Mazda 6 2,3 moottori leikkasi kiinni

Sijoitaautoon.com

Mazda 6 2,3 -02. Ajettu 207 000, perushuolto tehty 200 000 kohdalla.

Lähdimpä ajamaan aamulla kohti lentolenttää ja kun pääsin motarille, syttyi moottorivikavalo ja luistonesto valo. Noh, ajoin noin kilometrin takasi kotiin ja jatkoin anopin autolla matkaa ja ajattelin ettei ole kuin jotain pikkuvikaa siinä. Kun auto vietiin huoltoon niin diagnoosina oli että öljyä ei ole juuri yhtään ja kone leikannut kiinni! En ymmärrä miten tämä on mahdollista, koska huollosta ja öljynvaihdosta ei ole kuin 7000km ja 4 kuukautta aikaa. Ja tarkistin öljyt päivää ennen tämän tapahtumista ja silloin näytti olevan lähes maxissa öljyt. Öljy valoakaan ei syttynyt missään vaiheessa tauluun. Ostin auton noin 9kk sitten ja ei ole ollut mitään vikaa ennen tätä. Itse en ole ajanut kuin sen 8000km tällä. Osaako kukaan heittää hintaa paljonko koneremppa/koneen vaihto tulisi töineen maksamaan? Ja onko myyjäliikkellä mitään kuluttajasuojavastuuta tälläisessä tapauksessa?

28

3866

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joopa joo

      Keksi parempi tarina.

    • Sijoitaautoon.com

      Ja tommoset urpot voi pitää ne päät kiinni jotka ei osaa kun vittuilla täälä palstoilla

      • 15

        Hinnasta en osaa sanoo, mutta jonkin verran olen noita mazdoja huoltanut ja niissä on tuo öljyn kulutus ollut aika lailla tuota luokkaa.
        Se tietenkin vähän hämää että jos ihan oikeesti olit just öljyt tarkistanut ja oli ollut kunnossa


    • yliasentaja

      Millä se auto vietiin sinne huoltoon? Hinaamalla vai ajamalla? Ajoit kuitenkin autolla moottorin "kiinileikkaamisen" jälkeen kotiin. Mitenkä huolto totesi kiinnileikkautumisen tapahtuneen? On kyllä niin monta ristiriitaista tietoa, etten kyllä heti usko moottorin kiinnileikkautumiseen.

      • Tyypillinen vaurio

        Voi kiinnileikkautumisen jälkiä tulla jos kone käy kuivana tai on muita voiteluongelmia, vaikka kone ei kiinni juuttuisikaan.

        Harvoin nykymoottorit kuluu loppuun. Yleisimpiä moottoriremontin syitä on juuri tämäntapaiset "vahingot" tai joku muu selvä vaurion aiheuttaja.


    • Sijoitaautoon.com

      Auto vietiin huoltoon hinaamalla. Itsekin vähä epäilen sitä kiinnileikkaamista jos kerta kone käy ja autokulki, vaikkakin epätasaisesti, kun sain auton ajettua vielä kotiin tämän vian ilmettyä. Se huoltamokin tuntu niin ylimieliseltä että eivät varmaan ottaaneet oikeasti edes selvää että mikä siellä oikeasti on. Totesivat vaan että "kiinni leikannut on" ja satasen lasku meille. Nyt tämä toinen huoltamo johon tämän just hinasin, ei myöskään oikein uskonut kiinnileikkaamiseen. Joten tässä loppuviikosta selviää mitä siellä oikeasti on. Toisen moottorin löysivät jo jostain kolari autosta, jos tuolle vanhalle ei ole mitään tehtävissä. Tuo uus moottori oli -07 mazdasta ja automaattivaihteistolla, joten siihen täytyy kuulema tehdä jotain muutoksia että sen saa passsaamaan tohon -02 manuaaliin. Ajettu sillä oli jotain 97 000km. Hintaarvio 3000e
      Kuulema tuo 2,3 on kova syömään öljyä ja pitäs vaihtaa ne kuulema 10 000 välein, mutta kyllä tuo yhtäkkinen öljykato kyllä ihmetyttää...

      • tuumaustauko.....

        Anna pätevän korjaamon tutkia todellinen vika. Laita vähän jäitä hattuun ja pidä tuumaustauko. Tyrkyttävät sinulle autoosi ehkä sopimatonta moottoria kovaan hintaan. Osta vaikka sillä 3000 eurolla toinen auto. Sillä hinnalla saat toimivan pelin allesi.


      • Manoil..

        Minun autoni on kova syömään öljyä. Ei niitä tarvitse koskaan vaihtaa. Lisää vaan tarvittaessa.


      • Uuno Antero
        Manoil.. kirjoitti:

        Minun autoni on kova syömään öljyä. Ei niitä tarvitse koskaan vaihtaa. Lisää vaan tarvittaessa.

        Mitenpä saat ne palamistuotteet ja happamat vedet pois moottorista?
        Minulla ne poistuu öljynvaihdossa vaikka minunkin autoni syö paljon öljyä. Siksi olenkin tuplannut öljynvaihtovälin.


