Sipilä vaikutti tv:ssa ihan tolkun ihmiseltä; maalaisjärki näyttää olevan vielä tallella.
Täysin toista maata oli kiihkeässä keskittämiskiimassa olevan Kokoomuksen Pajunen. Hän suorastaan valehteli väittäessään helsinkiläisten olevan iloisia. Tiheästi toistuvilla käynneillä pääkaupungissa olen todennut ihan päinvastaista; yrmeys, välinpitämättömyys, toivottomuus jne ovat kehonkielen ilmentyminä.
On vedettävä johtopäätös: Keskittäminen vie toivon, hajauttamisessa se viriää.
P.S. Kyllä sieltä kaupungistakin ihmiarvoista elämää löytyy, joskin marginaalista.
Rankkaa kusetusta
6
61
Vastaukset
Jos ihmisillä olisi kaupungeissa huono olla, he tietysti muuttaisivat niistä pois. Eivät ihmiset mitään masokisteja niin yleisesti ole. Kehitys on kuitenkin ollut vuosikymmenet täysin päinvastainen niin meillä Suomessa kuin muuallakin taloudellisesti kehittyneissa maissa. Jotkut tekijät siis vetävät ihmisiä kaupungeissa kovasti puoleensa eikä takaisin muuttoa ole merkittävissä määrin tapahtunut edes siinä vaiheessa, kun työ ei enää ole esteenä muutolle.
Itse olen asunut koko ikäni Helsingissä tai aivan sen liepeillä. Olen viihtynyt vallan mainiosti koko sen ajan. Ihmisiä on tottakai laidasta laitaan, mutta etupäässä olen kohdannut ystävällisyyttä ja sitä iloisuuttakin.
Kellään on tuskin mitään hajauttamistakaan vastaan. Jos ihminen katsoo tulevansa toimeen vaikka erakkona jossain syvällä korvessa, niin siitä vaan. Yksin on varmaan iloinen olo ja kehon kieli viestittää sinulle pelkästään positiivisia asioita.
Yrityselämä on se, joka pyrkii keskittymään. Poliittinen valta voi sitten tukea tätä keskittymistä, jos tavoitteena on saada verovaroja, joilla hyvinvointipalvelut kustannetaan. Jos hyvinvointipalveluista halutaan luopua, hajautus on hyvä konsti sen edistämisessä.- Parempipantteri
Ihmisillä, noin laajemmassa kontekstissa on erittäin huono olla tiiviisti pakattuina.
Mulle asia on peruskauraa; ajan tapahtumat kertovat kaiken.
Meitä vie nyt joku muu kuin viisaus.
- usko horjuu
Luulin Sipilää järkimieheksi, mutta hajautettuun yhteiskuntaan pyrkimistä en ymmärrä. Luonto ei vain vedä siihen suuntaan nykyisessä kehittyneessä ja kehittyvässä yhteiskunnassa. Se on tässä vuosikymmenien aikana nähty riippumatta siitä, vaikka maalaisliitto-kepu on ollut vallassa.
Eipä sitä hajautusintoa kukaan muukaan järjellä varustettu ymmärrä. Sellainen edellyttäisi maahan jonkinasteista diktatuuria. Pitäisi säätää lakea, joilla yrityselämä pakotetaan hajautumaan pitkin poikin maata. Ihmisethän seuraavat kyllä sitten työn ja toimeentulon perässä, vaikka tuo malli tarkoittaisi kyllä sen toimeentulon rajua laskua.
- Parempipantteri
Mielipidepankki kirjoitti:
Eipä sitä hajautusintoa kukaan muukaan järjellä varustettu ymmärrä. Sellainen edellyttäisi maahan jonkinasteista diktatuuria. Pitäisi säätää lakea, joilla yrityselämä pakotetaan hajautumaan pitkin poikin maata. Ihmisethän seuraavat kyllä sitten työn ja toimeentulon perässä, vaikka tuo malli tarkoittaisi kyllä sen toimeentulon rajua laskua.
Älä viitsi joutavia höpöttää. Et Sinä, enkä minäkään mitään diktatuuria vaadi. Tasapuoliset elämisen edellytykset ovat avainsana.
Minä olen onnellinen kauniin luonnon keskellä, sinä kai nautit pakokaasuista, pölystä ja yleisestä hälinästä?
- Bensan kuluttaja
Kokoomus näyttäisi hyvin ymmärtävän hajautusta:
Megamarketteja nousee joka niemeen, notkoon, saarelmaan, joihin asiakkaat saavat sitten ilmaiseksi(?) parkkeerata maasturinsa shoppailunsa ajaksi, aina kuitenkin kymmenien kilometrien etäisyydelle kotitontiltaan.
Poliisilaitokset on jo lakkautettu - ainakin kesäkuukausiksi - useasta kunnasta. Esimerkiksi littosilainen joutuu ajamaan Raisioon kolmekymmentä kilometriä poliisilaitoksella asioidakseen vaikkapa vain passi- tai ajokorttiasioissa!
Kävisivätkö hesalaiset Lahdessa terveyskeskuksessa, niinkuin me täällä selkosen selillä joudumme asioimaan tohtorilla 127 kilometrin päässä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 895645
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804742Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113057Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv902976Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232654Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612049Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251996- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1161460- 1851328