Eli autona Peugeot 206 xs 2,0 hdi vuodelta 2001. Ajettu noin. 320 000km.
Liikennevaloissa seistessä painoin kytkinpolkimen pohjaan, kuului pieni rusahdus ja poljin ei enää nouse ylös. Myöskään vaihteet eivät tietenkään mene päälle. Auto sammuksiin, vaihde päälle, ja sitten startin avulla läheiseen parkkiruutuun.
Varpailla polkimen saa nostettua, mutta painettaessa jää taas pohjaan.
Onko mitään ideaa mikä olisi mennyt rikki ja kuinka hankala remontti tulee olemaan?
206 Kytkinongelma
6
5548
Vastaukset
- huolto/varasosat ei
Minulla saman vian takia auto ollut korjaamolla jo lähes kaksi viikkoa.
Tilasin Raision Autokeskuksen kautta lentorahtina osan 2150 EC mutta Raision autokeskus tilasikin osan 2150 CE - joten taas odotellaan
Siis kytkinvaijerissa oleva automaattinen säädin on rikki.
Itse vaihtotyöhön menee noin tunti. Jos saat oikean osan vaihdat itsekin sen kädenkäänteessä.
Kun SOK luopui Peugeot maahantuonnista on kaikki ollut päin mäntyä. VEHO ei ole kiinnostunut meneekö autot kaupaksi ja onko varaosia tarjolla. - Putous
Tänään kävin hieman tutkimassa autoa ja kokeilin kytkintä. Vaikutti toimivan aivan normaalisti.
Voisiko se silti olla tuo automaattinen säädin eikä mitään isompaa? - vaihda heti !
Teetin vaihdon liikkeessä ja makso 106 € Vaihda vaijeri pian, koska itselläni vaihtoon pääsy kesti ja ilmeisesti 2 vaihteen syhkronointi hajosi kun pakolla jouduin runttaamaan paikalleen.
- kytkin remppa
Noilla kilometreillä vaihda kytkinpakettti. Automaattisäädön rikkoontuminen kertoo kytlkimessä olevista ongelmista.
Kuulin tämän tänään merkkihuoltoliikkeestä - ottaa pattiin.
Joo 206 1,4 litranen SW olin eilen duunissa ja sen se kytkin kesti ja sitten menin töitten jälkeen työterveyshuollon pihaan, niin kytkin pimahti lopullisisesti.
140 000 km on mittarissa ja työn takia ajan paljon kaupungissa. Joten kytkin on kovassa käytössä.
Olisin kuitenkin uskonut se enemmän kestävän.
On muuten ollut kottero, jossa on ollut enemmän vikoja kuin osia ja työkaverit onkin useaan otteeseen kyselleet koska vaihdan merkkiä.
Kyllä tämä jatkuva korjaamolla juokseminen ottaa pattiin ja lisäksi maksaa paljon.
Lämpömittari on näyttänyt punasta ja summeri on hälyttänyt. Nyt sitten sain ajotietokoneen päivityksen, niin loppu hälyt ja lämmön nousut. En ole tietokonemiehiä, mutta kovasti ihmettelen tätäkin vikaa ja sitä miten se tuli kuntoon.
Uusi 208 on mielestäni yli hinnoilteltu. Kalliimpi kuin Fiesta, joka tehty Saksassa.
5 Vuoden takuu ei sitten ulottunut 208 malliin. - sdgfdrfgdfg
Sulla on näköjään yksilö. Meinaan 206 on pärjänny huippuhyvin tilastoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645616Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204257Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172916- 1702227
- 171926
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231774- 951377
- 681164
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171136Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77988