a) omalla mökillä omassa rauhassa
b) omalla mökillä isolla porukalla, seurana ystäviä ja sukulaisia
c) jonkun ystävän mökillä
d) festareilla, lavatansseissa tai kyläjuhlissa
e) autioituneessa kaupungissa
f) veneellä saaristossa tai järvellä
g) ihan kotona vaan
h) joku muu, mikä
itse valitsen kohdan e
-kerran vuodessa kaupunki hiljenee muualta tulleen väen matkustaessa kotikonnuilleen juhannuksen viettoon
-kaduilla kävellessä kuulee omat askeleensa ja saattaapa herkkäkorvainen kuulla jos viereisessä korttelissa tepastelee joku toinen paljasjalkainen
-kaupungissa hiljaisuus on harvinaista herkkua, siitä pitää nauttia silloin kun siihen tarjoutuu tilaisuus
Paras paikka Juhannuksen viettoon?
23
269
Vastaukset
Eniten kohta a, himppasen myös kohta b. Omassa rauhassa rakkaiden läheisten seurassa, suht pienellä porukalla.
Kokkoa käyn katsomassa mökkiläisten yhteisellä rannalla. Siellä porukkaa riittää, joskus seura pitää otteessaan aamun tunneille saakka. Mutta vain joskus ;)- Rattus sp.
Autioitunut kaupunki eli kohta e ja siihen lisätään muutama ystävä. Veneily on ehdoton kesäjuttu, mutta ei samaan aikaan örvelöiden kanssa. Hyvää Juhannusta!
- Nvm55
Yksin kotona autioituneessa kaupungissa tai lavatansseissa, siinä ne vaihtoehdot. Kelistä riippuu kumman valitsen.
Mulla olis noista kolme: a,f ja g.
Kaikki niistä on ihan mun juttuja.- Hei kun keikuskelen
Mihinkäs siitä pääsee, kun on AINA tottunut (kakarasta lähtien), että Juhannus vietetään saaressa, niin sinne on kertakaikkisesti mentävä, oli ilmat mimmoset tahansa.
Kokko on must-juttu, ellei ole kulovaroitusta.
Tänä juhannuksena siis suuntana on saari. Minä ja mun kaveri ja sitten pojan perhe (4 henkilöä, vanhimmalla lapsenlapsella on muita menoja).
Loimulohta teen ehdottomasti, ellei sada. Muurinpohjaplättyjä raparperihillon kera ja kermavaahtoa kasoittain. Namskis namskis :)
Saunomista, seurustelua, soutelua, nuotiolla istuskelua, pelejä ym. ym. ym.
Yksin on ihan kiva olla saaressa, mutta ei ehdottomasti juhannuksena, silloin tykkään, kun on ihmisiä. Usein joku vieraskin tulee veneellä vierailulle lähisaaresta. - plusmies
g. Oma koti kullan kanssa.
- perästä kuuluu...
en mene kenenkään vaivoiksi, vaikka kuinka pyytäs...
Oikeestaan kaikki kävisi, tässä ei vielä tiedä juhannuksen vietosta mitään.
Tiistaina lähden käväsemään meren toisella puolen. Toivottavasti silloin ei oo kovaa merenkäyntiä vaan aurinko iloisesti loistaisi taivaalta:))- zyrteciä tarvitaan
Tänä vuonna kotona täällä maalla, vieraakseni saan lapseni ja lapsenlapseni, sekä muutaman ystävän.
Vesilläkin varmaan käydään, paisteella uimassa ja sateella ongella pikkuisten kanssa.
Voi olla että osalla porukkaa lähdetään lavatanssejakin katsastamaan.
Hyvää ruokaa, juomaa, seuraa, kokko ja tietysti hyttysiä ;) - laahustava2
e ehdottomasti jos vois,mut kun olen töissä en kuitenkaan koko jussia ja sitten nauttien hiljaisista kaduista.Tuntuu noi kadut aavemaisilta kuin paremmastakin kauhuleffasta siihen vain kunnolla mielikuvitusta mukaan niin jo saa kotikutoisen kauhuleffan halvalla.