    • Sijoitaautoon.com

      Joo tuumailtuhan tässä onki moneen otteeseen. Nyt sitten selviskin tuolla toisessa liikkeessä että ei kone olekaan leikannut kiinni! Vaan vika onkin jossain etutunnistimessa(en muista oikee nimitystä) joka heittää virheilmoitusta. Ja luistonestojärjestelmässä on kuulema jotain sähkövikaa jota pitää alkaa nyt tutkimaan ja siitä johtuu moottorin epätasainen käynti. Miten tämä on mahdollista että ensimmäisessä liikeessä jossa tota käytin, joka oli vielä Mazdan valtuutettu merkkihuolto, voi antaa tollaisen diagnoosin että moottori on leikannut kiinni?! Tuo on jotain kyllä niin epäammattimaista toimintaa. Olivat varmaan vaa kattoneet öljyt että: "joo ei ole yhtää öljyä, se on leikannu kiinni. Pistetääs tästä tsekkauksesta 100e lasku" Melkeen jo meinattiin myyä auto romuna pois tuon diagnoosin jälkeen.

      Noh, saa nyt olla sentään iloinen että selviää huomattavasti halvemmalla tästä remontista kuin aiemmin luultiin.

      • joopa joo

        Kertomuksesi tuntui todella niin uskomattomalta, että luulin sinun keksineen koko tarinan. Hyvä että asia selvisi. Olen pahoillani, jos loukkasin sinua epäylykselläni. Kiitokset saat siitä, kun ilmoitit todellisen vian. Useimmat eivät sitä täällä kerro.


    • Sijoitaautoon.com

      Joo ei tämä painajainen ole vieläkään ohi. Oikeaa vikaa ei meinaa löytyä millään. Huoltamosta kerrottiin: Kone käy kylmänä epätasaisesti, mutta lämmetessä tasoittuu, mutta ei kuitenkaa ota kierroksia kunnolla. Kaikki testit ja arvot ovat hyvät eikä vikakoodeista kuulema löydy kuin joku "tuntematon" johto joka on epäkunnossa. Eivät kuulema enään montaa paikkaa keksi josta vikaa etsiä. Moottorin "kiinnileikkaus" diagnoosit kuulema saa tämänkin huoltamon mukaan heittää pois. En kyllä ymmärrä mitä ne siellä merkkihuollossa silloin semmosta menivät väittämään.

      Ei helvetti tämä voi olla mahdollista, kun ei kolme eri huoltamoa saa yhtä japanin ihmettä kuntoon? Mihinkäs seuraavaksi tämä viiään? Ei paljo kiinnostas enään maksaa niistä ihmettely-työtunneista huoltamoille. Alkaa tuntumaan että parikiloa dynamiittiä konehuoneeseen kuulostas jo parhaalta vaihtoehdolta.

      • metallimies....

        Vie seuraavaksi Kuusakoski Oy:n pihaan.


      • sitroen.

        Katkos johdossa tai huono kosketus jossakin johtoliitoksessa (pistokkeessa?), veikkaan. Paha löytää...
        Tällaisiahan nämä elektroniikkapelit ovat, vaikka niitä muka autoina myydään.


    • waler

      Alko mennä pikkasen yli.että oilisi edes uskottavaa:

    • Sijoitaautoon.com

      Joo eiku ihan huvikseni kerron tarinoita täälä perjantai-iltana. Hohhoi...

    • Kankinen...

      Jos öljyistä aloittaisi:

      Joo eli koitahan selvittää sitä että mitä kautta ne öljyt on koneesta kadonnut.
      Vaikka en ihan asiantuntija ole niin jos öljyt katoaa noin lyhyessä
      ajassa sylinterinkautta niin eikös se yleensä nyt sitten jo näy
      aika komeena savuna. Sekä pakoputkesta myös että onko siis vai
      ihan nokinen sen öljyn takia.

      Jos öljyt on kadonnu taas pohjapropun kautta niin sekin näkyy auton
      pohjassa ihan varmasti. Silloin vika voisi autohuollon koska
      tyhjennysruuvi on ollut huonosti kiinni, kuten mahdollinen uusi prikka
      on jäänyt laittamatta sinne mikä pitäisi aina vaihtaa sen takia
      että se nyt vähän takaa sen ruuvin kiinni pysymistä.

      Siinähän on kaksi ongelmaa, öljyt katosi ja sähkövika?

    • Autokauppias

      Ihan oikeasti prkl. Auton ei kuulu syödä öljyä öljyn vaihto välin aikana.
      mistä ihmeestä te revitte noita "sen kuuluukin syödä ton verran öljyä" lässytystä.
      Auton valmistajat ilmoittaa öljyn kulutuksen vaan takuu syiden vuoksi.!!

      • eeki1

        Jokainen toimiva, öljyllä voideltu polttomoottori kuluttaa jonkin verran öljyä. Mikäli öljyä ei esimerkiksi 30 tkm:n aikana kulu yhtään, on moottorissa vikaa.


