Mitä pahaa on ikävöimisessä? Miksi niin moni täällä ikävöi nimettömänä? Tekeekö se meistä heikompia, vähempiarvoisia? Pelkäämmekö nöyryytystä, joka aiheutuisi siitä, että joku viisas tulee kommentoimaan saati sitten, jos ko. henkilö kirjoituksen jostain syystä sattuisi löytämään?
Näitä asioita olen pohtinut viime päivinä enkä itsekään ole saanut niihin vastauksia. Onko ikävää, että ikävöi ihmistä, joka ei ikävöi takaisin ja mistä senkin lopulta voisimme tietää? Kuinka moni kykenee olemaan rehellinen, kuinka moni pystyy itselleen myöntämään ikävänsä. Ja mitäs sitten, jos toinen ei ikävöi takaisin? Onko se meiltä pois, viekö se oman ikävän tunteemme tuulessa mukanaan?
Eikö ikävöinti olekaan kauneinta maailmassa, kertoo, että vielä välittää toisesta ihmisestä. Olen tavannut itse ihmisiä, jotka eivät uskalla ottaa härkää sarvista - enkä itse ole yhtään sen parempi. Monet torjuvat ikävöinnin. Olen itse tilanteessa, jossa toinen ei ikävöi takaisin ja olen jäänyt "yksin" tunteeni kanssa. Katoaako illuusio toisen ikävästä, jos saisimmekin tietää jokaisen ikävöivän henkilöllisyyden? Onko se enemmän meiltä pois kuin se, että saisimme tietää, että toinen oikeasti ikävöisi? Miksemme uskalla kertoa ko. henkilölle totuutta?
Jos kertoisimme rehellisesti ikävöivämme jotain, millaisen kuvan se antaisi toisille? Menettäisimme mahdollisuutemme toisen kanssa, koska olemme "kiinni menneissä". Mutta onko se parempi, mennä suhteeseen epärehellisesti ja ikävöidä toisen perään? Onko tää kaikki vaan vertaistuen tarvetta, koska tuolla ulkomaailmassa ei "hyväksytä" ikävöintiä vaan tuputetaan eteenpäin menemistä? Eikö se ole sama asia kuin sanoa, lakkaa välittämästä? Ei tunteet kuole yhtäkkiä.
Onko ikävöiminen niin herkkä ja henkilökohtainen asia, ettei sitä halua tuoda julki kaikkien nähtäväksi? Joku jooseppi keksii aina tulla mollaamaan, mutta kummasta se kertoo enemmän - ikävöijästä vai kommentin kirjoittajasta? Jos pahoitamme mielemme jonkun täysin tuntemattoman kommentista, pitäisikö meidän katsoa itseemme? Miksi antaisimme arvoa sellaiselle kommentille, jonka sanoja ei selvästikään arvosta toisia tai heidän tunteitaan? Kohtelevatko he toisia niinkuin toivoisivat itseään kohdeltavan? Onko tunneäly katoavaista? Onko toisen kunnioittaminen katoavaista? Riippumatta paikasta, ajasta tai mistään, kai sitä toivoisi jokaisen toteuttavan. Mut maailmaan mahtuu monta...
Ei muuta. Ajatuksia vain.
Kysymyksiä ikävöinnistä
1
152
Vastaukset
- Minäkö ikävöisin?
Aika kattavasti esitit aiheen. Täytynee palata tähän myöhemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse854614Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1103830Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1753620Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.582052Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891259- 1291114
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1401050- 57963
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27882