Myös d olisi mukava kuunnella joku hyvä bändi jollain festareilla.
esim. Niin kaunis nainenkin on tuo Sharon den Adel
http://www.youtube.com/watch?v=uy_UmgjXGk8&list=AL94UKMTqg-9BOB_5L0Mq4ThEIZkbbf3KU&index=3&feature=plcp h, kait. Muistoissa on aina hyvä Juhannus, vaikka noista suunnilleen kaikki on koettu.
Ei ihan yksin mökillä, mutta sukulaisten kans, tai muutaman ystävän. Tuossa oli kaks eri vaihtoehtoo..
Myös vesistö juhannukset on jääneet uinti, kokko tasolle, ehkä soutuvene.. ;)
Autioitununeesta kaupungista on löytynyt koivuin koristeltu tanssiravintola.. tää vaihtoehto joskus, kun juhlan tienoossa ollut myös töissä..vapaata vähän. Kuitenkin itse kaupunki on tunnelmaltaan ihan omanlaisensa..h. Mieluiten olen juhannuksena töissä.
- Ranskunenkin
Onkohan tuo Tottijärven Hämyslava vielä toimivana
- ⛵ ⛲ ⚤
Kyll' mie valitsen kaupungin, kun kerran ekaa kertaa muuttamatta olen kaupunkilainen juhannuksena.
- Zombi
I. Kotona
- mutta ei VAAN vaan kotona - reppuriika
h) ihan joku muu vaan. Vastaan koska riippuu tilanteesta. Pääsisin erään henkilön rantamökille, sinne kokoontuu seurakunnan väkeä ja kutsu on kaikille - kutsui ihan henkilökohtaisestikin. Olin siellä viime juhannuksena. En taida mennä, kun aamupäivän olen töissä ja henkilöt, joiden kanssa menin viime vuona eivät pääse nyt sinne.
Olen joskus grillanut omassa pihassa porukan kanssa ja parina juhannuksena on ollut ystävä käymässä.
Kun näkee ihmisiä, niin haluaa olla välillä ihan itsensä kanssa. Meikäläisellä on yksinäisiä henkilöitä, jotka eivät käännytä ovelta ja olisivat iloisia jos poikkeai,.si heidän seurakseen.
Elelen hiljaisessa maalaiskaupungissa, mutta juhannusaattona tunnelma on autio. Nautin minäkin tästä lumosta. ja varmaan käyn illalla verkkaisen kävelylenkin rantaraitilla ja puistossa. - illueetu
Morjens
Kaupunkijuhannusta vietän. Sauna ja omasta koivusta tehdyt vihdat kuuluu tietty asiaan, samoin kuin grillailu ja chillailu. Jos keli on hyvä niin kaippa sitä taksailee keskustan rannoille kokkoja ihailemaan. Eli E on lähimpänä, mutta ei tämä kaupunki autioidu jussinakaan. - muorikkainen
On ollut kaikenlaisia juhannuksia, usein töissäkin olen ollut koko juhannuksen. Nyt eläkkeellä ollessani voin viettää juhannusta yksinkin, ei ole mikään ongelma. Olen vähän erakkoluonne ja se ei haittaa, vaikka olisin kotona omissa oloissani.
Vaan tänä juhannusaattona menen naapuriemännän kanssa hänen viljelyspalstalleen tuonne luonnon keskelle ja teemme siellä jotain viljelystöitäkin ja nautimme vähän juomaa ja syötävää. Tämä vain jos ei sada. Hyttyssavut käryämään, niin ei nuokaan inisijät tule meitä syömään.
