Suomen Yrityskaupat, toimiiko?

tj140612

Oletteko käyttäneet kyseisen firman palveluita yrityskauppoja tehdessänne? Itse olen myymässä yrityksen liiketoimintaa sekä varastoa ja tulisi löytää toimiva kanava
jota mahdolliset ostajatkin käyttävät. Vinkkejä?

14

5069

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yrityskauppaaaa

Olen käyttänyt, ihan asiallinen firma (moneen luukuttajaan verrattuna...). Parhaita firmoja on Aronia, tekee yhteistyötä mm pankin ja Finnveran kanssa joten ostajalle voidaan neuvotella rahoitus samalla.

• ei niin tyytyväinen

Olen käyttänyt, oli hyvin passiivinen myyjä. Esitteli minulle vain yhden ostajaehdokkaan. Ihmettelin, että eikö enempää ole kiinnostuneita ja he vastasivat ettei potentiaalisia ostajia. Kun irtisanoin sopimuksemme noin kahden vuoden jälkeen sain listan kaikista yhteydenotoista koskien firmaani, niitä oli noin 50 ja joukossa tuttujakin yrityksiä jotka ovat kilpailijoitamme. Nyt jos saan itse yritykseni myytyä parin vuoden sisään jollekin näistä 50:stä niin joudun juitenkin maksamaan välityspalkkion Suomen Yrityspaupoille. Mielestäni tuo lista yhteydenotoista olisi pitänyt tuoda tietooni ennen kuin purin sopimuksen.

• Jokusenkaupanrva

No, tokihan on vaan googlannut yritykset kilpailijat listan. Ja laittanut listaan, että semmoinen välittäjä, varmast seuraa yriystä. No, myy sitten pelkkä liiketoiminta ja kärsit ehkä vähän, mutta ei paljoa.

• Kaupakaupa

Oho, onpa käytöstä! Mielestäni olisi asiallista saada info kaikista yhteydenotoista. Mistä joku välittäjä tietää mikä johtaa kauppaan?

• anteeksi-kun-häiritsin

Soitin aikoinaan kyseisen yrityksen paikalliselle edustajalle ja pyysin saisinko tavata hänet ja allekirjoittaa salassapitosopimuksen. Kerroin, että haluan tietoa myynnissä olevista yrityksistä, koska halusin ostaa yrityksen. Kaveri totesi ettei ole tarvetta tavata! Käski hankkia ensin rahaa ja palata sitten asiaan. (kaveri ei tiennyt että minulla oli jo (perintö)rahoitus kunnossa ja ehkä nimenikin oli liian rahvaanomainen...) Yritin kertoa, että minä kyllä hoidan rahoituksen kunhan kohde löytyy. No, ostin sitten yrityksen muuta kautta. Nyt yrittäjyyttä takana 2,5 vuotta ja kaikki kunnossa...

• Anonyymi

Meillä yritys, hyvä, ollut myytävänä toista vuotta, alalla joka on haluttu. Asiakkaat, talous ja kaikki kunnossa. Yhden ostajan ovat löytäneet, joka ei ollut edes alan ihminen, teetti vaan paljon, kallista, lisätyötä ilman tulosta. En voi suositella.

• Anonyymi

Minkä alan yritys sinulla on myytävänä?

• Anonyymi

Onko kokemuksia muista toimijoista tai suosituksia?

• Anonyymi

Riippuu varmaan mihin asiaan tarvitset apua.... Asiantuntijoita on paljon erilaisia: yritysvälittäjiä, juristeja ja verokonsultteja.....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riippuu varmaan mihin asiaan tarvitset apua.... Asiantuntijoita on paljon erilaisia: yritysvälittäjiä, juristeja ja verokonsultteja.....

Tarvitsisin neuvoja kauppakirjan suhteen ja markkinakäytännöissä

• Anonyymi

• Anonyymi

Onko palveluiden hinnasta tietoa?

• Anonyymi

Kyllähän moni palvelu on avoimesti hinnoiteltu. Valitset sellaisen mihin rahat riittää. Katso vaikka offerilla

• Anonyymi

Kyselin tarjouksia hiukan erilaisista palveluista hiljattain:
        -juristien palvelut olivat luokkaa 250-400 €/h
        -kaupalliset neuvonantajat toimivat pääosin tulospalkkioilla. Osalla oli jonkinlainen aloituspalkkio. Keskeinen ero toimijoiden välillä oli, että osan palveluihin piti sitoutua useiden vuosien ajaksi ja ei ollut käytännössä mahdollista vaihtaa toiselle toimijalle, jos tuloksia ei syntynyt.

• Anonyymi

Todella surkea kokemus Suomen yrityskauppojen toiminnasta, en suosittele kenellekään. Etsikää yritysmyyjäksenne yritys, jossa myyjä on kiinnostunut myymään yrityksenne, pitää teihin yhteyttä ja eritoten olkaa tarkkoja sopimuksen tekemisen kanssa.
      Vaatikaa myyjää kertomaan säännöllisesti, miten kaupat etenee, onko kiinnostuneita ja mitä sovitte jos löydätte itse ostajan. Meillä oli hyvin passiivinen myyjä ja kun olimme itse aktiivisia kaupan suhteen, saimme viestin hänen pomolta että rikomme sopimusehtoja. Emme olisi saaneet viedä asioita eteenpäin itse mitenkään tai olla ostajaan yhteydessä ilman hänen välikättään. Hän laati Finnveran hakemuksen väärin ja sen seurauksena kaupat venyivät useamman viikon. Kaksi päivää ennen kauppaa hän lähetti keskeneräisiä hakeuksen lomakkeita täytettäväksi vaikka aikaa olisi ollut useita viikkoja hoitaa kauppa. Hän ei osannut neuvoa kumpaakaan osapuolta rahoituksen kanssa ja jouduimme selvittämään itse kaiken.
      Palkkion hän kuittasi täysimääräisenä saapumatta edes kaupantekotilanteeseen, eikä vastannut kauppapäivänä puhelimeen vaikka kyseessä oli kaupantekoon liittyvä epäselvä asia.
      Älkää käyttäkö ainakaan Keski-Suomessa toimivaa välittäjää, surkea esitys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2671
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1248
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      14
      892
    8. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      832
    Aihe