Mazda 6 2,3 moottori leikkasi kiinni

Mazda 6 2,3 -02. Ajettu 207 000, perushuolto tehty 200 000 kohdalla.

Lähdimpä ajamaan aamulla kohti lentolenttää ja kun pääsin motarille, syttyi moottorivikavalo ja luistonesto valo. Noh, ajoin noin kilometrin takasi kotiin ja jatkoin anopin autolla matkaa ja ajattelin ettei ole kuin jotain pikkuvikaa siinä. Kun auto vietiin huoltoon niin diagnoosina oli että öljyä ei ole juuri yhtään ja kone leikannut kiinni! En ymmärrä miten tämä on mahdollista, koska huollosta ja öljynvaihdosta ei ole kuin 7000km ja 4 kuukautta aikaa. Ja tarkistin öljyt päivää ennen tämän tapahtumista ja silloin näytti olevan lähes maxissa öljyt. Öljy valoakaan ei syttynyt missään vaiheessa tauluun. Ostin auton noin 9kk sitten ja ei ole ollut mitään vikaa ennen tätä. Itse en ole ajanut kuin sen 8000km tällä. Osaako kukaan heittää hintaa paljonko koneremppa/koneen vaihto tulisi töineen maksamaan? Ja onko myyjäliikkellä mitään kuluttajasuojavastuuta tälläisessä tapauksessa?
Ilmoita


Keksi parempi tarina.
Ilmoita
Ja tommoset urpot voi pitää ne päät kiinni jotka ei osaa kun vittuilla täälä palstoilla
1 VASTAUS:
Hinnasta en osaa sanoo, mutta jonkin verran olen noita mazdoja huoltanut ja niissä on tuo öljyn kulutus ollut aika lailla tuota luokkaa.
Se tietenkin vähän hämää että jos ihan oikeesti olit just öljyt tarkistanut ja oli ollut kunnossa
+Lisää kommentti
Millä se auto vietiin sinne huoltoon? Hinaamalla vai ajamalla? Ajoit kuitenkin autolla moottorin "kiinileikkaamisen" jälkeen kotiin. Mitenkä huolto totesi kiinnileikkautumisen tapahtuneen? On kyllä niin monta ristiriitaista tietoa, etten kyllä heti usko moottorin kiinnileikkautumiseen.
1 VASTAUS:
Voi kiinnileikkautumisen jälkiä tulla jos kone käy kuivana tai on muita voiteluongelmia, vaikka kone ei kiinni juuttuisikaan.

Harvoin nykymoottorit kuluu loppuun. Yleisimpiä moottoriremontin syitä on juuri tämäntapaiset "vahingot" tai joku muu selvä vaurion aiheuttaja.
+Lisää kommentti
Auto vietiin huoltoon hinaamalla. Itsekin vähä epäilen sitä kiinnileikkaamista jos kerta kone käy ja autokulki, vaikkakin epätasaisesti, kun sain auton ajettua vielä kotiin tämän vian ilmettyä. Se huoltamokin tuntu niin ylimieliseltä että eivät varmaan ottaaneet oikeasti edes selvää että mikä siellä oikeasti on. Totesivat vaan että "kiinni leikannut on" ja satasen lasku meille. Nyt tämä toinen huoltamo johon tämän just hinasin, ei myöskään oikein uskonut kiinnileikkaamiseen. Joten tässä loppuviikosta selviää mitä siellä oikeasti on. Toisen moottorin löysivät jo jostain kolari autosta, jos tuolle vanhalle ei ole mitään tehtävissä. Tuo uus moottori oli -07 mazdasta ja automaattivaihteistolla, joten siihen täytyy kuulema tehdä jotain muutoksia että sen saa passsaamaan tohon -02 manuaaliin. Ajettu sillä oli jotain 97 000km. Hintaarvio 3000e
Kuulema tuo 2,3 on kova syömään öljyä ja pitäs vaihtaa ne kuulema 10 000 välein, mutta kyllä tuo yhtäkkinen öljykato kyllä ihmetyttää...
3 VASTAUSTA:
Anna pätevän korjaamon tutkia todellinen vika. Laita vähän jäitä hattuun ja pidä tuumaustauko. Tyrkyttävät sinulle autoosi ehkä sopimatonta moottoria kovaan hintaan. Osta vaikka sillä 3000 eurolla toinen auto. Sillä hinnalla saat toimivan pelin allesi.
Minun autoni on kova syömään öljyä. Ei niitä tarvitse koskaan vaihtaa. Lisää vaan tarvittaessa.
Manoil.. kirjoitti:
Minun autoni on kova syömään öljyä. Ei niitä tarvitse koskaan vaihtaa. Lisää vaan tarvittaessa.
Mitenpä saat ne palamistuotteet ja happamat vedet pois moottorista?
Minulla ne poistuu öljynvaihdossa vaikka minunkin autoni syö paljon öljyä. Siksi olenkin tuplannut öljynvaihtovälin.
+Lisää kommentti
Joo tuumailtuhan tässä onki moneen otteeseen. Nyt sitten selviskin tuolla toisessa liikkeessä että ei kone olekaan leikannut kiinni! Vaan vika onkin jossain etutunnistimessa(en muista oikee nimitystä) joka heittää virheilmoitusta. Ja luistonestojärjestelmässä on kuulema jotain sähkövikaa jota pitää alkaa nyt tutkimaan ja siitä johtuu moottorin epätasainen käynti. Miten tämä on mahdollista että ensimmäisessä liikeessä jossa tota käytin, joka oli vielä Mazdan valtuutettu merkkihuolto, voi antaa tollaisen diagnoosin että moottori on leikannut kiinni?! Tuo on jotain kyllä niin epäammattimaista toimintaa. Olivat varmaan vaa kattoneet öljyt että: "joo ei ole yhtää öljyä, se on leikannu kiinni. Pistetääs tästä tsekkauksesta 100e lasku" Melkeen jo meinattiin myyä auto romuna pois tuon diagnoosin jälkeen.

Noh, saa nyt olla sentään iloinen että selviää huomattavasti halvemmalla tästä remontista kuin aiemmin luultiin.
1 VASTAUS:
Kertomuksesi tuntui todella niin uskomattomalta, että luulin sinun keksineen koko tarinan. Hyvä että asia selvisi. Olen pahoillani, jos loukkasin sinua epäylykselläni. Kiitokset saat siitä, kun ilmoitit todellisen vian. Useimmat eivät sitä täällä kerro.
+Lisää kommentti
Joo ei tämä painajainen ole vieläkään ohi. Oikeaa vikaa ei meinaa löytyä millään. Huoltamosta kerrottiin: Kone käy kylmänä epätasaisesti, mutta lämmetessä tasoittuu, mutta ei kuitenkaa ota kierroksia kunnolla. Kaikki testit ja arvot ovat hyvät eikä vikakoodeista kuulema löydy kuin joku "tuntematon" johto joka on epäkunnossa. Eivät kuulema enään montaa paikkaa keksi josta vikaa etsiä. Moottorin "kiinnileikkaus" diagnoosit kuulema saa tämänkin huoltamon mukaan heittää pois. En kyllä ymmärrä mitä ne siellä merkkihuollossa silloin semmosta menivät väittämään.

Ei helvetti tämä voi olla mahdollista, kun ei kolme eri huoltamoa saa yhtä japanin ihmettä kuntoon? Mihinkäs seuraavaksi tämä viiään? Ei paljo kiinnostas enään maksaa niistä ihmettely-työtunneista huoltamoille. Alkaa tuntumaan että parikiloa dynamiittiä konehuoneeseen kuulostas jo parhaalta vaihtoehdolta.
2 VASTAUSTA:
Vie seuraavaksi Kuusakoski Oy:n pihaan.
Katkos johdossa tai huono kosketus jossakin johtoliitoksessa (pistokkeessa?), veikkaan. Paha löytää...
Tällaisiahan nämä elektroniikkapelit ovat, vaikka niitä muka autoina myydään.
+Lisää kommentti
Alko mennä pikkasen yli.että oilisi edes uskottavaa:
Ilmoita
Joo eiku ihan huvikseni kerron tarinoita täälä perjantai-iltana. Hohhoi...
Ilmoita
Jos öljyistä aloittaisi:

Joo eli koitahan selvittää sitä että mitä kautta ne öljyt on koneesta kadonnut.
Vaikka en ihan asiantuntija ole niin jos öljyt katoaa noin lyhyessä
ajassa sylinterinkautta niin eikös se yleensä nyt sitten jo näy
aika komeena savuna. Sekä pakoputkesta myös että onko siis vai
ihan nokinen sen öljyn takia.

Jos öljyt on kadonnu taas pohjapropun kautta niin sekin näkyy auton
pohjassa ihan varmasti. Silloin vika voisi autohuollon koska
tyhjennysruuvi on ollut huonosti kiinni, kuten mahdollinen uusi prikka
on jäänyt laittamatta sinne mikä pitäisi aina vaihtaa sen takia
että se nyt vähän takaa sen ruuvin kiinni pysymistä.

Siinähän on kaksi ongelmaa, öljyt katosi ja sähkövika?
Ilmoita
Ihan oikeasti prkl. Auton ei kuulu syödä öljyä öljyn vaihto välin aikana.
mistä ihmeestä te revitte noita "sen kuuluukin syödä ton verran öljyä" lässytystä.
Auton valmistajat ilmoittaa öljyn kulutuksen vaan takuu syiden vuoksi.!!
1 VASTAUS:
Jokainen toimiva, öljyllä voideltu polttomoottori kuluttaa jonkin verran öljyä. Mikäli öljyä ei esimerkiksi 30 tkm:n aikana kulu yhtään, on moottorissa vikaa.
+Lisää kommentti
Olen erimieltä. Ainakaan mun Mazda ei syö yhtään öljyä. Öljynvaihtovälin sisällä taso ei tikusta katsoen laske kyllä yhtään.
Olen kyllä kuullut että esim. jotkut Audit tarvitsevat öljyä vähänväliä ja niille se on "normaali toimenpide"... Ilmeisesti uuden auton mukana saa aina kanisterillisen öljyä jolla pärjää muutaman viikon? Jatkuva öljyn kanssa läträäminen ei kuitenkaan ole mielestäni ihan normaalia...
1
Ilmoita
Mulle kävi juuri samalla tavalla ja 127000 ajettus. Auton kaikki öljyt hävinnyt tuhkan tuuleen. Moottori menee vaihtoon ja maksaa 5000€..
2 VASTAUSTA:
Itellä toista kertaa kone kuivunut kokonaan puolenvuoden sisään, viimeksi meni kampiakselin laakerit ja samalla vaurioitui muita koneen osia kaikki vaihdettiin ja remontti tuli maksmaan tuttavalla 1200€ no kone söi vieläkin öljyä mikä on näissä tyyppi vika. Nyt kone alkoi taas nutisemaan omiaan ja ajattelin että uudestaan en tuota hintaa maksa ja kone on nyt leväällään tallissa jos vaikka tekisi remontil tällä kertaa senverran kunnolla että saisi öljynsyömisen poistettua tai ainakin vähentynään. :)
opaalinaksu kirjoitti:
Itellä toista kertaa kone kuivunut kokonaan puolenvuoden sisään, viimeksi meni kampiakselin laakerit ja samalla vaurioitui muita koneen osia kaikki vaihdettiin ja remontti tuli maksmaan tuttavalla 1200€ no kone söi vieläkin öljyä mikä on näissä tyyppi vika. Nyt kone alkoi taas nutisemaan omiaan ja ajattelin että uudestaan en tuota hintaa maksa ja kone on nyt leväällään tallissa jos vaikka tekisi remontil tällä kertaa senverran kunnolla että saisi öljynsyömisen poistettua tai ainakin vähentynään. :)
No onpas kummaa. Minulla kävi sama homma muutama viikko sitten. Auto - Mazda 6 bensakone vuosimallia 2011 - yski kesken ajon ja tehot hävisi. Hinattiin huoltoon, siellä kerrottiin ettei koneessa ole lainkaan öljyä. Mikään valo ei ole tätä ilmaissut ja huollot one tehty kuten pitääkin. Kampiakselin anturivikaan päätyivät. Nyt kuitenkin ilmoittivat, että kone on leikannut kiinni ja korjauskulut ovat 10 000. Kone ei ole syönyt öljyä koskaan, eikä pohjassa tai moottorissa näkynyt öljyjälkiä. Selvisikö teille koskaan todellinen vika?
+Lisää kommentti
Mulla "pohjoisessa" valmistettu auto, vm -03, ajettu 106k.
Ostin -12 ja sen jälkeen ajettu 12k.
En oo vaihtanut öljyjä tai lisännyt tippaakaan. Mittatikun päästä ihan kirkasta, ei haise pahalta.
Mitä niitä litkuja turhaan vaihtamaan;)
Ilmoita
Opelille kävi kerran samoin joten ei mitenkään vain Mazdan ongelma, 65tkm ajettu ja täydellisesti merkkihuollettu. Alkoi kuulumaan nakutusta koneesta ja kun tarkistettiin öljyt, tikku oli kuiva. Ei mitään varoitusvaloa tai mitään. Kone kulutti ennen tuota hieman öljyä ja siksi tarkistettiin öljyt säännöllisesti. Tuossa kuitenkin öljyt hävisi kertaheitolla.

Mazdoissa tuo 2.3 kone taitaa olla epäluotettavin, käsittääkseni perustuu Fordin koneeseen? Kun luotettavat 1.8 ja 2.0 taas perustuu Mazdan omaan suunnitteluun.
1 VASTAUS:
Mystinen öljyn häviäminen myös Toyotasta havaittu?
+Lisää kommentti
Toi öljyn määrä mittatikussa on hämäävä. Olen huomannut et joissakin autoissa kun tikun nostaa ylös niin näyttää kuivalta. sit kun laittaa takaisin ja nostaa uudestaan ulos niin näkyykin ihan oikea määrä. Säikäytti ekalla kertaa. nyt katson aina niin etä käytän tikun uudelleen paikoillaan. Eka kerralla ei tosiaan edes tikku kastunut juuri ennen kuin käytin uusiksi. Veikkaisin et voisko olla joku juttu kun kone jäähtyy niin tulee alipainetta tai jotain vastaavaa. Kertokaa viisaammat jos tiedätte tuosta.
1 VASTAUS:
Tuo on ihan normaalia ettei öljy "tartu" tikkuun kun se on ollut öljyssä pidemmän aikaa. Siksi oikeaoppinen tapa on juurikin vetää ylös, pyyhkiä, ja sitten vastaa laittaa takaisin ja tarkistaa.
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Mazda 6 2,3 moottori leikkasi kiinni

Mazda 6 2,3 -02. Ajettu 207 000, perushuolto tehty 200 000 kohdalla.

Lähdimpä ajamaan aamulla kohti lentolenttää ja kun pääsin motarille, syttyi moottorivikavalo ja luistonesto valo. Noh, ajoin noin kilometrin takasi kotiin ja jatkoin anopin autolla matkaa ja ajattelin ettei ole kuin jotain pikkuvikaa siinä. Kun auto vietiin huoltoon niin diagnoosina oli että öljyä ei ole juuri yhtään ja kone leikannut kiinni! En ymmärrä miten tämä on mahdollista, koska huollosta ja öljynvaihdosta ei ole kuin 7000km ja 4 kuukautta aikaa. Ja tarkistin öljyt päivää ennen tämän tapahtumista ja silloin näytti olevan lähes maxissa öljyt. Öljy valoakaan ei syttynyt missään vaiheessa tauluun. Ostin auton noin 9kk sitten ja ei ole ollut mitään vikaa ennen tätä. Itse en ole ajanut kuin sen 8000km tällä. Osaako kukaan heittää hintaa paljonko koneremppa/koneen vaihto tulisi töineen maksamaan? Ja onko myyjäliikkellä mitään kuluttajasuojavastuuta tälläisessä tapauksessa?

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta