mulla ollut käden tärinää kun kaadan juotavaa ja oikea käsi heikompi.Tämmösen huomasin kun tulin kuumeeseen niin meni kävelykyky jotenkin niin että kun istuin sohvalla en päässyt ylös jaloista meni voimat.Kun autettiin ylös niin kepin turvin pääsin hitaasti.Kun kuume on voitettu jalat toipuvat pikkuhiljaa mutta ovat väsyneet.
PARKISSONIAKO
12
1676
Vastaukset
- aika näyttää
olisiko ms-tauti tai kenties parkkisson? vaikeaahan tuon perusteella arvailla. tai, sittenhän se voi olla joku ohimenevä juttu vaan, toivottavasti. itselläni ms ollu jo yli 20 vuotta ja ms:ssä on myös kuvailemiasi oireita. kannatta käydä aivojen kuvauksessa jos oireet jatkuvat. tsemppiä..)
- näin on
Siis kuumeessako nämä oireet ilmeni? Kovassa kuumeessa voi esiintyä lihasheikkoutta joka taas aiheuttaa vapinaa kun yrittää niitä lihaksia käyttää. Parkkinsonissa vapinaa taas helpottaa kun lihasta jännittää, eli nostaa esim sitä maitopurkkia. Nämä menevät usein sekaisin ja ajatellaan että kaikki vapina liittyisi parkkinsoniin, vaikka tosiasiassa vain lepovapina on parkinsonin oire.
- vapinaa on
Siispä liittyykö kuumeessa ylös nousemiseen vaikeutta? parkkinssonissa.Jalat eivät pitäneet oli lihakset voimattomat.
- näin on
Siis korkeaan kuumeeseen kuuluu usein yleistä heikkoutta, oli parkkinsson tai ei. Odota että paranet kuumeestasi ja tutki asiaa sitten uudelleen. Jos sen jälkeenkin esiintyy vapinaa, kannattaa sitä lähteä selvittämään. Mutta jos vapinaa esiintyy vain silloin kun käytät kättäsi, esim. sitä maitoa kaataessa, eikä lainkaan levossa, ei parkkinsson ole se todennäköisin vaihtoehto.
- päävapina
Onko aamujäykkyys parkin oire.Nilkat kankeat koko päivän.Kävellessä ei jalka nouse vaan on kankea kuin puupölkky.Ei voi hyppiä enää eikä mitään rentoa menoa.Niskatkin narisee.
- pigaparki
Aamukankeus on tyypillinen parkkisoire
- tärinä jatkuvaa
Kauanko se aamukankeus kestää.Itsellä tullut myös pissavaivoja.Tuntuu että tippuu virtsaa salakavalasti vaikka ei hätä olisikaan.Aamulla näkö heikoin päivällä tarkentuu.Varsinkin kun lukee huomaa.
- yön kärsä
tärinä jatkuvaa kirjoitti:
Kauanko se aamukankeus kestää.Itsellä tullut myös pissavaivoja.Tuntuu että tippuu virtsaa salakavalasti vaikka ei hätä olisikaan.Aamulla näkö heikoin päivällä tarkentuu.Varsinkin kun lukee huomaa.
Tärinä jatkuvaa, yritä päästä neurologille. Inkotenssi ja näköhäiriöt ON parkkisoireita eikää edes epätavallisimmasta päästä. Aamukankeus ei lopu ikinä, paitsi lääkkeilä. Sairastelu kuten kuume, stressi ja väsymys pahentavat taudin oirekuvaa. Tärinä tai jalan kipristely tai laahaaminen tavallista toispuoleisena. MUTTA myös asentovapinaa voi olla, liittyy luultavasti jatkuviin jännitystiloihin lihasistossa. Älkää amatöörit väittäkö muuta, minulla on parkinson ja hyvn viisas neurologi sitä hoitamassa
- tärinä jatkuvaa
yön kärsä kirjoitti:
Tärinä jatkuvaa, yritä päästä neurologille. Inkotenssi ja näköhäiriöt ON parkkisoireita eikää edes epätavallisimmasta päästä. Aamukankeus ei lopu ikinä, paitsi lääkkeilä. Sairastelu kuten kuume, stressi ja väsymys pahentavat taudin oirekuvaa. Tärinä tai jalan kipristely tai laahaaminen tavallista toispuoleisena. MUTTA myös asentovapinaa voi olla, liittyy luultavasti jatkuviin jännitystiloihin lihasistossa. Älkää amatöörit väittäkö muuta, minulla on parkinson ja hyvn viisas neurologi sitä hoitamassa
Ilmankos en päässyt kuumessa nousemaan sohvalta ylös.Jouduin kepin kanssa hiljaa laahautumaan vessaan kuin vanhus.Jouduin turvautumaan apukäsiin.Kuume meni niin kyky kävellä palasi.Täytys löytää pätevä neurologi pirkanmaan alueelta.
- huh7huih
tärinä jatkuvaa kirjoitti:
Ilmankos en päässyt kuumessa nousemaan sohvalta ylös.Jouduin kepin kanssa hiljaa laahautumaan vessaan kuin vanhus.Jouduin turvautumaan apukäsiin.Kuume meni niin kyky kävellä palasi.Täytys löytää pätevä neurologi pirkanmaan alueelta.
Minulla myös. Vapisee käsi aamulla kun on lihasjäykkyys ennen kuin lääkkeet alkaa vaikuttaa. Kuume ja rasitus pahentaa oireita, näkö on sumea ja silmällhaksetkin jännityksellä.
Hartiat aamulla solmussa. Minulla tulee lihasjännityksen aiheuttamaa vapinaa kun esim otan maitopurkin jääkaapista tai jos kannan esim kauppakasseja.
Tuntuu kuin olisi ruuvipenkissä.
Sen jälkeen myös hartialihakset kramppaa levossa rauhoittuu
Tämä niin yksilöllinen tauti joillekin jäykkyyttä ei tule ollenkaan ja toisille kaikki.
Millaisia näköhäiriöitä teillä muilla on - beeeeevveeee
tärinä jatkuvaa kirjoitti:
Ilmankos en päässyt kuumessa nousemaan sohvalta ylös.Jouduin kepin kanssa hiljaa laahautumaan vessaan kuin vanhus.Jouduin turvautumaan apukäsiin.Kuume meni niin kyky kävellä palasi.Täytys löytää pätevä neurologi pirkanmaan alueelta.
Minulla 7vuotta ennen diagnoosia alko kävelylenkillä tulemaan pidätys ongelmia
Sitten käsi tuntui puutuneelta eli pieniä oireiluja jo 7vuotta aiemmin.
Tuo kireys on paha oire , rajoittaa kakkea olemista, istumista suorana, kävelyä, kantamista, on kroppa,sa vanki
Kun kaikki dopamiini loppunut silloin ei varmaan lääkkeet auta, mitä silloin tehdään ja jähmettyykö .be silloin liikkumattomaksi
- yön kärsää
Hoitolaitoksista löytyy heitä joiden dopamiinit on finaalissa...ei toimi edes nielemisrefleksi... minä en ainakaan aio nähdä sitä päivää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103865"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483