laskutus ilman yrityksen perustamista, help!!

heidii8

onko kellään kokemusta laskuttamisesta siten, että ei ole omaa yritystä? Itse olen graafikko mutta nyt aloitin kuitenkin opiskella toista tutkintoa ja haluaisin tehdä graafikon töitä samalla freelancerina. en kuitenkaan haluaisi ryhtyä yrittäjäksi, joten voinko siis laskuttaa ikäänkuin toisen yrityksen kautta? Tietääkö joku hyvää laskustuspalvelu jonka kautta voisin laskuttaa?

102

20827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...
      • friikku

        Käsittääkseni ko. palvelut on ihan näppäriä, jos ei halua perustaa yritystä. Kyllä yrityksestäkin aina kuluja syntyy.

        Toinen vastaavanlainen palvelu on Ukko, josta löytyy juttua ainakin http://www.kokemuksia.org/ukko-fi-kokemuksia/

        Ainahan noista voi siirtyä varsinaiseksi yrittäjäksi jos oma idea kantaa. Noissa on se etu että säilyy sosiaali- ja työttömyysturvat täysmittaisina vs. yrittäjyys.


      • 10plus2
        friikku kirjoitti:

        Käsittääkseni ko. palvelut on ihan näppäriä, jos ei halua perustaa yritystä. Kyllä yrityksestäkin aina kuluja syntyy.

        Toinen vastaavanlainen palvelu on Ukko, josta löytyy juttua ainakin http://www.kokemuksia.org/ukko-fi-kokemuksia/

        Ainahan noista voi siirtyä varsinaiseksi yrittäjäksi jos oma idea kantaa. Noissa on se etu että säilyy sosiaali- ja työttömyysturvat täysmittaisina vs. yrittäjyys.

        Hanki joku hyvä ja helppo laskutusohjelma kuten Datamike: www.datamike.fi


    • hephepheps

      Eezyä en suosittele kenellekkään, pysy kaukana siitä!!!!

      • Kivistöka

        Moikka hephep... Ihan mielenkiinnosta, miksi et suosittele Eezyä ? Sulla varmaan kokemusta, kun pystyt tuollalailla kommentoimaan. Kiitos jo etukäteen.


      • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
        Kivistöka kirjoitti:

        Moikka hephep... Ihan mielenkiinnosta, miksi et suosittele Eezyä ? Sulla varmaan kokemusta, kun pystyt tuollalailla kommentoimaan. Kiitos jo etukäteen.

        Koska eezy vie osan laskutuksesta.
        Kuten toisessa keskustelussa todettiin, ilman välikäsi-eezyä pystytte pitämään vähintään kuukauden kesäloman.


      • Kivistöka
        ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

        Koska eezy vie osan laskutuksesta.
        Kuten toisessa keskustelussa todettiin, ilman välikäsi-eezyä pystytte pitämään vähintään kuukauden kesäloman.

        Totta kai Eezy vie osan laskutuksesta, nehän tekee sen "likaisen" työn. Mun mielestä Eezi on hyvä tapa ainakin aloittaa oman liikeidean testaaminen ilman yrittäjän riskejä. Itse entisenä yrittäjänä olen todennut Eezin kautta toimimisen helpoksi ja riskittömäksi. Laitan tähän vertailusta linkin, niin voi jokainen itse miettiä omalle kohdalleen parhaan tavan toimia. Itse arvostan sen helppoutta ja tapaa toimia yrittäjämaisesti, jolloin itse teen päätöksiä töiden tekemisestä ja tekemättä jättämisistä. Kuitenkin, jos idea, jota on omaksi yritykseksi ajatellut, ei lähdekkään etenemään, jää pois se asioinnin viidakko, jonka yrityksen lopettava joutuu kokemaan. Vielä, tämä Eezin kautta toimiminen ei sovi välttämättä kaikille. Mutta kuten itselle, kun myyn ja teen palvelua, niin toimii hienosti. Varmasti on eri asia, jos joku tekee vaikkapa myyntitöitä ja joutuu ostamaan itselle tavarat jota taas myy eteen päin. Mutta tässä aloittavalle kokeilijalle vertailua: http://www.eezy.fi/kenelle-eezy-sopii/15-hyvaa-syyta-valita-eezy


      • Pete 38?++

        Perustele?


      • ei eezyä ei ei
        Kivistöka kirjoitti:

        Totta kai Eezy vie osan laskutuksesta, nehän tekee sen "likaisen" työn. Mun mielestä Eezi on hyvä tapa ainakin aloittaa oman liikeidean testaaminen ilman yrittäjän riskejä. Itse entisenä yrittäjänä olen todennut Eezin kautta toimimisen helpoksi ja riskittömäksi. Laitan tähän vertailusta linkin, niin voi jokainen itse miettiä omalle kohdalleen parhaan tavan toimia. Itse arvostan sen helppoutta ja tapaa toimia yrittäjämaisesti, jolloin itse teen päätöksiä töiden tekemisestä ja tekemättä jättämisistä. Kuitenkin, jos idea, jota on omaksi yritykseksi ajatellut, ei lähdekkään etenemään, jää pois se asioinnin viidakko, jonka yrityksen lopettava joutuu kokemaan. Vielä, tämä Eezin kautta toimiminen ei sovi välttämättä kaikille. Mutta kuten itselle, kun myyn ja teen palvelua, niin toimii hienosti. Varmasti on eri asia, jos joku tekee vaikkapa myyntitöitä ja joutuu ostamaan itselle tavarat jota taas myy eteen päin. Mutta tässä aloittavalle kokeilijalle vertailua: http://www.eezy.fi/kenelle-eezy-sopii/15-hyvaa-syyta-valita-eezy

        Oletko ajatellut että voit laskea hintaasi ilman eezyn privisiota. Se antaa sinulle kilpailuedun


      • VapaaLankku
        ei eezyä ei ei kirjoitti:

        Oletko ajatellut että voit laskea hintaasi ilman eezyn privisiota. Se antaa sinulle kilpailuedun

        Luuletko, että yrityksen pyörittäminen on ilmaista? Itse en ainakaan missään nimessä lähtisi yritystä pyörittämään ilman kirjanpitäjää, joka on jo jonkinmoinen kulu tilinpäätökset ja tilintarkastukset.


      • h ö h
        VapaaLankku kirjoitti:

        Luuletko, että yrityksen pyörittäminen on ilmaista? Itse en ainakaan missään nimessä lähtisi yritystä pyörittämään ilman kirjanpitäjää, joka on jo jonkinmoinen kulu tilinpäätökset ja tilintarkastukset.

        höh

        Eihän kirjanpitäjää ja tilintarkastusta makseta prosentteina laskutuksesta.


      • Asiantuntijapalvelut
        ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

        Koska eezy vie osan laskutuksesta.
        Kuten toisessa keskustelussa todettiin, ilman välikäsi-eezyä pystytte pitämään vähintään kuukauden kesäloman.

        .................

        Niin jos töitä saa riittävästi.
        Tai vaikka kesääää pari ja talvella kuukauden.

        Asaintuntija en käytä Konsultti nimitystä


    • heidii8
      • enooukki

        Ukko.fi on kyllä toiminut.


      • palkkiopalvelusta...

        Olen tuon kautta laskuttanut muutaman kerran, kaikki toimi hyvin.
        Koska tuollaisia keikkoja on vain silloin tällöin, annan mieluusti siivun tuolle taholle kuin että perustaisin enää koskaan omaa toiminimeä pikkunäpertelyä varten.


      • hennesm

        Ukko.fi toimii! Suosittelen!


    • kirjanpitäjänä

      Kaikki nämä laskutuspalvelut ovat oikeastaan sellaisia yrittäjiä varten jotka eivät saa omaa toiminimeään ennakkoperintärekisteriin.

      Ja Eezyn sun muiden kautta laskuttaminen ei anna luotettavaa kuvaa yrittäjästä.
      Toiminimen perustaminen on helppoa. Kirjanpitäjä ei isoja palkkioita pienistä yrityksistä ota. Toki tässä täytyy hieman taustakyselyjä tehdä koska kirjanpitotoimistojen hintaskaala on laaja.

      Minä kirjanpitäjänä en käsitä miksi kuvitellaan esim. toiminimen pyörittäminen ja byrokratia raskaaksi. Sitä se ei todellisuudessa ole. Toki alv ilmoitukset kuukausittain ja veroilmoitus on vuoden päätteeksi annettava mutta nykyinen sähköinen ilmittaminen vie aikaa vain hetken. Jos ei ole toimintaa niin laittaa vaan sen nollailmoituksen.

      Mulla on joitakin tällaisia pieniä toiminimiä asiakkaana eivätkä he koskaan ole valittaneet hintatasosta. Pyrin tekemään työni kunnolla mutten mitään ryöstöhinnoittelua harrasta. Ei sellaisesta kukaan pitkän päälle hyödy.