    • 323f

      Olen erimieltä. Ainakaan mun Mazda ei syö yhtään öljyä. Öljynvaihtovälin sisällä taso ei tikusta katsoen laske kyllä yhtään.
      Olen kyllä kuullut että esim. jotkut Audit tarvitsevat öljyä vähänväliä ja niille se on "normaali toimenpide"... Ilmeisesti uuden auton mukana saa aina kanisterillisen öljyä jolla pärjää muutaman viikon? Jatkuva öljyn kanssa läträäminen ei kuitenkaan ole mielestäni ihan normaalia...

    • zayronic

      Mulle kävi juuri samalla tavalla ja 127000 ajettus. Auton kaikki öljyt hävinnyt tuhkan tuuleen. Moottori menee vaihtoon ja maksaa 5000€..

      • opaalinaksu

        Itellä toista kertaa kone kuivunut kokonaan puolenvuoden sisään, viimeksi meni kampiakselin laakerit ja samalla vaurioitui muita koneen osia kaikki vaihdettiin ja remontti tuli maksmaan tuttavalla 1200€ no kone söi vieläkin öljyä mikä on näissä tyyppi vika. Nyt kone alkoi taas nutisemaan omiaan ja ajattelin että uudestaan en tuota hintaa maksa ja kone on nyt leväällään tallissa jos vaikka tekisi remontil tällä kertaa senverran kunnolla että saisi öljynsyömisen poistettua tai ainakin vähentynään. :)


      • Anonyymi
        opaalinaksu kirjoitti:

        Itellä toista kertaa kone kuivunut kokonaan puolenvuoden sisään, viimeksi meni kampiakselin laakerit ja samalla vaurioitui muita koneen osia kaikki vaihdettiin ja remontti tuli maksmaan tuttavalla 1200€ no kone söi vieläkin öljyä mikä on näissä tyyppi vika. Nyt kone alkoi taas nutisemaan omiaan ja ajattelin että uudestaan en tuota hintaa maksa ja kone on nyt leväällään tallissa jos vaikka tekisi remontil tällä kertaa senverran kunnolla että saisi öljynsyömisen poistettua tai ainakin vähentynään. :)

        No onpas kummaa. Minulla kävi sama homma muutama viikko sitten. Auto - Mazda 6 bensakone vuosimallia 2011 - yski kesken ajon ja tehot hävisi. Hinattiin huoltoon, siellä kerrottiin ettei koneessa ole lainkaan öljyä. Mikään valo ei ole tätä ilmaissut ja huollot one tehty kuten pitääkin. Kampiakselin anturivikaan päätyivät. Nyt kuitenkin ilmoittivat, että kone on leikannut kiinni ja korjauskulut ovat 10 000. Kone ei ole syönyt öljyä koskaan, eikä pohjassa tai moottorissa näkynyt öljyjälkiä. Selvisikö teille koskaan todellinen vika?


    • 200Hv

      Mulla "pohjoisessa" valmistettu auto, vm -03, ajettu 106k.
      Ostin -12 ja sen jälkeen ajettu 12k.
      En oo vaihtanut öljyjä tai lisännyt tippaakaan. Mittatikun päästä ihan kirkasta, ei haise pahalta.
      Mitä niitä litkuja turhaan vaihtamaan;)

    • Anonyymi

      Opelille kävi kerran samoin joten ei mitenkään vain Mazdan ongelma, 65tkm ajettu ja täydellisesti merkkihuollettu. Alkoi kuulumaan nakutusta koneesta ja kun tarkistettiin öljyt, tikku oli kuiva. Ei mitään varoitusvaloa tai mitään. Kone kulutti ennen tuota hieman öljyä ja siksi tarkistettiin öljyt säännöllisesti. Tuossa kuitenkin öljyt hävisi kertaheitolla.

      Mazdoissa tuo 2.3 kone taitaa olla epäluotettavin, käsittääkseni perustuu Fordin koneeseen? Kun luotettavat 1.8 ja 2.0 taas perustuu Mazdan omaan suunnitteluun.

      • Anonyymi

        Mystinen öljyn häviäminen myös Toyotasta havaittu?


    • Anonyymi

      Toi öljyn määrä mittatikussa on hämäävä. Olen huomannut et joissakin autoissa kun tikun nostaa ylös niin näyttää kuivalta. sit kun laittaa takaisin ja nostaa uudestaan ulos niin näkyykin ihan oikea määrä. Säikäytti ekalla kertaa. nyt katson aina niin etä käytän tikun uudelleen paikoillaan. Eka kerralla ei tosiaan edes tikku kastunut juuri ennen kuin käytin uusiksi. Veikkaisin et voisko olla joku juttu kun kone jäähtyy niin tulee alipainetta tai jotain vastaavaa. Kertokaa viisaammat jos tiedätte tuosta.

      • Anonyymi

        Tuo on ihan normaalia ettei öljy "tartu" tikkuun kun se on ollut öljyssä pidemmän aikaa. Siksi oikeaoppinen tapa on juurikin vetää ylös, pyyhkiä, ja sitten vastaa laittaa takaisin ja tarkistaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      4121
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2368
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2076
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      101
      1733
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1362
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      311
      1290
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe