tänään meidän nuoresta omenapuusta katkesi iso alaoksa rungosta poikki. sidoin sen yön ajaksi paikalleen kun oksa ei kokonaan irronnut. kasvaakohan katkennut oksa enää takaisin umpeen? auttaakohan edes tuo paikoilleen sitominen.. onkohan jotain liiman tyyppistä olemassa tuollaisiin tapauksiin.
omenapuun katkennut oksa
3
5230
Vastaukset
- Eedenistä itään
Jos oksa ei ole nuutunut, niin voi yrittää pelastaa. Ei tietenkään liimaa, vaan oksa pitää sitoa. Oksan voi kiinnittää pulttaamalla läpi. Tarvitaan jonkinlainen porakone ja noin 10mm puuporanterä, ja samankokoista kierretankoa ja mutterit ja prikat. Sitten vaan oksasta ja rungosta läpi. Kannattaa tieitenkin pultata jokin verran revenneen kohdan yläpuolelta.
- sunnuntai puuharhuri
pitää kokeilla tuota pulttaamista. mut kärsiikö tai lahoaako puu jos sitä porailee. jos rungosta poraa läpi niin kuoleekohan koko puu. oletko itse hyväksi havainnut tämän keinon?:) kiitos
- Eedenistä itään
Tietenkin rungosta läpi kiinnittäminen on niitä viimeisempiä keinoja. Ei puu läpi poraamiseen kuole. Ajan myötä mutteri ja aluslyvy uppoavat rungon sisään. Tämä kosti sopii ertyisesti suuriin, revämisvaarassa oleviin oksiin. Suurilla oksilla tarkoitan lähemmäs kymmensentistä oksaa. Reikä on kumminkin pienempi paha kuin iso repeämä rungossa. Jossain kaupungin puistoissa voi nähdä näin tuettuja oksia. Pienet revenneet oksat voi leikata kokonaan pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs511449- 1691244
- 611077
- 81022
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli213971- 13925
Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä54838Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää30836Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti91812- 347785