      Suosittelen siis toiminimen perustamista.

      • 0+epria¨

        Senkun suosittelet. Siinä sitä työttömyyskuopasta ylös yrittävä kiittää alkutaipaleellaan kun saa jstain muutaman keikan joilla tienaa satasia kuussa. Korvaukset katkeaa oitis kun toiminimi on rekisterissä vaikka tuloja ei olekaan.
        Siinä olet oikeassa että kun toiminta ja tulot on vakiintuneet niin laskuttajalle ei enää kannata maksaa


      • eri syitä

        "Kaikki nämä laskutuspalvelut ovat oikeastaan sellaisia yrittäjiä varten jotka eivät saa omaa toiminimeään ennakkoperintärekisteriin."

        öh... tai laskutettavia (kun verokortilla toimiminen ei tilaajan puolesta onnistu) töitä on niin vähän, ettei HALUA perustaa toiminimeä. Tai ei enää koskaan halua olla yrittäjä-statuksella, vaan turvallisesti palkansaaja tai osa-aikaisesti työtön.


      • swseddewswsw
        eri syitä kirjoitti:

        "Kaikki nämä laskutuspalvelut ovat oikeastaan sellaisia yrittäjiä varten jotka eivät saa omaa toiminimeään ennakkoperintärekisteriin."

        öh... tai laskutettavia (kun verokortilla toimiminen ei tilaajan puolesta onnistu) töitä on niin vähän, ettei HALUA perustaa toiminimeä. Tai ei enää koskaan halua olla yrittäjä-statuksella, vaan turvallisesti palkansaaja tai osa-aikaisesti työtön.

        Rakennusala esim.on kausityötä ja talvella joutuu olemaan työttömänä.
        Tuollaisessa tapauksessa laskutuspalvelujen käyttäjä saa heti työttömyyskorvausta jos ja kun jää työttömäksi esim. vain yhdeksi päiväksi.
        Mitenhän ne lomarahat ja eläkemaksut menee?


      • näinkinkai
        swseddewswsw kirjoitti:

        Rakennusala esim.on kausityötä ja talvella joutuu olemaan työttömänä.
        Tuollaisessa tapauksessa laskutuspalvelujen käyttäjä saa heti työttömyyskorvausta jos ja kun jää työttömäksi esim. vain yhdeksi päiväksi.
        Mitenhän ne lomarahat ja eläkemaksut menee?

        Yleensä jokaisen palkanmaksun yhteydessä, ei ns. jälkikäteen.


    • Heh Eezyn mainos

      Ensin Eezyn toimitusjohtaja avaa vestiketjun Heidinä ja sitten vastailee suosittelemalla omaa huijauspalveluaan. Ensinnäkin tuosta Eezystä toiminnasta on tehty lukuisia tutkintapyyntöjä poliisille siitä, että se ei tilitä rahoja asiakkailleen. Kehottaisin kaikkia pysymään kaukana tuosta, jos ei halua menettää rahojaan!

      • eezy

        Tein kesällä työn ja käytin eezyä ja sain rahat viikossa.
        Ei ole mikään huijaus-sivusto. Eezy vie pienen osan, mutta se on yritys myös, joka tavoittelee voittoa. Hyvä palvelu, jos ei halua perustaa heti yritystä! Suosittelen.


      • Emme aktiivisesti osallistu keskusteluihin, jotka koskevat yritystämme. Nyt kuitenkin on syytä kommentoida esitettyjä väitteitä.
        Ensinnäkin käytämme vain maksullisia ilmoituksia, emmekä siis markkinoi palveluamme avaamalla viestiketjuja "Heidinä", tai muillakaan nimimerkeillä. Ja jos joku palvelumme käyttäjä suosittelee meitä, se on hänen oma mielipiteensä, josta olemme toki tyytyväisiä.
        Ja väitteeseen siitä, että emme tilittäisi rahoja asiakkaillemme; miksi ihmeessä tekisimme niin? Jos toimisimme näin, tieto leviäisi kyllä nopeasti, ja toimintamme loppuisi siihen. Palvelumme suosio perustuu myös luotettavuuteen, ja pidämmekin ensisijaisen tärkeänä sitä, että asiakkaamme saavat rahansa mahdollisimman nopeasti.
        Terveisin
        Jouni Valta / Eezy


    • Nykyisin yrittäjä

      Minä käytin aikaisemmin Easyjobia kunnes ryhdyin yrittäjäksi. Olin ihan tyytyväinen palveluun, mutta mielestäni he ottavat liian paljon välistä. Muista laskutuspalveluista minulla ei ole kokemusta. Suosittelen, että perustat yrityksen jos toimintasi on vakituista, mutta muuten laskutuspalvelu on ihan hyvä vaihtoehto.

    • simppeliä

      teet hommia ja laskutat itse asiakastasi suoraan alv 0% hinnalla.....

      eihän siinä muuta tarvita.....!!!!!!

      vuoden lopussa täytät veroilmoituksen jossa mainitset muut tulot.....

    • saderetta

      Heidii8... tarvitsen graafikkoa aika ajoin... haluatko antaa mailisi? Voin samalla neuvoa palkkioasioissa.

      • mika-88-

        hei, tarviitko viel graafikkoa? :)


    • eka kerta

      hei,onko kellään kokemusta ukko.fi laskutuspalvelusta?? mulla sen verran et laskuttivat kyllä asiakasta ja vastailivat spostiin mut nyt kun ovat saaneet rahat ni ei enää vastata spostiin eikä oo rahaa tullut tilille... onx kellää kokemusta kyseisestä firmasta???

      • eka kerta

        hei joo, olivat maksaneet,tosin ilmoitettua myöhemmin ja pahoittelivat etteivät olleet vastanneet mitään spostiin... enpä taida kyl enskerralla laskuttaa sitä kautta....


    • Maksavana osapuolena

      Meille tuli lasku eräältä friikulta tällaisesta firmasta kuin easyjobi (www.easyjobi.fi). Hoidettiin lasku poikkeen ja tekijä kuulema rahansakkin saanut. En osaa sen kummemmin suositella tai olla suosittelematta ketään, mutta kyllä tuollainen konseptina ihan hyvältä vaikuttaa. Toki, niinkuin kaikessa, kannattaa tarkastaa hiukan verkosta ja yrittäjien taustoista muutenkin, millainen paja on kyseessä.

      Nettikeskustelut jotka tämmöisillä palstoilla käydään kannattaa ottaa kunnon lappisuodattimella vastaan, kun näihinhän voi kirjoittaa nyt ihan mitä tahansa.

    • Mikkovaan-2012

      Joo isoilla laseilla joutuu lukemaan rivien välistä totuuden ;)

    • heidii8

      päädyin lopulta sitten kokeilemaan tuota ukko.fi- palvelua, ihan kätevä oli mielestäni ja maksoivat ajallaan.

      saderetta: mailiani en viitsisi antaa tähän julkisesti, suomi24:n kautta saa lähettää viestiä. tällä hetkellä en pysty ottamaan lisää työtä sillä nykyiset asiakkaat ja opiskelut vievät kaiken liikenevän ajan, mutta kiitos kumminkin! :)

    • Pete 38+

      Liity osuuskuntaan tai EEZY.

      Pete

    • ny vakitöissä

      Tein vuonna 2010 eezyn kautta töitä, ja homma toimi moitteettomasti, ainoa joka hieman "harmitti oli silloinen palvelumaksu. Nyt näyttäisi palvelumaksukin laskeneen ilmeisesti kilpailun lisääntyessä.

      • halpaakomakkara

        Ukko.fi:llä näyttää olevan tiputettu jo viiteen prosenttiin.


    • loudspeaker

      Sellainenkin on kuin Odeal.

    • Puskaradio.net
      • Tilimies

        Tulen käyttämään laskutuspalvelua, niinpä vertailin firmoja, ja varsinkin luotettavuutta. Moni kun ei taida tietääkään, ettei esim. konkursissa palkkaturva korvaa mitään, kun kyseessä ei näissä ole työsuhde. Oma liksa taitaisi siis olla silloin menetetty.

        Yllätys oli, että Ukon viime vuoden liikevaihto oli vain 60.000 euroa. Ukkohan starttasi vasta viime vuoden keväällä, mutta vaikka jakaa puolelle vuodelle, niin laskuttivat siis vain 10 t kuukaudessa. Jos laskee keskimääräiseksi laskun summaksi vaikka tonnin, niin olisivat lähettäneet siis koko viime vuonna vain 60 laskua. Eezyn liikevaihto oli 14,9 miljoonaa, se on toiminutkin pitempään. Luotettavampi varmaankin, mutta niin on palvelumaksukin suurempi.

        Olisiko kellään oikeita kokemuksia näistä palveluista?


