Miten saada vauva syntymään nopeasti ?

nopeasti synnytykseen

Minulla on laskettu aika nyt. Haluaisin saada jo vauvan. Millaiset keinot ovat hyviä nopeuttaa synnytystä ? Auttaako lenkkeily, sauna ja rakastelu ? Entä ummetukseen määrättävä lääke ?

17

29293

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhat

Seksi ja liikunta auttaa jos joku on auttaakseen...

• viivi

ymmärrän kyllä "hätäsi", kokeile toki luonnonkeinoja(seksi, siivous, kävely-lenkki etc)
      mutta itse en noihin usko, ellei vauva ja kroppasi ole valmiit. Ekaa muksua yritin saada syntymään toista viikkoa ties millä, siis, kävelyllä, saunalla, seksillä, siivosin kuin hullu, ramppasin rappuja.. mutta eipä tullut, piti käynnistää viikolla 41 5, ei ollut tietoakaan supistuksista ennen sitä. Käynnistys onnistui ja 8h25min päästä pieni tyttö syntyi..=) (kokemuksena ei mikään unelma tosin, oltava tipassa kiinni kiinni koko ajan joten siinäpä pysyt loppuun asti..) Toinen syntyi luomuna viikolla 41, heh, pelasin illan pleikkarilla rallipeliä ja alkoi supistella seuraavana yönä, liekkö vaikuttanut..?!;) tyttö tuli sieltäkin, luomu-synnytys kesti tunnin pitempään kuin käynnistetty,sinänsä kivun määrällä tms. ei mielestäni ollut eroa, ihania kokemuksia molemmat8ainakin näin jälkeenpäin ajatellen.=)

• susanna

heippa! sinuna en hätäilisi synnytyksen käynnistymisen kanssa vaan tosiaan odottelisin ja lepäisin niin kauan kun voit. minulla ensimmäisen kanssa kävi niin että vk 40 4 ja oli valvoskellut ja odotellut alitajunnassani lähtöä ja nukkumisesta ei tahtonut tulla mitään! kun sitten lähtö tuli ei ollut tullut nukuttua kun muutama tunti ja synnytys kesti 31 tuntia;) ponnistus vaiheessa olin jo aivan loppu mutta ensi kerralla meinaan levätä kunnolla vaikka ei koskaan tiedä milloin lähdetään. en ole kyllä mitään poppas konsteja käyttänytkään, minulle sanottiin että synnytyksen kaynnisyminen ei ole millään autettavissa.. vaan lapsi syntyy kun on siihen valmis,kätilöni sanoi taas että synnytys käynnistyy sillä että jostain sinulla tulee hyvän olon tunne kuten seksi,sauna ym. ja myös joku vaittää että siivouksella tai lenkkeilyllä käynnistää niin se johtuu niistä aiheutuvasta hyvänolon tunteesta;) eli nyt maltti ja lepoa! tsemppiä loppu odotukselle ja synnytykseen. kyllä se arki kuitenkin koittaa äiti tyttö 4 vk;)

• ota neuvo vastaan

eiköhän se synny tosi nopeesti kun juot risiiniöljyä mutta muista olla lähellä synnytys-sairaalaa.tää konsti on auttanu monia !

• Sari

Eli kyllä se vauva syntyy sitten kun se on valmis syntymään...itselläni oli la 15.6.04,mutta vauva päättikin odotella 24.6 asti,liekö ollut ajatuksena saada "lahjoja" puolenvuoden välein...jouluna ja juhannuksena.Tulos oli kuitenkin terve tyttö 3400g ja 51 cm:ä.

• Kahden lapsen äiti

Ei ole konsteja saada lapsi syntymään nopeammin. Synnytyksen käynnistää äidin ja lapsen hormonit. Esim. risiiniöljy on paska puhetta. Tiede ei tarkkaan tunne miten synnytys käynnistyy, mutta on saatu selville että kun äidin ja lapsen hormonit osuvat kohdakkain se alkaa. Oma esikoinen meni yli 6 päivää lasketusta: 4640g 54cm, poika. toinen 8 päivää yli: 3730g 53cm, tyttö. ekaa synnytin 15h ja toista 2h

• Sussu

Minkä vuoksi sitten sairaalassa, neuvolassa ja synnytysvalmennuksessa suositellaan vaikkapa pientä liikuntaa ja rakastelua edistämään asiaa jos tahtoo olla laskettu aika jo takana päin?

• tiivitaavi

äitini hoputti pikkuveljeni syntymää neuvolatätin neuvoilla..... pikkuvelkku oli jo aika isonkokoinen, seksíä, saunaa, liikuntaa ja siivousta.. öiti sauno kaks päivää ku mielipuoli ja haravoi pihaa ja jo tuli jäppinen pihalle..

kummityttöni odotteli lapsensa syntyvän jo ennen laskettua aikaa, siivosi ensin oman kämppänsä lattiasta kattoon ja sen jälkeen meni äitinsä tykö pariksi tunniksi jynssäämään villamattoa, ja jo tuli äkkilähtö sairaalaan synnyttämään...

mutta ei se lapsi ulos tule ennen kun on siihe ite valmis vaik sitä kuin koittasis hoputtaa, siispä malttia

• melkein tuli!

