Hei, olen 25-vuotias, olemme mieheni(29 v.) kanssa yrittäneen lasta kohta vuoden. Pillerit jätin 7/2011 pois ja kierto säännöllistyi lähes heti 28 päivään. Papa minulla on kunnossa ja muutenkin olemme terveitä ihmisiä. Itseäni ihmetyttää kun viikkoa ennen kuukautia minulla alkaa kuukautiskipuja esiintyä, mistä oire voisi kertoa. e-pillereiden aikaan kipua ei ollut, mutta ennen e-pillerietä kuukautiskivut olivat toisinaan aika kovat, nyt kipuilua on jonkun verran, mutta ennemmän ihmetyttää miksi jo viikkoa ennen alkaa oireita olemaan, pitäisikö jo huolestua kun lasta ei kuulu?
Kuukautiskivut
tietoa vailla
1
140
Vastaukset
Hei,
Kiitos kysymyksestä. Kipuiluun voi olla useita syitä. Yksi tavallisimpia on endometrioosi. Se voi olla hankala vuorenvarmasti havaita tavallisessa gynekologisessa tutkimuksessa, mutta suosittelen sitä ensimmäiseksi. Samalla voit pohtia yhdessä lääkärin kanssa myös muita raskauden alkamiseen vaikuttavia asioita.
Endometrioosi ei välttämättä aiheuta lapsettomuutta, mutta 30%:lla lapsettomuudesta kärsivillä voidaan todeta jonkinasteinen endometrioositauti.
Onnea jatkoon!
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134782Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293483No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452410- 501538
- 361473
- 391299
- 141192
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv221154- 271078
- 1651069