Unilääkkeet (jotkut saaneet sairaalassa)?

Kysymys

Hei, kysymys:
kärsin kroonisesta nk. primaarisesta unettomuudesta, mikä tarkoittaa, etten käytännössä pysty normaaliin elämään ilman nukahtamislääkkeitä ja unta parantavia lääkkeitä. Olen ollut käsityksessä, että niitä ei voi syödä raskaus- tai imetysaikana lainkaan. Kuitenkin tosi useissa synnytyskertomuksissa kerrotaan, että on ihan tarjottu pyytämättä sairaalassa unilääkettä. Ei kai sitä tuputettaisi, jos se tiedettäisiin vauvalle vaaralliseksi?

Miten kohtalotovereiden on käynyt odotusaikana? Itse pelkään, että sekoan kokonaan jos 9 kk tai jopa yhteensä pari vuotta pitää nukkua tyyliin 1-3 tuntia yössä. (Vauvan heräily erikseen, onnittelut niille, jotka pystyvät nukkumaan ne ajat, jolloin vauva ei huuda.)

3

421

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sonjakoo.......

itse sain synnytyksen jälkeen nukahtamis lääkkeen (niitähän ne taitaa olla ennemmin kuin mitään unilääkkeitä), koska olin valvonut kaksi vuorokautta supistusten vuoksi ennen kuin vauva syntyi. Lääkkeen avulla pystyin torkkumaan nelisen tuntia osastolla ennen kuin vauva tuotiin minulle aamu kuudelta. Kuulin kyllä viereisen vuoteen vauvan hoito tohinat, joten ei ne lääkkeet mitään nuijanukutusta suo... Eikä mielestäni pidäkkään, sillä täytyyhän äidin pystyä hoitamaan vauvaa herättyään ilman, että kuola valuu toisesta suupielestä :D

• sama vaiva ja 2lasta

hei minulakin on sama vaiva , ja olen saanut raskaus aikana olen saanut lakettä joka vaihto silloin heti kun rupesin odotaan vauvaa niin toiseen lääkeseen joka auttoi tosi hyvin :) ja sitte kun vauva synty niin mies on hoiti yö syötön pulosta ja itse sain nukkua noin 6tunnin yöt ja helposti ja vielä aamu syötön mies hoiti niin käytönässä sain nukkua pitempään mutta mies herätti ~06 ja sen jälkeen sain vielä kyllä nukkua kun vauva mukku ~09 aamulla meillä oli hyvä rytmi vauvalla esikoinen olikin sitte koliikki jonka hoitaminen oli työlästä mutta sain silloin kans kyllä nukkua kun vain sovimme minun nukkumis ajat aika oli raskasta mutta antoisaa ja kannatti ja vielä haaveissa yksi lapsi.

• pikkukakkonentulos

Olin sairaalassa raskausmyrkytyksen takia noin kaksi kuukautta ennen synnytystä. Sairaalassa käytettiin unilääkkeenä opamoxia (rauhoittava lääke, sukua diapamille). Kaiketi suurin riski tässä lääkkeessä on se, että vauvalle syntyy riippuvuus aineeseen. Käsittääkseni siihen tarvittaisi aika isoja annoksia jo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      15
      1730
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      140
      1712
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      304
      1352
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1098
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      210
      1086
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      132
      984
    7. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      965
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      3
      935
    9. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      10
      915
    10. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      77