Hei, olen 25-vuotias, olemme mieheni(29 v.) kanssa yrittäneen lasta kohta vuoden. Pillerit jätin 7/2011 pois ja kierto säännöllistyi lähes heti 28 päivään. Papa minulla on kunnossa ja muutenkin olemme terveitä ihmisiä. Itseäni ihmetyttää kun viikkoa ennen kuukautia minulla alkaa kuukautiskipuja esiintyä, mistä oire voisi kertoa. e-pillereiden aikaan kipua ei ollut, mutta ennen e-pillerietä kuukautiskivut olivat toisinaan aika kovat, nyt kipuilua on jonkun verran, mutta ennemmän ihmetyttää miksi jo viikkoa ennen alkaa oireita olemaan, pitäisikö jo huolestua kun lasta ei kuulu?
Kuukautiskivut
tietoa vailla
1
95
Vastaukset
Hei,
Kiitos kysymyksestä. Kipuiluun voi olla useita syitä. Yksi tavallisimpia on endometrioosi. Se voi olla hankala vuorenvarmasti havaita tavallisessa gynekologisessa tutkimuksessa, mutta suosittelen sitä ensimmäiseksi. Samalla voit pohtia yhdessä lääkärin kanssa myös muita raskauden alkamiseen vaikuttavia asioita.
Endometrioosi ei välttämättä aiheuta lapsettomuutta, mutta 30%:lla lapsettomuudesta kärsivillä voidaan todeta jonkinasteinen endometrioositauti.
Onnea jatkoon!
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 162356
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70897Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135828- 45821
- 59797
- 42766
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44735Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164722Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130673