Kyllä kun estrogeeliä voitelee illalla jalkoihin, alkaa muutaman päivän kuluttua seksielämä sujua. Ja jos laittaa sitä vielä vähän reilusti, riittääkö enää yks mies. Ystävättäreni, joka on yksin eläjä sanoi mulle kerran et pitää vähentää annostusta , kun tulee niin kovat halut ja kun ei sitä miestä ole aina saatavilla.
Itse käytin estrogeelia muutaman vuoden ja keltarauhasta söin 4 kertaa vuodessa jotta vuodot saatiin aikaan. Sitten sairastuin rintasyöpään ja hormonit kiellettiin. Nyt ei maistu enää seksi kun harvoin. Alapää kuivana, vaihdevuodet kamalat, unettomuutta jne.
Joskus miettii et uskaltaisko aloittaa uudestaan hormonien käytön.Mun syöpä ei ollut edes hormoniperäinen. Ajattelinkin keskustella asiasta lääkärin kanssa maanantaina kun menen kontrollikäynnille. Gynegologi sanoi, et mulla ei ole mitään estettä hormonikorvaushoidon jatkamiselle mut onkologi ollut toista mieltä.
Hormonikorvaushoito ja viriili seksielämä
1
908
Vastaukset
- Juuso
Hormonikorvaushoidossahan korvataan elimistön omia hormoneita, jotka iän myötä vähenevät, eli naisilla estrogeeni, miehillä testosteroni, sekä DHEA, melatoniini jne.
Niiden vaikutuksesta syöpäsairauksiin kiistellään, eikä vedenpitäviä tutkimuksia ole. Se tiedetään, että kasvuhormoni (human growth hormone eli HGH) lisää syövän riskiä merkittävästi, joten sitä ei voi suositella. Sitä paitsi sen hinta on niin suuri, että harvalla on varaa kasvuhormonin käyttöön. Mutta näitä muita hormoneita voi minun mielestäni ottaa, kunhan pysyy elimistön omien raja-arvojen sisällä.
Eivät hormonit elimistön vanhenemista estä, mutta niillä on suuri vaikutus elämisen laatuun, joten siitä vaan. Mutta käy säännöllisesti lääkärin tutkittavana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732785
- 632684
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101505- 151402
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219