Wallas 1800 sail

veneilijä

Tuli ostettua vene jossa kyseinen lämmitin. :) Ongelmana vain, että en osaa käyttää vekotinta. Laitoin kyllä säiliöön valopetroolia, mutta niistä napeista en paljoa tietä. Pistin heat näppäimen yläasentoon, mutta ei siihen mitään valoa syttynyt...

Kiitos jo etukäteen!

18

4085

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 18

vasen nappi yläasentoon =päällä. menee jonkinaikaa että alkaa puskea lämmintä mutta jotain puhinaa ja naksutusta pitäisi alkaa kuulua kuitenkin. onko kyseessä siis uusi laite, vai joku hajonnut romu perävalotakuulla?

• veneilijä

Käytetty vekotinhan tuo on, tuli veneen mukana. Laite varmaa 90 luvun alusta. Täytyy kokeilla, että pitääkö mitään ääntä. Mielestäni viimeksi kun kokeilin niin mitään puhinaa tai naksutusta ei kuulunut.

• 26

no tarkista ainakin alkuun, että on edes johdot kiinni akussa eikä sulake ole palanut.

• h8+j3

Yhtään fiksu ostaja katsoo laitteet sen verran läpi että sekä myyjä että ostaja tietää mikä on toimivaa ja mikä ei. Toki venekauppoja tehdään myös ilman tarkistusmahdollisuutta. Jokatapauksessa entiseltä omistajalta kannattaa yrittää selvittää mikä toimii ja mikä ei samalla kannattaa käydä läpi miten eri laitteita pitäisi käyttää.

• Ei tainnut olla kovinkaan oleellinen ostaon kannalta tuo lämppärin toiminta, ja nyt tiediustelee miten sitä pitäisi käyttää että selviää onko ehjä vaiko rikkinäinen.
        Ei siis sen kummempaa maailmanosaajien kaupankäyntiavustusta pyytänyt. Jokainen tekee kauppansa tavallaan.

• veneilijä

Oli vähän vaikeahko tarkistaa, kun akku oli loppu. Sen verran apuvirtaa annettiin, että saatiin vain kone käyntiin ! Ja haluaisin vain tietää, että miksi siihen ei syty sitä valoa tai ei lähde päälle. Mistähän vikaa lähtisi etsimään.

• f44555

wallas on ronkeli akkujänniteelle, katso että on täysi ja hyväkuntoinen akku, Lepojännite yli 12.4 v

• ;-))

Hyvä veli.
      Olet tehnyt sellaisen lämmitivalinnan, että opit eka kauden aikana silmät ummessa kädet selän takana purkaan ja kokoamaan tuon laitteen kaikissa olosuhteissa.
      "Onnittelen valinnasta" ;-))

• reetu98

Itselläni on ollut kahdessa veneessä 15 vuoden ajan wallas ja toiminut ilman huoltoa vain polttoainetta olen lisännyt. näin ollen myös ainakin kaksi hyvää laitetta on tehdas tehnyt.

• jotainrajaa

• -Mika-

Siihen ei syty sitä valoa, ennen kuin laite on kunnolla lämmennyt. Kytkimen päällelaittamisesta kuluu useita minuutteja ennen kuin valo syttyy. Akkujen tulee olla täynnä tai moottorin käynnissä kun lämppäri laitetaan päälle. Lämppäri tarvitsee virtaa melko paljon käynnistyshetkellä, eikä vajailla akuilla aina edes lähde käyntiin.

• SW27

Jos katkaisinta kääntäessä ei tapahdu mitään, niin kannattaa tarkistaa sulake. Lämppärihän on yleensä kiinni akussa ilman mitään pääkytkintä ja sulake on jossain matkan varrella. Ei muuta kun seuraat virtajohtoa. Meillä sulake on täysin hapettunut, joten sulakkeen vaihto herätti pari vuotta käyttämättömänä olleen "rikkinäisen" Wallaksen.

• dtyjk

Täydelliset käyttöohjeet löytyvät Wallaksen nettisivuilta.

• WanhaWeneilijä

Ihme wallaksen morkkaajia. Ei sitä tartte purkaa ja kasata koko kesää. Laita sinne polttoainetta ja akut täyteen. Kun saa virtaa niin lähtee käymään. Voit putsata, purkaa ja kasata jos haluat mutta luultavasti sun ei tartte tehdä mitään. Mä oon käyttänyt useampaa ja aina pelittäneet. Joskus on kestänyt vähän aikaa ennenkuin alkaa lämmittämään, mutta kun naksutus kuuluu niin eiköhän tuo toimi.

• olipapitkävastausaika

Eiköhän alkuperäinen kysyjä kesäkuulta -12 liene jo selvittänyt Wallaksensa salaisuudet, vai mitä arvelet?

• Kiaussentäs

voi kiasus näitä :)

• Matkapurjehtija

Tarkista vielä, ettei lämpörele ole lauennut. Pieni punainen nappi on lämmittimen päässä. Itse ohitin piirikortin hehkutuksen painonapilla näin sain hehkutuksen riittävän pitkäksi ja laite toimi vuosikausia moitteetta.
      Polttoaine kannattaa myös vaihtaa ja poistaa säiliöstä vesi.

• Sunmar

Edellä mainitun lisäksi pitää savupiipun ulosmenohelan kansi muistaa avata , ettei savupiippu jää kiinni. Savupiippu on kansiasennuksessa suljettavaa ja avattavaa mallia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      72
      2698
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2672
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      107
      2322
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      34
      1619
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      239
      1553
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      40
      1475
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1270
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1216
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1181
    Aihe