Säästyykö polttoainetta jos..

ihmetyskaista

sammuttaa auton aina liikennevaloissa?

5

321

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi Pyvä Sylvi ..

Aivan varmasti säästyy. Itse et ainakaan pysty pitkään aikaan autoa ajamaan jos tuollaisen tavan omaksut. Hammaskaluston korjaus maksaa lisäksi enemmän kuin saavutettu säästö.

• autoinkenjööri

No tämmöisiä autojahan on kaupankin jotka sammuttaa itsensä valoihin pysähdyttyä. Itse en usko moisten mitään säästävän meidän suht sujuvassa liikeneteessä, toinen juttu jossain Moskovassa tai Nykissä.
      Siis polttoainetta voi säästyäkin mutta startit ja laturit ynnä muut kuluu enempi jotta korjauksia on nopeammin tiedossa.
      Eniten säästää kun ajaa auton omaan parkkiruutuun ja jättää siihen.

• o

Jenkki-selvityksen mukaan yli kymmeneksi sekunniksi moottori kannattaa sammuttaa. Otettu huomioon polttoaineen säästön lisäksi myös moottorin ja sähkölaitteiden kuluminen.

• vai miten o?

eikös käynnistys kuluta polttoainetta enemmän kuin hetken tyhjäkäynti ?

• lyhyen hetken

Mihin sitä polttoanetta käynistyksessä muka kuluisi?

Meidän toisessa autossa on stop/start toiminto. Jos vahtaa vapaalle, niin auto sammuu ja käynnistyy kun painaa kytkintä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      93
      4079
    2. 61
      3359
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      163
      3060
    4. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      70
      3012
    5. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      81
      2499
    6. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2316
    7. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      184
      2027
    8. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      28
      2024
    9. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      65
      1982
    10. Kaivattusi ominaistuoksu?

Itse vastaan juustonaksu 😅
      Ikävä
      95
      1403
    Aihe