      • alaa seurannut
        Tilimies kirjoitti:

        Tulen käyttämään laskutuspalvelua, niinpä vertailin firmoja, ja varsinkin luotettavuutta. Moni kun ei taida tietääkään, ettei esim. konkursissa palkkaturva korvaa mitään, kun kyseessä ei näissä ole työsuhde. Oma liksa taitaisi siis olla silloin menetetty.

        Yllätys oli, että Ukon viime vuoden liikevaihto oli vain 60.000 euroa. Ukkohan starttasi vasta viime vuoden keväällä, mutta vaikka jakaa puolelle vuodelle, niin laskuttivat siis vain 10 t kuukaudessa. Jos laskee keskimääräiseksi laskun summaksi vaikka tonnin, niin olisivat lähettäneet siis koko viime vuonna vain 60 laskua. Eezyn liikevaihto oli 14,9 miljoonaa, se on toiminutkin pitempään. Luotettavampi varmaankin, mutta niin on palvelumaksukin suurempi.

        Olisiko kellään oikeita kokemuksia näistä palveluista?

        Eihän näitä voi samalle viivalle laittaa. Ukko on nörttipoikien puuhasteluprojekti, jonka kautta taitaa laskuttaa lähinnä omat kaverit. Eezy taas on koko alan perustaja, joka on viidessä vuodessa kasvanut ylivoimaisen suureksi näihin uusiin kilpailijoihin verrattuna.

        Jos Ukon liikevaihto hyppäisi tänä vuonna vaikkapa 500.000 tuhanteen, niin siitä jäisi 5 %:n palvelumaksulla Ukolle 25.000. Silläkään ei vielä mitenkään maksettaisi markkinointia, henkilökunnan palkkoja, vuokria, vastuuvakuutuksia, ym. väistämättömiä kuluja. Yhtälö on niin mahdoton, että en povaa pitkää ikää tälle palvelulle.


      • ammattivalokuvaaja
        alaa seurannut kirjoitti:

        Eihän näitä voi samalle viivalle laittaa. Ukko on nörttipoikien puuhasteluprojekti, jonka kautta taitaa laskuttaa lähinnä omat kaverit. Eezy taas on koko alan perustaja, joka on viidessä vuodessa kasvanut ylivoimaisen suureksi näihin uusiin kilpailijoihin verrattuna.

        Jos Ukon liikevaihto hyppäisi tänä vuonna vaikkapa 500.000 tuhanteen, niin siitä jäisi 5 %:n palvelumaksulla Ukolle 25.000. Silläkään ei vielä mitenkään maksettaisi markkinointia, henkilökunnan palkkoja, vuokria, vastuuvakuutuksia, ym. väistämättömiä kuluja. Yhtälö on niin mahdoton, että en povaa pitkää ikää tälle palvelulle.

        Samaa mieltä! Kopioijat ei koskaan menesty! Itse käytän pelkästään eezyä, vaikka se onkin vähän kalliimpi. Ei se paljoa tunnu.

        Eezyn uudet sivut ovat myös hyvät ja varsinkin eezy express. Sen avulla saa rahat heti tilille! MUitakin uusia juttuja on kuulemma tulossa.


      • 112
        alaa seurannut kirjoitti:

        Eihän näitä voi samalle viivalle laittaa. Ukko on nörttipoikien puuhasteluprojekti, jonka kautta taitaa laskuttaa lähinnä omat kaverit. Eezy taas on koko alan perustaja, joka on viidessä vuodessa kasvanut ylivoimaisen suureksi näihin uusiin kilpailijoihin verrattuna.

        Jos Ukon liikevaihto hyppäisi tänä vuonna vaikkapa 500.000 tuhanteen, niin siitä jäisi 5 %:n palvelumaksulla Ukolle 25.000. Silläkään ei vielä mitenkään maksettaisi markkinointia, henkilökunnan palkkoja, vuokria, vastuuvakuutuksia, ym. väistämättömiä kuluja. Yhtälö on niin mahdoton, että en povaa pitkää ikää tälle palvelulle.

        Taitaa olla Eezyn työntekijä taas tämä kommentoija, ainakin tekstin perusteella voisi niin päätellä.


      • piraatit
        ammattivalokuvaaja kirjoitti:

        Samaa mieltä! Kopioijat ei koskaan menesty! Itse käytän pelkästään eezyä, vaikka se onkin vähän kalliimpi. Ei se paljoa tunnu.

        Eezyn uudet sivut ovat myös hyvät ja varsinkin eezy express. Sen avulla saa rahat heti tilille! MUitakin uusia juttuja on kuulemma tulossa.

        Ukkohan on kopioinut Eezyltä tekstitkin sivuilleen, monet osiot on jopa sanatarkasti samat. Järjestelmiä on vaikeampi kopioida, ja Ukon extranet onkin varsin pelkistetty Eezyyn verrattuna.


      • Kannatan piraattia
        piraatit kirjoitti:

        Ukkohan on kopioinut Eezyltä tekstitkin sivuilleen, monet osiot on jopa sanatarkasti samat. Järjestelmiä on vaikeampi kopioida, ja Ukon extranet onkin varsin pelkistetty Eezyyn verrattuna.

        Eezyn järjestelmä on monin verroin kilpailijoita parempi. Pankkitunnistautuminen on jo rekisteröitymisvaiheessa erittäin luottamusta herättävä toiminto. Olen tyytyväinen palveluun.

        En vaihtaisi eezystä pois vaikka hinta olisi halvempi, koska palvelu on ensiluokkaista ja internet systeemit toimivat aina oikein.


      • Kannatan piraattia
        112 kirjoitti:

        Taitaa olla Eezyn työntekijä taas tämä kommentoija, ainakin tekstin perusteella voisi niin päätellä.

        Mistä niin päättelet? Taidat itse olla kilpailija kun hyökkäät Eezyä vastaan!

        Eezyn toiminta on yksinkertaisesti parasta ja niiden netti sivuilta löytyy kaikki tiedot oikein. Taidat olla kateellinen?


      • bärre
        Tilimies kirjoitti:

        Tulen käyttämään laskutuspalvelua, niinpä vertailin firmoja, ja varsinkin luotettavuutta. Moni kun ei taida tietääkään, ettei esim. konkursissa palkkaturva korvaa mitään, kun kyseessä ei näissä ole työsuhde. Oma liksa taitaisi siis olla silloin menetetty.

        Yllätys oli, että Ukon viime vuoden liikevaihto oli vain 60.000 euroa. Ukkohan starttasi vasta viime vuoden keväällä, mutta vaikka jakaa puolelle vuodelle, niin laskuttivat siis vain 10 t kuukaudessa. Jos laskee keskimääräiseksi laskun summaksi vaikka tonnin, niin olisivat lähettäneet siis koko viime vuonna vain 60 laskua. Eezyn liikevaihto oli 14,9 miljoonaa, se on toiminutkin pitempään. Luotettavampi varmaankin, mutta niin on palvelumaksukin suurempi.

        Olisiko kellään oikeita kokemuksia näistä palveluista?

        Aika kummallinen yritys tuo Ukko, kun mainostavat joka paikassa. Työntekijöitäkin useita mutta liikevaihtoa tosi vähän. Tuo laskumäärähän tarkoittaa sitä, että vain joka toinen päivä on laskuja. Outohomma.


      • Kilpailijat surkeita
        alaa seurannut kirjoitti:

        Eihän näitä voi samalle viivalle laittaa. Ukko on nörttipoikien puuhasteluprojekti, jonka kautta taitaa laskuttaa lähinnä omat kaverit. Eezy taas on koko alan perustaja, joka on viidessä vuodessa kasvanut ylivoimaisen suureksi näihin uusiin kilpailijoihin verrattuna.

        Jos Ukon liikevaihto hyppäisi tänä vuonna vaikkapa 500.000 tuhanteen, niin siitä jäisi 5 %:n palvelumaksulla Ukolle 25.000. Silläkään ei vielä mitenkään maksettaisi markkinointia, henkilökunnan palkkoja, vuokria, vastuuvakuutuksia, ym. väistämättömiä kuluja. Yhtälö on niin mahdoton, että en povaa pitkää ikää tälle palvelulle.

        Täysin totta. Meitä on sentään jo lähes 10 000!

        Jos katsoo omistajien verotietoja Google-palvelusta, ovat ne nostaneet 200 000 euroa vuodessa käyttäjien rahoja palkkana, kun osuuskunta on tehnyt useana vuonna tappiota!

        Ne ovat olleet minun rahojani! Onneksi Eezy on tehnyt viimeksi tilikaudella puoli miljoonaa euroa voittoa, kiitos loistavien pomojen. Nyt meidän kaikkien palkan maksu on turvattu eikä tarvitse pelotella palkka turvalla.

        Suosittelen Express-palkkaa, noihin ei ole kilpailijoilla millään 60 liikevaihdolla varaa.


