Viron Kalasääksi

....................

Saas nähdä kuinka Viron Kalasääksen poikasille käy. Uroslintu kantaa poikasille puunkappaleita...ilmeisesti syötäväksi. Missä kala ateriat viipyy..

17

288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pärjää ne

      Äsken klo 07.04 katsoin pesää jonkun aikaa ja emo repi poikasille kalaa.

    • kunpa pieninkin selv

      Kyllä usein uros tuo kalaa ja kerran näen syöttämässä poikasia. Nyt emolla on kova pesäkunnostus menossa. Heiluu noiden oksien kanssa aika useaan. Tuo viimeksi kuoriutunut on vain niin pieni toisiin poikasiin verrattuna.

    • Siellä se iso lintu koko ajan ruokkii poikasia,eikä kyllä millään puunpalasilla,vaan ison kalan ruholla. Poikaset on kasvaneet hurjasi ja alussa minäkin epäilin pikkusen lapsen elinmahdollisuuksia,kun emo syötti koko ajan isoa ahmattia. Kumminkin nyt kaikilla näkyy olevan jo sulkia kasvamassa.

    • BirdLife Finland

      Sääkset tuovat poikasille puunpaloja, että poikaset tylsyttäisivät nokkansa. Näin emon imettäessä poikasta emo ei vahingoitu. Imettämisen jälkeen poikasen nokka terävöityy jälleen, kun tämä alkaa itse saalistaa ruokansa.

    • Lintuja seuraava

      Lintu ei imetä, kun ei ole nisäkäs! Surullista katsoa kun isoin poikanen eli ensimmäiseksi syntynyt S 7 ei opi lentämään ja istuu yksin pesässä, kaksi pienempää jo lentelee ja kalaakin jo pyydystänyt. Onkohan emo nyt lopettanut kalan tuonnin, tuo vanhin poikanen on iso ja onkohan liian lihava vai sairas kun ei pääse lentoon, mitenkähän käy.

      • oikeata tietoa

        S7 muuten on nuorin niistä,S8 vanhin.


      • Koukusssa kotkaan
        oikeata tietoa kirjoitti:

        S7 muuten on nuorin niistä,S8 vanhin.

        Heip, sitä minäkin, että järjestys on mennyt ihan oikein.
        Käsittääkseni ensin lähti lentelemään vanhin ja aika pian sen jälkeen seuraavaksi kuoriutunut, väliaika aika sama kuin kuoriutumisessa!
        Minäkin olen näkevinäni, että nyt pesässä rauhassa köllöttelevä on se myöhään kuoriutunut; eipä kai kuoriumista odoteltu kaksikin viikkoa. Siitä päätellen ei ole vielä lentoonlähdön aika. Ihmetellä sopii, miten rauhassa se yksinäänkin viihtyy, ei huolenhäivää.


    • Lintuja seuraava

      Juu, sain kanssa tietää, että S 7 on nuorin, mutta huolettaa kun ei ole vielä oppinut lentämään.

    • Koukusssa kotkaan

      Elä huoli, kyllä nuorinkin oppii. Olen nähnyt nuorimmaisen S7:n kovasti jo räpyttelevän/kokeilevan siipiään. Välillä kovastikin viuhtoi eilen. Lentoharjoitusta näin S7:n tekevän pesän laidalta laidalle! Siirtyili lentäen, siipiavulla toiselta laidalta toiselle.

      Eilen suretti, kun tämä S7 oli kovin nälkäinen ja sen sisarus tuli pesälle 'oman' kalansa kanssa eikä palaakaan antanut pikkusiskolle, joka kyllä yritti saada. Tuo kylläinen sisarus poistui paikalta ja S7:n nälkä vain kasvoi ja se alkoi "paiskia huonekaluja" eli siirteli vimmalla risukeppejä laidalta laidalle. Pian tämän jälkeen emo tuli kala kourassa ja jätti sen S7:lle, joka näykki koko kalan yksinään. Ja minua helepotti :) .

    • Voi kun Selviäisi

      Mitenkähän käynyt sille Pienimälle S Seiskalle, on kuulemma aamulla lentänyt pesästä, eli oppi lentämään? Mutta ei vieläkään ole takaisin tullut, kasi ja ysi ovat pesällä käyneet.. Huolettaa kun pienin niin kauan jo poissa, kunpa selviäisi.

    • Koukusssa kotkaan

      Nyt juuri on nuorin S 7 pesässä yksinään! Kaikki hyvin :) . Se on osannut takaisin pesään. Itsekin jossakin vaiheessa näin, että oli tyhjä pesä pitkään ja mietin, että meniköhän S7 ihan suoraan pöheikköön ja vähintään pyörtyi. Mutta ei, siinä se taas on.
      Onnellinen iso tyttö/poika (kumpi?), kun oppinut lentämään. Ilman apupyöriä, hihhh.

      Olin aamupäivällä pesää tirkistelemässä pidempään. Siellä olivat kaikki kolme lasta. Minusta näytti viisaalta seuraava: pesän reunalta isoveli lähti lentoon kuin näyttääkseen S 7:lle mallia ja S 7:n takana höpötellä lirkutteli toinen isoveli aivan kuin komentaen; sitten, S7 räpsytteli kauheesti, kokeili ja kokeili, ei jaksanut, kokeili taas ja sitten se kohosi ja häipyi kuvasta. Jippiii! Heti sen perään lähti tämä jäljelle jäänyt isovelikin. Sitten, kaikki poissa, nyyhhh.

      En voi tietää, näinkö S7:n ihan ekan lentoon lähdön, mutta aivan ensimmäisiä ainakin se lentoon lähtö oli.

      Nyt kun olen tämän viestin kirjoittanut, pesään on palannut jompikumpi veljistä; S7:n numeron näen, mutta en tuota toista.

      Niillä on tähän aikaan justiinsa nii ihana tuo ilta-aurinko!

    • Kalaa tarvitsee

      Oli kiva joo, kun vain Emo toisi nyt kalaa, on kovin väsynyt tuo S 7 ja tarvitsee myös ruokaa, että jaksaa huomena lentää ja oppisi kalastamaan.

    • Koukusssa kotkaan

      Mä ihan samaa mietin, että taisi ottaa päivä voimille tällä nuorimmaisella. Nyt just se jo arvokkaasti asettautui mahalleen nukkumaan, aika aikaisin mennöö maate. Väsynyt! Silmiä tosiaan sulkee ja pää tuppaa putoilemaan. Liikuttava.

      Taitaa yksinään edelleen pesässä yöunet vetää, kuten aiemminkin, vaikka jo oli lentelemässä. Voih, ku tietäis, missä ne muut ovat, kun pimeä tulee.

      Onkohan saanut päivän reissullaan syötävää? Ei se nyt levottomaltakaan, nälkäiselt, vaikuva.

      On tipu tillin-tallin ;-) .

    • Koukusssa kotkaan

      Jatkoa. Nuorin S 7 ottikin vain nokkaunet auringon laskiessa. Nyt nousi ja huutaa räpättää lujaa! Ilmeisesti ronklaa vanhemmilleen, kun ei ole illallinen tullut.

      Oikeassa olit nm 'Kalaa tarvitsee', kun sanoit, lintu nälkäinen!
      Huhuuu, pian tulee pimeä. Missäs kala viipyy?
      Tämä on nyt jännää.

      S 7 heiluu ja räpyttelee pesällä sekä huuteloo.

    • Koukusssa kotkaan

      Onkohan tuo nuorin S 7 eilisen jälkeen ollenkaan ollut liikenteessä eli lentelemässä? Kenelläkään havaintoja?

      Nyt just puolen päivän aikaan S 7 vain mahallaan makoilee pesällä, välillä simmut kiinni.
      Siinä vierellä veli/sisar S 8 pistelee kalaa poskeensa.
      S 7 ei juurikaan asiaan reagoi? Tosin, eivät sisarukset toisilleen kalaa annakaan, olen huomannut.

      Hihh hei, nyt tätä kirjoittaessani tuli kolmaskin sisarus pesälle, kaikki koossa nyt. Mutta emoja minä en ole huomannut aikoihin.

    • Kalaa tarvitsee

      Olen nähnyt pari kertaa tänään kun lähti, käväisi vain lähipuissa eli oli minuuitn poissa, olisko pelästynyt eilen kun oli niin pitkään poissa, lentoharjoitteitta tekee kyllä, että hyvä niin.. Tuli mieleen siitä eilisestä, että oliko eilen jossain puussa, eikä uskaltanut lähteä sieltä lentoon, onneksi sentään uskalsi lopuksi ja palasi pesäään.

      • kalaa tarvitsee

        Ps. oli aamulla kello 8 jälkeen pesässä yksin ja Emo toi jättikalan eli pääsi yksin kunnolla sitä syömään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3387
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      92
      3120
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2328
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1549
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe