Esikoistani odotan ja mietiskelen tässä, kun kokemusta ei tosiaan ole, että kuinka nopeaa se ylimääräinen nahka palautuu? Tai turvotus häipyy? Elän terveellisillä elämäntavoilla, sekä liikun paljon (mitä myös aion lapsen tulon jälkeenkin).
Nopeuttaako kuntosali/lenkkeily paljon palautumista? Kiloja ei ole odotettavissa näillä näkymin mitään hirmulukuja (ikää 23 vuotta, pituus 170 cm, lähtöpaino 58 kg ja tällä hetkellä 63 kg viikolla 30). Vatsakaan ei kovin pyöreä vielä ole, toivottavasti ei järin suureksi kasvakaan.
Mutta kokemuksia, ikä, pituus, paino ennen ja jälkeen ja palautumiseen mennyt aika?
Tiedän kyllä senkin, ettei kaikki välttämättä palaudu ihan ennalleen.
Kuinka pian synnytyksen jälkeen vatsa palautuu?
9
863
Vastaukset
- mammamarra
Synnytyksestä kohta kolme vuotta, eikä tuo nahkaröllykkä ole pienentynyt yhtään. Bikineissä en menisi enää minnekään. Googlaamalla löydät kuvia synnyttäneiden naisten mahoista. Joillain palautuu ajan kanssa täysin ja toisilla jää hirveän näköiseksi. Sitä on ihan mahdoton ennustaa, enkä usko että elintavoilla ennen raskautta on tämän kanssa mitään tekemistä.
- ..............
Kyllä vatsalihasten kunnolla ennen raskautta jotain merkitystä asiaan on...
- mammamara
.............. kirjoitti:
Kyllä vatsalihasten kunnolla ennen raskautta jotain merkitystä asiaan on...
Miten se roikkuva iho niihin lihaksiin liittyy? Mulla ainakin oli vatsalihakset hyvässä kunnossa, pelaan erästä joukkuelajia sm-tasolla. Silti jäi aivan mieletön nahkapussi vatsaan. Sekä tietty hurmaavia raskausarpia.
- yksilöllinen juttu
itsellä vatsa palautunut normaaliin kokoon parissa kuukaudessa, mutta ei ole ollut yhtä kiinteä kuin noin puoli vuotta synnytyksestä. molemmissa raskauksissa painoa tullut vähän yli 10 kg, noin viikolle 28 asti paino ei noussut ollenkaan, mutta sitten alkoi tulla reippaammin kun alkoi kerään nestettä.. raskausarpia en saanut lainkaan.
kovia treenejä ei suositella ennen jälkitarkastusta, koska kohtu ei ole vielä täysin palautunut, niin voi aiheuttaa kohdun laskeutumista alaspäin ja suolistokin voi laskeutua.. näin ainakin minulle terveyskeskuslääkäri sanoi, kun kysyin kuntoilemisesta. lenkillä kävin joka päivä synnytyksen jälkeen, mutta rasittavamman urheilun vasta kolme kuukautta synnytyksen jälkeen. vatsalihas liikkeitten tekeminen aiheutti verenvuodon 2,5 synnytyksen jälkeenkin, eli 3 kuukautta meni että pystyi aloittaan kunnon liikunnan.
Mutta kaikki on yksilöllistä, joku näyttää jo viikko synnytyksen jälkeen sille ettei raskaana olisi ollutkaan ja toiset näyttää kahden vuoden kuluttuakin siltä että, olisivat juuri olleet raskaana. - ....
Pullataikina maha hävisi varmaan puolen vuoden sisällä.. Ja mahasta ei mun mielestä nähnyt sen jälkeen, että olisin ollut edes raskaana.. Ei tullut edes arpia mahaan..
Ikä 25v, pituus 164cm, lähtöpaino noin 60kg, raskausaikana kiloja kertyi lähemmäs 20
Raskauskilot hävisi varmaan 3kk sisällä..
Täysimetin poikaani 6kk, ja osittain vielä 1v 2kk ikään asti.. Ja tissit kyllä hävisi.. Ei jäänyt ku nahka jäljelle :D - Mami87
2kk ja näytti kun en koskaan olis odottanutkaan ja kuitenkin 2lasta jo synnyttänyt. En ole raskausarpia saanut ja mahtanut on ollut melko pieni odottaessa ja vauvatkin vain n.3kg syntyessään. Lähtöpaino 57kg pituutta 170cm, ikää tuolloin 23v, lopussa painoin 72kg synnytyksen jälkeen 65kg ja parissa kk imetyksen myötä taas 57kg. Nämä ovat silti "turhia" kysymyksiä koska ihmisten palautumiskyky on yksilöllinen. Jotkut palautuu hyvin toiset ei ikinä. Eli et voi tietää miten sinun käy ennen kuin näet, valitettavasti. Itse nyt mielenkiinnolla odotan miten käy palautuminen tällä kierroksella kun kolmatta odotan ihan alussa vasta..
- kummallista
Jos kovasti huolestuttaa oma ulkonäkö ja sen säilyminen, ei ehkä kannata laittautua raskaaksi...
- syjghg
Voi jeesus sentään... Kai sitä saa ihmistä se omakin ulkonäkö kiinnostaa! Ei kaikille ole se ja sama millainen lösähtänyt äitihahmo sieltä peilistä katsoo. Ei se ulkonäöstä huolehtiminen ja sen etukäteen miettiminen tee kenestäkään yhtään huonompaa äitiä kuin muut.
- "lärpykkä"
Miulla ei tuo "lärpykkä" lähe kyllä enää kuin leikkaamalla :D
Lähtöpaino oli 64 kun aloin oottaa ekaa (18.v) oli huipussaan sillon 79. Toista aloin odottamaan (21.v) painoin 72, ei ollu paino palautunu sillon "ennalleen", Huipussaan meni sinne 86! :O Olin ihan vaaaaltava. Pituutta kuitenkin vaan se 160cm. Mutta nyt ollaan 58 (nuorimmainen 2.v) Ja tosiaan tuo "lärpykkä" tuossa on ja pysyy....
Mulla varmaan vaikuttaa se kun päästin muutenkin itteni lihomaan, että ei ollu pelkästään raskaus kiloja.
:) että semmosta... ja ei bikiinejä käytetä täälläkään :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1921425Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 83989
- 81985
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v81902Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/6847