Generator Werkstatt

hyytyykö pihaan

Autoon tuli käynnistäessä mokoma ilmoitus mittariin, Generator Werkstatt eikä sammunut käynnistämällä uudelleen.

Kokeiltu myös akun kenkä irti 4 tunniksi ja sitten takaisin. edelleen palaa. Generaattoriin tuo ilmeisesti viittaa mutta mielestäni toimii ihan normaalisti, akusta näytti yli 12v mittarilla moottorin käydessä.

7

3744

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HGKLOYN7

Yli 12V? Pitää olla yli 14 V, jos laturi on kunnossa ja moottori käynnissä.

• 4+14

jos akku on tyhjä ja tyhjäkäynnillä niin 12v on jo hyvä tulos. kyllä se kun n. 3000-4000 kierrosta laittaa niin pitäisi nousta johonkin alkuun yli 13v ja kun akku täysi niin sitten löytyy se 14v kierroksilla mutta tuskin tyhjäkäynnillä.

ehkäpä virheilmoitus poistuisi lataamalla akku.

• Mittaa akun napajännite moottorin käydessä. Pitää olla vajaallakin akulla yli 13 volttia, täydellä 14,1 - 14,6 V. Ellei ole, niin laturi ei lataa tai latausvirtapiiri on jostakin kohtaa poikki.
      Jos vika on laturissa, kannattaa se vaihtaa kunnostettuun autotarvikeliikkeessä. Maksaa ehkä 100 - 150 €.
      Jos osaamista löytyy (eli ei löydy tässä tapauksessa, koska pitää kysyä!), niin voi tietysti purkaa laturia ja etsiä vian siitä ja arvioida, kannattaako yrittää korjata itse vai ei. Voi sen laturin (irrotettuna) käyttää myös autosähkökorjaamossa, jos siltä tuntuu.

• 46344324624

Kummallista kun mulla näyttää moottori käynnissä akun napajännitteeksi noin 12,5-13 V kaikissa perheen autoissa eikä edes kierrättämällä nouse suuremmaksi. Viime mittauksesta on yli vuosi eikä vieläkään ole loppunut akuista virta. Mittari näyttää ainakin paristojen ja pistorasioiden jännitteet oikein niin ei siinäkään vaikuta olevan vikaa.

• hyytyykö pihaan

Itse asiassa tuo ilmoitus poistui näytöltä seuraavana päivänä, enkä sitten sen tarkemmin ruvennut tutkimaan. Tänään se tuli taas takaisin hetken ajon jälkeen ja pihassa testasin autoa.

Ensin mittarilla mittasin nyt että auto sammuksissa oli 12.27 volttia ja auto käynnissä 14.33 volttia. Ilmoituksia ei ollut.

Hetken käynnissäolon jälkeen alkoi välillä "lumsahdella" alle 12v eli saattoi käydä vaikka 11.4 ja sitten tuli takaisin tuohon reiluun 14. Sisälle menin katsomaan niin se Generator Werkstatt oli näytöllä.

Sähkölaitteita kytkemällä päälle lumpsahtelu lisääntyi ja moottorinkierrokset alkoi hieman heijaamaan. Sammutin sähkölaitteet pois niin vähän ajan päästä ilmoitus taas hävisi.

Tuli vaan mieleeni että voiko hihna luistaa vaikka siitä ei kuulu ääntä, jos se välillä livettää ja sitten generaattori ei pyöri tarpeeksi?

Toinen teoria mikä tuli mieleeni oli, että voisiko syynä olla sittenkin akku? Jos se lopettaa lataamisen kun akku täynnä eli yli 14 mutta sitten akku on huono ja jännnite tippuu alle 12 ja taas pitää ladata jne. niin voisiko se sytyttää tuon valon?

Mutta miksi auto herjaa generaattoria eikä akkua?

Auto ollut liikenteessä ihan normaalisti ja lähtenyt joka kerta käyntiin.

• sitroen.

Akku se nyt ei ainakaan voi olla.
        Käytä korjaamolla kun et ilmeisesti edes hihnan kireyttä osaa itse arvioida ("Tuli vaan mieleeni että voiko hihna luistaa..."). Ei maksa paljoa ja tulee kuntoon.

• Peltikatto.

Laitappa loppuun kuluneiden hiilien paikalle uudet tai voihan liukurenkaatkin olla loppuun kuluneet, jos autolla on ajettu yli 300 000 km.

Miksikö ilmoittaa laturiviasta eikä akkuviasta? Siksi, että vika on laturissa. Toisekseen ei autosi vikailmoitusvarastossa edes ole akkuvikailmoitusta, joten ei sellaista ilmoitusta voi koskaan tullakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1526
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      20
      1026
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      946
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      886
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      759
    Aihe