onko hyvä seuraaminen opittu taito vai ei. Tottakai se parantuu mitä enemmän tanssii, mutta luulen, että joistain naisista ei ikinä voi tulla niin hyviä, mitä toiset jo ovat luonnostaan. Naisen täytyisi unohtaa kaikki ei-fiilikset ja mielikuvat, siitä miten tanssi kuuluisi oikeasti tehdä. Jos vain antaa mennä eikä stressaa suoritustaan niin silloin se yleensä onnistuu!

• Nomen Nescio

Tekisin jonkin verran eroa aktiivisen ja passiivisen seuraamisen välillä. On naisia, jotka seuraavat todella hyvin kaiken sen mitä oman osaamisen yrittää viedä ja vähän enemmänkin. Mutta silti heidän tanssiminen on hyvin passiivista, he menevät juuri siten kuin mies vie, ja jos lopetat yhtäkkiä viemisen, niin naisen askellus ja liike loppuu samantien. Nainen siis tavallaan vain seuraa, mutta ei tanssi. Tämä taito on varmaan hyvinkin opittavissa kokemuksen ja mahdollisen kurssituksen myötä.

Sitten on niitäkin, jotka käyttävät ne mahdollisuudet, jolloin mies ei aktiivisesti vie, omaan tanssimiseen ja sen koristeluun. Ja tanssivat myös oma-aloitteisesti, kun heille antaa siihen mahdollisuuden ja tilan. Se edellyttää kuitenkin halua tanssia ja rohkeutta ilmaista itseään, sekä musikaalisuutta yms.

Pidän itse aktiivisesti tanssivista naisista, ei tanssi heidän kanssaan aina helppoa ole, ja vaatii myös mieheltä naisen seuraamista, jotta pystyy ottamaan hänet sopivassa kohtaa musiikkia ja liikettä taas omaan viemisensä mukaan. Mutta nautinnollista ja mukavaa se on aina.

Vaikka vienti olisi ja pitääkin olla määrätietoista ja selkeää, niin sen ei kuitenkaan tarvitse olla pakottavaa ja rajoittavaa.

• Tanssssija

Naiset saa" seuraamisen lahjan "siitä kun opettelevat tanssimaan.
      Olen törmännyt tuskastuttavan usein siihe. että naiset ei yksinkertaisesti osaa tanssia ja siinä sitten aprikoidaan huuli pyöreänä, että mikä on vika viennissä kun
      homma ei kulje.
      Viimeksikin Syviksellä monta naista hyppi mitä sattuu fuskatessa tai tallasi ihan omiaan vakioissa. Siinä ei auta yhtään sen kummemmat viennit tai ohjaukset.
      Olen siis sitä mieltä, että " seuraamisen lahjan" naiset saa siitä, kun opettelevat oikein tanssimaan niin senjälkeen viejälläkin on vaikutusmahdollisuuksia tanssiin
      ja saadaan seuraamisen lahjat esille.

• Tansssssija

Niin, viejäthän osaavat aina tanssssia, ainaki ite. Mutta tyhmät naiset. Miksei luoja ole luonut joka toiselle miehelle naisen intiimiä anatomiaa, niin voisi miehet tanssssia keskenään ilman kamalaa kanamaista koikkelindaa.

• Nomen Nescio
        Tansssssija kirjoitti:

Niin, viejäthän osaavat aina tanssssia, ainaki ite. Mutta tyhmät naiset. Miksei luoja ole luonut joka toiselle miehelle naisen intiimiä anatomiaa, niin voisi miehet tanssssia keskenään ilman kamalaa kanamaista koikkelindaa.

Valitettavasti totuus lienee hyvinkin toisensuuntainen. Moni viejä osaa viedä, ja osa jopa erinomaisen hyvin, mutta aika harvassa on sitten miehet, jotka osaavat sekä viedä että tanssia. Itse en valitettavasti lukeudu tähän joukkoon. Ja kyllä ainakin itse menen lavalle daamien ja tanssimisen takia, vaikka se tanssi ei aina sitten niin sujuvasti kulkisikaan.

Joten ei tässä naisia olla "syyllistämässä", tuodaan vain esille näkökohtia, jotka saattaisivat antaa lisämaustetta ja iloa heidän omaankin rooliinsa tanssiparin toisena puoliskona.

• tää on nähty

että,fuskuhan tarkoittaa, että voit fuskata tanssitaidossasi, kyllähän sitä taatelintallaamista menee olemattomallakin taidolla vaikka koko illan, ja samalla poukkollen pitkin tanssitilan laitoja muita tönien ja potkien

• Tansssija
        Tansssssija kirjoitti:

Ei tee yhtään mieli miesten kanssa tanssimaan, mutta hyvän naistanssijan kanssa tekee.
        Ei tanssimisessa pelkkä seuraamisen lahja riitä, naisen täytyy myös osata tanssia.
        Aivan turha aprikoida, että miten oppisin hyväksi seuraajaksi.
        Parempi keskittyä siihen että miten oppisin hyväksi tanssijaksi ja nähdä tarvittaessa opettelemisen vaiva. Senjälkeen saa viennin seuraamisen lahjan ihan itsestään.
        Tätä mieltä olen asiasta, kun törmään usein siihen, että daami ei yksinkertaisesti osaa tanssia ja sitten räpistellään seuraamalla jonkulainen tanssin tekele.

• seuraaja

Hyvä kysymys!

Seuraamista voi kyllä opetella ja työn tuloksena sen hyvin moni oppii.
      Väitän kuitenkin, että on sellaisia seuraajia,joilla on luonnostaan hyvä sävelkorva, on rytmitajua ja esim. taito löytää fraasista ykkönen. Hyvä seuraaja ei kiirehdi, pitää oman raaminsa kunnossa, niin että viejä saa yleensä vietyä.
      Ja sellaisen daamin, jolla noita ominaisuuksia on, sellaisen vieminen nyt vaan on uskomattoman hienoa =)

Siis itse olen nainen ja seuraaja,mutta saamistani kommenteista päätellen, nuo edellä olevat asiat ovat olennaisia. Minua on kutsuttu useasti" riittävän kevytkenkäiseksi", ja helpoksi viedä. Pyrin jatkuvasti kehittämään seuraajan taitojani, ja olen jokaisella kerralla onneni kukkuloilla,kun huomaan seuraajan ilahtuvan minun tanssittamisestani.

• Robinson Crusoe

"Siis itse olen nainen ja seuraaja,mutta saamistani kommenteista päätellen, nuo edellä olevat asiat ovat olennaisia. Minua on kutsuttu useasti" riittävän kevytkenkäiseksi", ja helpoksi viedä. Pyrin jatkuvasti kehittämään seuraajan taitojani, ja olen jokaisella kerralla onneni kukkuloilla,kun huomaan seuraajan ilahtuvan minun tanssittamisestani."

Olet siis nainen (seuraaj) ja olet onnesi kukkuloilla kun huomaant seuraajan ilahtuvan tanssistasi, kuka sinua seuraa?

Missä kohdassa naisella sijaitsevat nuo onnen kukkulat?

Avaisitko vähän noita em. kohtia.

• seuraaja
        Robinson Crusoe kirjoitti:

"Siis itse olen nainen ja seuraaja,mutta saamistani kommenteista päätellen, nuo edellä olevat asiat ovat olennaisia. Minua on kutsuttu useasti" riittävän kevytkenkäiseksi", ja helpoksi viedä. Pyrin jatkuvasti kehittämään seuraajan taitojani, ja olen jokaisella kerralla onneni kukkuloilla,kun huomaan seuraajan ilahtuvan minun tanssittamisestani."

Olet siis nainen (seuraaj) ja olet onnesi kukkuloilla kun huomaant seuraajan ilahtuvan tanssistasi, kuka sinua seuraa?

Missä kohdassa naisella sijaitsevat nuo onnen kukkulat?

Avaisitko vähän noita em. kohtia.

Hehee, painovirhepaholainen.
        Piti kirjoittaa, että kun kun minä siis seuraaja huomaan, että nyt viejä kokee onnistuneensa viennissä ja yhteinen tanssimme on hyvää sujuvaa, niin silloin olen onneni kukkuloilla.

No, ne kukkulat, ne voi sijoittaa kuka minnekin haluaa ja minne ne sopivasti osuvat kohdilleen =)

Mutta, se todella huomaa,kun viejä nauttii tanssista, ja se antaa myös itselle potkua ja puhtia ja halua yrittää parastaan =)

• Robinson Crusoe
        seuraaja kirjoitti:

Hehee, painovirhepaholainen.
        Piti kirjoittaa, että kun kun minä siis seuraaja huomaan, että nyt viejä kokee onnistuneensa viennissä ja yhteinen tanssimme on hyvää sujuvaa, niin silloin olen onneni kukkuloilla.

No, ne kukkulat, ne voi sijoittaa kuka minnekin haluaa ja minne ne sopivasti osuvat kohdilleen =)

Mutta, se todella huomaa,kun viejä nauttii tanssista, ja se antaa myös itselle potkua ja puhtia ja halua yrittää parastaan =)

Elämän paatoksesta älä hellitä, asenteellasi tanssit vielä pitkälle.

• Mikäpalsta

Minkäs laivueen kommentteja nämä ovat? Onkos tämä sitä patosygologiaa.

