Hau-Hau koiranmakkara, hyvää sapuskaa?

Ostaja

http://www.hauhau.fi/tuotteet/ruoat/makkarat/hau-hau-champion-liha-riisi-makkara-800-g/
Vaikuttaa todella hyvältä sapuskalta, olenko jäljillä vai helposti hönäytettävä ostaja?

13

4082

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sniap

      On hyvää ! :)

    • rrrrrrakki

      Mikäli jostai syystä ei halua syöttää puhdasta lihaa niin hauhaun makkarat tulee heti ehdottomana kakkosvaihtoehtona. Myös much ja best-in tekee ihan kelpokamaa. Muihin en koskisi pitkällä tikullakaan.

    • Kysymys

      Se minua on vaan mietityttänyt,että ne makkarat kun muistaakseni säilyvät huoneenlämmössä,että mitähän niihin on käytetty säilömiseen,että ne sillä lailla kestävät?

    • magkara

      eiköhän tuo lie perustu siihen pakkaukseen, koska säilyy vain avaamattomana huoneenlämmössä.

    • A rauhanen

      much käytti ainakin säilömiseen jotain sokerialkoholia ja sit jotain muuta mömmöä.. muista en tiedä.

    • Ismamaa

      HauHaun tuotteet herattavat yhta paljon luottamusta kuin Hannu Kailajarven tekemiset liike/elaman puolella. Rehellisella pohjalla tassa tietenkin ollaan.

    • H H C

      Hau hau koiranmakkarat ovat ehkä parhaimpia koirien märkäaterioita, mitä marketeista saa. Best in on samaa tasoa, tai ehkä parempaakin...

      Pedigreet, pirkat ja rainbowt jää kyllä kauppaan, kauheeta kuraa...

    • Maitrek

      Minulla ei ylipäätään ole noista koiran makkaroista kovinkaan hyviä kokemuksia.Meidän koiralla niistä tuppaa maha menemään vaihdellen kuralle ja iho kutisee kun olen niitä koittanut koiralleni syöttää.Joten nykyään en ole enää yhtään niitä ostanut vaan olen antanut pelkästään itse tehtyä ruokaa,jossa on ollut keitettyä tummaa riisiä ja siihen sekaan vaihdellen erilaisia lihoja,nautaa,kalkkunaa,broileria sekä välillä kananmunaa myös.Ja vähän laadukasta kuivamuonaa siihen lisäksi sitten myös.Ja niillä sapuskoilla on mennyt hyvin,mutta koiran makkaroilla ei niinkään.

    • H H C

      No ainakaan mun lähtökohtainen oletus ei ollut se, että koira ruokittaisiin vain ja ainoastaan noilla makkaroilla, lisäkehän ne on... Jos haluaa lisätä makua esim laadukkaaseen kuivamuonaan, niin mieluummin hau hau makkaraa, kuin rainbowta.. Toki ihan raaka liha tulee huomattavasti halvemmaksi, ku makkarat, mut kaikilla ei ole esim pakastinta käytettävissä.

    • 19+18

      Ei varmasti ole 95% tuossa lihaa, jos proteiinia on vain 14% koko pötköstä. Eläinperäiset tuotteet meinaavat niitä eläimenosia, joista koira ei hyödy pätkääkään. Esimerkiksi jänteitä, rustoja tai sorkkia. Ja tuosta makkarasta vain 10% on sitä oikeaa lihaa, niin kuin tuoteselosteessa lukee.

    • Makkaralisä

      Eipä ole merkitty energiapitoisuutta, joten on helppo vetää johtopäätöksiä esim. veden määrästä. Hauhau;n makkara tuoksuu avattaessa hyvältä, mutta jo muutaman päivän kuluttua tympeältä. Olen pakastanut annospalat ja sulatan ne jääkaapissa samana päivänä annettavaksi.

      Monissa pakasteruoissa on puolet vettä. Kilohinta on siten lähes jauhelihan hinnoissa.

    • kaikkiruokainen

      Miten niin koira ei pysty hyödyntämään jänteitä, rustoja tai luita?
      Olen välillä ruokkinut raakalihalla ja luilla, mukana jännettä jänteitä ja rustoja. Jos hirvestäjä antaa hirvensorkan tai pään niin senkin nuo syövät melko tarkkaan.
      Kakka on ollut sen näköistä, että kaikki nämä sulaa vaikka ne menee hiukan isompinakin paloina mahaan.

      Olin itse vuosia skeptinen, että mistään marketista en osta mitään koiran valmisruokaa, joka siis on pelkkää kuraa. Tässä parinkymmenen vuoden eri koirien ja eri ruokien kanssa tullut elettyä ja nyt ostan Hau Hau:n makkaraa ja laitan eri nappuloiden sekaan. Nirsollekin koiralle maistuu ja yllättäen ei ole mennyt edes ripulille niinkuin monista kalliimmista ruuista, tyylin 60-70€/säkki.

      Nappuloina oli viimeksi Jahti ja Vahti mutta kahden koiran ulosteet on alkaneet ilmoitella, että nämä ei heille niin hyvin sovikaan. Nyt siis Hau Hau ja Canidae Chicken & Rice yms nappulat.
      Yksi koiristani on kalalle allergisoitunut tai ei siedä sitä. Jos lohiöljyä ei ole liikaa ruuassa niin ei ongelmaa. Mieluiten kuitenkin annan välillä voita tai lorautan rypsiöljyä ruuan joukkoon.
      Silloin tällöin keittelen riisipuuron, jossa vihanneksia hiukan ja johon laitan jäisen kalkkunajauhelihan sulamaan tms.

      Vuosien pönötyksen jälkeen elämä rennompaa ja katsellaan koiran vointia ja syötetään sitä, mikä ei vatsaa rasita. Jos saisin teurastamoilta vaikka lehmän nännejä niin koirathan söisi ne mielellään. Onneksi näitä sitten onkin joidenkin ruokien sisällä valmiina.

    • kaikkiruokainen

      Alussa voi yksi ja toinen ruoka aiheuttaa runsastakin ripulia. Ei silti kannata aina heti heittää pyyhettä nurkkaan.

      On ruokia, jotka alussa sopii ja alkaa jossain vaiheessa aiheuttamaan ongelmia. On myös ruokia, jotka ensin pistää mahan sekaisin mutta muutaman päivän totutuksella vatsa rauhoittuu ruoka maistuu.

      Itselläni appelsiini aiheuttaa suolistoon kaasua ja nopeaa toimintaa kun syön harvakseltaan. Kun syön hiukan säännöllisemmin niin vatsa tottuu tähänkin herkkuun.
      Laktoosi vaivaakin on mutta kun syön jotain rasvaista maitotuotteen kanssa niin eipä laktoosi kiusaakaan pahasti.
      Aikamoista kemiaa tämä syöminen on.

      Lapseni on allerginen monille ruuille mutta hän aina silloin tällöin maistelee jotain. Jos ei raakana voi syödä niin ainakin keitettynä hiukan maistelee. Ei toki niitä pahimpia, joista kurkku turpoaa umpeen. Pienemmät kutinat taltutetaan allergialääkkeellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe