Mammani kuoli

jaskakerala

Hei

Kuten varmasti otsikosta huomaatte, mammani kuoli tänään (18.6.2012) ja halusin kirjoittaa ja jakaa tunteeni joidenkin kanssa. En tiedä mitä minun pitäisi tehdä, koko ajan ajaitukset mammastani ja kaikesta muusta pyörii päässäni enkä saa sitä purettua millään.

Olin pelaamassa tietokonetta, kun isäni tuli kyyneleet silmissä sanomaan, että mamma ei ole enää täällä ja kertoi, että sairaalasta oltiin soitettu. Siinä vaiheessa hiljeennyin ja kyyneleet valuivat pitkin poskiani.

Olisiko kenellään kokemuksia vastaavasta, jotta voisitte kertoa miten te selvisitte tälläisestä tilanteesta? Minulla on kauhea olo...

7

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi isoäiti

      Otan osaa.

      Ajattele kaikkea kaunista ja hyvää, mitä mamma sun elämässäsi vaikutti.
      Muistele niitä kannustussanoja ja mukavia asioita, mitä hän sinulle sanoi.

      Lämpimin terveisin

    • otan osaa!

      Lämmin osanottoni!

      Runo lohdutukseksi: Oma äiti armas

      Ken painoi hellintä rintaa vastaan?
      ken aamutähtenä valvoi lastaan
      ja päivänpaisteena lämmön loi?
      Oma äiti armas!

      Ken vielä hautansa paaden alta
      pois ohjaalastansa maailmalta
      ja kultaiset langat solmiaa?
      Oma äiti armas!

      Oi, siunaa häntä mun sydämeni,
      on muisto ainainen aarteheni,
      ja illan tähtenä kutsuu taas
      Oma äiti armas.


      Runokirjasta Muistoköynnös.

    • rilla-anoppi

      Voimia sinulle ja perheellesi suuressa surussanne , muistele ja anna surun tulla .
      Musiikista on apua , tässä pari koskettavaa laulua aihetta koskien :

      http://www.youtube.com/watch?v=908IZPBag30

      http://www.youtube.com/watch?v=wNXTyfWI7BU

      Kuolema ja syntymä ovat niin lähellä toisiaan , tavallaan .
      Itseeni on vaikuttanut läheisten kuolema , että osaan arvostaa taas kanssaihmisiäni ja hyväksymään puutteet niin itsessäni kuin muissakin , kunnioittamaan elämää .

      Luopuminen läheisistä vaan on osa tätä elämää , valitettavasti . Mammasi on elämänsä päättänyt , muistot ovat arvo hänen jälkeensä ja ne opit , joita olette häneltä saanneet , talleta ne muistoihisi .

      Aika muuttaa surua , mutta aina se suru putkahtaa uudelleen , juhlina eritoten , ehkä se haluaa muistuttaa meitä kuitenkin hänen olemassa olostaan .

      Muista , kaikki tunteet ovat oikein , eikä ole väärää eikä oikeaa tapaa surra .

    • poutapilviä päivään

      Minä olen mummo ja toivon sydämestäni, että lastenlapseni pitävät minua mummonaan, joka on kiva, turvallinen ja rakastava. Että mummolassa on mukava käydä ja mummoa on joskus ihan ikävä.

    • vanha täti

      On ihan oikein ja hyvä asia surra mammaa. Tunteet yleensäkin ovat hyvä asia.
      Toisaalta mammallasi on kaikki nyt hyvin, hän on saanut työnsä valmiiksi täällä ja siirtynyt toiseen todellisuuteen, jossa suurin osa hänen rakkaistaan jo on.
      Ymmärrät sen joskus myöhemmin.
      Mammasi toivoisi, että sinä eläisit onnellisen ja hyvän elämän nyt vuorollasi.

    • äidin menettänyt

      Osanottoni!
      Täällä kohtalotoveri, oma mamma ( oma äitini) lähti kolme kuukautta sitten...
      Suru on valtava ja muutenkin olo vielä epätodellinen, olin niin läheinen hänen kanssaan ihan viimeiseen asti.
      Musiikista olen saanut lohtua, äitini oli jo iäkäs ja sairas, hän itse toivoi jo vuosia, että pääsisi taivaankotiin....
      niimpä lohtu onkin, että hän nyt pääsi sinne minne itse halusi, pois kivuista yms.
      toivon mukaan hänen on nyt hyvä olla siellä jossakin...

      Vaikka kuinka on ollut tietoinen, että suru-uutinen voi tulla koska vain, ei voi olla siihen valmis koskaan, aina se on järkytys...ja yllätys kuitenkin...

      Nämä 3. kuukautta olen kulkenut kuin usvassa, mutta valoa tunnelin päässä näkyy, elämän on jatkuttava, rakkaat muistot mukanani.... voimia sinulle surussasi!

    • Omaisensa menettänyt

      Toivottavasti pian voit ajatella, että pois meneellä ei enää ole kipuja eikä hätää, joiden vallassa hän viimeisimmät aikansa joutui elämään.
      Joskus ajattelee, että oma suru ei saa olla suurempi kuin se helpotus, kun tietää, että kärsimys on nyt ohi.
      Joskus omaiset vaativat rakkaansa elämän pitkittämistä elvytyksin ja "letkuin" ihan siitä syystä, että eivät itse pysty ottamaan surua vastaan.

      Monelle tuonpuoleinen on vahva vakaumus ja monille se on arvoitus, mutta nyt se poismenneelle on totuus. Hän tietää nyt.
      Se on lohduttanut minua omassa surussani. Häneltä kaikki on ohi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1053
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      850
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    6. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      730
    7. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    8. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      12
      724
    9. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      710
    10. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      707
    Aihe