      • anniinaBalleriina
        112 kirjoitti:

        Taitaa olla Eezyn työntekijä taas tämä kommentoija, ainakin tekstin perusteella voisi niin päätellä.

        totta varmaan turiset


    • Friikku fotari

      Olen yhden laskun pistänyt Ukon kautta, riitti minulle. Tässä yhteydessä jouduin selvittelemään verovapaita päivärahoja, eikä Ukosta löytynyt vastauksia. Eezystä sitten löytyi.
      Käykääs katsomassa kummankin firman yhteystietosivuja, ja miettikää sitten, kummasta voisi saada asiantuntevaa palvelua. Ukollahan ei näytä olevan suorittavaa henkilökuntaa ollenkaan, on kyllä toimitusjohtajaa, kehitysvastaavaa, markkinointivastaavaa, ym. mutta kuka tekee sen varsinaisen tuotannon, siis laskutuksen ja palkanmaksun?
      Mutta halpahan Ukko on, 5 %, Eezyllä on 3-7 %. Jos on satunnainen selkeä lasku, niin mikä ettei Ukkokin siihen käy.

    • aloitteleva nörtti

      Höpöhöpö

      Laskuttanut 5 laskua tuo kautta puolen vuoden aikana. Yhteensä yli kymppitonnin.
      Tähän saakka ei mitään valittamista. Soviteltu päivärahakin on onnistunut.
      Alunperin oli tarkoitus testata liikeideaa. Tai hypätä hiljaisen kesän yli tämän avulla, mutta nyt hommien vilkastuttua ainakin toistaiseksi jatkan vielä näin. On vain niin helppoa. Katsotaan sitten uudestaan kun on avoimia tilauksia yli "kahdellakympillä".

      Tukea saa aina tarvittessa. Livecatti ainakin päivisin paikalla.

      • somepro

        FB tykkääjiä 2200, 160 palvelua kehuvaa kommenttia yksittäiseen päivitykseen, uudella esittelyvideolla yli 83000 katsojaa...tämähän on huikea menestystarina! Paitsi että noista FB faneista suurin osa on ostettuja, kehukommentitkin on saatu lupaamalla ensin sähköpostiviestillä palkinto. Youtubevideon näyttöjä saa ostettua tuon määrän muutamalla kympillä.

        Totuus paljastuu kuitenkin helposti, kun FB päivityksiin ei kerry kuin muutama tykkääjä. Ja viimeistään tuosta olemattoman pienestä liikevaihdosta.

        Olen itsekin somemarkkinointia harrastavana seurannut Ukon taivalta huvittuneena. Tiedoksi vaan Ukon kavereille, että tälläinen markkinointi saattoi mennä läpi joskus aikaisemmin, mutta ei enää tänä päivänä. Antaa toiminnasta epäluotettavan kuvan, ja herääkin kysymys, ollaanko muutenkaan rehellisellä pohjalla.


    • ukkoko?

      Voisko joku nyt selventää rautalangasta. Eli kun laskutan vaikka ukko.fi:n kautta 1000e laskun asiakkaalle veroprosenttini olessa 30, niin laskurin mukaan se menee seuraavasti:

      osuuskunnan komissio 5% = 50e ,tämä ok

      työnantajakulut: 172.33 € Eli ilmeisesti YEL?

      Työntekijän pidätykset 278.02 € Eli riippuen omasta veroprosentista, tämäkin ok.

      Eli saan tästä 1000:sta eurosta 30%:n veroprosentilla kouraan: noin 999e.

      Selittäkääpä nyt tyhmälle tuo "työnantajakulut" -kohta? Miten se määräytyy ja hyödynkö minä mitenkään tuosta maksamastani työnantajakulusta/YEL:stä? Jos en, niin eikö oma toiminimi (laskutus alle YEL-vuositulorajan reilu 7000e vuonna 2013) tule halvemmaksi?

      • Batman

        Okei. Sä laskutat asiakasta 1000€ alv 0% Ukon kautta.
        Ekaks osuuskunnan palkkio 5% eli 50€. Sen jälkeen maksetaan työnantajankulut 172,33€ eli TYEL, vakuutukset ja sotu. Osuuskunnassa jäsenestä ei makseta YEL:liä, kun et ole johtavassa asemassa ja omistusosuus on alle 30%. Työntekijän pidätys 278,02€ on veroprosenttisi mukainen pidätys, sekä eläkemaksu ja työttömyysmaksu. Eli sun veroprosentilla sulle jää nettona 499,65€.

        TYEL kartuttaa sun eläkettä. Ja mitä toiminimeen tulee, niin siinä sä pyörität yritystä kokonaisuudessa täydellä vastuulla. Osuuskunnassa toimit yrittäjämäisesti ilman työnantajan vastuuta ja velvotteita. Loppujen lopuksi viivan alle jää aika sama summa toiminimellä ja osuuskunnalla. Jos tykkää tehdä kaikki itse, niin toiminimi on hyvä yritysmuoto.


      • kannattaakatsoa
        Batman kirjoitti:

        Okei. Sä laskutat asiakasta 1000€ alv 0% Ukon kautta.
        Ekaks osuuskunnan palkkio 5% eli 50€. Sen jälkeen maksetaan työnantajankulut 172,33€ eli TYEL, vakuutukset ja sotu. Osuuskunnassa jäsenestä ei makseta YEL:liä, kun et ole johtavassa asemassa ja omistusosuus on alle 30%. Työntekijän pidätys 278,02€ on veroprosenttisi mukainen pidätys, sekä eläkemaksu ja työttömyysmaksu. Eli sun veroprosentilla sulle jää nettona 499,65€.

        TYEL kartuttaa sun eläkettä. Ja mitä toiminimeen tulee, niin siinä sä pyörität yritystä kokonaisuudessa täydellä vastuulla. Osuuskunnassa toimit yrittäjämäisesti ilman työnantajan vastuuta ja velvotteita. Loppujen lopuksi viivan alle jää aika sama summa toiminimellä ja osuuskunnalla. Jos tykkää tehdä kaikki itse, niin toiminimi on hyvä yritysmuoto.

        "Ja mitä toiminimeen tulee, niin siinä sä pyörität yritystä kokonaisuudessa täydellä vastuulla. Osuuskunnassa toimit yrittäjämäisesti ilman työnantajan vastuuta ja velvotteita."

        On tainnut Batman pudota tässä mustaan aukkoon.

        Jos teen virheen asiakastoimeksiantoa tehdessäni, niin maksaako muka osuuskunta siitä viulut? Uskallan väittää sopimusehtoja näkemättä, että näin ei ole ja silloin pitäisi viimeistään hälytyskellojen alkaa soimaan.


      • Batman
        kannattaakatsoa kirjoitti:

        "Ja mitä toiminimeen tulee, niin siinä sä pyörität yritystä kokonaisuudessa täydellä vastuulla. Osuuskunnassa toimit yrittäjämäisesti ilman työnantajan vastuuta ja velvotteita."

        On tainnut Batman pudota tässä mustaan aukkoon.

        Jos teen virheen asiakastoimeksiantoa tehdessäni, niin maksaako muka osuuskunta siitä viulut? Uskallan väittää sopimusehtoja näkemättä, että näin ei ole ja silloin pitäisi viimeistään hälytyskellojen alkaa soimaan.

        Vakuutukset on olemassa työn tilaajalla ja osuuskunnalla. Tapauksesta riippuen jompi kumpi korvaa. Batmanilläkin on vakuutus.


      • kannattaakatsoa
        Batman kirjoitti:

        Vakuutukset on olemassa työn tilaajalla ja osuuskunnalla. Tapauksesta riippuen jompi kumpi korvaa. Batmanilläkin on vakuutus.

        Kuvitteletko että työn tilaaja maksaisi omasta vakuutuksestaan työnsuorittajan aiheuttaman virheen? Siihen ei yksikään vakuutusyhtiö suostu ikinä. Ja kun ei ole mitään työnantaja-työntekijä suhdetta, vaan pelkkä toimeksianto, niin sitä ei muuta miksikään, jos laskutus kulkee jonkun puulaakin kautta. Sama kuin jos olisi suoraan tehnyt toimeksiannon ilman mitään välikäsiä.

        Osuuskunta on sanoutunut irti muista kuin työnantajavelvoitteistaan, joten ei auta pätkääkään jos he ovat vakuuttaneen oman toimintansa eli sen että maksavat työnsuorittajan puolesta lakisääteiset suoritukset ajallaan verottajalle ja muille tahoille.

        Yksityishenkilö ei edes saa sellaista vakuutusta, joka korvaisi toimeksiannolla tehtyjä virheitä. Ja vaikka saisikin, ne maksaa maltaita.


      • Batman
        kannattaakatsoa kirjoitti:

        Kuvitteletko että työn tilaaja maksaisi omasta vakuutuksestaan työnsuorittajan aiheuttaman virheen? Siihen ei yksikään vakuutusyhtiö suostu ikinä. Ja kun ei ole mitään työnantaja-työntekijä suhdetta, vaan pelkkä toimeksianto, niin sitä ei muuta miksikään, jos laskutus kulkee jonkun puulaakin kautta. Sama kuin jos olisi suoraan tehnyt toimeksiannon ilman mitään välikäsiä.

        Osuuskunta on sanoutunut irti muista kuin työnantajavelvoitteistaan, joten ei auta pätkääkään jos he ovat vakuuttaneen oman toimintansa eli sen että maksavat työnsuorittajan puolesta lakisääteiset suoritukset ajallaan verottajalle ja muille tahoille.

        Yksityishenkilö ei edes saa sellaista vakuutusta, joka korvaisi toimeksiannolla tehtyjä virheitä. Ja vaikka saisikin, ne maksaa maltaita.

        Kertooko toiminnan vastuuvakuutus mitään? Osuuskunnan jokainen jäsen on sen vakuutuksen piirissä. Eli jos sä mokaat, niin vakuutus korvaa. Kun vahinko tapahtuu, niin tutkitaan mistä se johtui ja kenen syy. Työn tilaajan vakuutuksesta menee, jos virhe aiheutui esim. tilaajan laimminlyönnistä. Jos jäsen vahingoittaa itsensä, niin silloin on tapaturmavakuutus. Osuuskuntatoiminta on ihan normaalia laillista yritystoimintaan ja jokainen laillinen yritystoiminta on vakuutettu. Mä en oikeen ymmärrä sun näkemystä osuuskuntatoiminnasta ja mistä sä tota tietoa oikein saat.


      • kannattaakatsoa
        Batman kirjoitti:

        Kertooko toiminnan vastuuvakuutus mitään? Osuuskunnan jokainen jäsen on sen vakuutuksen piirissä. Eli jos sä mokaat, niin vakuutus korvaa. Kun vahinko tapahtuu, niin tutkitaan mistä se johtui ja kenen syy. Työn tilaajan vakuutuksesta menee, jos virhe aiheutui esim. tilaajan laimminlyönnistä. Jos jäsen vahingoittaa itsensä, niin silloin on tapaturmavakuutus. Osuuskuntatoiminta on ihan normaalia laillista yritystoimintaan ja jokainen laillinen yritystoiminta on vakuutettu. Mä en oikeen ymmärrä sun näkemystä osuuskuntatoiminnasta ja mistä sä tota tietoa oikein saat.

        Ja mitäköhän sillä toiminnalla tarkoitetaan? Nehän markkinoi itseään LASKUTTAJANA. En näe siinä paljoa eroa esimerkiksi kirjanpitotoimistoon. Kun ulkoistat yrityksesi kirjanpidon jollekin toimistolle, niillä on siihen kattava vastuuvakuutus, mutta se käsittää vain sen kirjanpidon ja siitä aiheutuneet virheet, ei ne ala sen kautta korvaamaan työsuorituksessasi tapahtuneita virheitä.


      • Batman
        kannattaakatsoa kirjoitti:

        Ja mitäköhän sillä toiminnalla tarkoitetaan? Nehän markkinoi itseään LASKUTTAJANA. En näe siinä paljoa eroa esimerkiksi kirjanpitotoimistoon. Kun ulkoistat yrityksesi kirjanpidon jollekin toimistolle, niillä on siihen kattava vastuuvakuutus, mutta se käsittää vain sen kirjanpidon ja siitä aiheutuneet virheet, ei ne ala sen kautta korvaamaan työsuorituksessasi tapahtuneita virheitä.

        No nyt mä ymmärän. Sä näät siis osuuskuntatoimminnan, niin kuin kirjanpitotoimiston. Näinhän se ei oo. Voihan sitä toimia miten vaan, mut mä puhun nyt laillisesta osuuskuntatoiminnasta. Osuuskuntaa määrää osuuskuntalaki ja näin ollen se laki mahdollistaa normaalin yritystoimminnan. Normaaliin yritystoimintaan kuuluu normaalit yritysvakuutukset, joiden suojan jäsen ja työn tilaaja saa. Näen osuuskunnan yhtenä yritysmuotona muiden rinnalla. Me kaikki ollaan erilaisia ja kukin valitsee itsellensä sopivimman tavan työskennellä.


      • kannattaakatsoa
        Batman kirjoitti:

        No nyt mä ymmärän. Sä näät siis osuuskuntatoimminnan, niin kuin kirjanpitotoimiston. Näinhän se ei oo. Voihan sitä toimia miten vaan, mut mä puhun nyt laillisesta osuuskuntatoiminnasta. Osuuskuntaa määrää osuuskuntalaki ja näin ollen se laki mahdollistaa normaalin yritystoimminnan. Normaaliin yritystoimintaan kuuluu normaalit yritysvakuutukset, joiden suojan jäsen ja työn tilaaja saa. Näen osuuskunnan yhtenä yritysmuotona muiden rinnalla. Me kaikki ollaan erilaisia ja kukin valitsee itsellensä sopivimman tavan työskennellä.

        On tietyt alat, joissa pakollinen vastuuvakuutus ja niistä onkin sitten mainittu erikseen siellä laskuttajan sivuilla. Ja niiltä osin kuin ei ole pakko vakuuttaa, jokainen vastaa itse, joko omalla henkilökohtaisella omaisuudellaan tai oman vakuutuksensa turvin, jos on ymmärtänyt semmoisen ottaa kotivakuutuksen lisäksi.

        Toki se osuuskunta voi olla valmis maksamaan vaikka mitä, mutta sehän sen ratkaisee, mitä vakuutusyhtiö suostuu korvaamaan. Vähintään pitäisi olla semmoinen paperi, jossa näkyy työnsuorittajan nimi ja summa mistä on vakuutettu ja ne ehdot mitä kattaa, muutoin sitä rallattelee täysin tyhjän päällä.


      • Batman
        kannattaakatsoa kirjoitti:

        On tietyt alat, joissa pakollinen vastuuvakuutus ja niistä onkin sitten mainittu erikseen siellä laskuttajan sivuilla. Ja niiltä osin kuin ei ole pakko vakuuttaa, jokainen vastaa itse, joko omalla henkilökohtaisella omaisuudellaan tai oman vakuutuksensa turvin, jos on ymmärtänyt semmoisen ottaa kotivakuutuksen lisäksi.

        Toki se osuuskunta voi olla valmis maksamaan vaikka mitä, mutta sehän sen ratkaisee, mitä vakuutusyhtiö suostuu korvaamaan. Vähintään pitäisi olla semmoinen paperi, jossa näkyy työnsuorittajan nimi ja summa mistä on vakuutettu ja ne ehdot mitä kattaa, muutoin sitä rallattelee täysin tyhjän päällä.

        Jos toiminta on laillista, niin kyllä vakuutusyhtiö maksaa vakuutusehtojen mukaan vakuutuskorvaukset. Vakuutusyhtiö antaa sulle vakuutustodistuksen ottamastasi vakuutuksesta ja siinä on vakuutusehdot mukana. Kyllä osuuskunta toimittaa tilaajalle automaattisesti tai pyydettäessä kyseiset paperit ja ne paperit pitää olla myös jäsenen nähtävillä.


      • kannattaakatsoa
        Batman kirjoitti:

        Jos toiminta on laillista, niin kyllä vakuutusyhtiö maksaa vakuutusehtojen mukaan vakuutuskorvaukset. Vakuutusyhtiö antaa sulle vakuutustodistuksen ottamastasi vakuutuksesta ja siinä on vakuutusehdot mukana. Kyllä osuuskunta toimittaa tilaajalle automaattisesti tai pyydettäessä kyseiset paperit ja ne paperit pitää olla myös jäsenen nähtävillä.

        "Vakuutusyhtiö antaa sulle vakuutustodistuksen ottamastasi vakuutuksesta"

        Juuri näin ja vakuutuksen ulkopuolelle jäävän joutuu hanskaamaan toimeksiantosopimuksen kautta. Nämä on niitä ensimmäisiä 'kompastuskiviä' mihin aloitteleva yrittäjä törmää. Lisäksi on tietty pienempiä rahareikiä, mitkä tulee yrittäjyyden kylkiäisenä, mutta ei pidä olettaa, että joku toinen maksaisi ne puolestasi.

        Siitä osuuskunnan jäsenyydestä en osaa sanoa, kun ole ehtoja nähnyt, se tietenkin oleellista, ettei sitoudu vastaamaan muista tai vain tiettyyn sovittuun euromäärään.


    • Tyytyväinen

      Oma kokemukseni on Työt rahaksi palvelusta. Se on ainakin toimiva. Ja kun halusin tietää tarkemmin miten tämä setti menee niin sieltähän tavoitti ihan ihmisen. Vilkaise www.tyotrahaksi.fi

    • Kahdesta kokemusta

      Kannan korteni kekoon minäkin kun näin sunnuntai-illan surffailun tuloksena tänne päädyin. Laskutan tekemiäni konsulttitoimeksiantoja joita on kerran-pari kuukaudessa. Olen tehnyt tätä jo useita vuosia, ja aloittaessani ei ollut oikeastaan kuin Eezy vaihtoehtona. Kaikki pelasi hyvin, mutta viime vuonna alkoi heillä homma jäykistymään. Asiakaspalvelu ei ollut enää entisensä ja palkanmaksukin alkoi kestää. Ilmeisesti tuo heidän kasvunsa aiheutti sen että alkoivat toimia kuin tehdas. Alkuvuodesta Googletin eri vaihtoehtoja ja tuolloin päädyin ihan puhelinhaastattelujen ja laskelmien perusteella Toimipisteeseen. Homma on mennyt hyvin ja rahat tulee tilille nopeasti. Kun on ollut kysyttävää niin kiinni olen saanut kaikilla kanavilla. Jokainen tietenkin päättää itse omista lähtökohdistaan mitkä asiat ovat tärkeitä, minulle tämä palvelu sopii niin hyvin että laitan vielä suoran linkin: www.toimipiste.fi

      • Trampas

        Aika epätoivoista molemmilta, kun pitää täällä mainostaa ihan linkin kanssa. Asiaa sen paremmin tuntematta tuntuu kuitenkin epäuskottavalta, että huonolla palvelulla päästäisiin Eezyn kasvulukuihin.


      • Ei näin

        Jos keskustelupalstalla mainostaa omaa firmaansa, niin sitten kannattaisi vähän panostaa tekstiin. Ettei olisi näin läpinäkyvää...
        Eezyllä näyttää olevan yli 10.000 käyttäjää, joten kyllä pitäisi valituksia näkyä netissä paljon, jos asiakaspalvelu tai palkanmaksu ei toimisi. Itse toimin yrittäjänä varsin kilpaillulla alalla, ja voin kertoa, että näin ei niitä hyviä asiakkaita saa. Menestystä tulee, jos tekee asiat paremmin kuin kilpailijat, ja tarjoaa jotain uutta ja erityistä.


    • Ihmiskunnalle

      https://bittiraha.fi/ =(Bitcoinin osto sivusto)
      https://vircurex.com/welcome/index?alt=frc&base=btc&locale=en&referral_id=186-28988 =(Eri Crypto Valuuttoja.
      http://freico.in/ = Freicoin, Tämänhetkinen hinta 13senttiä per kappale ja sijoittajia on alkanut tulemaan lisää.

      Kannatan pieniin cryptovaluuttoihin sijoittamista, arvon nousu voi nousta 1000-100000%

      Esim: https://www.bitstamp.net/ Bitcoin hinta on 4 vuodessa noussut huimia määriä ja perästä alkaa tulemaan jo muitakin kuten Litecoin($ 47.23) Ja Namecoin ($ 14.53)
      Ps: Kannatan Freicoin sijoittamista. Pienillä summilla voi nostaa paljon Freicoinin päivän % nousua eli tienesti voi olla lähempänä kun arvaatkaan. FRC/BTC
      Vircurex.com

    • miejust

      Laittaako ne palvelut aina automaatatisesti ALVin päälle laskuunsa asiakkaalle?

    • masa3

      Hei!

      Minulla on kokemusta www.omapaja.com. Hyvä palvelu, yrittämiseen ja sen kiemuroihin loistava. Kuulemma kirvesmiehet rakennuspuoli suurin työllistäjä ja sitten tuleepi media puolen alat.

    • epävarma

      Teen töitä toiminimellä yksin. Laman vuoksi asiakkaat on kaikonneet niin ,että toimintani ei ole kannattavaa . Olenkin ajatellut lopettaa toiminimen ja alkaa käyttämään edellä kuvattuja palveluita, jotta kuitenkin voin tehdä ne vähät työt jotka minulta tilataan. Ajattelin ,että näin pääsen siitä stressistä jonka luukusta säännöllisesti tippuvat yrittäjän laskut aiheuttaa. Olen koko yrittäjänä oloni maksanut yrittäjän työttömyyskassaan joten luulisin saavani sieltä jonkinmoista päivärahaa. Onko neuvoja mitä kannattaa tehdä?

    • tosivarma

      Kannattaa soittaa tonne Eezylle, minun kohdallani lähettivät sieltä todistukset aina kassalle ja sain sieltä soviteltua päivärahaa. Nyt tosin teen niin paljon töitä taas, että ylittyy se 80% raja.

    • KouluttajaPekka

      Eezy on niiin paljon parempi kuin mikään muu kilpaileva palvelu. Eezyn palvelu on suomen parasta ja toimitusjohtaja Jouni on niiden paras työntekijä.

      Onneksi Eezyn palvelupinna on muita alhaisempi ja niiden live-chat-palvelussa on aina joku kaunis ihminen vastaamassa mun kysymyksiin. Laskutan vuosittain monia tuhansia euroja, joten en ole aivan turha asiakas!

      • arvonminäkinansaitsen

      • AmmattiReiska
        arvonminäkinansaitsen kirjoitti:

        Eezy on kyllä tosi hyvä palvelu. Mutta tämän mukaan tuo 3% palvelumaksu on ihan huijausta: http://www.ukko.fi/miten-palkkakustannukset-lasketaan/
        Oma laskutus 30-40k vuodessa. Eezy tulee kyllä kalliiksi.

        Palvelumaksun osuus on todella pieni verrattuna muihin pakollisiin kuluihin, joita laskutussummasta lähtee. Jos joku ottaa prosentin tai kaksi enemmän tai vähemmän palvelumaksua, ei sillä ole käytännössä merkitystä käteen jäävään summaan. Kertoo varmaankin jotain Ukosta, jos noin pitää lähteä korostamaan käyttäjille aika merkityksetöntä seikkaa. Luotettavuus, asiantuntemus, palvelu ovat minulle tärkeitä, joku toinen valitsee pelkän hinnan perusteella. Näinhän se menee muissakin palveluissa.


      • AmmattiJonne
        AmmattiReiska kirjoitti:

        Palvelumaksun osuus on todella pieni verrattuna muihin pakollisiin kuluihin, joita laskutussummasta lähtee. Jos joku ottaa prosentin tai kaksi enemmän tai vähemmän palvelumaksua, ei sillä ole käytännössä merkitystä käteen jäävään summaan. Kertoo varmaankin jotain Ukosta, jos noin pitää lähteä korostamaan käyttäjille aika merkityksetöntä seikkaa. Luotettavuus, asiantuntemus, palvelu ovat minulle tärkeitä, joku toinen valitsee pelkän hinnan perusteella. Näinhän se menee muissakin palveluissa.

        Eezyn käyttäjät maksavat siis extraa jostakin. Mutta mistä?


      • AmmattiReiska
        AmmattiJonne kirjoitti:

        Eezyn käyttäjät maksavat siis extraa jostakin. Mutta mistä?

        Kuten kirjoitin, niin maksavat luotettavuudesta, asiantuntemuksesta ja palvelusta. Ukossa meni turhan paljon aikaa epäselvyyksien ja suoranaisten virheidenkin selvittelyyn.Esimerkiksi verovapaiden kulukorvauksien perusteet ovat toki monimutkaisia, mutta perusteeton lupaaminen (kilpailusyistä?) ja maksaminen aiheuttaa jälkiveroja tekijöille. Jäi amatöörimäinen kuva toiminnasta, suosittelisinkin jatkossa satsaamaan asiantuntevaan henkilökuntaan.

        Luulin, että Ukon virheiden kanssa painiminen loppuisi siihen, kun pyysin lähettämään verokorttini Eezyyn. Mutta eipäs, tämän alkuvuoden palkkani oli verokorttiin merkitty viime vuoden tuloksi. Oliko vaan yksi virhe lisää, vai tahallinen jäynä Eezyyn siirtyjälle?


    • ProBono

      Virossa toimivilla yrityksillä on olemassa myös tälläinen palvelu. Osalla se toimii täysin laillisesti. Suomalaisiin palvelun tarjoajiin nähden komissio on pienempi, koska virolainen yhtiö ei maksa veroa. Kun olet suomalainen, virolainen yhtiö voi tällöin tilittää sotumaksusi ja verosi Suomeen halutessasi.

    • kertokaa mulle?

      Nyt ei maalainen ymmärrä miksei sen oma lasku kelpais suoraan asiakkaalle? Siis ihan sellainen normi laskuvihosta repäisty sivu? Siihen erittelee työn ja materiaalit? Sitten muistaa vaan ilmoittaa verottajalle tästä sivutulostaan myös? Ymmärrän jos noita laskutettavia juttuja on kymmeniä, mutta jos on ihan muutama hassu parin satkun lasku?

    • pekka1

      Tiedättekö minkä nimisiä firmoja toimii virossa?

    • Villen1

      Kannattaa vilkaista www.palkkaus.fi -palvelu, jos asiakkaina on vain kotitalouksia tai yksityishenkilöitä. Siellä palvelumaksu on vain 1%, kuintekin min 4€ ja max 10€.

      Työsuorite veloitetaan siinä palkkana asiakkaalta. Koska alvia ei ole ja palvelumaksu on pieni, käteen jää yli 30% enemmän kuin laskutuspalveluita käytettäessä. Tai hinta asiakkaalle on jopa 25% halvempi.

      Homma toimii siellä helposti ja palkkalaskelman voi laatia asiakkaan puolesta, jolloin asiakkaalle palkan maksaminen on yhtä helppoa kuin laskunkin maksaminen. Ja koska työntekijä on palkansaaja, pysyy työttömyysturvakin voimassa, toisin kuin laskutuspalveluita käytettäessä, jolloin työntekijä rinnastetaan yrittäjään.

    • Kallen2

      Ihan kiva mainos teillä... Mutta kannattaisi pysyä faktoissa. Laskutuspalvelun kautta toimivaa ei ainakaan työvoimatoimisto rinnasta yrittäjään. On "omassa työssään" työllistyvä palkansaaja, ja työttömyysturvakin pysyy voimassa. Tehty työ ei kylläkään kerrytä työssäoloehtoa, mutta eipä se useimmiten kerry palkkaus.fi kautta tehtynäkään.

    • Itsensä työllistäjät

      Sosiaaliturvajärjestelmässä käytetty jako palkansaajaan ja yrittäjään
      ei vastaa nykyisen työelämän käytäntöjä.

      Sosiaaliturvajärjestelmää tulisikin kehittää työelämän tosiasiallinen tilanne huomioon ottaen.

      Työ- ja elinkeinoministeriö on todennut ettei työlainsäädäntöön tule luoda uutta kolmatta ryhmää työsuhteen ja yrittäjyyden välille.

      Pikemminkin itsensä työllistäjien asemaa pitäisi korjata niissä kohdin, joissa on aukkoja eikä periaatteellisella koko tällaista ryhmää koskevalla ratkaisulla.

      Ongelmana on itsensä työllistävien työn pirstaleisuus, joka vaikuttaa sosiaaliturvaan.

      Kansaneläkelaitos on todennut lausunnossaan, että yrittäjän määritelmän kehittäminen on tarpeen, jotta työntekijän yrittäjän ja omassa työssä työllistyvän välinen rajanveto selkeytyisi.

      Ensisijainen ongelma ei välttämättä liity lainkaan oman työmarkkina-aseman ymmärtämättömyyteen, vaan siihen, että työttömyysturvan tiukka rajanveto palkansaajan tai yrittäjänä toimimiseen on toimimaton malli nykyisillä työmarkkinoilla, joilla on paljon itsensä työllistäviä henkilöitä.

      Tällaisten henkilöiden asema on lähempänä palkansaajaa kuin lain tarkoittamaa
      voittoa tavoittelevaa yritystoimintaa ja tietoista riskinottoa.

      Työ- ja elinkeinoministeriö on todennut lausunnossaan pyrkivänsä aloittamaan
      yrittäjän määritelmän kehittämistarpeiden selvitystyön loppukeväästä 2014. (Onko tästä kuulunut mitään?)

      Työttömyyskassojen Yhteisjärjestö ry on todennut lausunnossaan, että se ei tunnista yrittäjän määritelmän kehittämistarpeita muilta, kuin omassa työssä työllistymisen osalta.

      Tarkastelussa tulisi huomioida työryhmää vahvemmin esimerkiksi näennäisyrittäjyyden muodot ja laskutusosuuskuntien kautta tehdyt työt.

    • 55e/kk alle 200e/v

      > teet hommia ja laskutat itse asiakastasi suoraan alv 0% hinnalla.....
      vuoden lopussa täytät veroilmoituksen jossa mainitset muut tulot..... <

      Niin siis tossa tarvis tietenkin tietää että onko se jolta laskuttaa, kotitalous vai yritys?

      1) Jos se on kotitalous onko se työllistäny jonkun yli 12 pv/vuosi, koska sitten sen tarvii ottaa tapaturmavakuutus siis sen työn tilaajan ei sen tekijän.

      2) Työttömyysvakuutusmaksu peritään työntekijältä ja maksetaan TVR:ään, jos työntekijä on 17-64-vuotias ja jos työnantaja on velvollinen ottamaan tapaturmavakuutuksen eli on työllistäny jonkun yli 12 pv/vuosi.

      3) Jos se työnantaja maksaa palkkaa yhdelle henkilölle max 200 euroa vuodessa, ei tarvitse ilmoittaa mitään verottajalle. (Paitsi sen työntekijän on kerrottava se omassa veroilmoituksessaan.)

      4) Jos se palkka on kuukaudessa 56,55 euroa tai yli, sen työn tilaajan pitää hoitaa Työeläkevakuutus (TyEL), jos työn tekijä on 18 - 67-vuotias. Maksu on työntekijältä 5,55 % ja työnantajalta 18,65 % = 24,2 %. Se maksetaan palkanmaksun seuraavassa kuussa viimeistään 20. päivä.

      Eli jos se työnantaja maksaa kuussa 55 e/kk alle 200 e/vuosi ja teettää alle 12 pv/vuosi (huom! yksin tunti = päivä eli kannattaa teettää 12 h/pv x 12 pv/vuosi) niin EI TARVI TEHDÄ MITÄÄN muutakun sen palkan saajan ilmottaa se veroilmoituksessaan Muut tulot kohtaan!

      Ja siis tän voi tehä monta kertaa ERI työnantajalta?

      • Helppoo ja Kivaa

        Ei työnantajan velvollisuuksia!

        Näin pienestä palkanmaksusta ei kotitalouden tarvitse ilmoittaa kenellekään mitään

        Jos palkat yhdelle henkilölle ovat max 200 € / vuosi ja alle 56,55 € / kuukausi ja kaikki työntekijäsi tekevät vuodessa yhteensä alle 12 kalenteripäivää, ei sinulla ole mitään velvollisuuksia (TyEL, vakuutus, vero jne.).

        Voit maksaa hyvillä mielin näin pienen palkkion työntekijälle vaikka käteisellä.

        Työntekijän pitää ilmoittaa summa verottajalle veroehdotuksen/veroilmoituksen yhteydessä.


      • Palkkaa mummo
        Helppoo ja Kivaa kirjoitti:

        Ei työnantajan velvollisuuksia!

        Näin pienestä palkanmaksusta ei kotitalouden tarvitse ilmoittaa kenellekään mitään

        Jos palkat yhdelle henkilölle ovat max 200 € / vuosi ja alle 56,55 € / kuukausi ja kaikki työntekijäsi tekevät vuodessa yhteensä alle 12 kalenteripäivää, ei sinulla ole mitään velvollisuuksia (TyEL, vakuutus, vero jne.).

        Voit maksaa hyvillä mielin näin pienen palkkion työntekijälle vaikka käteisellä.

        Työntekijän pitää ilmoittaa summa verottajalle veroehdotuksen/veroilmoituksen yhteydessä.

        ja sit jos työntekijä on alle 18 vuotias tai yli 68 vuotias niin sillon voi maksaa ylikin 56,55 € / kuukausi ja 1-1500 e/vuosi ilman mitään muuta kun että sen työnantajan tarvii itse tehdä siitä vuosi-ilmotus verottajalle.

        Jos maksat palkkaa yhdelle henkilölle max 1500 euroa vuodessa, ei sinun tarvitse periä ennakonpidätystä.

        Vuoden lopussa pitää kuitenkin tehdä vuosi-ilmoitus verottajalle.

        Jos myöhemmin muutat mieltäsi ja maksatkin enemmän samalle työntekijälle, hoidat ennkonpidätyksen sitten siitä eteenpäin.

        Mutta edelleen pätee se 12 pv/vuosi.


    • Haipeksa

      Ukko.fi ei vähennä mitään kulukorvauksia, vaikka nettisivuilla on niille paikkansa. Tämä kannattaa ottaa huomioon jos meinaa sitä palvelua käyttää. Heidän sivuillaan sanotaan: "Korvattavia kuluja ovat laskutettavaan työhön liittyvät tarvike- ja materiaalikulut sekä matkakustannukset.", mutta käytännössä kun yritin vähentää työhön liittyviä tarvikkeita, niin mitään ei hyväksytty kuulemma sillä perusteella, että keneltäkään muultakaan ei niitä hyväksytä. Tarkista siis vähintään etukäteen meneekö läpi vai ei.

    • EI-ukko

      KOKEMUS!

      Ukko.fi palvelun asiakaspalvelu on epäystävällinen ja kylmän byrokraattimainen, ei järin auttavainen. Tällainen on vuosikausia yritysviestinnässä uitetulle ammattilaiselle pysäyttävä kokemus. Vaikka yrittäjyydestä kevytyrittäjyyteen siirtyminen ei toden totta muuttanut paljoa, tällaisen töksähtelevän ja koppavan "yhteistyökumppanin" ilmaantuminen kuvioon on silti selkeä muutos.

