Miksi sairaus alkaa varhaisaikuisena?

kuka

Mitään sairauden merkkejä ei ollut näkyvissä nuorena aivan ihana lapsi joka rakasti hevosia ja ratsastusta,murrosiässä alkoi viiltely ja pahaolo.Mikä aiheutti taudin puhkemisen pystyykö kukaan biboa sairastava kertomaan siis diagnoosin saanut.

3

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yks bipo

Itse kasvoin lapsuuden maatilalla jossa myös hoitelin hevosia ja vanhemmatkin olivat jatkuvasti läsnä kun työpaikka oli kotona. Turvallinen kasvuympäristö siis oli.

Myöhemmin minua kiusattiin koulussa ja tästä en koskaan saanut oikein vanhempien kanssa puhuttua vaan keräsin kaiken pahanolon sisälleni.

Yläasteella terkkari lähetti lääkäriin kun kerroin saavani kohtauksia joiden aikana tuntuu että happiloppuu ja sydän hakkasi hurjasti -> osoittautui paniikkihäiriöksi, joka johtui osin pelosta mennä kouluun.

Lääkkeitä söin 18-19 vuotiaaksi ja silloin tuli paha masennus, sain masennuslääkkeitä jotka aiheuttivat ensimmäisen manian....

Pahaa oloa purin tuohon aikaan itsari yrityksillä jotka oli lähinnä avunhuutoja.
      Sairaalaan lopulta jouduin kun meno oli aivan mahdotonta.

Näin ainakin itsellä on historia mennyt, mutta suvussa on kyllä ollut pari bipoa eli taitaa olla alttiuttakin tälle sairaudella.... Sopivat olosuhteet vaan laukas sairauden.

Joskushan ei löydy mitään syytä, mutta yleensä kai joku ulkoinen laukaiseva tekijä voi olla olemassa.

• ehkäpä84

Luulen että hormonit. Ainakin omalla kohdalla.

• pipo kireellä

Luulempa,ettei asiantuntiatkaan osaa varmaa vastausta antaa.Kyseessä kuitenkin on vakava aivoperäinen sairaus,EI SIIS sellanen juttu,mitä tälläkin palstalla jotkut "keittiöpsykologit" yrittää selittää; -kun vaan päättäisi olla tekemättä sitä tai tätä yms.
      Hormoonit voi todellakin olla jonkinlainen selitys,minä (bipo) olin kyllä aika villi ja rasittava jo lapsena,elin paljon ns. "omissa maailmoissani".
      Tosin sairastin kaikki rokot ja hinkuyskää myöten ihan pikkusena,olin sellanen hyvin sairaalloinen lapsi,josko se rasitti elimistöä.
      Suvussa sitten onkin vaikka ja mitä tälläkin saralla,perimää löytyy!!
      Voisi olla vaikka keliakia tai diapetes tms,kukaan EI valitse itse sairauttaan tämmöiseen.Sen kanssa pärjää paremmin,kun ei pohdi liikaa menneisyyttä.
      Tietoa ja hoitoa on nykyisin sentään melko hyvin saatavilla.
      Tsemppiä ja elämänrohkeutta kaikille sairaille ja omaisille .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      82
      4627
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3837
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      176
      3627
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      64
      2070
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      78
      1268
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      129
      1132
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      144
      1069
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      49
      979
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      26
      891
    Aihe