• Robinson Crusoe

Koska on jo myöhä, laitan tuutumusiikit tulemaan. Nukkukaa hyvin.

http://www.youtube.com/watch?v=VF6JMotbHYM

• Kaukolle

Tanssi enemmän ja tanssi vielä,mieti myös mistä asia oikein kiikastaa,onko sinulla itselläsi oleellinen osa asiaan vai oletko tavannut vain tanssioita jotka eivät ole niin hyviä seuraajia,asia selviää varmasti kun käyt edelleenkin tanssimassa,pikku hiljaa hyvää tulee,tanssiessa pitää myös jonkilainen kemia toimia.Tsemppiä.

• ....Heikkilä

Miski sinä haluaisit pelata jotain agilityä naisen kanssa tanssiessasi?

• Kauko.....

....Heikkilä:
      "Miski sinä haluaisit pelata jotain agilityä naisen kanssa tanssiessasi? "

Meistä miehistä naiset nätyyävät kauniilta, pehmeiltä ja heillä on miellyttävä ääni.
      Tulee hyvä olo kun on lähellä naista.

Vaikka tanssimisesta ei muuta hyötyä itselle olekaan niin pysyy ryhdissä ja pois jääkaapilta. Tanssi on vielä aika turvallista touhua moniin muihin touhuihin verrattuna.

Tansssija:
      "Ei tee yhtään mieli miesten kanssa tanssimaan, mutta hyvän naistanssijan kanssa tekee."

Kirjoittaja siis imeisesti itse nainen.

Vaikka sinusta miehissä ei mitään mainittavaa hyvää ominaisuttaa löydy niin miehet eivät kuitenkaan ole taipuvaisia levittelemään ihmisten henkilökohtaisia asioita. Se ei nimittäin ole miehinen luonteenpiirre. Voit aika huoletta kertoa tämän miehelle joka ehdotta yhteistä tanssimista sinulle. Maskuliinisesta lesbosta kyllä huomaa lesbouden aika helposti, mutta femiininen lesbo vain tuntuu hieman sellaiselta kylmän oloiselta daamilta. Miehet ovat kohteliaampia mitä naiset ja tanssivat tanssit yleensä kohteliaisuuttaan tanssit loppuun. Nainen helpommin antaa pitkät jos tanssiminen ei häntä miellytä.
      Paras vain kun kertoo, niin kumpikin välttyy kiusaamasta itseään. Ei normaali mies suinkaan halua raiskata naita tanssittamalla vaan kohteliaisuuttaan tanssii pari kappaletta ja vaihtaa sitteen daamia. Miehen on aika hankala kysyä naiselta että onko hän lesbo.

Itse olen enempi kiinnostunut paritansseista jotka ovat pitkäjänteisempiaä mitä muutaman tanssin sopimukset. Ei nyt välttämättä mitään kunnianhimoista kilpatanssia mutta voisihan sitä käydä joskus jossain E-sarjan kilpailuissa antamassa vastetta niille jotka kilpailevat tossissaan. Tanssiminen itsessään on nautinto. Se on musiikkiharrastusta.

• Anonyymi

Hei vaan, löysin vasta tekstisi, yli kymmenen vuotta myöhässä.
      Kiitos kirjoituksestasi.

Itse olen etsinyt, ja edelleen, lavatansseistakin seurattavaa, harrastaakseni kilpatanssia lattarivetoisesti, vaikka vain harrastuksen vuoksi jollei kilpailuvietti häntä kiinnosta. Viejää ei ole löytynyt, ei edes vakkariksi tanssilavojen kiertäjää - tanssin ilosta.
      On kiven alla löytää mies, joka pystyy ohjaamaan niin että nainen tietää mitä tehdä, eikä tarvitse arvailla.
      Tansseissa löysä käsiote ei johda toivottuun tanssinautintoon, niinpä - kun kysyit, me naiset - olemme opetelleet kovan työn tuloksena arvailemaan, miten viejä haluaisi daaminsa tanssivan ympärillään, koska löysä- tai puristava käsiote ei kerro mitään. Tanssissa on seurattava ja seuraaja, molempiin suuntiin tasaisesti kääntyvät pyörähdykset ovat tanssiliikunnan parasta antia, ja taidonnäyte seurattavalta, että hän oikeasti harrastaa tanssia.

Olen todellakin samaa mieltä kanssasi, Paritanssi on kahden hengen orkesteri jossa molemmat osallistuvat, että molemmat saavat Tanssia.

Lähden tänään Vojakkalan lavalle Lopelle, josko tänään olisi se Hetki. Löytyykö tanssitaitoisia, tai sellaisiksi haluavia. Yhdessä oppien, tanssissa ei koskaan ole täysin valmis. Aina oppii uusia tapoja tanssia.

Liikunnallista Tanssin Iloa ♪♫, tunnussana ;) Pike

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      99
      4537
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      27
      2385
    3. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      109
      2223
    4. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      200
      2179
    5. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      410
      1931
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      169
      1503
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      100
      1269
    8. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      32
      1075
    9. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      976
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      79
      850
    Aihe