      Erotuksena aiempaan, esim kirjanpitäjä aikoinaan oli leimallisesti "palveluntoimittaja minulle", ja tottakai, minähän maksoin heille. Ukko.fi sen sijaan ei ole "palveluntoimittaja minulle". He ovat yksi liiketoimintani vastustajista, ikään kuin pakollinen ratas, samoin kuin byrokraatit. En tiedä, minä he asiakkaitaan pitävät.

      Tästä seuraa luonnollisesti se tosi seikka, jonka olen todennut, että Ukko.fi palvelua käyttäessä asiakas ei ole oikeassa edes ollessaan aivan täsmälleen oikeassa. No, kaikki menee tietenkin aivan mainiosti, mutta vain siihen asti kunnes ei enää menekään, kunnes tulee jotain ongelmia ja päätät ottaa yhteyttä asiakaspalveluun.

      Siksi päätin nyt kokeilla osakeyhtiönä toimivaa Odealia, joka vaikuttaisi olevan enemmän asiakaspalvelu-orientoitunut ja tarjoaa lisäksi mahdollisuuden alentaa komissiota laskuttamalla enemmän.

      • Nenni1234

        Täysin samaa mieltä tämän kirjoittajan kanssa!


      • pienempikomissio

        Odealin lisäksi näyttäisi Suomen e-tunnus olevan osakeyhtiö ja heilläkin komissio laskee laskutussumman perusteella. E-tunnuksella komissio laskee 4%:n 20000 euron laskutuksella, kun Odealilla 4%:n komissioon vaaditaan 60000 euron laskutus. E-tunnuksessa 3%:n komissioon pääsee jo aikaisemmin 50 000 euron laskutuksella, kun Odealissa se vaatii 120 000 euron laskutuksen.

        Molemmissa näyttää olevan sama periaate, että laskutussumma ei nollaudu vuosittain vaan kun kerran pääsee alemmalle komissiolle niin se säilyy siinä. Soitin asiakaspalveluun ja ainakin sieltä vastattiin heti ja neuvottiin miten voin ottaa maksuja vastaa iZettle päätelaitteella, jos asiakas maksaa heti kortilla eikä halua laskua.


    • ftgyhujk

      http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/kevytyrittajat-ovat-suomen-lainsuojattomia-tyontekijoita-luodaan-liikaa-sellainen-mielikuva/6242336

      Eli siis pikaisesti luin jutun (on kiire muualle) ja sain kuvan ettei kevytyrittäjillä karru eläke? En muutenkaan ole tarpeeksi viisas joten viisaammat saa vääntää mahd. yksinkertaisesti rautalangasta kiitos! Olen pohtinut kevyt"yrittäjyyttä". Kannattaako vai eikö? Hommia olisi melko vähän, sivutoimi. Hyvä jos keskim. 2h vrk/5pv työviikko töitä riittäisi.

      • ftgyhujk
        Laskuttaja kirjoitti:

        https://www.yrittajat.fi/uutiset/547036-kevytyrittajat-maksavat-turhia-maksuja-eivat-saa-tyottomyysturvaa

        Tuossa on vastaus.

        Eli nyt siis maksetaan eläkemaksut väärään paikkaan, ja laskuttajat keräävät vielä työttömyysvakuutusmaksut vaikka siitä ei kerry itselle työttömyysturvaa. Kilpailukeinohan se on tuokin, ja lakia ei rikota koska laki ei tunne kevyt"yrittäjiä". Ja ainakin erään nimeltämainitsemattoman laskutuspalvelun kanssa asiointi on huoletonta, kun edes sopimusta ei "tarvitse" tehdä:

        "Tarvitaanko jotain sopimuksia aloittamisen yhteydessä?: Ei mitään. Työsuhde xxxx:n on automaattisesti voimassa laskutuspalvelun kautta toimittaessa kunkin asiakkaalta laskutettavan kauden ajan. Keskeiset työehdot löytyvät www.laskuta.com-sivulta kohdasta Ohjeet > Työsuhde > Työsopimuksen keskeiset ehdot." Ja sitten kun ko. linkkiä klikkaa, tulee isoin kirjaimin "SIVUA EI LÖYDY". Helppoa ja vaivatonta tosiaan.

        Täytyypä miettiä tuota Omapajaa jos oman pajan laitan pystyyn. Sivutoimi kumminkin olisi kyseessä, ellei kysynnän määrä ylittäisi odotuksia, mutta en ala turhia maksuja maksamaan pienistäkään laskutuksista.


    • Pettynyt

      Suosittelen kiertämään kaukaa ukko.fi palvelut.

      Laskutin heidän kautta 2 kpl laskuja joista otin takkiin n.395€ vain ja ainoastaan sen takia ku he voivat muuttaa sopimuksia ilman toisen suostumusta ja näin ollen jättivät maksamatta minulle kuuluvat kulukorvaukset kokonaan. Kaikki kun lasken yhteen niin jäin miinukselle kun käytin heidän palveluaan.

      Lakimieskin oli samaa mieltä että minulle kuuluu nuo korvaukset, mutta heidän ehdoissa on tämmöiset kohdat:

      ”UKKO.fi:llä on oikeus tehdä tähän sopimukseen muutoksia harkintansa mukaan ilman käyttäjän suostumusta.”

      ”UKKO.fi varaa oikeuden hyväksyä tai olla hyväksymättä toimitettuja kululaskuja.”

      Eli täysin riskillä mennään kyseisen yrityksen kanssa. Joko teet tappiota kun teet töitä tai tuurilla saat työstäsi palkan.

      Nyt ollaan sitten toisen yrityksen kanssa tehty jo muutama lasku samoista hommista ja hyvin toimii palvelu. Eli kaikkinensa ukko.fi on se joka tässä lopulta häviää.

      • Anonyymi

        Sama homma Ukko.fi kanssa alkuun meni hyvin , mutta nykyisin puuttuu minun ja asiakkaiden välisiin sovittuihin töihin ja hylkää matkakuluja. Laskut tulevat bumerangina takaisin ja pitää selvittää tarkkaan mitä on tehnyt , asiakas kyllä tietää mitä on tehty. Saattavat hylätä matkakuluja vaikka asiakas on ne laskussa jo maksanut, olen aina ilmoittanutasiakkaalle että tietävät odottaa hyvitystä jo maksetuista mutta minulle hyvittämättömistä matkakuluista. Ihmetyttää ne ruksit siellä ennen laskun lähetystä jossa varmistetaan että laskutus on asiakkaan kanssa sovittu, ei niillä ole mitään merkitystä. Menee vaihtoon.


      • Anonyymi

    • Graaffikko
    • Anonyymi

      Itse olen käyttänyt Free-laskutusta ja kaikki on mennyt hyvin. Toivottavasti menee jatkossakin, kun näitä muita kauhutarinoita lukee.

      • Anonyymi

        Free mainostaa nopeaa maksua.. ensin toimii hyvin mutta pian alkaa tökkimään maksut ja kun ottaa yhteyttä asiasta, IT tiimille lähtee selvityspyyntö. Menee monta päivää kun näkyy tilit. Kesälomat meni käsille kun ei rahoja maksettu sovitusti, ja yhden laskun vielä laitoin, ja taas sama homma. Omat laskut seisoo no humpuukia firman maksujen takia. EN SUOSITTELE KENELLEKÄÄN KYSEISTÄ KISKAA!!!!!!!


    • Anonyymi

      Nämä palvelut pitäisi kieltää laissa. Ihan järjetöntä että voi laskuttaa ilman yritystä ja ettei kukaan kanna vastuuta näiden palveluista .

      Veronkiertoa kaikinkeinoin

    • Anonyymi

      Free mainostaa nopeaa maksua.. ensin toimii hyvin mutta pian alkaa tökkimään maksut ja kun ottaa yhteyttä asiasta, IT tiimille lähtee selvityspyyntö. Menee monta päivää kun näkyy tilit. Kesälomat meni käsille kun ei rahoja maksettu sovitusti, ja yhden laskun vielä laitoin, ja taas sama homma. Omat laskut seisoo no humpuukia firman maksujen takia. EN SUOSITTELE KENELLEKÄÄN KYSEISTÄ KISKAA!!!!!!

    • Anonyymi

      Muutaman keikan laskuttanut näiden kautta ja mennyt jotenkuten hyvin. Nyt nousi tie pystyyn. Kyselevät kaikenlaista tyhmää ja pyytävät selvitystä selvityksen perään. Ei kelpaa enää tavarat vähennyksiin ja muistakin kulukorvauksista helvetinmoinen itku. Verottaja sitä ja verottaja tätä.
      Pakko jatkaa himmeitä hommia.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe