tänään meidän nuoresta omenapuusta katkesi iso alaoksa rungosta poikki. sidoin sen yön ajaksi paikalleen kun oksa ei kokonaan irronnut. kasvaakohan katkennut oksa enää takaisin umpeen? auttaakohan edes tuo paikoilleen sitominen.. onkohan jotain liiman tyyppistä olemassa tuollaisiin tapauksiin.
omenapuun katkennut oksa
3
5566
Vastaukset
- Eedenistä itään
Jos oksa ei ole nuutunut, niin voi yrittää pelastaa. Ei tietenkään liimaa, vaan oksa pitää sitoa. Oksan voi kiinnittää pulttaamalla läpi. Tarvitaan jonkinlainen porakone ja noin 10mm puuporanterä, ja samankokoista kierretankoa ja mutterit ja prikat. Sitten vaan oksasta ja rungosta läpi. Kannattaa tieitenkin pultata jokin verran revenneen kohdan yläpuolelta.
- sunnuntai puuharhuri
pitää kokeilla tuota pulttaamista. mut kärsiikö tai lahoaako puu jos sitä porailee. jos rungosta poraa läpi niin kuoleekohan koko puu. oletko itse hyväksi havainnut tämän keinon?:) kiitos
- Eedenistä itään
Tietenkin rungosta läpi kiinnittäminen on niitä viimeisempiä keinoja. Ei puu läpi poraamiseen kuole. Ajan myötä mutteri ja aluslyvy uppoavat rungon sisään. Tämä kosti sopii ertyisesti suuriin, revämisvaarassa oleviin oksiin. Suurilla oksilla tarkoitan lähemmäs kymmensentistä oksaa. Reikä on kumminkin pienempi paha kuin iso repeämä rungossa. Jossain kaupungin puistoissa voi nähdä näin tuettuja oksia. Pienet revenneet oksat voi leikata kokonaan pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?691319Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11920Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79852Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.89739- 53654
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt49651Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs46584Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot129565Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv40559Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.45537