Mulla oli siis laskettu aika eilen ja kovasti odoteltiin jo edellinen viikkokin että jos tulis etuajassa mutta ei...
      Eilen sitten miehen kanssa siivoiltiin yhdessä päivällä, käytiin kävelyllä ja illalla saunottiin, saunassa otin niin kuumat löylyt kun pystyin ja liruttelin kylmää vettä masun päälle heti sen jalkeen, sitten vielä seksi, sitä kun harrastaa saunassa jos mahdollista niin johan tapahtuu...kaksi tuntia saunan ja seksin jälkeen jouduimme starttaamaan auton ja lähtemään sairaalaan, supistukset oli tosi kovia ja säännöllisiä, mutta paikat eivät olleet auki joten tänä aamuna kotiuttivat, uskon että kotikonstein saa vain supistuksia aikaan mutta jos paikat ei avaudu samaa tahtia niin turha on rehkiä ja hätäillä, kyllä se nappula sieltä tulee kun on aikansa muhinut!!!
      Onnea synnytkseen!!!!

• AMaria

Lueskelin tässä vähän aikaa sitten Tieteen kuvalehdestä / Tiede-lehdestä, että jonkun tutkimuksen mukaan vauva syntyy kun se keuhkojen kehitys on saanu viimesilauksen. Eli kypsyttyään keuhkoista irtoaa jotain lapsiveteen, johon äidin elimistö sitten reagoi käynnistämällä hormonierityksen ja siten synnytyksen.

• Tyttö24

Mitä tapahtuu jos sikiö ei ota syntyäkseen? Mennään yliajan ja reilusti, eikö keuhkot ole kehittyny??

• kolmen äippä
        Tyttö24 kirjoitti:

Mitä tapahtuu jos sikiö ei ota syntyäkseen? Mennään yliajan ja reilusti, eikö keuhkot ole kehittyny??

vauvani kaikki kolme ovat olleet isoja, keskimmäinen 5165g ja toinen 4250g nyt odotan
        isokokoista ja sairaalassa sanottiin vauvan olevan valmis syntymään.En halua, että se käynnistetään.Kertokaa miten saan synnytyksen käyntiin?olen kokeillut siivousta,saunomista seksiä ja mattojen pesua,mikään ei tehoa.kertokaa minulle.

• Minni

Ala tehdä jotain pitempää projektia, josta jää kamala sotku jos tulee "äkkilähtö". Ensimmäinen päätti tulla kesken kevätsiivouksen (kun koko asunto oli kuin pommin jäljiltä), toinen kaksi viikkoa etuajassa kesken muuton (en rehkinyt!) ja kolmas kun olin saanut 5000 palan palapelista kolmanneksen valmiiksi keskelle keittiön pöytää...

• mama91

itseläni pitäisi pienokaisen syntyä parin viikon kuluttua... ennakoivia supistuksia on ollut kuukauden ajan... Olen ollut 4 muutossa, harrastan haskini kanssa urheilua ja temeltänyt koko raskaus aikani eikä ole mikään ole nopeuttanut lapseni syntymää.. ei edes seksi.. äitini sanoi että kaikki on yksilöllistä...

• 38+6
        mama91 kirjoitti:

itseläni pitäisi pienokaisen syntyä parin viikon kuluttua... ennakoivia supistuksia on ollut kuukauden ajan... Olen ollut 4 muutossa, harrastan haskini kanssa urheilua ja temeltänyt koko raskaus aikani eikä ole mikään ole nopeuttanut lapseni syntymää.. ei edes seksi.. äitini sanoi että kaikki on yksilöllistä...

ainakin auttoi supistuksien tuloon tuo lenkkeily! Mutta vieläkin tämä vauveli masussa on, mutta melko kivuliaita supistuksia tuntuu alavatsalla aika-ajoin. Mutta sairaalaan en lähde ennenkuin en enää kipua kestä, jos niin pahaksi menee. Pian taas lenkille jos auttaisi...

• wetd2

harrasta seksi tärkein osa on siinä et imetät maidolla sun seksikuppanis jos oot tyttö

• rokkaeläin :)

wc-pöntöllä istuessasi lapsen päätä emättimen kautta. Mulla tepsi, synty samana päivänä, vaikkein ollut tarkoitus. Kai sitten kalvot jo niin piukeella ja joku pieni nirhauma tuli niin vettä alko tuleen. Tietty en menis sorkkimaan jos kovin varhaisessa vaiheessa. Mutta sitäpä ne lekuritkin tekee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      303
      7548
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      80
      5895
    3. Kylillä nainen puhutaan

Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?
      Ikävä
      159
      3815
    4. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      152
      3494
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      1927
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      188
      1836
    7. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      43
      1451
    8. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1421
    9. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      15
      1405
    10. Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?

Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan
      Maailman menoa
      64
      1384
    Aihe