Mikä on, kun 2 vuotta vanha hyvin alkuun lähtenyt tuohituomemme kuihtuu?
Keväällä vielä pukkasi hyvin lehteä, mutta nyt lehtien kasvu on pysähtynyt, ja ne näyttävät kuivuvan (huolimatta hyvästä kastelusta). Kokonaisia oksia on jo menettänyt lehtensä. Mitään ötököitä en ole nähnyt puussamme. Auttakaa!!
Tuohituomi sairastaa?
7
2703
Vastaukset
- Kotipuutarhuri
Juurikin sama ongelma meidän kahdessa aiemmin hyvinvoineessa Tuohituomissa. Päähaara on kuivuneen oloinen ja pienet lehdet muissa oksistoissa. Puut ovat n. neljän vuoden ikäisiä täällä Oulunsalossa.
- pph.
Täällä sama ongelma nyt. Mikä tämän voi aiheuttaa? En usko paleltumiseen koska lehdet kerkesivät kasvamaan kohtuu suuriksi. Meillä kaksi puuta joista toinen jo ihan kuihtunut ja toinen tekee kuihtumista. Osaako joku neuvoa mitä tehdä ja vielä puut voi pelastaa?
- tuomen alta
Yleensäkkin kysyisin tuomesta,milloin kannattaa leikata liiaksi kasvaneita oksia pois?
Mökkiäni varjostaa iso tavallinen tuomi,josta oksat roikkuu mökin päällä,roskaten kaiken aikaa,ensin kukkien kuoret,sitten kun kukat tipuu,sitten kirvat sun muut jotain möhnää tiputtavat oliot ja nyt siemenet-siis koko ajan jotain.
Terassi,pöydät ja tuolit on aina siivottava ennenkuin voi tehdä mitään,en tykkää yhtään.
Kevät vai syksy tm.aika,ettei tuomi kovin kärsisi?? - lillukka11
meidän tuohituomessa (2 vuotta sitten istutettu) on myös tätä oksien kuivumista tänä kesänä, nyt enää rankelo jäljellä :-( Samoin kävi myös koristeomenapuulle. Olisi kiva kuulla mikä tälläistä voi aiheuttaa!
- nurmi pois
Oletteko istuttaneet koristepuunne keskelle nurmikkoa?
Nurmikko on erittäin voimakas kilpailija, muodostaa läpitunkemattoman "muovin" maan pintaan. Mikä tahansa muu kasvi vain kituu sellaisissa olosuhteissa.
- putarhuri.
Paleltuminen voi aiheuttaa tuollaisen ilmiön. Keväällä näyttää siltä, että silmut puhkeavat normaalisti, mutta lehdet eivät sitten jaksakaan avautua täyteen mittaansa, vaan rupeavat kuihtumaan.
Oliko viime talvi kovinkin rankka teidän seudulla? Tuliko siihen syksyllä normaali ruska, vai satoiko lumi vihreiden lehtien päälle? Tuohituomi on melko herkkä paleltumaan. - surullinen123
Mitenkä noille kuihtuneille tuohituomille jatkossa kävi. Virkosivatko seuraavana vuonna vai kuolivatko kokonaan pois?
Itsellä sama ongelma tuohituomen kanssa. Yllättäen kaksi puuta kuihdutti lehdet täysin ja nyt mietityttää kuolevatko kokonaan :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569