Juhannuspäivänä käyn hoitamassa nuorimman tytttäreni kissoja, pikku-Sohvia ja körmy-Kekkosta :)). Ihan kotona vaan. Pikkupuuhastelua, kasvien hoivailua yms. Voisi vähän laiskotellakkin ja katsella kun kurkut kasvaa kasvihuoneessa. Vähän huiluntuhtia ja porsaan ulkofilettä grilliin ja tietysti juhannussaunaan. Sääkarttakin näyttää aika lupaavalta, kelpaa saunan jälkeen istuskella saunan terassilla huurteisen? kera. Joskin viikonlopulle lupaillut sadekuurotkin on ihan tervetulleita.
- ...
Kaupunkijuhannus kai paras vaihtoehto.
Ainakin on on rauhallista. Sopii rauhalliselle ihmiselle. Nyt mennyt liiankin monia vuosia mökillä, sitä kun mökkiä pitää käyttää, koska sellainen nyt on. Ei sen puoleen, rauhallista täälläkin on. Kunhan ei naapurit ala toisella rannalla kovin möykkäämään. Yleensä eivät ole alkaneet.
Mutta kaupunkijuhannuksessa pari piirrettä, mitkä pesee mökkijuhannuksen mennen tullen. Siis, kaupungissa ei ole sääskiä, eikä paarmoja. Ja kahelit on sitten mökeillä möykkäämässä :DDDD
=DW= Pikkukaupungin hiljentyneessä keskustassa.
Marketissa on käyty, seurusteluvelvollisuudet täytetty, valmistaudun salille lähtöön.
Tänään ojentajat, 3-harjoitetta ja tasapainotreeni käsipainolla yhdellä jalalla seisten ja vastakkaisella kädellä tempaukset.
Lyhyt aerobinen, 30min.
Sunnuntaina maastaveto.
Juomat on varattu. 1,5-litraa pommacin ligth-versiota ja pullo sokeritonta mehu-uutetta.
3-litraa rasvatonta maitoa johon vaimo ei tule osille.
Ilmeisesti juhannuksen rällinkikiintiöni on tullut täyteen.
Tämä ei ole ensimmäinen kaupunkijuhannuksemme.
Hiljaisen ympäristön varmistamiseksi käymme vielä hautausmaallakin.
Juhannus jonkun tuttavan mökillä tietäisi kuitenkin jonkin asteista tissuttelua.
Kuitenkin, pinnalla pysyvää, itikkavapaata, rattoisaa huvilajuhannusta kaikille sinne rannoille.
Kyllähän se kuitenkin on varsinainen juhannuksen vieton perinteinen tapa.
Oli aikanaan teltankin kanssa.- Maalla on mukavaa
Paras paikka täällä kotona maalla. Koko perhe kokoontuu yhteen, ensimmäisiä jo ootellaan ihan kohta tuleviksi. Kaikki kaukaakin tulevat ehtinevät tänne lipun nostoon mennessä. Lounassoppa hellalla valmiina, illan menu vielä yllätys, jokainen tuo jotakin, eli nyyttäripohjalta.
Kyllä se tämä "g-piste" on. Ollut jo muutaman vuoden.
Kotona on hyvä olla ja kiva maasto järvineen vieressä.
Ei ole ylimääräistä tiellä jonottelua eikä sekalaista työtä, mitä mökilläolo vaatii, kun on sähkötön "perintömökki" kolmen tunnin ajomatkan päässä.
Muutkaan eivät siellä juuri käy...
Kissatkin tykkäävät, kun ei tarvitse autossa kuljetukopissa inhotella.
Toisekseen kotona rauhallinen ympäristö, kun nuoremmat menevät muualle - keskustassakin Treella paljon toimintaa ja festariakin.
Olen aikoinani bailannut niin, että riitti jo loppuiäksi : D
Ps Hienot Juhannusilmat saatiin ainakin tänne!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2689653IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3076836Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?741705Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61421Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.941297- 1091161
Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut751079Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin41882Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus23756MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk313748