Eli isäni kuoli 9 vuotta sitten ja nyt olen pahasti rahan tarpeessa kun ajokorttia pitäisi rueta hommailemaan ja autoa mutta selvisikin että äitini on ottanut noin 10.000euroa tililtäni kun siellä pitäisi olla 14.000e mutta onkin 4.000e. Ja ne rahat ovat tilillä jolle vanhemmallani on käyttö oikeus. Hän on sanonut että isäni eläke tulee minulle niinkuin kuuluu mutta määrästä on valehdellut hän väittää että saan kuukaudessa 80e mutta oikeasti tililleni tulee 150e/kk.
Kysymys onkin onko mahdollista lähteä rahojani hakemaan jotakin kautta takaisin vai kuuluvatko rahat myös äidilleni?
Ja tämä voi olla väärä alue tälle mutta en muutakaan oikein löytänyt.
Perhe eläke
2
165
Vastaukset
- faktaa....
kun toinen vanhemmista kuolee nin myös osa rahantulosta jolla alaikäinen elätetään ja kasvatetaan lakkaa.
Sitä kompensoidaan lapsen eläkkeellä joka on tarkoitettu vaatteisiin, ruokaan, asuinkustannuksiin, harrastuksiin, jne.
lapseneläkkeestä ei ole tarkoituskaan jäädä lapselle pesämunaa.
Äitisi on nyt hyväntahtoisuuttaan säästänyt sulle sen verran kun on voinut ja palkkioksi sinä rutiset siitä.
Eikös sinun pitäisi hävetä???
Isältäsi jääneet perintörahat ja muu omaisuus on sitten aivan eri asia, myös mahdollinen henkivakuutus kuuluu myös sinulle mutta ei eläke se on tarkoitettu elämiseen. - 18 ja aikuinen?
Haet itsellesi kesätöitä ja koulun oheen hommia. Niin moni muukin teini tekee! Äidillsi on ollut tosi tiukkaa elättää sinua yksin isäsi kuoltua. Ne eläkerahat on elämistä varten, eli jokapäiväisiin menoihin, ei sinun ajokorttiasi varten.
Jokainen elättää itse itsensä ja kun kerran täytät jo 18v, sinun pitäisi alkaa maksamaan äidillesi asunnosta, ruoasta, wc-paperista, shampoista jne jne. Paljonko maksat tällä hetkellä äidillesi täydestä ylöspidostasi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328477Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4364224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61985Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571143Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17786Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57712Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68686Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.31681- 38636
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36627